abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 maart 2002 @ 20:00:00 #1
22706 DanceV
Clubbing to Death Kamayarin
pi_3467631
Laatst heb ik gehoord van een aantal vrienden dat Jay Z en Nas nogal ruzie met elkaar hebben. Ondanks dat mijn favo genre toch dance is, heb ik altijd de cd's en singles van Jay Z lekker gevonden . Van Nas heb ik enkele nummers gehoord maar spraken mij minder aan dan die van JayZ.

Wie vinden jullie een betere rapper? en wie kan mij dat bericht over die ruzie bevestigen...

[i]You LoOk SeXy girl.[/i]
  dinsdag 12 maart 2002 @ 20:08:03 #2
3468 Da_Freak
..and house music was born..
pi_3467676
Ik ga persoonlijk meer voor Nas, mooiere, rustigere stem en betere lyrics..

over een ruzie kan ik je niks vertellen..

pi_3467706
Er is inderdaad een ruzie aan de gang tussen die 2.
Op hun laatste albums staan wat nummers waarin ze elkaar dissen. Ik zoek ze ff op zo.

Wie van de twee een betere rapper is? Tja, nu ga ik iets zeggen wat je veel hoort hier: hun oude werk is van beide erg goed. Het latere is ook wel leuk, top40-erig, maar die eerste platen (Nas - Illmatic, Jaÿ-Z (toen nog met puntjes op de y ) - Reasonable Doubt) zijn toch heel anders dan hun huidige werk.

Vergelijk Nas - New York State of Mind en Jay-Z - D'Evils maar eens met nieuwere nummers van die twee en voel de verschillen...
Hoewel beide nu een nieuw ablum hebben (Nas - Stillmatic en Jay-Z - The Blueprint) die wel weer goede kritieken hebben ontvangen.

Over de ruzie:

quote:
www.rapreviews.com:
I was also struck by the viciousness of Jay-Z's response to Nas on the song "Takeover." For those who don't know or hadn't heard, Nas called Jay "h to the izzo, m to the izzo" (read H-O-M-O) on a widely dubbed and distributed diss freestyled to the beat of Eric B. & Rakim's classic "Paid in Full" remix. Jigga pulled no punches in his reply, and I found myself enjoying the thunderous beat and wryly comedic jabs he threw while slyly referencing a well known David Bowie song:

I know you missin all the - FAAAAAAAME!
But along with celebrity comes bout seventy shots to your brain
Nigga; you a - LAAAAAAAME!
Youse the fag model for Karl Kani/Esco ads
Went from, Nasty Nas to Esco's trash
Had a spark when you started but now you're just garbage
Fell from top ten to not mentioned at all
to your bodyguard's 'Oochie Wally' verse better than yours
Matter fact you had the worst flow on the whole fuckin song
but I know - the sun don't shine, then son don't shine
That's why your - LAAAAAAAME!

The boiling pot simmered over when Nas accused Jay of being an "H to the Izzo, M to the Izzo" on a widely dubbed mixtape that circulated back and forth between the streets and the internet. Jigga wasn't about to let this go, and he responded fiercely on the song "Takeover" with some of the same accusations his betrayed fans felt: he was too pop, he released too many albums that were flops, and he couldn't even outrap his own bodyguard on the song "Oochie Wally." With the camel's back broken and the whole world wondering if Nas would respond, the time had come to end the two year drought and wet us all with a brand new LP.

And if you want to hear him get even nastier than that, check out his response to Jay-Z on the hilariously ill "Ether" which starts with a sample of the legendary Tupac Shakur saying "Fuck Jay-Z" over and over again. An incredulous Nas can't believe Jigga is dissing him: "I know you ain't talkin 'bout me dog - you, what?! You been on my dick nigga, you love my style nigga!" There are too many good disses on this song to catch them all, but a small sampling follows anyway:

When these streets keep callin, heard it when I was sleep
That this Gay-Z and Cockafella Records wanted beef
Started cockin up my weapon, slowly loadin up this ammo
To explode it on a camel, and his soldiers, I can handle
This for dolo and his manuscript, just sounds stupid
When KRS already made an album called 'Blueprint'
First, Biggie's ya man, then you got the nerve to say that you better than Big
Dick suckin lips, whyn't you let the late, great veteran live..

..Just Hawaiian shirts, hangin with little Chase
You a fan, a phony, a fake, a pussy, a Stan
I still whip your ass, you thirty-six in a karate class?
You Tae-bo hoe, tryna' work it out, you tryna' get brolic?
Ask me if I'm tryna' kick knowledge
Nah, I'm tryna' kick the shit you need to learn though
That ether, that shit that make your soul burn slow
Is he Dame Diddy, Dame Daddy or Dame Dummy?
Oh, I get it, you Biggie and he's Puffy! (Eww)

Korte samenvatting : Na vroeger ooit wel samengewerkt te hebben kregen ze op een moment ruzie over wie nou de beste MC van New York was en disten ze elkaar in hun tracks.

[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 12-03-2002 20:26]

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  dinsdag 12 maart 2002 @ 20:15:56 #4
22706 DanceV
pi_3467733
Ik vind persoonlijk The Blueprint van Jay Z best wel relaxt, de meeste verwijten hem de 'te simpele lyrics die nergens over gaan'. De beats van Jay Z vind ik wel beter dan die van Nas..

De nummers die ik van Nas heb gehoord vind ik iets te donker.

(Got yourself a gun is trouwens wel een lekker nummer)

pi_3467765
Ik vind dat Jay-Z wel goeie nummers heeft,
Die nieuwe vind ik daarentegen zo stom
Girls,girls,girls dus.

Nas vind ik een goeie rapper met goeie teksten.
Daarom vind ik Nas gewoon beter.

dinsdag 12 maart 2002 @ 20:36:09 #6
22706 DanceV
pi_3467900
quote:
Korte samenvatting : Na vroeger ooit wel samengewerkt te hebben kregen ze op een moment ruzie over wie nou de beste MC van New York was en disten ze elkaar in hun tracks.
Ic ic, thanks for the info
pi_3468293
Rap is niet mijn favoriete genre om het even te understatementen.
  dinsdag 12 maart 2002 @ 21:43:15 #8
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3468504
Ik vind hun ruzie eigenlijk best wel dom... Je gaat toch niet op je eigen cd een beetje zitten schelden over een collega die je niet zo mag? Beetje kinderachtig.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_3468538
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 21:43 schreef Marble het volgende:
Ik vind hun ruzie eigenlijk best wel dom... Je gaat toch niet op je eigen cd een beetje zitten schelden over een collega die je niet zo mag? Beetje kinderachtig.
That's what's hiphop all about baby

Naja, niet het enige. Maar het dissen van anderen is wel één van de dingen in hiphop. Dat hoort er nou eenmaal bij, zoals Peppi bij Kokki hoort, zo hoort dissen bij hiphop

[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 12-03-2002 22:02]

dinsdag 12 maart 2002 @ 21:57:36 #10
24512 schmertzer
aural assault
pi_3468635
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 21:47 schreef keeper het volgende:

zoals Peppi bij Kokki hoort, zo hoort dissen bij hiphop

En daarom luister ik dus liever trip hop, die gasten doen wat relaxter...
now is a lovely time to run, to the sky where dreams belong...
  woensdag 13 maart 2002 @ 11:26:08 #11
24775 RZA
Rza Rza Rectah
pi_3472331
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 20:00 schreef DanceV het volgende:
Laatst heb ik gehoord van een aantal vrienden dat Jay Z en Nas nogal ruzie met elkaar hebben. Ondanks dat mijn favo genre toch dance is, heb ik altijd de cd's en singles van Jay Z lekker gevonden . Van Nas heb ik enkele nummers gehoord maar spraken mij minder aan dan die van JayZ.

Wie vinden jullie een betere rapper? en wie kan mij dat bericht over die ruzie bevestigen...

Wat hier onder staat over die ruzie klopt precies, wat ik ook ergens gelezen heb, is dat het gaat om wie de beste mc is van NEW YORK, dat klopt ook.

(mischien is de wu dat wel of DMX, maar dat terzijde)

Ik vind NAS beter, maar Jay-Z heeft ook vette lyrics, en een vette stem, maar NAS vind ik beter.

In de disses heeft, vind ik, Nas gewonnen, hij dist Jigga, zo hilarisch en hard..daar kan jay-z niet tegen op.

Hard to spot micro dots, we sasquatch stomp you mc's the third eye cyclops laser beam shots
  woensdag 13 maart 2002 @ 11:42:56 #12
22706 DanceV
pi_3472489
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 11:26 schreef RZA het volgende:

[..]

Wat hier onder staat over die ruzie klopt precies, wat ik ook ergens gelezen heb, is dat het gaat om wie de beste mc is van NEW YORK, dat klopt ook.

(mischien is de wu dat wel of DMX, maar dat terzijde)

Ik vind NAS beter, maar Jay-Z heeft ook vette lyrics, en een vette stem, maar NAS vind ik beter.

In de disses heeft, vind ik, Nas gewonnen, hij dist Jigga, zo hilarisch en hard..daar kan jay-z niet tegen op.

Toch vind ik JayZ beter als een van de very few, want of het nou hier op Fok! of op school is, iedereen vindt Nas betere lyrics hebben en daarom beter dan de Jigger.

Maar JayZ heeft toch ècht veel lekkerdere beats..

zondag 10 augustus 2003 @ 14:05:28 #13
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_12335019
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 11:42 schreef DanceV het volgende:

[..]

Toch vind ik JayZ beter als een van de very few, want of het nou hier op Fok! of op school is, iedereen vindt Nas betere lyrics hebben en daarom beter dan de Jigger.

Maar JayZ heeft toch ècht veel lekkerdere beats..

Jay-Z heeft inderdaad betere (hitgevoelerige) beats, maar daar beoordeel je een MC niet op. Nas is textueel evenveel beter als Jigga beter flowed. Ik vind Nas persoonlijk de betere rapper en als je het puur via de diss tracks (Ether - Supa Ugly) beoordeeld moet je dat ook vinden lijkt me..
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_12388210
Jay-z 50cent diss

Deze is zeker lekker!, hij doet 'm live!!

Jay-z

dinsdag 12 augustus 2003 @ 20:00:56 #15
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_12388397
vroeger meer into rap dan rock, nu wel anders..

Nas is de betere rapper, vooral zijn oude werk is geniaal (illmatic). Jay-Z of Gay-z is ook absoluut niet slecht, leuke en vooral hit gevoelige raps.

pi_12388520
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:53 schreef Rolex het volgende:
Jay-z 50cent diss

Deze is zeker lekker!, hij doet 'm live!!

Jay-z

Kom op he, als je zelfs $0.50 gaat dissen. How low can you go.
pi_12399087
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:05 schreef keeper het volgende:

[..]

Kom op he, als je zelfs $0.50 gaat dissen. How low can you go.

Als je zn diss luistert zegt hij ook:"im about Dollars who the fuck is 50cents"

Kijk hij is verplicht enige feedback te geven natuurlijk

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')