Den Haag heeft echt drastisch een nieuwe goede club nodig. Sinds de sluiting van de Asta mist er toch wel degelijk wat.
Nu beweeg ik me redelijk in die wereld (me neef heeft ook een paar clubs in Nederland) en ik ken veel mensen uit die branche.
Een eigen club is dan ook al jaren lang een droom van me, en nu ben ik in de positie om die uit te laten komen. Ik heb 2 perfecte locaties gevonden om iets moois te beginnen.
Nu is mijn vraag, weet iemand iets met betrekking tot de eisen van uit de gemeente?
Beide panden liggen in een gebied dat iig niet als horeca te boek staat. Een aanpassing in het bestemmingsplan is dus noodzakelijk. Gaat dat makkelijk? Zijn er standaard eisen? Zijn die op internet te vinden? Gemeentehuis?
Een hinderwetvergunning is ook noodzakelijk, weet iemand daar de voorwaarden voor?
De voorwaarden van de hinderwetvergunning verschillen per gemeente. Kijk dus 's op de website of ga naar het gemeentehuis.
Succes in ieder geval!
Hmm.... ik dacht de Burgemeester of zo.
Een wijziging in het bestemmingsplan kan mi wel lang duren.. (ivm inspraakrondes etc) maar misschien dat je daar een tijdelijke ontheffing voor kan aanvragen.
Ik vind het in ieder geval een interessant proces iets nieuws opstarten
quote:nope, de macht is bij het gepeupel
Op maandag 11 maart 2002 11:25 schreef X-Ray het volgende:
Dus de gemeente raad beslist over zoiets?Hmm.... ik dacht de Burgemeester of zo.
quote:No way! Dan gaat hij zelf op die locatie wat opstarten! Geloof me, zo is ie!
Op maandag 11 maart 2002 11:26 schreef Frenkie het volgende:
Lijkt mij ook een goed idee, om je plannen bij een ambtenaar neer te leggen. Ook kan je je neef (die zoals jij zegt al ervaring heeft) om advies vragen. Hij zal je precies kunnen vertellen welke vergunningen je nodig hebt en hoe je die aanvraagt!
Plus dat ik alleen maar concurrentie voor zijn ondernemingen in Den Haag ben natuurlijk...
quote:Lekkere familie..
Op maandag 11 maart 2002 11:30 schreef X-Ray het volgende:[..]
No way! Dan gaat hij zelf op die locatie wat opstarten! Geloof me, zo is ie!
Plus dat ik alleen maar concurrentie voor zijn ondernemingen in Den Haag ben natuurlijk...
Heb je verder geen relaties die ervaring hebben met clubs en het opstarten ervan.
Misschien dat ik nog wel wat connecties heb, ik zal eens kijken.
Succes in ieder geval. Het lijkt mij cool om zoiets voor jezelf te beginnen!
Kan het wel, het is mogelijk dat het bestemmingsplan gewijzigd gaat worden, dan zul je zelf met plannen moeten komen over hoe je je pand wil gaan runnen. Hiervoor heb je dus ook de bouwtekeningen nodig (denk vooral aan geluidsisolatie & brandveiligheid). Is de wijziging bestemmingsplan zogoed als rond dan kun je beginnen met het indienen van de bouwvergunning.
Denk niet dat je hierbij binnen een jaar je deuren open hebt. Als de buurt wil kunnen ze je een hele lange tijd tegen houden.
Voorbeeld: als alles goed gaat duurt het verlenen van de bouwvergunning alleen al ongeveer een half jaar. Dat indien er geen klachten komen van omwonende of gemeente. Het wijzigen van het bestemmingsplan is nog veel ingewikkelder en kost dus flink wat tijd.
Ken hier een pand in Tilburg dat er al meer dan twee jaar over doet om z'n vergunning rond te krijgen. Het bestemmingsplan in zelfs al gewijzigd.
In ieder geval veel succes!
quote:Iets met horeca bestemming is bijna onmogelijk, dat is allemaal al bezet.
Op maandag 11 maart 2002 12:07 schreef spaceben het volgende:
als je een bestemmingsplan wilt wijzigen mogen ook belanghebbenden bezwaar aantekenen, ben je zo een half jaar verder, zoek beter iets met horeca bestemming, of het moet echt de moeite waard zijn.
Het pand ligt op een industrieterrein en er woont niemand in de buurt. Ik verwacht dan ook weinig 'belangstellenden'.
IllOgical kent enkele lokalen (ver van Den Haag) die om deze reden binnen korte tijd enkele malen van eigenaar gewisseld zijn. Dit gaat natuurlijk niet op als je over de nodige juiste contacten beschikt
De gemeente zelf dus heeft het pand 1,5 jaar geleden gekocht. Het was een garage.
Nu dus een afspraak maken met de betreffende gemeentedienst die er over gaat. Voordeel is wel dat ik gelijk de huur en hinderwetvergunning op dezelfde plaats kan regelen.
Ik weet niet of jij er wat aan hebt maar wij hebben er met een blokopdracht over het opzetten van een eetcafe wel veel aan gehad.
Succes nog!
Gaat het dan toch nog lukken?
quote:Jah.
Op vrijdag 09 augustus 2002 18:58 schreef static het volgende:
Volgens mij moet je een middenstandsdiploma hebben (of loop ik nu hopeloos achter?)
Middenstandsdiploma is niet meer verplicht, wel handig. Met diploma zijn ze wat sneller met het afgeven van vergunningen en leningen etc.
Mogen wij gratis naar binnen als we zeggen dat we je van Fok! kennen?
quote:toppie!! Klinkt erg interessant..
Op vrijdag 09 augustus 2002 18:55 schreef X-Ray het volgende:
Het vorige pand was een drama en niet bruikbaar.... MAAR.... ik heb nu een pand gevonden, MIDDEN in de stad, 350 m2, MET nachtvergunning, geheel geisoleerd etc! Er zat ooit een (kut)diso in maar die is al lang weg! Donderdag heb ik een afspraak met de makelaar!
quote:Uiteraard rekenen je vaste medeFok!kers op VIP-kaarten voor de opening van je nieuwe horeca onderneming
Op vrijdag 09 augustus 2002 18:55 schreef X-Ray het volgende:
daarna stap je naar de brandweer, als ze het goedkeuren ben je zowiezo 1 stap voor, doe je dit niet, dan doet de gemeente dit en gaat het op ambtenaar snelheid en heb je als je geluk hebt je horeca gelegenheid als je 80 bent.
nog een tip: zorg dat je een bv bent, mocht je in geldproblemen komen oid en je gaat failliet word er alleen beslag gelegd op je (???)...tenminste dat is dus wat een vriend van me gaat doen,
Veel succes in ieder geval X-Ray. En mocht het in Den Haag niet lukken, denk dan eens aan Utrecht. Die kunnen nog wel een goede discotheek gebruiken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |