abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 maart 2002 @ 11:12:12 #1
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3454791
Veel mensen willen graag iets voor zichzelf beginnen, en ik ben daar 1 van.

Den Haag heeft echt drastisch een nieuwe goede club nodig. Sinds de sluiting van de Asta mist er toch wel degelijk wat.

Nu beweeg ik me redelijk in die wereld (me neef heeft ook een paar clubs in Nederland) en ik ken veel mensen uit die branche.

Een eigen club is dan ook al jaren lang een droom van me, en nu ben ik in de positie om die uit te laten komen. Ik heb 2 perfecte locaties gevonden om iets moois te beginnen.

Nu is mijn vraag, weet iemand iets met betrekking tot de eisen van uit de gemeente?
Beide panden liggen in een gebied dat iig niet als horeca te boek staat. Een aanpassing in het bestemmingsplan is dus noodzakelijk. Gaat dat makkelijk? Zijn er standaard eisen? Zijn die op internet te vinden? Gemeentehuis?
Een hinderwetvergunning is ook noodzakelijk, weet iemand daar de voorwaarden voor?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_3454834
tis behoorlijk lastig om zoiets te beginnen. Je kan sowieso een gesprek aanvragen met de desbetreffende ambtenaar en dan uitzoeken hoe zij tegenover het plan staan. Dan kun je een plan indienen en dan kunnen ze het plan aanpassen. Let wel: de gemeenteraad beslist daarover! Laat je dus niet afschepen door een ambtenaar die zegt dat het niet kan. Je kunt ook verschillende voorstellen opvragen bij de koninklijke horeca bond (weet het adres ff niet) en die kun je als voorbeeld gebruiken.

De voorwaarden van de hinderwetvergunning verschillen per gemeente. Kijk dus 's op de website of ga naar het gemeentehuis.

Succes in ieder geval!

maandag 11 maart 2002 @ 11:25:23 #3
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3454915
Dus de gemeente raad beslist over zoiets?

Hmm.... ik dacht de Burgemeester of zo.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 11 maart 2002 @ 11:26:44 #4
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3454927
Lijkt mij ook een goed idee, om je plannen bij een ambtenaar neer te leggen. Ook kan je je neef (die zoals jij zegt al ervaring heeft) om advies vragen. Hij zal je precies kunnen vertellen welke vergunningen je nodig hebt en hoe je die aanvraagt!

Een wijziging in het bestemmingsplan kan mi wel lang duren.. (ivm inspraakrondes etc) maar misschien dat je daar een tijdelijke ontheffing voor kan aanvragen.

Ik vind het in ieder geval een interessant proces iets nieuws opstarten

pi_3454948
quote:
Op maandag 11 maart 2002 11:25 schreef X-Ray het volgende:
Dus de gemeente raad beslist over zoiets?

Hmm.... ik dacht de Burgemeester of zo.

nope, de macht is bij het gepeupel
  maandag 11 maart 2002 @ 11:30:06 #6
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3454965
quote:
Op maandag 11 maart 2002 11:26 schreef Frenkie het volgende:
Lijkt mij ook een goed idee, om je plannen bij een ambtenaar neer te leggen. Ook kan je je neef (die zoals jij zegt al ervaring heeft) om advies vragen. Hij zal je precies kunnen vertellen welke vergunningen je nodig hebt en hoe je die aanvraagt!
No way! Dan gaat hij zelf op die locatie wat opstarten! Geloof me, zo is ie!

Plus dat ik alleen maar concurrentie voor zijn ondernemingen in Den Haag ben natuurlijk...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 11 maart 2002 @ 11:36:07 #7
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3455036
quote:
Op maandag 11 maart 2002 11:30 schreef X-Ray het volgende:

[..]

No way! Dan gaat hij zelf op die locatie wat opstarten! Geloof me, zo is ie!

Plus dat ik alleen maar concurrentie voor zijn ondernemingen in Den Haag ben natuurlijk...

Lekkere familie..
Kan je niet in samenwerking wat doen, gedeelde investering is gedeelde smart bovendien kun je ervaringen uitwisselen en is niet iedere club concurrentie.

Heb je verder geen relaties die ervaring hebben met clubs en het opstarten ervan.
Misschien dat ik nog wel wat connecties heb, ik zal eens kijken.

Succes in ieder geval. Het lijkt mij cool om zoiets voor jezelf te beginnen!

maandag 11 maart 2002 @ 11:51:36 #8
19660 VVK
40oz's To Freedom
pi_3455188
Ik zou eerst eens bij de gemeente gaan vragen wat hun plannen zijn met het gebiedje waar deze twee pantjes in liggen. Willen ze geen horeca functie in die twee gebieden dan ben je al snel uitgekeken. Vooral als het bestemmingsplan woningen aangeeft heb je al snel een probleem.

Kan het wel, het is mogelijk dat het bestemmingsplan gewijzigd gaat worden, dan zul je zelf met plannen moeten komen over hoe je je pand wil gaan runnen. Hiervoor heb je dus ook de bouwtekeningen nodig (denk vooral aan geluidsisolatie & brandveiligheid). Is de wijziging bestemmingsplan zogoed als rond dan kun je beginnen met het indienen van de bouwvergunning.
Denk niet dat je hierbij binnen een jaar je deuren open hebt. Als de buurt wil kunnen ze je een hele lange tijd tegen houden.

Voorbeeld: als alles goed gaat duurt het verlenen van de bouwvergunning alleen al ongeveer een half jaar. Dat indien er geen klachten komen van omwonende of gemeente. Het wijzigen van het bestemmingsplan is nog veel ingewikkelder en kost dus flink wat tijd.

Ken hier een pand in Tilburg dat er al meer dan twee jaar over doet om z'n vergunning rond te krijgen. Het bestemmingsplan in zelfs al gewijzigd.

In ieder geval veel succes!

Believe me when I say that I've got somethin' for his punk ass
  maandag 11 maart 2002 @ 11:56:02 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_3455219
En check effe hoever je kunt gaan kwa gedoogbeleid, natuurlijk.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 maart 2002 @ 12:00:30 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_3455243
Ga eens bij de KvK langs.
Die kunnen je ook een heleboel vertellen.
pi_3455303
als je een bestemmingsplan wilt wijzigen mogen ook belanghebbenden bezwaar aantekenen, ben je zo een half jaar verder, zoek beter iets met horeca bestemming, of het moet echt de moeite waard zijn.
  maandag 11 maart 2002 @ 12:24:40 #12
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3455450
quote:
Op maandag 11 maart 2002 12:07 schreef spaceben het volgende:
als je een bestemmingsplan wilt wijzigen mogen ook belanghebbenden bezwaar aantekenen, ben je zo een half jaar verder, zoek beter iets met horeca bestemming, of het moet echt de moeite waard zijn.
Iets met horeca bestemming is bijna onmogelijk, dat is allemaal al bezet.

Het pand ligt op een industrieterrein en er woont niemand in de buurt. Ik verwacht dan ook weinig 'belangstellenden'.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 11 maart 2002 @ 13:14:59 #13
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_3455835
Hou ook rekening met het niet zo officiele circuit van verzekeraars: de brede kerels die regelmatig om een "storting" komen vragen, want stel je eens voor dat de tent zou afbranden...

IllOgical kent enkele lokalen (ver van Den Haag) die om deze reden binnen korte tijd enkele malen van eigenaar gewisseld zijn. Dit gaat natuurlijk niet op als je over de nodige juiste contacten beschikt

What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
  woensdag 3 april 2002 @ 09:54:09 #14
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3706423
Nou ik ben bij het Kadaster geweest, en weet wie de eigenaar is.

De gemeente zelf dus heeft het pand 1,5 jaar geleden gekocht. Het was een garage.

Nu dus een afspraak maken met de betreffende gemeentedienst die er over gaat. Voordeel is wel dat ik gelijk de huur en hinderwetvergunning op dezelfde plaats kan regelen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 3 april 2002 @ 10:49:48 #15
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_3706994
www.horecastartersloket.nl
www.svh.nl
www.aztek.nl/horecastart/index.html

Ik weet niet of jij er wat aan hebt maar wij hebben er met een blokopdracht over het opzetten van een eetcafe wel veel aan gehad.
Succes nog!

De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
  woensdag 24 april 2002 @ 12:55:18 #16
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3946003
Hoever ben je inmiddels...
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 18:55:42 #17
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5323602
Het vorige pand was een drama en niet bruikbaar.... MAAR.... ik heb nu een pand gevonden, MIDDEN in de stad, 350 m2, MET nachtvergunning, geheel geisoleerd etc! Er zat ooit een (kut)diso in maar die is al lang weg! Donderdag heb ik een afspraak met de makelaar!

Gaat het dan toch nog lukken?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 18:58:22 #18
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_5323635
Volgens mij moet je een middenstandsdiploma hebben (of loop ik nu hopeloos achter? )
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 23:35:43 #19
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_5324111
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 18:58 schreef static het volgende:
Volgens mij moet je een middenstandsdiploma hebben (of loop ik nu hopeloos achter? )
Jah.

Middenstandsdiploma is niet meer verplicht, wel handig. Met diploma zijn ze wat sneller met het afgeven van vergunningen en leningen etc.

Mogen wij gratis naar binnen als we zeggen dat we je van Fok! kennen?

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_5324150
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 18:55 schreef X-Ray het volgende:
Het vorige pand was een drama en niet bruikbaar.... MAAR.... ik heb nu een pand gevonden, MIDDEN in de stad, 350 m2, MET nachtvergunning, geheel geisoleerd etc! Er zat ooit een (kut)diso in maar die is al lang weg! Donderdag heb ik een afspraak met de makelaar!

toppie!! Klinkt erg interessant..
pi_5324163
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 18:55 schreef X-Ray het volgende:
Uiteraard rekenen je vaste medeFok!kers op VIP-kaarten voor de opening van je nieuwe horeca onderneming .
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_5325845
Ook de Kamer van Koophandel kan je goed op weg helpen bij het starten van een nieuwe toko, heb ik ooit tenminste veel aan gehad...

Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn...
  zaterdag 10 augustus 2002 @ 03:53:24 #23
33610 wabbit
we'we hunting wabbits
pi_5326468
tip: als je slim bent zorg je dat je je plannen enzo klaar hebt...

daarna stap je naar de brandweer, als ze het goedkeuren ben je zowiezo 1 stap voor, doe je dit niet, dan doet de gemeente dit en gaat het op ambtenaar snelheid en heb je als je geluk hebt je horeca gelegenheid als je 80 bent.

nog een tip: zorg dat je een bv bent, mocht je in geldproblemen komen oid en je gaat failliet word er alleen beslag gelegd op je (???)...tenminste dat is dus wat een vriend van me gaat doen,

off all the things I've lost I miss my mind the most
  zaterdag 10 augustus 2002 @ 04:10:09 #24
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_5326514
Ik zou er wel een paar nachtjes over slapen als ik jou was want het is niet zomaar wat.
Je moet tegenwoordig met zoveel dingen rekening houden wat horeca betreft. De hier al genoemde veiligheids en geluids maatregelenen zijn nog maar een klein voorbeeld. Wat dacht je van de HACCP de hygiene code of je alles kwa hygiene wel een beetje voor elkaar heb. Ook moet je rekening houden met sluitings tijden die de gemeente voorschrijfr enz enz. Ik zou er heel goed over nadenken en alle voordelen en nadelen tegen elkaar zetten.
  zaterdag 10 augustus 2002 @ 07:38:55 #25
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_5326685
X-Ray zal er vast al een paar nachtjes over geslapen hebben.
Hij heeft een neef in die branche, dus hij zal wel weten wat hem ongeveer te wachten staat.
Ook is het een hele investering, dus het lijkt mij niet dat hij over 1 nacht ijs gaat.

Veel succes in ieder geval X-Ray. En mocht het in Den Haag niet lukken, denk dan eens aan Utrecht. Die kunnen nog wel een goede discotheek gebruiken!

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')