abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2002 @ 18:46:16 #1
19470 www.existenz.nl
Legolas of Rivendell
pi_3002832
Ik zat tijdens het Film Festival te kijken naar de film: Ichi The killer.
http://www.filmfestivalrotterdam.com/2002/nl/film/10075.html
Hoe makkelijk kan je een film maken?
VERKRACHTINGEN EN MOORD OP KINDEREN!
Niet te geloven wat een "makkelijke" en trieste vorm van aktie.

Hier valt dus mijn mond van open!

[url=http://www.existenz.nl]www.EXISTENZ.nl[/url]
pi_3002878
Klinkt goed! Wil ik nog wel een keertje zien die film
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_3002918
Real life manga.

An acquired taste.

donderdag 31 januari 2002 @ 19:03:45 #4
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_3002998
Ik heb hem geskipped omdat het gister nogal laat was en ik geen zin had om m'n bed uit te komen. Na Audition gezien te hebben verwachte ik dat dit meer van het hetzelfde was. Net nog even met een journalist van Variety zitten praten en hij vond ook dat het truukje van Miike Takashi nu wel bekend is. Hij is van mening dat de hoeveelheid films die Miike per jaar maakt de kwaliteit niet echt ten goede komt.

Als je geen echte liefhebber van het genre bent en je een van z'n andere films al heb gezien, dan denk ik niet dat deze interressant meer is. Hou je daarin tegen wel van Japanse horror, dan denk ik dat voor jou Miike een geschenk uit de hemel is (of hel ).

Puk Puk says: fly like an butterfly but sting like a bee
pi_3003016
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 18:46 schreef www.existenz.nl het volgende:
Ik zat tijdens het Film Festival te kijken naar de film: Ichi The killer.
http://www.filmfestivalrotterdam.com/2002/nl/film/10075.html
Hoe makkelijk kan je een film maken?
VERKRACHTINGEN EN MOORD OP KINDEREN!
Niet te geloven wat een "makkelijke" en trieste vorm van aktie.

Hier valt dus mijn mond van open!

aha...een must see dus...
  donderdag 31 januari 2002 @ 19:09:05 #6
19470 www.existenz.nl
Legolas of Rivendell
pi_3003039
Tja de reacties zijn nogal verschillend. Manga (animatie) kan ik enigszins nog wel waarderen, maar daar is de onderdompeling lager, om dat het gewoon niet realistisch genoeg is.
[url=http://www.existenz.nl]www.EXISTENZ.nl[/url]
  donderdag 31 januari 2002 @ 23:12:53 #7
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_3006491
Die wil ik zien!

Urotsukidoji in the flesh

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_4954977
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 23:12 schreef Elegy het volgende:
Die wil ik zien!

Deze film gisteren gezien, Wat een gruwelijke, vette, mooie, ranzige film zeg...

Phoe, wel uitputtend....

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_4958516
Gisteren zag ik in de sneak Ichi the Killer. (die ik in januari al had gezien op het International Film Festival Rotterdam) TOP FILM, alleen 80% van het sneak preview publiek liep de zaal voortijdig uit... ze vonden het "te ranzig".. suffe mensen die geen Japanse horror gewend zijn.. *sigh*

pi_4958843
Zouden jullie kunnen weglopen bij een film omdat het te eng/vies is (dus niet omdat het een slechte film is), of wel eens gedaan?

Ichi the Killer is de verfilming van een Japans stripboek. Echter in Amerikaanse films zie je vaak als er iets ergs gebeurt, dat de CAMERA WEGDRAAIT en je het wel hoort maar niet ziet en in Ichi zie je het wel.
(het is ook van de regisseur van Audition, andere Japanse horror film)

Ik vind het dus helemaal geweldig omdat -1 het zo over-the top belachelijk overdreven geweldadig is, waardoor het net als Tarantino/Rodriquez films erg komisch wordt.
-2 Film is een visueel medium, dus waarom dingen niet laten ZIEN? (wat in Amerika dus niet gebeurt omdat de film anders de censorship niet doorkomt en een X-Rating krijgt of verbannen wordt)
-3 de regisseur erg expliciete dingen laat zien die wel erg politiek incorrect zijn, en GEEN ENKELE regisseur het LEF heeft en het zou durfen om zo veel GORE te laten zien...

Ik ben dan ook al erg veel blootgesteld aan Japanse horror. Maar kennelijk heeft het algemene publiek dus -1 geen gevoel voor humor dat ze niet inzien dat overdreven geweld KOMISCH kan zijn, -2 een te zwakke maag om hier naar te kijken.

Zouden jullie kunnen weglopen bij een film omdat het te eng/vies is (dus niet omdat het een slechte film is), of wel eens gedaan?

pi_4966729
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 18:56 schreef Patvs het volgende:
Gisteren zag ik in de sneak Ichi the Killer.
Welke sneak ben jij geweest? Toevallig dezelfde als de LMK?
pi_4967959
Kriterion, Amsterdam... kijk maar op sneakpoint..
  donderdag 11 juli 2002 @ 18:19:53 #13
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_4970599
ik heb 'm vandaag op video gekregen. die gaat vandaag mooi mee naar huis!!!!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_4978962
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 15:16 schreef Patvs het volgende:
Kriterion, Amsterdam... kijk maar op sneakpoint..
Ja, daar was de LMK ook....grappig (maar begrijpelijk) hoeveel mensen de zaal verlieten. De tip "hel" bleek ook een treffende...
pi_4981922
Als Kriterion IRREVERSIBLE in de sneak krijgt (ook zo'n typische Kriterion sneak film) - die ik al eerder in Belgie zag - weet ik zeker dat er nog VEEL meer mensen zullen weglopen..
  vrijdag 12 juli 2002 @ 19:09:58 #16
10785 Smots
pi_4985426
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 14:25 schreef Patvs het volgende:
Als Kriterion IRREVERSIBLE in de sneak krijgt (ook zo'n typische Kriterion sneak film) - die ik al eerder in Belgie zag - weet ik zeker dat er nog VEEL meer mensen zullen weglopen..
oei.......
dat klinkt interessant!!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 12 juli 2002 @ 19:13:13 #17
10785 Smots
pi_4985474
  vrijdag 26 juli 2002 @ 10:02:26 #18
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_5155484
op zich valt het geweld wel mee, je ziet niet alles in detail. De verkrachtingscene in baise moi was echt veel smeriger. Al met al een goede film omdat het eens lekker tegen alle heilige huisjes aanschopt.
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
pi_5241251
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 18:19 schreef Smots het volgende:
ik heb 'm vandaag op video gekregen. die gaat vandaag mooi mee naar huis!!!!
Thanx voor de tickets smotsie! Die kassamiep zat wel even vreemd te kijken naar die kartonnetjes, ze begon er nog net niet in te bijten (is dat wel écht karton..?)

Leuke film, geestig gebracht met al die obstinate japanse typetjes. Maar een film om bij weg te lopen.... neuh. Dan heb ik ze toch stukken smeriger gezien.
Bovendien dat zielige mesje in zijn schoen waarop ie mensen letterlijk een 'splitting headache' bezorgt.. lachwekkend gewoon. Ook dat spuiten van bloed, heb ik bij monty python beter gezien

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_5342206
Heb hem hier nu op divx... heb net de eerste helft gekeken maar tot nu toe vond ik hem ook weinig schokkend eigenlijk. Had hem goorder verwacht na alle ophef die er over gemaakt was.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_5342217
'k Wil hem zo graag zien, maar ik kan hem niet vinden.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_5342311
Heb hem met Edonkey gevonden...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_5401643
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 23:12 schreef Elegy het volgende:
Die wil ik zien!

Urotsukidoji laatst nog proberen te kijken... Tijdens de film in slaap gevallen. Oops
Ichi the Killer vond ik erg goed. Juist het feit dat het allemaal zo over de top is, maakt het leuk. Sommige tactiekjes waren wel leuk, zoals vleeshaken en frituurvet. Weer een hoop inspiratie opgedaan voor de SM-avondjes
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
  maandag 9 september 2002 @ 18:05:15 #24
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5724271
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 19:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Heb hem hier nu op divx... heb net de eerste helft gekeken maar tot nu toe vond ik hem ook weinig schokkend eigenlijk. Had hem goorder verwacht na alle ophef die er over gemaakt was.
Waarom is er nix te vinden op Kazaa??? Wil eerst wel 'es een voorproefje voordat ik 'em (met m'n vriendin ) huur...
[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
pi_5818306
Zo ik heb net Visitor Q (ak Bizita Q) gezien. Het is dus ook van dezelfde regiseur.
En dit kwam er aan het orde: incest, verkrachting, mishandeling, necrofilie.

Ik vond Audition nog wel goed maar met deze film was het wel erg over de grens gegaan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')