abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 februari 2002 @ 22:40:47 #1
19132 Pete
One Day All Of Us Will Know
pi_3302994
Hou je jezelf voor de gek als je in God gelooft? Dat is de vraag, ik weet zeker van niet maar er zijn vast genoeg mensen die zeggen dat dat wel zo is. Wat wordt er gezegd? "Je hebt geen bewijs dat God bestaat." Nee, indd ik kan niet tegenover andere mensen bewijzen dat God bestaat. Ik bedoel ik kan wetenschappelijk gezien niet aantonen dat God bestaat. Maar God heeft niets te maken met allerlei wetenschappelijke regeltjes want Hij is de schepper van alles wat hier op aarde is. Als je niet in God gelooft, waar geloof je dan wel in? Je kunt toch niet geloven dat het allemaal maar toeval is dat wij hier op aarde rondlopen. Dan zou het geen zin hebben voor een kind om geboren te worden, omdat het leven wachten is op de dood en alles wat tussen de geboorte en de dood gebeurd dat is pure toeval. Ik bedoel niet de zin die je zelf aan het leven kunt geven maar de zin van een geboorte. Je gelooft toch zeker zelf niet dat alles maar pure toeval is en dat alles afgelopen is als we dood gaan. Dan zou op de honderdste van een seconde dat je dood gaat, je denkwereld en alles wat je bent buiten je fysieke verschijning weg zijn. Ik kan me dat geen moment voorstellen. Conclusie, iedereen gelooft wel ergens in.... Maar kies je de makkelijke weg door bijvoorbeeld in de evolutietheorie te geloven of kies je voor God en dus voor een moeilijkere weg hier op aarde. Reacties graag.
"I Still Have A Dream That One Day The Lion And The Lamb Will Lie Down Together, And Every Man Will Sit Under His Own Vine And Fig Tree And None Shall Be Afraid"
  maandag 25 februari 2002 @ 22:48:58 #2
14453 Spohr
music was my first love...
pi_3303189
Lijkt me een volkomen irrelevante vraag. Als je je er gelukkig bij voelt door wel of niet in een god te geloven, dan heb je toch gewoon schijt aan wat een ander denkt? Een gek kan ook gelukkig zijn. Wil hiermee overigens niet zeggen dat gelovigen gek zijn maar meer dat het niet belangrijk is wat je al dan niet gelooft maar dat je je gelukkig voelt bij je overtuiging.
Hi, I'm a signature virus. Please copy me into you signature to help me spread.
  maandag 25 februari 2002 @ 22:50:44 #3
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3303228
quote:
Op maandag 25 februari 2002 22:40 schreef Pete het volgende:
Hou je jezelf voor de gek als je in God gelooft? Dat is de vraag, ik weet zeker van niet maar er zijn vast genoeg mensen die zeggen dat dat wel zo is. Wat wordt er gezegd? "Je hebt geen bewijs dat God bestaat." Nee, indd ik kan niet tegenover andere mensen bewijzen dat God bestaat. Ik bedoel ik kan wetenschappelijk gezien niet aantonen dat God bestaat. Maar God heeft niets te maken met allerlei wetenschappelijke regeltjes want Hij is de schepper van alles wat hier op aarde is. Als je niet in God gelooft, waar geloof je dan wel in? Je kunt toch niet geloven dat het allemaal maar toeval is dat wij hier op aarde rondlopen. Dan zou het geen zin hebben voor een kind om geboren te worden, omdat het leven wachten is op de dood en alles wat tussen de geboorte en de dood gebeurd dat is pure toeval. Ik bedoel niet de zin die je zelf aan het leven kunt geven maar de zin van een geboorte. Je gelooft toch zeker zelf niet dat alles maar pure toeval is en dat alles afgelopen is als we dood gaan. Dan zou op de honderdste van een seconde dat je dood gaat, je denkwereld en alles wat je bent buiten je fysieke verschijning weg zijn. Ik kan me dat geen moment voorstellen. Conclusie, iedereen gelooft wel ergens in.... Maar kies je de makkelijke weg door bijvoorbeeld in de evolutietheorie te geloven of kies je voor God en dus voor een moeilijkere weg hier op aarde. Reacties graag.
Je zegt dat er wel een zin moet zijn om geboren te worden, maar dat denk ik niet. Het is allemaal zinloos. En je vind de evolutie-theorie makkelijker geloven dan in God (wat allebei samen kan)? Een geloof waar je niet logisch kan over redeneren, dat lijkt mij het makkelijkst. Er is dan nl. geen discussie mogelijk.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_3303232
God,......

kan het niet laten maar er zijn er al genoeg.

All Muppets are equal, but some Muppets are more equal than others.
  maandag 25 februari 2002 @ 22:51:02 #5
3542 Gia
User under construction
pi_3303235
Ik geloof, maar zie dat niet als een moeilijkere weg kiezen.
Het geloof dient mij, ik niet het geloof. Bidden schenkt troost als je dat nodig hebt, tenminste voor mij.

Ik zie God ook niet als een bepaalde figuur, niet als man en niet als vrouw. Voor mij is God een hoger iets. Iets wat alles bepaalt. Ik geloof ook in een lotsbestemming. Als er nare dingen gebeuren is dat Gods wil oftewel, het heeft zo moeten zijn.

Ik geloof wel dat Jezus ooit echt heeft bestaan. Waarschijnlijk had hij genezende gaven, zoals wel meer mensen dat hebben. Voor die tijd was dat iets bijzonders en daarom werd hij gezien als de Verlosser. Dat vormde een bedreiging voor Pilatus.
En het regeltje in mijn ondertitel dat Jezus de zoon van God is.....Zijn wij niet allemaal kinderen van God?

maandag 25 februari 2002 @ 22:52:02 #6
19132 Pete
pi_3303252
quote:
Op maandag 25 februari 2002 22:48 schreef Spohr het volgende:
Lijkt me een volkomen irrelevante vraag. Als je je er gelukkig bij voelt door wel of niet in een god te geloven, dan heb je toch gewoon schijt aan wat een ander denkt? Een gek kan ook gelukkig zijn. Wil hiermee overigens niet zeggen dat gelovigen gek zijn maar meer dat het niet belangrijk is wat je al dan niet gelooft maar dat je je gelukkig voelt bij je overtuiging.
Tuurlijk is het juist wel belangrijk wat je wel of niet gelooft, als jij in de evolutietheorie dan kun je je daar wel gelukkig bij voelen maar je schiet er nix mee op, want je gelooft in iets wat niet waar is...
"I Still Have A Dream That One Day The Lion And The Lamb Will Lie Down Together, And Every Man Will Sit Under His Own Vine And Fig Tree And None Shall Be Afraid"
pi_3303331
quote:
Conclusie, iedereen gelooft wel ergens in....
Dat lijk me nou typisch non-sequitur...
quote:
Maar kies je de makkelijke weg door bijvoorbeeld in de evolutietheorie te geloven of kies je voor God en dus voor een moeilijkere weg hier op aarde. Reacties graag.
Meer keuzes zijn er niet? Simpel.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_3303335
Juist en ik voel me er dus ook uiterst prettig bij om NIET in god te geloven en er word hier weer eens bewezen dat Gelovigen toch altijd weer proberen de niet gelovigen te 'bekeren' of noem het hoe je zelf wilt. Ik heb nog nooit een topic gezien waarbij een niet gelovige probeert gelovigen in te laten zien dat die ene weg waarschijnlijk toch wel de beste is omdat bla en bla. Dus niet gelovigen hebben vaak geen enkele moeite om gelovigen in hun waarde gelaten ( extremisten daar gelaten of dat nu christenen of moslims zijn) maar gelovigen kunnen er vaak niet bij dat er mensen zijn die niet geloven en dus voor de 'makkelijke' ? weg kiezen. Dan zou ik dat nog altijd anders uitleggen. De makkelijke weg is juist dat God de aarde geschapen heeft. De moeilijke weg is om in te zien dat er nog best wel eens wat logica in die evolutietheorie verstopt zit.

[Dit bericht is gewijzigd door Darkman op 25-02-2002 23:02]

Succes is going from one failure to another, without losing interest.
pi_3303378
quote:
Op maandag 25 februari 2002 22:51 schreef Gia het volgende:
Ik geloof, maar zie dat niet als een moeilijkere weg kiezen.
Het geloof dient mij, ik niet het geloof. Bidden schenkt troost als je dat nodig hebt, tenminste voor mij.
God dient jou dus zeg je...
quote:
Ik zie God ook niet als een bepaalde figuur, niet als man en niet als vrouw. Voor mij is God een hoger iets. Iets wat alles bepaalt. Ik geloof ook in een lotsbestemming. Als er nare dingen gebeuren is dat Gods wil oftewel, het heeft zo moeten zijn.
Is de zondeval, en daarmee alles wat daaruit voorvloeit, Gods wil geweest dan?
quote:
Ik geloof wel dat Jezus ooit echt heeft bestaan. Waarschijnlijk had hij genezende gaven, zoals wel meer mensen dat hebben. Voor die tijd was dat iets bijzonders en daarom werd hij gezien als de Verlosser. Dat vormde een bedreiging voor Pilatus.
Een bedreiging voor Pilatus? Pilatus wou Jezus vrijlaten maar dit ging niet door omwille van de joden...
quote:
En het regeltje in mijn ondertitel dat Jezus de zoon van God is.....Zijn wij niet allemaal kinderen van God?
Nee, wij zijn niet allemaal kinderen van God. Verder zijn wij ook God niet. Wat Jezus dus wel is; 3-eenheid. We mogen God onze vader noemen.

Je bent goed op weg maar ik raad je toch echt aan je er wat meer in te verdiepen want je mist de kern. Het hele christelijke geloof draait namelijk om Jezus. Dankzij Hem zijn we verlost..

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2002 @ 22:59:49 #10
862 Arcee
Look closer
pi_3303400
quote:
Als je niet in God gelooft, waar geloof je dan wel in?
In de oersoep-theorie.
quote:
Je kunt toch niet geloven dat het allemaal maar toeval is dat wij hier op aarde rondlopen. Dan zou het geen zin hebben voor een kind om geboren te worden, omdat het leven wachten is op de dood
Yep, dat is het exact. Het leven heeft geen enkele zin. Voor onszelf wel, maar voor een hoger doel niet.
quote:
Ik bedoel niet de zin die je zelf aan het leven kunt geven maar de zin van een geboorte. Je gelooft toch zeker zelf niet dat alles maar pure toeval is en dat alles afgelopen is als we dood gaan. Dan zou op de honderdste van een seconde dat je dood gaat, je denkwereld en alles wat je bent buiten je fysieke verschijning weg zijn.
Je geeft zelf het antwoord al, namelijk dat je zelf zin geeft aan je leven en aan dat van anderen. En ja, als je dood bent dan is het afgelopen, precies op die 100-ste seconde.
quote:
Maar kies je de makkelijke weg door bijvoorbeeld in de evolutietheorie te geloven
Wat is er makkelijk aan die weg?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 25 februari 2002 @ 23:00:24 #11
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_3303410
quote:
Op maandag 25 februari 2002 22:58 schreef Kogando het volgende:
Een bedreiging voor Pilatus? Pilatus wou Jezus vrijlaten maar dit ging niet door omwille van de joden...
Verschillen daarover zelfs de evangelien niet van mening? In het Johannes-evangelie is Pilatus idd Jezus gunstig gezind, maar in de andere drie (kanonieke) ook?
quote:
Je bent goed op weg maar ik raad je toch echt aan je er wat meer in te verdiepen want je mist de kern. Het hele christelijke geloof draait namelijk om Jezus. Dankzij Hem zijn we verlost..
There's a #filosofie spirit in everyone.
  maandag 25 februari 2002 @ 23:00:57 #12
14827 Kogando
Modelprutser
pi_3303417
quote:
Op maandag 25 februari 2002 22:56 schreef Darkman het volgende:
Juist en ik voel me er dus ook uiterst prettig bij om NIET in god te geloven en er word hier weer eens bewezen dat Gelovigen toch altijd weer proberen de niet gelovigen te 'bekeren' of noem het hoe je zelf wilt. Ik heb nog nooit een topic gezien waarbij een niet gelovige probeert gelovigen in te laten zien dat die ene weg waarschijnlijk toch wel de beste is omdat bla en bla. Dus niet gelovigen hebben vaak geen enkele moeite om gelovigen in hun waarde gelaten ( extremisten daar gelaten of dat nu christenen of moslims zijn) maar gelovigen kunnen er vaak niet bij dat er mensen zijn die niet geloven en dus voor de 'makkelijke' ? weg kiezen. Dan zou ik dat nog altijd anders uitleggen. De makkelijke weg is juist dat God de aarde geschept heeft. De moeilijke weg is om in te zien dat er nog best wel eens wat logica in die evolutietheorie verstopt zit.
Ik heb maar 1 vraag; Heb je je wel eens echt in de evolutie theorie verdiept?

Verder heeft God de aarde geschapen, geschept ben je als er een auto tegen je sodeplexus rijdt..

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_3303429
Ik houd het bij deze quote uit de sig van een user op GoT:
quote:
Geloven in god is net als geloven in buitenaardse gele dino's met platvoeten, 4 oren en een talibanbaard. Het is niet bewezen, het is niet niet bewezen, maar het is wel onwaarschijnlijk dat ze bestaan.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  maandag 25 februari 2002 @ 23:02:02 #14
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_3303439
Sja... Ik geloof zelf ook in God. Maar ik heb al vaak discussies gehad met niet gelovigen en het is echt heel moeilijk (voor mij in elk geval) om nou precies uit te leggen waarom je gelooft. En daar springen de niet gelovigen graag op in. Tegenwoordig denkt de hele wereld zo van "Als het wetenschappelijk niet te verklaren is dan kan het niet" en dat gebruiken niet gelovigen ook vaak als argument. En ja...als ze zo denken dan is het heel moeilijk om uit te leggen waarom jij wel gelooft wat er in de bijbel staat, ookal is een hoop totaal niet wetenschappelijk te verklaren.

Ik vind mezelf trouwens niet beter dan niet gelovigen, maar er zijn soms van die mensen die gelijk zeggen "Dat kan niet wat er in de bijbel staat" zonder dat ze eigenlijk weten wat er nou precies staat.

En dan ter afsluiting een luchtige smile om het allemaal wat minder zwaar te maken.

(dit is trouwens niet echt on topic geloof ik...zorry maar ik post het lekker toch )

De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
pi_3303528
quote:
Hou je jezelf voor de gek als je in God gelooft? Dat is de vraag, ik weet zeker van niet maar er zijn vast genoeg mensen die zeggen dat dat wel zo is. Wat wordt er gezegd? "Je hebt geen bewijs dat God bestaat." Nee, indd ik kan niet tegenover andere mensen bewijzen dat God bestaat. Ik bedoel ik kan wetenschappelijk gezien niet aantonen dat God bestaat. Maar God heeft niets te maken met allerlei wetenschappelijke regeltjes want Hij is de schepper van alles wat hier op aarde is. Als je niet in God gelooft, waar geloof je dan wel in? Je kunt toch niet geloven dat het allemaal maar toeval is dat wij hier op aarde rondlopen. Dan zou het geen zin hebben voor een kind om geboren te worden, omdat het leven wachten is op de dood en alles wat tussen de geboorte en de dood gebeurd dat is pure toeval. Ik bedoel niet de zin die je zelf aan het leven kunt geven maar de zin van een geboorte. Je gelooft toch zeker zelf niet dat alles maar pure toeval is en dat alles afgelopen is als we dood gaan. Dan zou op de honderdste van een seconde dat je dood gaat, je denkwereld en alles wat je bent buiten je fysieke verschijning weg zijn. Ik kan me dat geen moment voorstellen. Conclusie, iedereen gelooft wel ergens in.... Maar kies je de makkelijke weg door bijvoorbeeld in de evolutietheorie te geloven of kies je voor God en dus voor een moeilijkere weg hier op aarde.
Ik geloof dus niet in God, en wel in al die dingen die jij opsomt: toeval, evolutie, je bewustzijn dat in een flits weg is. Maar dat is niet makkelijker, integendeel. Het is veel moeilijker te accepteren dat waarschijnlijk alles inderdaad zinloos is, en dat dood dood is. Juist accepteren dat er een plan is, en dat er een mogelijkheid op eeuwig leven is, lijkt me makkelijker. Al denk ik dat het fout is om over makkelijk en moeilijk te praten. Want dat is meestal niet de basis waarop je je levensovertuiging baseert. Ik kan me ook niet voorstellen hoe het is om dood te gaan of te zijn. Maar ik heb geen aanwijzingen dat er een leven na de dood zou zijn. Daar kan ik dan ook niet in geloven, ik zou mezelf uitlachen.

Je kunt denk ik niet zeggen dat je jezelf voor de gek houdt als je in God gelooft. Want God is in the end een gevoelskwestie - je gelooft of niet, rationeel kun je dat niet beargumenteren. Net zomin kun je zeggen dat mensen die er niet in geloven zichzelf voor de gek houden - want voor zaken als evolutie zijn er wél harde bewijzen. Maar evolutie en geloof kunnen heel goed samen gaan. En dan kom je op het punt dat je imho over gelovigen wel kunt zeggen dat ze zichzelf voor de gek houden: want klakkeloos aannemen wat in een boek staat, waarin je de stijlonderbrekingen, dubbelzinnigheden etc. kunt aanwijzen, je verstand uitschakelen, is wel jezelf voor de gek houden. En geloven in instituties als de kerk als wettig huis van God kan ook jezelf voor de gek houden zijn - want kerken en geloofsinstellingen worden gerund door mensen, en mensen kunnen falen.

It is much easier to be critical than to be correct.
  maandag 25 februari 2002 @ 23:08:03 #16
19132 Pete
pi_3303545
quote:
Op maandag 25 februari 2002 22:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

In de oersoep-theorie.
[..]

Yep, dat is het exact. Het leven heeft geen enkele zin. Voor onszelf wel, maar voor een hoger doel niet.
[..]

Je geeft zelf het antwoord al, namelijk dat je zelf zin geeft aan je leven en aan dat van anderen. En ja, als je dood bent dan is het afgelopen, precies op die 100-ste seconde.
[..]

Wat is er makkelijk aan die weg?

Wat er makkelijk aan die weg? Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen over dingen die voor de wet wel kunnen maar eigenlijk toch ook weer niet. Je kunt doen wat je wilt binnen de grenzen van de wet van de regering. Maar jij gelooft dus dat deze wereld puur toeval is? Ik kan gewoon niet geloven dat jij dat gelooft....
pi_3303553
nou dan zal ik er ook nog maar eventjes iets aan toevoegen.

Waar ik dus wel in geloof, is dat ooit, toen de mensen nog niet zo wetenschappelijk gevorderd waren als vandaag, ze erg bang waren voor bepaalde dingen zoals bliksem en andere natuurverschijnselen en misschien waren ze wel bang om te denken dat hun simpele bestaan wel het enige was dat de aarde te bieden had. Dus er moest toch iets zijn dat betekenis gaf aan hun simpele bestaan ? Iets dat die harde knallen en lichtflitsen controleerde ? En er moedwillig voor zorgde dat hun oogsten mislukten als zij niet offerden ? Zo is het voor mij gegaan en is het allemaal gebakken lucht. Aangezien men vroeger toch van sterke verhalen hield besloten ze er ook maar een mooi verhaal omheen te schrijven. En dit is inderdaad makkelijker aan te nemen dan dat er ene God de aarde schiep en verder maar besloot om anoniem te blijven. Hier haal ik natuurlijk alle gelovigen mee op mijn nek maar dat interesseert me toch geen ene ****

FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2002 @ 23:13:42 #18
862 Arcee
Look closer
pi_3303644
quote:
Op maandag 25 februari 2002 23:08 schreef Pete het volgende:
Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen over dingen die voor de wet wel kunnen maar eigenlijk toch ook weer niet.
Beetje vage zin. Zoals welke dingen?
quote:
Je kunt doen wat je wilt binnen de grenzen van de wet van de regering.
En jij kan dat niet?
quote:
Maar jij gelooft dus dat deze wereld puur toeval is?
Ja, 100%. We hebben gewoon strontmazzel gehad dat we hier met z'n allen zitten.
quote:
Ik kan gewoon niet geloven dat jij dat gelooft....
Als er iets is dat je kunt geloven, dan is dat het juist wel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 25 februari 2002 @ 23:13:44 #19
19132 Pete
pi_3303645
quote:
Op maandag 25 februari 2002 23:08 schreef Darkman het volgende:
nou dan zal ik er ook nog maar eventjes iets aan toevoegen.

Waar ik dus wel in geloof, is dat ooit, toen de mensen nog niet zo wetenschappelijk gevorderd waren als vandaag, ze erg bang waren voor bepaalde dingen zoals bliksem en andere natuurverschijnselen en misschien waren ze wel bang om te denken dat hun simpele bestaan wel het enige was dat de aarde te bieden had. Dus er moest toch iets zijn dat betekenis gaf aan hun simpele bestaan ? Iets dat die harde knallen en lichtflitsen controleerde ? En er moedwillig voor zorgde dat hun oogsten mislukten als zij niet offerden ? Zo is het voor mij gegaan en is het allemaal gebakken lucht. En dit is inderdaad makkelijker aan te nemen dan dat er ene God de aarde schiep en verder maar besloot om anoniem te blijven. Hier haal ik natuurlijk alle gelovigen mee op mijn nek maar dat interesseert me toch geen ene ****

Die verder maar besloot anoniem te blijven? Heb je de bijbel weleens gelezen? Hij heeft zelfs zijn eigen Zoon gestuurd naar deze aarde om te betalen voor de zonden van mensen. Jij kunt Zijn bestaan wel ontkennen maar dit betekent nog niet dat Hij niet bestaat. Hij heeft zoveel voor de mensen gedaan en toch verprutsen wij het keer op keer.
  maandag 25 februari 2002 @ 23:13:55 #20
22979 ProPHeT_Ewok
Enjoy every minute
pi_3303649
quote:
Uit dit stukje dat blijkt dat je God geen vorm kunt geven en hem alleen maar kunt betitelen als "De Schepper" en meer van zo'n vage termen. Wat heeft het dan voor nut om in hem te geloven? Wat heb je raan om je iets te gaan voorstellen wat je je nooit zal kunnen voorstellen?

Jij zegt in feite dat het betsaan van een heelal het bestaan van een hogere macht aantoont, maar waar komt die hogere macht dan vandaan? Van een übergott? Ga je daar dan ook in geloven?

En of evolutietheorie makkelijker in te geloven is weet ik niet? Dat is het punt ook niet! Het gaat erom wat het juiste is!

Day by day, life passes way !!!
pi_3303679
Er is trouwens ook wetenschappelijk aangetoond, dat er op mars leven zou kunnen zijn geweest, aangezien daar alle benodigde elementen voor zijn aangetroffen. Ik vraag me af hoe gelovigen zouden reageren mochten we buitenaards leven aantreffen in de (nabije) toekomst. Dat zou dan ook het werk zijn van een of andere buitenaardse god neem ik aan ?

Tja ik geloof eerder in buitenaards leven dan in God, inderdaad omdat het wel erg egoïstisch is om te denken dat we de enigen zijn aangezien er vele planeten een gelijkwaardige samenstelling hebben als die van de aarde.

pi_3303704
Nee ik heb de bijbel niet gelezen nee en voel me er ook absoluut niet toe geprikkeld. Als je mijn post hierboven wat aandachtiger leest dan zie je ook meteen waarom. let vooral op de zin met de term "sterke verhalen"
  maandag 25 februari 2002 @ 23:17:54 #23
22979 ProPHeT_Ewok
Enjoy every minute
pi_3303716
quote:
Op maandag 25 februari 2002 23:15 schreef Darkman het volgende:
Er is trouwens ook wetenschappelijk aangetoond, dat er op mars leven zou kunnen zijn geweest, aangezien daar alle benodigde elementen voor zijn aangetroffen. Ik vraag me af hoe gelovigen zouden reageren mochten we buitenaards leven aantreffen in de (nabije) toekomst. Dat zou dan ook het werk zijn van een of andere buitenaardse god neem ik aan ?

Tja ik geloof eerder in buitenaards leven dan in God, inderdaad omdat het wel erg egoïstisch is om te denken dat we de enigen zijn aangezien er vele planeten een gelijkwaardige samenstelling hebben als die van de aarde.

Je gelooft in heel veel jah, maar kom eerst maar eesn met bewijzen!

En op Mars zijn vage dingen gevonden zoals stofjes die bacteriën zouden zijn geweest. Geen schokkend bewijs.

Day by day, life passes way !!!
pi_3303746
Om te antwoorden op je vraag. Neej, ik geloof niet, maar ik ontken ook niet dat God bestaat. God komt in je leven door je opvoeding, of door een gebeurtenis in je leven, waardoor je naar God "grijpt". Tenminste, wel bij de mensen waarover ik gesproken heb over God. En neej, ik heb geen behoefte aan God in mijn leven.
Maar laten we de vraag enigzins omdraaien.
Jij zegt min of meer dat mijn leven geen zin heeft omdat ik niet in god geloof. Dat ik geboren ben om weer dood te gaan vervolgens. Wat voegt God toe aan jouw leven, dat het meer zin heeft dan de mijne, en vele andere mede niet-gelovers.

En ik weet niet of als je gelooft in de evolutie theorie de makkelijkste weg is. Ik denk dat de makkelijkste weg de keuze voor God is. Zodra dingen niet verklaard kunnen worden heeft God het gedaan. Het hele leven is een interactie van vele dingen, wellicht een aantal dingen die voor "de mensheid" nog niet ontdekt zijn. En naar mijn idee heeft God hier niets mee te maken.

Als iemand wel in God wil geloven, en hier blij mee is, dan kan ik alleen maar blij zijn voor diegene. Voor mijzelf, ik denk dat ik er geen baat bij heb, en ben tevreden in een leven zonder God.

maandag 25 februari 2002 @ 23:20:22 #25
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_3303763
Archh... Kijk dan allemaal es wat verder dan je neus lang is. Hoeveel wonderen gebeuren er wel niet elke dag op de wereld. Stuk voor stuk niet te verklaren. En dan maar zeggen dat dat onverklaarbare vaag is enzo. Er MOET gewoon nog iets anders zijn dan de "wetenschappelijk verantwoorde" dingen.
De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')