ik heb vaak het gevoel dat ik me tegenover mensen moet bewijzen. ik zal een aantal opmerkingen plaatsen die ik wel eens heb gehoord!
* - Homo's zijn dom.
* - Homo's denken alleen maar aan sex
* - Homo's weten niet wat liefde is.
* - Ik vind het best dat je homo bent als je maar met je tengels van me af blijft!
* - Homo's zijn verwijfd.
* - Homo's zijn een schending van al wat God bedoelde toen hij de mensheid creeerde.
* - Hoe kan een homo nou chistelijk, katholiek of gelovig zijn.
Deze en nog veel meer opmerkingen geven mij soms best het gevoel dat ik er als homosexuele jongen niet mag zijn!
hoe sta jij tegenover deze en andere antihomo beweringen?
Vind jij een homo net als elk ander mens of heb je moeite met iemand die homosexueel is en zo ja,...waarom dan, waar ben je dan zo bang voor?
serieuze antwoorden graag! ik probeer alleen maar een beeld te vormen over waarom dit nog steeds zo pijnlijk, gevoelig, e.d. ligt!
thanks alvast
quote:Dit vooroordeel ken ik niet.
Op woensdag 30 januari 2002 00:49 schreef GayBoy het volgende:
Ik ben homosexueel en sinds kort kom ik hier ook wel voor uit maar heb hier soms best wel moeite mee...ik heb vaak het gevoel dat ik me tegenover mensen moet bewijzen. ik zal een aantal opmerkingen plaatsen die ik wel eens heb gehoord!
* - Homo's zijn dom.
quote:onzin
quote:onzin
quote:Uitspraak van homohater of latente homo (ontkenningsfase)
* - Ik vind het best dat je homo bent als je maar met je tengels van me af blijft!
quote:Ik moet toegeven: VEEL homo's die ik ken of gekend heb zijn inderdaad verwijfd. Ik vind echter niet dat daar een generalisatie dat alle homo's verwijfd zouden zijn uit voortvloeit.
quote:Geloof en alles dat niet 100% straight is gaan niet samen. Live with it. Ik vind het ook belachelijk maar je verandert het niet.
* - Homo's zijn een schending van al wat God bedoelde toen hij de mensheid creeerde.
quote:Van mij mag jij homo zijn op wat voor manier je dan ook maar wilt. En als mensen daar problemen mee hebben dan schijt je daar toch zeker op?
Deze en nog veel meer opmerkingen geven mij soms best het gevoel dat ik er als homosexuele jongen niet mag zijn!hoe sta jij tegenover deze en andere antihomo beweringen?
Vind jij een homo net als elk ander mens of heb je moeite met iemand die homosexueel is en zo ja,...waarom dan, waar ben je dan zo bang voor?
serieuze antwoorden graag! ik probeer alleen maar een beeld te vormen over waarom dit nog steeds zo pijnlijk, gevoelig, e.d. ligt!
thanks alvast
Mensen net als jij, mensen net als ik..
Niets meer.. Niets minder!
Een geaardheid zegt niets over een karakter..
Het zegt niets over of een persoon goed of slecht is..
Het zegt niets over iemand zijn intelligentie..
Het zegt heel veel over de maatschappij dat homosexualiteit een nog steeds niet overal geaccepteerd en normaal begrip is!
(Voor)Oordelen van heterosexuelen naar homosexuelen zegt meer over die hetero's dan over de homofiel geaarden..
Lang leve de ruimdenkendheid van de mens!
Mata is op en top vrouw en bij voorkeur hetero.. Maar kan zich desondanks goed inleven in de vaak ongeaccepteerde en onbegrepen wereld van homofilie
quote:Precies.
Op woensdag 30 januari 2002 01:13 schreef Mata-Hari het volgende:
Homofielen zijn mensen!Mensen net als jij, mensen net als ik..
Niets meer.. Niets minder!
Een geaardheid zegt niets over een karakter..
Het zegt niets over of een persoon goed of slecht is..
Het zegt niets over iemand zijn intelligentie..
Het zegt heel veel over de maatschappij dat homosexualiteit een nog steeds niet overal geaccepteerd en normaal begrip is!
(Voor)Oordelen van heterosexuelen naar homosexuelen zegt meer over die hetero's dan over de homofiel geaarden..
Lang leve de ruimdenkendheid van de mens!
Mata is op en top vrouw en bij voorkeur hetero.. Maar kan zich desondanks goed inleven in de vaak ongeaccepteerde en onbegrepen wereld van homofilie
quote:Voor jou misschien wel...voor mij niet want ik heb er als persoon nog steeds moeite mee soms en probeer me staande te houden tussen mensen die een negatief oordeel hebben over mij! dus vandaar dat ik het hoe en waarom probeer te begrijpen.
Op woensdag 30 januari 2002 01:10 schreef Vibromass het volgende:
Dit lijkt me een GEPASSEERD STATION
maar toch bedankt voor je reactie!
[Dit bericht is gewijzigd door GayBoy op 30-01-2002 01:18]
(misschien onbewuste frustratie vanwege onbegrip uit omgeving ?)
En een keer lastig gevallen door een homo in een (normale) kroeg omdat hij mij wilde versieren.....
aan de andere kant word ik ook lastig gevallen door hetero mannen omdat ik hun vriendin versier...dus dat heft elkaar wel op
[Dit bericht is gewijzigd door Profesor op 30-01-2002 01:20]
quote:Is dat zo? Waarom dat negatieve oordeel? Dat snap ik echt niet namelijk.
Op woensdag 30 januari 2002 01:16 schreef GayBoy het volgende:[..]
Voor jou misschien wel...voor mij niet want ik heb er als persoon nog steeds moeite mee soms en probeer me staande te houden tussen mensen die een negatief oordeel hebben over mij! dus vandaar dat ik het hoe en waarom probeer te begrijpen.
quote:Nou, neem nou alleen maar de bewering dat ik niet zou kunnen geloven!...
Op woensdag 30 januari 2002 01:18 schreef static het volgende:[..]
Is dat zo? Waarom dat negatieve oordeel? Dat snap ik echt niet namelijk.
Ik zal je eerlijk bekennen ik ben christelijk en dat ben ik zeer overtuigd... maar er zijn mensen die dat niet geloven van mij omdat ik homosexueel ben... en beweren indirect dat ik in de hel terecht zal komen om mijn geaardheid!...is echt ver gezocht maar het gebeurd!
ik weet zelf gelukkig beter dan degene die dat beweren!
Gayboy: ik vraag me af of je hier op het forum een realistisch beeld krijgt van waarom de maatschappij homosexualiteit nog steeds moeilijk vindt (ookal zijn we nog zo 'tolerant' met z'n allen).
quote:Ik denk dat dit forum toch wel een redelijke dwarsdoorsnede van de maatschappij omvat.
Op woensdag 30 januari 2002 08:26 schreef mad26 het volgende:
Het topic wordt overstelpt door positieve reacties op homosexualiteit; de dagelijkse realiteit is soms anders.Gayboy: ik vraag me af of je hier op het forum een realistisch beeld krijgt van waarom de maatschappij homosexualiteit nog steeds moeilijk vindt (ookal zijn we nog zo 'tolerant' met z'n allen).
Het probleem is met homofobie (net als met rascisme en een hoop andere isme's) is dat er maar weinig mensen zijn die het echt zo voelen en dat uiten... maar heeelll veeell mensen die er niks tegen doen als ze een ander zich zo zien gedragen, en soms zelfs gaan meelopen.
Dat is de enige reden waarom zulke opvattingen overleven.
If you're not part of the solution, you're part of the problem
quote:Daar kan ik me helemaal in vinden, vooral als die realiteit zich buiten de grote steden bevindt. Ik denk dat het een kwestie is van 'bang' zijn voor het onbekende. Zolang het maar ver van je bed is, is er niets aan de hand en kun je het relativeren met in het algemeen geuite foute grappen, snerende opmerkingen en dergelijke, waar men dan niet echt bij stilstaat op het moment dat ze gemaakt worden. Ook ik generaliseer nu, want lang niet iedereen doet dat natuurlijk. Op een gegeven moment leer je dat wel te negeren, maar in de tijd dat je je ware geaardheid begint te ontdekken, kunnen dat soort dingen behoorlijk krenkend zijn.
Op woensdag 30 januari 2002 08:26 schreef mad26 het volgende:
Het topic wordt overstelpt door positieve reacties op homosexualiteit; de dagelijkse realiteit is soms anders.
Bovenstaande is weer een tikkie tegenstrijdig met hoe m'n directe omgeving er mee omgaat. Dat is namelijk allemaal vrij positief. Moeilijk te verklaren eigenlijk. Als het dichterbij komt kunnen de oogkleppen blijkbaar wel af en is het allemaal ineens niet meer zo eng, blijken ze niet continu aan sex te denken, niet handtastelijk te zijn en geen handtasjes te hebben.
Ik vraag me dus ook af of de mensen die hier positieve reacties leveren wellicht homo's in hun directe omgeving kennen?
[Dit bericht is gewijzigd door Dave op 30-01-2002 09:38]
quote:Ik heb absoluut geen problemen met homoseksualiteit, maar de meeste opmerkingen die gemaakt worden zijn afkomstig van mensen die redelijk homofoob zijn. Bang dat het besmettelijk is of zo, in ieder geval geen idee hebben wat de belevingswereld van iemand anders kan zijn. Dit laatste kom je trouwens ookk tegen in de hetero cultuur. Dan vervang je het wordt homo gewoon in man of vrouw en het lijstje ziet er voor de andere sekse als volgt uit:
* - Homo's zijn dom.
Allemaal vooroordelen dus, gebaseerd op niks. Helaas.
quote:
* - Homo's zijn dom.Ja. En Marokkanen zijn crimineel.
Ik ook!!!
Dan kunnen ze ook niet verliefd worden op andere mannen.
Ik heb idd liever niet dat er op zo'n manier aan me gezeten wordt, maar ik doe niet alsof homo's tbc hebben ofzow, praten ed kan vinnik, als ik maar niet gezoend wordt ofzow, dat zie ik niet zo zitten
Ik heb een vriend die homo is, maar verwijfdneuh
Ik geloof niet in God
Nou, door te geloven...
Deze en nog veel meer opmerkingen geven mij soms best het gevoel dat ik er als homosexuele jongen niet mag zijn!
* Dikke vindt dat jij mag zijn
Een mens is een mens, met welke sexuele voorkeur dan ook
thanks alvast
yw!
quote:[1]
Op woensdag 30 januari 2002 09:07 schreef Dave het volgende:[..]
[1]Daar kan ik me helemaal in vinden, vooral als die realiteit zich buiten de randstad bevindt.
[2]Ik vraag me dus ook af of de mensen die hier positieve reacties leveren wellicht homo's in hun directe omgeving kennen?
[2]Ja, een vriend van mij is homosexueel
Niet veel. Ik kan het me niet voorstellen dat je als man een man sexueel aantrekkelijk vind, en ik hoef het niet te zien want ik vind het goor om te zien (ja sorry hoor).
Maar voor de rest vind ik er heel weinig van, denk er nooit over na of zo eik.
quote:Ik denk dat de tolerantie in grote steden wat hoger ligt dan op het platteland.
Op woensdag 30 januari 2002 09:20 schreef Dikke het volgende:[..]
[1]
![]()
![]()
quote:Het platteland in NL bestaat uit een paar verdwaalde boeren in elke provincie. Buiten de randstad zijn ook steden, met een levendige homoscene...
Op woensdag 30 januari 2002 09:23 schreef Dave het volgende:[..]
Ik denk dat de tolerantie in grote steden wat hoger ligt dan op het platteland.
quote:Misschien had ik er 'buiten de grote steden' van moeten maken. En ik beperk me liever niet tot de homoscene, sterker nog, die laat ik liever links liggen.
Op woensdag 30 januari 2002 09:25 schreef Dikke het volgende:[..]
Het platteland in NL bestaat uit een paar verdwaalde boeren in elke provincie. Buiten de randstad zijn ook steden, met een levendige homoscene...
quote:Dat denk ik ook, want bij 'ons' in Eindhoven is er elk jaar de extravaganza beurs, en wat daar allemaal rondloopt... En die worden echt niet weggejaagd.
Op woensdag 30 januari 2002 09:28 schreef Dave het volgende:[..]
Misschien had ik er 'buiten de grote steden' van moeten maken. En ik beperk me liever niet tot de homoscene, sterker nog, die laat ik liever links liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |