abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 maart 2002 @ 11:13:39 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_3347525
Eis drie jaar cel voor verkrachten broertjes

Justitie heeft donderdag voor de rechtbank in Middelburg tegen de 26-jarige R. D. uit de gemeente Reimerswaal een gevangenisstraf van drie jaar, waarvan één jaar voorwaardelijk geëist, wegens verkrachting van zijn broertjes. Ook wil justitie dat D. onder toezicht komt te staan van de reclassering en een psychiatrische behandeling ondergaat.

D. wordt ervan verdacht in de periode van 1993 tot en met 1995 meerdere malen zijn drie broertjes van zes, tien en elf jaar te hebben verkracht. Verder verdenkt het Openbaar Ministerie D. van het plegen en laten plegen van ontuchtige handelingen met hen.

Verkrachting

Volgens de broertjes heeft de verdachte D. meer dan honderd keer ontucht met hen gepleegd en was er enkele tientallen keren sprake van verkrachting. Soms betaalde D. zijn broertjes. Overigens bleek uit het dossier dat hij zich ook had vergrepen aan zijn zus en nog drie andere broertjes.

Ziek gezin

Tijdens de behandeling van de zaak werd niet duidelijk waarom de man ontucht had gepleegd. De reclassering schetste het gezin als 'een ziek gezin', waar de vader een dominante rol speelde en met de bijbel in de hand zijn zoon R. regelmatig mishandelde en vernederde. Volgens deskundigen is het niet ondenkbeeldig dat D. zijn ontluikende seksualiteit binnen het gezin had gezocht.

Aangifte

Hoewel de moeder van het seksuele misbruik op de hoogte was, hield zij de affaire binnen het gezin. De vader op zijn beurt wilde wel aangifte doen, maar zag daar vanaf toen D. bereid bleek in totaal 20.000 gulden (9075 euro) te betalen. Op het moment dat D. aangaf zich niet langer door zijn vader te willen laten chanteren en een van zijn broertjes zelfmoordplannen had, deed de vader eind vorig jaar aangifte.

Volgens de raadsman van D., W. Schieman, was zijn cliënt slachtoffer van zijn opvoeding en is de jarenlange mishandeling plus de vaderlijke chantage al straf genoeg. Hij meende dat een voorwaardelijke vrijheidsstraf voldoende is.

© ANP

= = = =

Waarom staat er nergens dat de vader ook juridisch aangepakt wordt? Doet me denken aan de Noorse broeders die ook niet vervolgd worden voor hun (vanuit christelijk oogpunt) mishandelingen van hun kinderen

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_3347698
1 woord:

onder
pi_3348278
walgelijk
  vrijdag 1 maart 2002 @ 12:28:29 #4
3542 Gia
User under construction
pi_3348531
Ik snap niet dat die moeder niet ook aangepakt wordt!

Ze wist ervan en deed niets om haar kinderen te beschermen. Ook dit zou strafbaar moeten zijn.

vrijdag 1 maart 2002 @ 12:39:29 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_3348631
Vader en moeder zouden beiden ook hevig aangepakt moeten worden. En de zoon mag wat mij betreft heel grondig door de psychiatrische molen gehaald worden.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_3349262
Tsja, met "slechte jeugd" dien je wel degelijk rekening te houden maar het ontslaat de dader niet van zijn verantwoordlijkheid.
Straffen zoals in dergelijke gevallen gestraft wordt en daarnaast de molen waar Verbal het al over had. En die molen kan mooi beginnen te draaien als de deur achter hem dichtvalt.

Pa is een onwaarschijnlijke superschoft, is eigenlijk de pooier van zijn eigen kinderen...
Ma is laf.
Samen zijn ze zeker verantwoordelijk voor wat zoonlief heeft uitgespookt, zowel in duur als in mate. Maar of ze daarvoor gestraft kunnen worden? Zou van mij best mogen.

Ik ben trouwens benieuwd wat er van de broertjes en zusjes terecht komt...

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_3351614
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 13:31 schreef qube808 het volgende:
Tsja, met "slechte jeugd" dien je wel degelijk rekening te houden maar het ontslaat de dader niet van zijn verantwoordlijkheid.
Straffen zoals in dergelijke gevallen gestraft wordt en daarnaast de molen waar Verbal het al over had. En die molen kan mooi beginnen te draaien als de deur achter hem dichtvalt.

Pa is een onwaarschijnlijke superschoft, is eigenlijk de pooier van zijn eigen kinderen...
Ma is laf.
Samen zijn ze zeker verantwoordelijk voor wat zoonlief heeft uitgespookt, zowel in duur als in mate. Maar of ze daarvoor gestraft kunnen worden? Zou van mij best mogen.

Ik ben trouwens benieuwd wat er van de broertjes en zusjes terecht komt...

Oh, het kan nog jaren duren voor daar enige vooruitgang mee geboekt wordt. Hels word ik van dit artikel.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_3351987
Dit heeft helemaal niets met Bijbel of Christenen te maken als ik zo die tekst lees
  vrijdag 1 maart 2002 @ 17:01:08 #9
272 R@b
No-nonsens
pi_3352090
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 16:53 schreef hicham het volgende:
Dit heeft helemaal niets met Bijbel of Christenen te maken als ik zo die tekst lees
Dat komt omdat jij niet goed leest.

De reclassering schetste het gezin als 'een ziek gezin', waar de vader een dominante rol speelde en met de bijbel in de hand zijn zoon R. regelmatig mishandelde en vernederde.

Enig idee wat dat betekent ??

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 1 maart 2002 @ 17:05:59 #10
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_3352140
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 17:01 schreef R@b het volgende:

[..]

De reclassering schetste het gezin als 'een ziek gezin', waar de vader een dominante rol speelde en met de bijbel in de hand zijn zoon R. regelmatig mishandelde en vernederde.

... Dat hij godlasterlijk bezig was.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_3352154
quote:

[..]

Dat weet ik, maar er zijn ook soortgelijke situaties voorgekomen maar dan zonder de Bijbel als "leiding".
  vrijdag 1 maart 2002 @ 17:13:12 #12
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_3352215
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 17:07 schreef hicham het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar er zijn ook soortgelijke situaties voorgekomen maar dan zonder de Bijbel als "leiding".

Inderdaad...de vader was gewoon niet goed bij zijn hoofd en de moeder te laf en daardoor de kinderen psyschologisch getraumatiseert. Dat de vader toevallig dat dacht hij volgens de bijbel handelde is gewoon nog een teken dat hij niet goed bezig was. En het maakt niet uit of hij christelijk was of niet...vader en moeder moeten gewoon vervolgd worden.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_3352318
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 17:13 schreef breaky het volgende:

[..]

Inderdaad...de vader was gewoon niet goed bij zijn hoofd en de moeder te laf en daardoor de kinderen psyschologisch getraumatiseert. Dat de vader toevallig dat dacht hij volgens de bijbel handelde is gewoon nog een teken dat hij niet goed bezig was. En het maakt niet uit of hij christelijk was of niet...vader en moeder moeten gewoon vervolgd worden.

idd
pi_3352482
quote:

[..]

Aha, jij bent gewoon een mierenneuker zie ik? Een sensatiezoeker!

De bijbel speelt geen enkele rol in de verkrachting van de broertjes en betaling van geld voor het niet doen van aangift.

Blaat dus niet blaataap.

vrijdag 1 maart 2002 @ 17:38:30 #15
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_3352541
quote:

[..]

Ja
Van de week bij de EO waren er 2 meisjes die jarenlang in 1 of andere zieke sekte in Brabant hebben gezeten. Ook daar werden vrouwen en kinderen sexueel/geestelijk en lichamelijk gebruikt door de dominee (weet het niet zeker meer maar dacht dat die dominee Zuidervliet nog steeds bezig is)
quote:
Mirjam en Rebecca zijn twee zussen die allebei jarenlang in een sekte hebben gezeten. Al op jonge leeftijd worden ze afgesloten van de buitenwereld in een klooster in Velddriel, waar de leden van de sekte wonen. Daar worden ze gehersenspoeld, gestraft en misbruikt. Marc Dik praat met beide zussen over wat er zich afspeelde achter de gesloten deuren van deze sekte

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® op 01-03-2002 17:45]

Overall beste user 2022 vrijdag 1 maart 2002 @ 17:55:04 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_3352728
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 17:05 schreef Grijs het volgende:

[..]

... Dat hij godlasterlijk bezig was.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')