quote:hehe, ik schreef al "zo kan ik nog wel ff doorgaan"... Zoveel bands die we nog niet genoemd hebben. Maar niet iedereen naar MOW sturen, man. Vervuiling van de scene!
Op vrijdag 15 maart 2002 21:54 schreef xobelix het volgende:[..]
hehe, jouw lijstje fucking rules..
crumbsuckers zijn ook hard...
negative approach.praten over the "core"is gewoon de shit.
zie je morgen en voor de rest check een www.noizz.nl/mow als je into hardcore bent.
R.
Praten over de core fakking rules, vooral op maandag om 3 uur 's nachts na een Uppercut showtje (remember that?). Ik raak er nooit over uitgepraat. Trouwens, onze gitarist wil misschien met de band stoppen, omdat we teveel over de core praten... WTF?? Hoe kan je als core-band nou niet over de core praten? Fak die shit!
quote:ook dat heeft een naam: hardcore metal.
Op vrijdag 15 maart 2002 20:39 schreef TrashNSk8 het volgende:[..]
Overigens wordt in dit topic veel metal-gerelateerde troep screamo-bullshit onder de noemer hardcore gevat: Don't believe it!!
ik zie het in je andere posts al, je bent net zo erg als die lui die hardcore house de enige hardcore noemen.
quote:1. jij kan geen smileys interpreteren
Op zaterdag 16 maart 2002 09:58 schreef Tokus het volgende:[..]
ook dat heeft een naam: hardcore metal.
ik zie het in je andere posts al, je bent net zo erg als die lui die hardcore house de enige hardcore noemen.
En hardcore metal heb ik nog nooit van gehoord. Metalcore ken ik wel. En in heel vroeger tijden kwam de term cross-over nog wel eens om de hoek kijken.
quote:Ik had het over het RESPECTEREN van een anders muzieksmaak.
Op vrijdag 15 maart 2002 21:39 schreef Metamorphozis het volgende:Dat doe IK wel. Ik heb een schijthekel aan generalisaties als deze.
Door je op deze manier tegenover andere muziek stromingen op te stellen bereik je niets dan alleen maar meer gezanik op je eigen muziek. Wordt je daar nou blij van? Ik denk het niet.
En dat ik er nie blij van wordt over het gezanik van MIJN muzieksmaak, ach, dat hoor je mij nie zeggen, dat is altijd al zo geweest en zal waarschijnlijk altijd wel zo blijven aangezien er nog teveel mensen vinden dat het agressief is.
ik heb er trouwens een hekel aan als mensen voor mij gaan denken....
En ja, je had het tegen mij ja, maar als iemand op jou wil reageren mag dat toch ook?? Of mag alleen degene op je reageren tegen wie JIJ het hebt????
quote:GO GIRL GO GIRL GO GIRL!
Op zaterdag 16 maart 2002 10:53 schreef Evil het volgende:[..]
En ja, je had het tegen mij ja, maar als iemand op jou wil reageren mag dat toch ook?? Of mag alleen degene op je reageren tegen wie JIJ het hebt????
quote:Blah, wat een onzin... maar dat zie je dan ook wel aan de bands waar ik naar luister...
Op zaterdag 16 maart 2002 10:21 schreef TrashNSk8 het volgende:2. emo/screamo en metal hebben geen zak met hardcore te maken. Dat gaat (nogmaals) om agressie en energie. Metalcore is veel te traag daarvoor en die poserige (scr)e(a)mo shit gaat meer om de stage-act (het rollebollen over het podium, zo emotioneel mogelijk overkomen -> allemaal fakking fake) dan om de muziek en de energie.
Om maar ff te bewijzen dat ik niet "kinderachtig" ben.
quote:MLB zou ik toch niet bij de revival indelen, maar bij de 'iets later, maar still classic'...
Op vrijdag 15 maart 2002 21:54 schreef xobelix het volgende:iets later, maar still classic:
Youth of Today
Gorilla Biscuits
Turning Point
Chain of Strength
Instedyouthcrew revival:
Ten Yard Fight
Floorpunch
Hands Tied
In My Eyes
Mainstrike
Manliftingbanner[..]
quote:dat zeker ja! Tijdens de revival deden ze wel een reunie, dat wel...
Op zaterdag 16 maart 2002 12:47 schreef Asphyxion het volgende:[..]
MLB zou ik toch niet bij de revival indelen, maar bij de 'iets later, maar still classic'...
quote:hmm, ik zeg niet dat die bands slecht zijn, maar wel dat het met hardcore geen zak te maken heeft. Vergelijk de bands die ik noem eens met een willekeurige (scr)e(a)mo of metalcore band. Muzikaal gezien nagenoeg geen overeenkomsten. Dus is het iets anders. Logisch toch?
Op zaterdag 16 maart 2002 12:44 schreef Asphyxion het volgende:[..]
Blah, wat een onzin... maar dat zie je dan ook wel aan de bands waar ik naar luister...
quote:Ach, screamo bands hebben snelle stukken, ze schreeuwen en hebben persoonlijke en politieke teksten. Zelfde geldt voor veel metalcore bands.
Op zaterdag 16 maart 2002 14:03 schreef TrashNSk8 het volgende:hmm, ik zeg niet dat die bands slecht zijn, maar wel dat het met hardcore geen zak te maken heeft. Vergelijk de bands die ik noem eens met een willekeurige (scr)e(a)mo of metalcore band. Muzikaal gezien nagenoeg geen overeenkomsten. Dus is het iets anders. Logisch toch?
Het maakt mij overigens voor de rest geen reet uit dat jij het niet classificeert als hardcore, ik doe het toch wel...
quote:Nee, precies. Hardcore is de verzamelnaam en daarna komen de verschillende stijlen, zoals old school, new school, screamo, powerviolence, metalcore en crust bijvoorbeeld.
Op zaterdag 16 maart 2002 15:33 schreef TrashNSk8 het volgende:
ja, ik noem ook alle dance 'house', maar dat is het ook niet.
Ben blij dat je het zelf zegt...
quote:Ik respecteer de muzieksmaak van iedereen. Het feit dat ik iemand er op wijs dat hij zich kinderachtig gedraagt tegenover andere mensen die naar andere muziek luisteren heeft helemaal NIETS te maken met de muziek waar hij/zij naar luistert.
Op zaterdag 16 maart 2002 10:53 schreef Evil het volgende:[..]
Ik had het over het RESPECTEREN van een anders muzieksmaak.
naar mijn idee respecteer je de muzieksmaak van de topic opener nie door je posts.
Daar ging mijn reactie over.
Jouw post was een generalisatie; gabbers zouden de zogenaamde "echte hardcore" niet respecteren dus waarom zouden "echte hardcore liefhebbers" wel respect tonen voor gabber.
Ik heb nooit één negatief ding gezegd over "echte hardcore", alleen maar over de manier waarop hier wordt gedaan tegenover mensen die naar gabber luisteren.
quote:Dan niet.
En dat ik er nie blij van wordt over het gezanik van MIJN muzieksmaak, ach, dat hoor je mij nie zeggen, dat is altijd al zo geweest en zal waarschijnlijk altijd wel zo blijven aangezien er nog teveel mensen vinden dat het agressief is.
quote:Wie ben jij dan om mij te vertellen dat ik een andere muziekstijl niet respecteer?
ik heb er trouwens een hekel aan als mensen voor mij gaan denken....
Je weet niet half naar wat voor muziek ik luister.
quote:Uiteraard mogen andere mensen op mij reageren, daar voor is het een discussie forum.
Als ik jou wat verwijt en Summoner daarop reageert, alsof ik hem dat verweet, dan lijkt het me overduidelijk dat het nergens op slaat.
Ga Sinterklaas vertellen dat ie een mijter(schrijf je dat zo?) heeft om vervolgens commentaar te krijgen van zwarte piet dat ie helemaal geen mijter heeft. Dan mag zwarte piet van mij zn mond houden, want het slaat nergens op wat ie zegt.
En nou weer ontopic!
quote:idd, Dr Ska speaks the truth.
Op zaterdag 16 maart 2002 22:05 schreef Dr.ska het volgende:
Gvd mensen, moeten we in een topic als dit ook al gaan ouwehoeren! Damn! We hebben het hier over hardcore, damn respecteer elkaar daar draait het om!
quote:Wat nou "en nou weer ontopic" ???
Op zaterdag 16 maart 2002 22:05 schreef Dr.ska het volgende:
Gvd mensen, moeten we in een topic als dit ook al gaan ouwehoeren! Damn! We hebben het hier over hardcore, damn respecteer elkaar daar draait het om!En nou weer ontopic!
Dit topic is aangemaakt om iedereen eens flink te gaan vertellen dat Hardcore niet gabber is, maar echte hardcore. In de topic titel lees ik "posers fuck off", wat daarmee bedoeld wordt is me niet geheel duidelijk, maar positief is het niet lijkt me. Vervolgens nog een teken etc. etc. etc.
