Iedereen kent dat moment wel! Dat je gegrepen wordt door een scene en je tranen niet langer in kan houden. Een heel bijzonder moment omdat het vaak een moment is die je jaren laten nog helder voor de geest kan halen.
Zowel jongens, meisjes, mannen en vrouwen met andere woorden kennen dit verschijnsel heus wel! en zo niet dan lieg je
Dus tijd voor het grote nr1 scene maakte me aan het huilen topic.
Welke scene is JOU bijgebleven? Welke scene was zo mooi dat je tranen niet in kon houden?
---------------scene van Good Looking Gobling-------------
Niet echt een 'boys' topic, maar hey ik ben er ook een dus niet zeiken
Ik ben eerlijk, scene uit de Film Terms of Endearment (met een glansrol voor Jack Nicholson.
De scene dat de Moeder (Debra Winger) tegen haar zoontje vertelt dat ze doodgaat aan kanker, en dan vooral dat prachtige koppie van die kid (die het natuurlijk niet accepteert), zoetsappig wellicht maar toch raakte me dat. en koste het een paar tranen!
GLG
quote:Dat is 'm dus.
Op vrijdag 08 februari 2002 01:52 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:Ik ben eerlijk, scene uit de Film Terms of Endearment (met een glansrol voor Jack Nicholson.
De scene dat de Moeder (Debra Winger) tegen haar zoontje vertelt dat ze doodgaat aan kanker, en dan vooral dat prachtige koppie van die kid (die het natuurlijk niet accepteert), zoetsappig wellicht maar toch raakte me dat. en koste het een paar tranen!GLG
Scheelt een hoop typwerk.
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 01:58 schreef Bastard het volgende:
In the Patriot toen dat meisje ging schreeuwen naar haar vader om niet weg te gaan.
Dat meisje had al die tijd niet gesproken en dan zegt ze zoiets... ff slikken en door gaan zal ik maar zeggen
see? zoiets blijft dus hangen!
quote:Dat was idd een hele mooie film. Refresh eens heel even mn geheugen. Wat was die laatste scene? Of is dat spoilerig?
Op vrijdag 08 februari 2002 02:02 schreef Arcee het volgende:
De 1-na-laatste scène uit Fucking Åmål... helemaal tranen werden het niet, maar geen enkele scène heeft me ooit dieper weten te ontroeren dan die scène.
Wat wel jammer was, dat toen ik hem in mn eentje zag op Canal+ ik het echt een hele mooie film vond, maar toen ik hem later zag met anderen erbij was het minder. Maar dat had misschien te maken met dat je je emotie minder uit met anderen erbij?
quote:HE?!?! Is dat ook jouw nummer 1 scene dan? Of in ieder een van de?!!
Op vrijdag 08 februari 2002 02:06 schreef shmoopy het volgende:[..]
Dat is 'm dus.
Scheelt een hoop typwerk.
ghehe grappig!
GLG
quote:Inderdaad grappig,
Op vrijdag 08 februari 2002 02:07 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
HE?!?! Is dat ook jouw nummer 1 scene dan? Of in ieder een van de?!!
ghehe grappig!
GLG
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 02:07 schreef keeper het volgende:[..]
Dat was idd een hele mooie film. Refresh eens heel even mn geheugen. Wat was die laatste scene? Of is dat spoilerig?
Wat wel jammer was, dat toen ik hem in mn eentje zag op Canal+ ik het echt een hele mooie film vond, maar toen ik hem later zag met anderen erbij was het minder. Maar dat had misschien te maken met dat je je emotie minder uit met anderen erbij?
komop!! welke? iedereen heeft dat weleens gehad!
GLG
quote:Ik zeg toch dat ik het een mooie film vond. Werd er ook wel emotioneel van, maar huilen. Nee niet echt. Maar het raakte me wel degelijk!
Op vrijdag 08 februari 2002 02:09 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
jij hebt vast ook wel een scene waar je om moest huilen!komop!! welke? iedereen heeft dat weleens gehad!
GLG
quote:mja, persoonlijke ervaring bij mij, ik leek namelijk vroeger sprekend op dat jochie according de foto's en zo stond ik grbml ook aan het bed van mijn vader die steirf maargoed heeft niks met topic te maken en don't worry allang overheen maar dat gaf nu juist dat 'herkennings' effect vandaar.
Op vrijdag 08 februari 2002 02:09 schreef shmoopy het volgende:[..]
Inderdaad grappig,
het is echt mijn nr.1 scene namelijk.
GLG
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 02:11 schreef keeper het volgende:[..]
Ik zeg toch dat ik het een mooie film vond. Werd er ook wel emotioneel van, maar huilen. Nee niet echt. Maar het raakte me wel degelijk!
Zo ja, welke dan!?
GLG
quote:hahaha
Op vrijdag 08 februari 2002 02:11 schreef Prins-Punika het volgende:
Het sprookje van.....*Een gegarandeerde bron voor vele tranen, help de arme Paulus.....
GLG
quote:De uit-de-toilet-loop-scène... *megasmelt*
Op vrijdag 08 februari 2002 02:07 schreef keeper het volgende:
Dat was idd een hele mooie film. Refresh eens heel even mn geheugen. Wat was die laatste scene? Of is dat spoilerig?
quote:Ja, tuurlijk.
quote:klopt ja, die filmscene ken ik ook. Heftige scene vooral beladen omdat hij -ondanks- dat hij verliefd op haar is haar laat gaan ten gunste van het ''groter'' geheel, oftewel simpel op bezoek van de vader van dat meisje, die in zijn uitleg over het hoe en waarom dus gelijk kreeg....
Op vrijdag 08 februari 2002 02:13 schreef shmoopy het volgende:
Wat me ook is bijgebleven is de laatste scene van The Godfather 3,waarin de dochter wordt doodgeschoten.
Al Pacino,een geluidloze schreeuw,echt huiveringwekkend.
De zaallichten gingen aan,en ik had zin om in het donker te blijven zitten en nog even door te huilen.
GLG
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 02:15 schreef RJ.81 het volgende:
Forrest Gump, als 'ie bij dat graf staat![]()
*troost* enzow
quote:Echt moeten huilen om een film? Niet dat ik me zo 1,2,3 herinner. Maar ja, bij jou kwam het huilen misschien wel door die herkenning uit je eigen leven, met je vader. Dat bracht je terug naar dat moment, waardoor je moest huilen.
Op vrijdag 08 februari 2002 02:12 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
ja okay, maar heb je dan nog NOOIT een traan gelaten om welke film dan ook!?!?!Zo ja, welke dan!?
GLG
Als ik huil bij een film, is het meestal huilen van binnen. Een paar films waar ik dat bijvoorbeeld ook mee had zijn Big, Forest Gump en (het einde van) Jumanji. Misschien niet titels die je in dit topic zou verwachten, maar toch dingen waar ik wel door geraakt werd. Noem het van mij part goedkoop sentiment, maar in mijn fantasie-wereld is dat mooi...
I'm a sucka for love
Maar ik zag in FA juist meer de blijdschap. Dat meisje, wat ongelooflijk genegeerd wordt enzo, en dan toch uiteindelijk haar echte liefde krijgt.
Misschien ben ik nog wel niet zo'n ervaren filmkijker als de anderen hier. Kben ook pas 18
[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 08-02-2002 02:22]
quote:Geen flauw idee, maar zielig is 'ie wel
Op vrijdag 08 februari 2002 02:14 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
hahaha
wat heeft DAT in vredesnaam met huilen om een bepaalde scene te maken?
Hooguit huilen om de kwaliteit daarvan lol
GLG
quote:HAHAHAHA :d nuja |traan wegpink| je kan ook huilen van ergenis natuurlijk ghehehehe
Op vrijdag 08 februari 2002 02:21 schreef Prins-Punika het volgende:[..]
Geen flauw idee, maar zielig is 'ie wel
quote:Exáct... dat was wel zo'n overweldigend gelukzalig moment...
Op vrijdag 08 februari 2002 02:19 schreef keeper het volgende:
Maar ik zag in FA juist meer de blijdschap. Dat meisje, wat ongelooflijk genegeerd wordt enzo, en dan toch uiteindelijk haar echte liefde krijgt.
quote:Ach leeftijd, ik ben 30
Op vrijdag 08 februari 2002 02:19 schreef keeper het volgende:[..]
Echt moeten huilen om een film? Niet dat ik me zo 1,2,3 herinner. Maar ja, bij jou kwam het huilen misschien wel door die herkenning uit je eigen leven, met je vader. Dat bracht je terug naar dat moment, waardoor je moest huilen.
Als ik huil bij een film, is het meestal huilen van binnen. Een paar films waar ik dat bijvoorbeeld ook mee had zijn Big, Forest Gump en (het einde van) Jumanji. Misschien niet titels die je in dit topic zou verwachten, maar toch dingen waar ik wel door geraakt werd. Noem het van mij part goedkoop sentiment, maar in mijn fantasie-wereld is dat mooi...
I'm a sucka for loveMaar ik zag in FA juist meer de blijdschap. Dat meisje, wat ongelooflijk genegeerd wordt enzo, en dan toch uiteindelijk haar echte liefde krijgt.
Misschien ben ik nog wel niet zo'n ervaren filmkijker als de anderen hier. Kben ook pas 18
janee heeft dat met leeftijd te maken dan? Met erkenning van bepaalde situatie wel wellicht zoals je zelf als terecht aangaf, maar jij hebt dus nog nooit moeten snikken?
Nuja perhaps heb je wel gelijk hoor, worden tranen pas opgeroepen omdat je iets ziet wat ook iets oproept
GLG
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |