Hier valt dus mijn mond van open!
Als je geen echte liefhebber van het genre bent en je een van z'n andere films al heb gezien, dan denk ik niet dat deze interressant meer is. Hou je daarin tegen wel van Japanse horror, dan denk ik dat voor jou Miike een geschenk uit de hemel is (of hel ).
quote:aha...een must see dus...
Op donderdag 31 januari 2002 18:46 schreef www.existenz.nl het volgende:
Ik zat tijdens het Film Festival te kijken naar de film: Ichi The killer.
http://www.filmfestivalrotterdam.com/2002/nl/film/10075.html
Hoe makkelijk kan je een film maken?
VERKRACHTINGEN EN MOORD OP KINDEREN!
Niet te geloven wat een "makkelijke" en trieste vorm van aktie.Hier valt dus mijn mond van open!
Urotsukidoji in the flesh
quote:Deze film gisteren gezien, Wat een gruwelijke, vette, mooie, ranzige film zeg...
Op donderdag 31 januari 2002 23:12 schreef Elegy het volgende:
Die wil ik zien!Urotsukidoji in the flesh
![]()
Phoe, wel uitputtend....
Ichi the Killer is de verfilming van een Japans stripboek. Echter in Amerikaanse films zie je vaak als er iets ergs gebeurt, dat de CAMERA WEGDRAAIT en je het wel hoort maar niet ziet en in Ichi zie je het wel.
(het is ook van de regisseur van Audition, andere Japanse horror film)
Ik vind het dus helemaal geweldig omdat -1 het zo over-the top belachelijk overdreven geweldadig is, waardoor het net als Tarantino/Rodriquez films erg komisch wordt.
-2 Film is een visueel medium, dus waarom dingen niet laten ZIEN? (wat in Amerika dus niet gebeurt omdat de film anders de censorship niet doorkomt en een X-Rating krijgt of verbannen wordt)
-3 de regisseur erg expliciete dingen laat zien die wel erg politiek incorrect zijn, en GEEN ENKELE regisseur het LEF heeft en het zou durfen om zo veel GORE te laten zien...
Ik ben dan ook al erg veel blootgesteld aan Japanse horror. Maar kennelijk heeft het algemene publiek dus -1 geen gevoel voor humor dat ze niet inzien dat overdreven geweld KOMISCH kan zijn, -2 een te zwakke maag om hier naar te kijken.
Zouden jullie kunnen weglopen bij een film omdat het te eng/vies is (dus niet omdat het een slechte film is), of wel eens gedaan?
quote:Welke sneak ben jij geweest? Toevallig dezelfde als de LMK?
Op woensdag 10 juli 2002 18:56 schreef Patvs het volgende:
Gisteren zag ik in de sneak Ichi the Killer.
quote:Ja, daar was de LMK ook....grappig (maar begrijpelijk) hoeveel mensen de zaal verlieten. De tip "hel" bleek ook een treffende...
Op donderdag 11 juli 2002 15:16 schreef Patvs het volgende:
Kriterion, Amsterdam... kijk maar op sneakpoint..
quote:oei.......
Op vrijdag 12 juli 2002 14:25 schreef Patvs het volgende:
Als Kriterion IRREVERSIBLE in de sneak krijgt (ook zo'n typische Kriterion sneak film) - die ik al eerder in Belgie zag - weet ik zeker dat er nog VEEL meer mensen zullen weglopen..
quote:Thanx voor de tickets smotsie! Die kassamiep zat wel even vreemd te kijken naar die kartonnetjes, ze begon er nog net niet in te bijten (is dat wel écht karton..?)
Op donderdag 11 juli 2002 18:19 schreef Smots het volgende:
ik heb 'm vandaag op video gekregen. die gaat vandaag mooi mee naar huis!!!!
Leuke film, geestig gebracht met al die obstinate japanse typetjes. Maar een film om bij weg te lopen.... neuh. Dan heb ik ze toch stukken smeriger gezien.
Bovendien dat zielige mesje in zijn schoen waarop ie mensen letterlijk een 'splitting headache' bezorgt.. lachwekkend gewoon. Ook dat spuiten van bloed, heb ik bij monty python beter gezien
quote:Urotsukidoji laatst nog proberen te kijken... Tijdens de film in slaap gevallen. Oops
Op donderdag 31 januari 2002 23:12 schreef Elegy het volgende:
Die wil ik zien!Urotsukidoji in the flesh
![]()
quote:Waarom is er nix te vinden op Kazaa??? Wil eerst wel 'es een voorproefje voordat ik 'em (met m'n vriendin
Op zondag 11 augustus 2002 19:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Heb hem hier nu op divx... heb net de eerste helft gekeken maar tot nu toe vond ik hem ook weinig schokkend eigenlijk. Had hem goorder verwacht na alle ophef die er over gemaakt was.
Ik vond Audition nog wel goed maar met deze film was het wel erg over de grens gegaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |