abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3201908
Bron Telegraaf online filmnieuws.
http://krant.telegraaf.nl/crazyfilm/teksten/crazyfilm.zwigoff.world.tiener.html

Gezien afgelopen dinsdag in Sneak Preview Amsterdam

quote:
Thora Birch als
opstandige tiener

AMSTERDAM - Een helder intellect is in het slaperige plaatsje van 'Ghost World' geen zegen. Met haar zware hoornen bril en haar zwartgeverfde kapsel benadrukt de opstandige tiener Thora Birch haar rol als buitenstaander tussen al die doodnormale mensen en probeert haar frustratie te verdringen in cynische commentaren op haar omgeving. Uit verveling beantwoordt ze samen met haar vriendin Scarlett Johansson een contactadvertentie van de eenzame vrijgezel Steve Buscemi en vanuit een veilig hoekje in de afgesproken cafetaria kijken ze toe hoe hij vergeefs op zijn blind date wacht en ten slotte afdruipt.

Thora Birch als rebelse tiener in 'Ghost World'.

Nieuwsgierigheid drijft haar naar zijn appartement en als ze 'm min of meer uit medelijden aanspreekt, blijkt hij net zo'n buitenstaander als zij. Bij hem vindt ze eventjes een veilige haven, maar haar onrustige zoektocht naar haar bestemming blijkt nog lang niet afgelopen. Of stuurt regisseur Terry Zwigoff haar per bus naar (veel) rustiger oorden?

Zijn (symbolische) slot past in de wat nadrukkelijk geconstrueerde sfeer van 'Ghost World'. Zwigoff lijkt zeer oplettend naar films als 'Happiness' en 'Rushmore' te hebben gekeken, maar zijn hommage aan de vernieuwende eigenzinnigheid van collega's Todd Solondz en Wes Anderson bevat genoeg geslaagde observaties, scènes en dialogen om een aardige film op te leveren. Thora Birch en Steve Buschemi vormen daarin een vertederend paar.

E.K.

heeeeeeel mooie apparte film, trage start, maar vertederend einde en mooie, goed onderbouwde film!
I just love the G4 Dual Powermacs
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 februari 2002 @ 22:37:53 #2
862 Arcee
Look closer
pi_3201949
quote:
Op zondag 17 februari 2002 22:35 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
heeeeeeel mooie apparte film, trage start, maar vertederend einde en mooie, goed onderbouwde film!
Ja, mee eens... goeie film idd. Film waar je langzaam in groeit. Goed geacteerd, mooie muziek en boeiend verhaal. Prima film. Mooi einde ook, trouwens.

De verwijzing naar Todd Solondz is wel terecht, ja. Zelfde soort settings en vertelwijze.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_3202205
quote:
Op zondag 17 februari 2002 22:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, mee eens... goeie film idd. Film waar je langzaam in groeit. Goed geacteerd, mooie muziek en boeiend verhaal. Prima film. Mooi einde ook, trouwens.

De verwijzing naar Todd Solondz is wel terecht, ja. Zelfde soort settings en vertelwijze.

Einde vond ik verassend maar buitengewoon realistisch. verwijzing naar Todd Solondz is inderdaad terecht, werd na afloop nog gevraagt voor een interview voor een commercieel radiostation (even naam kwijt ) anyway die vroeg ook al naar Todd Solondz. Bij de sneak preview kan de zaal hun mening geven na afloop aan de hand van een vragenlijst, ik ga as dinsdag weer dan geef ik gemiddelde cijfer wel door. Stiekum de vragelijst die men had ingevult snel doorgenomen en ik verwacht een gemiddelde tussen een 7 en een 8.5 (hoog dus).

Maargoed het is echt een aanrader!

GLG

Redactie Frontpage zondag 17 februari 2002 @ 23:17:19 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3202535
Ik las al een vergelijking met Fucking Amal (die ik nog niet heb gezien vanwege een videotheek met Steven Seagal voorkeur en een Divx zonder ondertitels)
pi_3202918
quote:
Op zondag 17 februari 2002 23:17 schreef SunChaser het volgende:
Ik las al een vergelijking met Fucking Amal (die ik nog niet heb gezien vanwege een videotheek met Steven Seagal voorkeur en een Divx zonder ondertitels)
ghehe
janee, vergelijking met Fucking Amal... kweenie, wat verhaal betrefd niet echt denk ik, wellicht eerder in de context van 'puber-problemen'. Ik vond de film aanvankelijk wat traag, maar naderhand kwam de film op gang, en had de film een heel mooi einde. Ook best wel realistisch.

Maargoed ik zou zeggen, bekijk hem, ben benieuwd naar je mening.

GLG

FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 februari 2002 @ 02:17:48 #6
862 Arcee
Look closer
pi_3203797
quote:
Op zondag 17 februari 2002 22:54 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Einde vond ik verassend maar buitengewoon realistisch.
Ik vond vooral de symboliek... oh nee, we hebben die hide spoiler optie nog steeds niet hè.
quote:
Bij de sneak preview kan de zaal hun mening geven na afloop aan de hand van een vragenlijst, ik ga as dinsdag weer dan geef ik gemiddelde cijfer wel door.
Dat was wel een late sneak dan, 2 dagen voor de opening.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 februari 2002 @ 02:20:28 #7
862 Arcee
Look closer
pi_3203807
quote:
Op zondag 17 februari 2002 23:53 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
ghehe
janee, vergelijking met Fucking Amal... kweenie, wat verhaal betrefd niet echt denk ik, wellicht eerder in de context van 'puber-problemen'.
Yep, wat dat betreft gaat de vergelijking met FÅ idd wel op.
pi_3203820
quote:
Op maandag 18 februari 2002 02:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Yep, wat dat betreft gaat de vergelijking met FÅ idd wel op.

En naar die maatstaven kan de film ook goed vergeleken worden met 'Dude, where's my car?'.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 februari 2002 @ 02:26:15 #9
862 Arcee
Look closer
pi_3203823
quote:
Op maandag 18 februari 2002 02:24 schreef Lamon het volgende:
En naar die maatstaven kan de film ook goed vergeleken worden met 'Dude, where's my car?'.
Want?
pi_3203825
quote:
Op maandag 18 februari 2002 02:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Want?

Die pubers hebben ook problemen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 februari 2002 @ 02:30:37 #11
862 Arcee
Look closer
pi_3203835
quote:
Op maandag 18 februari 2002 02:27 schreef Lamon het volgende:
Die pubers hebben ook problemen.
Okee, je hebt gelijk. Fucking Åmål en Dude, Where's My Car zijn idd vergelijkbare films.
pi_3203841
quote:
Op maandag 18 februari 2002 02:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Okee, je hebt gelijk. Fucking Åmål en Dude, Where's My Car zijn idd vergelijkbare films.

come on.... please dude where is my car vergelijken met deze film ?!?!
pi_3203854
quote:
Op maandag 18 februari 2002 02:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Idd. Net als 'Rocky VI' en 'Girlfight'. Die gaan allebei over de morele overwinning van een bokser.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 februari 2002 @ 02:38:31 #14
862 Arcee
Look closer
pi_3203857
quote:
Op maandag 18 februari 2002 02:33 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
come on.... please dude where is my car vergelijken met deze film ?!?!
Ja, serieus.
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2002 @ 02:52:34 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3203905
quote:
Op maandag 18 februari 2002 02:37 schreef Lamon het volgende:

Rocky VI

Die is erg goed idd.
pi_3203917
quote:
Op maandag 18 februari 2002 02:52 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Die is erg goed idd.

Bestaat Rocky VI echt?
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2002 @ 02:57:11 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3203923
Bijna
Het gaat namelijk erg slecht met de filmcarriere van Ome Sly.
pi_3203947
quote:
Op maandag 18 februari 2002 02:57 schreef SunChaser het volgende:
Bijna
Het gaat namelijk erg slecht met de filmcarriere van Ome Sly.
wat heetf ROCKY in vredesnaam met deze film te maken

GLG

pi_3203956
quote:
Op maandag 18 februari 2002 03:05 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

wat heetf ROCKY in vredesnaam met deze film te maken

GLG

Sorry, een beetje off-topic geblaat op zijn tijd moet kunnen.

Maar ik heb de recenties over Ghost World een tijdje terug gelezen, en het lijkt me zeker een film die de moeite waard is.

Heb je Welcome to the Dollhouse wel eens gezien? In eerste instantie was dat het sfeertje waarin ik deze film (weliswaar nog ongezien) wilde plaatsen.

pi_3204772
quote:
Op maandag 18 februari 2002 03:10 schreef Lamon het volgende:

[..]

Sorry, een beetje off-topic geblaat op zijn tijd moet kunnen.

Maar ik heb de recenties over Ghost World een tijdje terug gelezen, en het lijkt me zeker een film die de moeite waard is.

Heb je Welcome to the Dollhouse wel eens gezien? In eerste instantie was dat het sfeertje waarin ik deze film (weliswaar nog ongezien) wilde plaatsen.

Nee, die film heb ik nog niet gezien. Waar gaat die over? Is hij al te huur/te koop??

ook oof topic maar nu heb je mijn intresse gewekt

glg

pi_3207347
quote:
Op maandag 18 februari 2002 09:32 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Nee, die film heb ik nog niet gezien. Waar gaat die over? Is hij al te huur/te koop??

Beiden vermoed ik. De film is al een paar jaar oud.

Hier staat een review van Empire:

http://www.empireonline.co.uk/reviews/review.asp?id=3591&ss=welcome+to+the+dollhouse&sb=undefined&or=undefined&c=undefined&r=undefined&f=undefined&cp=1

P.s. Het nummer van Daniel Rey aan het eind van de film, dat toevallig ook 'Welcome to the dollhouse' heet is ontzettend cool.

[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 18-02-2002 13:25]

maandag 18 februari 2002 @ 13:18:07 #22
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_3207415
Is er iemand op Fok! die ook Eightball leest?
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 18 februari 2002 @ 13:19:43 #23
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3207441
Deze film is toch gebaseerd op een stripverhaal?

-edit- Smots was me voor

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  maandag 18 februari 2002 @ 13:24:26 #24
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_3207508
quote:
Op maandag 18 februari 2002 13:19 schreef Marble het volgende:
Deze film is toch gebaseerd op een stripverhaal?

-edit- Smots was me voor

Nee hoor, die vraag over Eightball was gewoon een grapje.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 18 februari 2002 @ 13:26:13 #25
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3207533
Maar het is toch wel de verfilming van een strip
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')