Dit topic is dus aangemaakt puur om "de frustraties" zoals Summoner dat zelf noemt tegen over gabber hardcore te posten en daarmee toont hij in ieder geval geen respect voor gabber.
Ook vind ik het tekenend dat Summoner vrijwel niet ingaat op wat ik zeg, het vervolgens een misverstand noemt, en alleen maar loze uitspraken zoals die van jou beaamt.
Summoner, als je werkelijk wat zinnigs had te vertellen was je wel op wat ik zei in gegaan.
Nogmaals, ik heb niks tegen andere muziekstromingen. Maar als iemand een topic opent als deze om zijn muziek boven gabber te verheffen dan heb je aan mij de verkeerde.
quote:Jezus man relax! Waar men zich tegenwoordig allemaal druk om maken. Hardcore is ook bedoelt om tegen dingen af te zetten dus eigenlijk is die topic naam nog helemaal niet zo slecht.
Op zaterdag 16 maart 2002 23:13 schreef Metamorphozis het volgende:[..]
Wat nou "en nou weer ontopic" ???
Dit topic is aangemaakt om iedereen eens flink te gaan vertellen dat Hardcore niet gabber is, maar echte hardcore. In de topic titel lees ik "posers fuck off", wat daarmee bedoeld wordt is me niet geheel duidelijk, maar positief is het niet lijkt me. Vervolgens nog een
teken etc. etc. etc.
Dit topic is dus aangemaakt puur om "de frustraties" zoals Summoner dat zelf noemt tegen over gabber hardcore te posten en daarmee toont hij in ieder geval geen respect voor gabber.
Ook vind ik het tekenend dat Summoner vrijwel niet ingaat op wat ik zeg, het vervolgens een misverstand noemt, en alleen maar loze uitspraken zoals die van jou beaamt.
Summoner, als je werkelijk wat zinnigs had te vertellen was je wel op wat ik zei in gegaan.
Nogmaals, ik heb niks tegen andere muziekstromingen. Maar als iemand een topic opent als deze om zijn muziek boven gabber te verheffen dan heb je aan mij de verkeerde.
quote:Ik zet me af tegen mensen geen respect tonen voor andere muziekstijlen.
Op zaterdag 16 maart 2002 23:23 schreef Dr.ska het volgende:[..]
Jezus man relax! Waar men zich tegenwoordig allemaal druk om maken. Hardcore is ook bedoelt om tegen dingen af te zetten dus eigenlijk is die topic naam nog helemaal niet zo slecht.
Ik zet me af tegen mensen die mij gaan vertellen dat ik On topic moet blijven als ik dat volledig ben in het "hardcore vs hardcore" topic.
Ik zet me af tegen mensen die eerst gabber gaan afzeiken en als ze dan negatieve reacties krijgen het maar "een misverstand" noemen.
Sta je nou achter wat je zegt of niet?
quote:Geez, heb ik nou nog niet duidelijk gemaakt dat ik de zin er niet van inzie om maar te zeuren op elkaar?! Als je je zo ergert aan mijn topic, wat heb je hier dan te zoeken? Ik heb dit topic gemaakt om te functioneren als meeting place voor hardcore liefhebbers om te praten over hun muziekstroming.
Op zaterdag 16 maart 2002 23:13 schreef Metamorphozis het volgende:[..]
Wat nou "en nou weer ontopic" ???
Dit topic is aangemaakt om iedereen eens flink te gaan vertellen dat Hardcore niet gabber is, maar echte hardcore. In de topic titel lees ik "posers fuck off", wat daarmee bedoeld wordt is me niet geheel duidelijk, maar positief is het niet lijkt me. Vervolgens nog een
teken etc. etc. etc.
En nogmaals: ik reageer niet op jouw beschuldigingen omdat dit niet in de geest is van dit topic. Accepteer nu gewoon dat het om een misverstand gaat, of anders maar niet maar houd aub op met zeuren.
Nozem die altijd bereid is zijn muziekkennis bij te scholen
quote:Dit is compleet verkeerd begrepen. Dit is geen hardcore VS hardcore topic! En als ik dat zeg, de topic starter, dan is dat zo en als je het daar niet mee eens bent dan moet je zelf zo'n topic beginnen om maar lekker te kunnen zeuren.
Op zaterdag 16 maart 2002 23:30 schreef Metamorphozis het volgende:[..]
Ik zet me af tegen mensen die mij gaan vertellen dat ik On topic moet blijven als ik dat volledig ben in het "hardcore vs hardcore" topic.
quote:Punk/Punkrock.
Op zaterdag 16 maart 2002 23:31 schreef nozem het volgende:
Ik ben er niet echt in thuis maar ik ben wel een liefhebber van the Dead Kennedy's en Black Flag, aangezien ik deze namen hier nog niet heb zien vallen valt deze muziek voor jullie niet onder de noemer hardcore blijkbaar,maar wat is het dan voor muziek beste mensen..Nozem die altijd bereid is zijn muziekkennis bij te scholen
quote:Jij wilt volgens mij gewoon moeilijk doen. Meschien heeft de topic starter wat tegen gabber maar er zijn meer hardcore liefhebbers die topicstarter heten. No offence tegen hem natuurlijk.
Op zaterdag 16 maart 2002 23:30 schreef Metamorphozis het volgende:[..]
Ik zet me af tegen mensen geen respect tonen voor andere muziekstijlen.
Ik zet me af tegen mensen die eerst gabber gaan afzeiken en als ze dan negatieve reacties krijgen het maar "een misverstand" noemen.
Sta je nou achter wat je zegt of niet?
quote:Als ik me ergens tegen afzet ben ik toch hardcore? Nou dan... hier ben ik in het hardcore topic!
Op zaterdag 16 maart 2002 23:42 schreef Dr.ska het volgende:[..]
Jij wilt volgens mij gewoon moeilijk doen. Meschien heeft de topic starter wat tegen gabber maar er zijn meer hardcore liefhebbers die topicstarter heten. No offence tegen hem natuurlijk.
quote:Vandaar dat je in je tweede bericht hier nog verwijst naar de stelling. Namelijk dat hardcore toch echt hardcore is maar niet gabber.
Op zaterdag 16 maart 2002 23:35 schreef Summoner het volgende:[..]
Dit is compleet verkeerd begrepen. Dit is geen hardcore VS hardcore topic! En als ik dat zeg, de topic starter, dan is dat zo en als je het daar niet mee eens bent dan moet je zelf zo'n topic beginnen om maar lekker te kunnen zeuren.
Als je een topic start waarin je probeert jouw muziek boven die van iemand anders te verheffen moet je niet gek staan te kijken als je gezanik krijgt, daar kies je zelf voor als je zon topic maakt.
quote:Dat maak jij ervan.
Op zaterdag 16 maart 2002 17:58 schreef Metamorphozis het volgende:Jouw post was een generalisatie; gabbers zouden de zogenaamde "echte hardcore" niet respecteren dus waarom zouden "echte hardcore liefhebbers" wel respect tonen voor gabber.
quote:Zo kwam jouw post bij mij over.
Wie ben jij dan om mij te vertellen dat ik een andere muziekstijl niet respecteer?
quote:En jij zeker wel naar wat voor een muziek ik luister??
Je weet niet half naar wat voor muziek ik luister.
[Dit bericht is gewijzigd door Evil op 17-03-2002 11:55]
quote:Vind je het gek. Als hij op jou ingaat, krijgt hij weer verwijten naar zn hoofd dat die post nie voor hem bedoeld was!!!!
Op zaterdag 16 maart 2002 23:13 schreef Metamorphozis het volgende:Ook vind ik het tekenend dat Summoner vrijwel niet ingaat op wat ik zeg, het vervolgens een misverstand noemt, en alleen maar loze uitspraken zoals die van jou beaamt.
quote:Black Flag staat toch echt in mijn rijtje!
Op zaterdag 16 maart 2002 23:31 schreef nozem het volgende:
Ik ben er niet echt in thuis maar ik ben wel een liefhebber van the Dead Kennedy's en Black Flag, aangezien ik deze namen hier nog niet heb zien vallen valt deze muziek voor jullie niet onder de noemer hardcore blijkbaar,maar wat is het dan voor muziek beste mensen..Nozem die altijd bereid is zijn muziekkennis bij te scholen
quote:hardcore is geen verzamelnaam, net zo min als house dat is. Vandaar mijn vergelijking...
Op zaterdag 16 maart 2002 17:13 schreef Asphyxion het volgende:[..]
Nee, precies. Hardcore is de verzamelnaam en daarna komen de verschillende stijlen, zoals old school, new school, screamo, powerviolence, metalcore en crust bijvoorbeeld.
Ben blij dat je het zelf zegt...
Maar dit viel me weer helemaal mee hiero
Vrienden van me zijn echt helemaal hardcore verslaafd
Ken zelf geen titels, maar tis goed te luisteren hoor
quote:LOL
Op vrijdag 15 maart 2002 19:25 schreef -Ma3stro- het volgende:
de echte hardcore is waar de mannen voorin in witte overhempjes en tattoo's karate shows staan op te voeren en dat gabber hardcore... das wat anders
marre witte overhempies ?
Dan hebbik wat gemist
quote:Ik was er nog een paar vergeten:
Op vrijdag 15 maart 2002 08:40 schreef Mukie het volgende:
ok mijn muziekkeuze is iets meer local, maar jaArkangel
Born from Pain
Bloodsport
Crawlspace
Shelter
Cro-mags
HATEBREED (the one and only!) Nieuwe cd is errug ruig
Ignite
Backfire ! (maar ook niet alles, moet ik erbij zeggen)
Biohazard
Madball
Agnostic Front (hoort toch in het rijtje)
SOIA (maar ook niet alles)enz enz enz
SOY (spirit of youth)
Morning again
LOT (Length of time)
liar
kindred
standard
zooo dat was het wel weer voor fftjes
quote:decline
Op zondag 17 maart 2002 14:14 schreef Driekeerniks.com het volgende:
Kent iemand spirit'84 of '50-50' ???!!!!
R.
[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 17-03-2002 22:52]
Artiesten als Hellfish, DJ Producer, Skeeta, TTC etc.
6 april: in Den Haag feest: Enter the Deathchant.
quote:Nou leg me dan eens precies uit wie "jullie" en "we" zijn in de zin; "Doen jullie bij ons ook nie, dus waarom zouden we het andersom wel doen...."
Op zondag 17 maart 2002 11:48 schreef Evil het volgende:[..]
Dat maak jij ervan.
quote:Ik heb nooit iemand verweten dat een post niet voor hem bedoeld was, ik heb alleen jou een bepaalde uitspraak verweten en meneer Summoner deed toen alsof ik hem dat verweet en dat vond ik belachelijk, want dat is het ook.
Op zondag 17 maart 2002 11:51 schreef Evil het volgende:[..]
Vind je het gek. Als hij op jou ingaat, krijgt hij weer verwijten naar zn hoofd dat die post nie voor hem bedoeld was!!!!
quote:Ohhhh... Controversieel hoor!
Op zondag 17 maart 2002 14:12 schreef Mukie het volgende:
standard
quote:en vooral kut!
Op maandag 18 maart 2002 12:28 schreef Asphyxion het volgende:[..]
Ohhhh... Controversieel hoor!
quote:Ik vind/vond het een leuk bandje
Op maandag 18 maart 2002 12:28 schreef Asphyxion het volgende:[..]
Ohhhh... Controversieel hoor!
en nou ga ik lekker naar hardcore progressive luisteren
quote:zoals hier bedoeld in dit topic: de harde agressieve variant van de punk (het 'hard' deel), ontdaan van alle tierelantijnen en onnodige gepiel op instrumenten (het 'core' gedeelte)
Op maandag 18 maart 2002 14:37 schreef edsuit het volgende:
ik snap er geen reet meer van wat nou eigenlijk hardcore is.. d'r wordt wel gezegd wat het allemaal niet is maar niemand geeft een goede beschrijving van wat het nou wel is.
maar goed dat zal wel aan mij liggen, en zoveel maakt het ook allemaal niet uiten nou ga ik lekker naar hardcore progressive luisteren
Ieder z'n muziek smaak denk ik altijd.
Ik ga ook naar (bescheide) feestjes, maar ben zeker geen prototype gabber.
En goede hardcore dj's: Neophyte, DJ paul en JDA
Af en toe een nummertje terror mag ook wel.
quote:wat versta je onder bescheiden feestjes?
Op maandag 18 maart 2002 20:07 schreef Key het volgende:
De eindeloze discussie wat is beter.
Ik hou van Hardcore (house-versie)Ieder z'n muziek smaak denk ik altijd.
Ik ga ook naar (bescheide) feestjes, maar ben zeker geen prototype gabber.En goede hardcore dj's: Neophyte, DJ paul en JDA
Af en toe een nummertje terror mag ook wel.
Terror, Uppercut, Born From Pain, Shai Hulud, Boxcutter
mijn lieve zusje heeft mij kennis laten maken met al deze muziek, best vet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |