Het begint bij een goed (vrij) onderwijs systeem. In essentie leren een heleboel kindertjes van kleins af aan om nationalistisch te denken. In de manier waarop we geschiedenis geven, in de manier waarop er met godsdiensten om wordt gegaan en eigenlijk op de manier waarop er in het algemeen les wordt gegeven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:27 schreef DoctorPressure het volgende:
Is mogelijk, maar we kunnen ook nadenken aan een oplossing. Wat zou een oplossing kunnen zijn?
Ik denk dat dat allemaal wel mee valt, want als wij zo nationalistisch waren dan waren wij als land nooit zo tolerant.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
In essentie leren een heleboel kindertjes van kleins af aan om nationalistisch te denken.
Hoe tolerant?..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:46 schreef DoctorPressure het volgende:
Ik denk dat dat allemaal wel mee valt, want als wij zo nationalistisch waren dan waren wij als land nooit zo tolerant.
Laten we stoppen met benoemen. Als er geen term meer is voor allochtonen, is er ook geen overlast meer. In ieder geval geen overlast die aan allochtonen te relateren valt, want die 'bestaan' dan niet meer.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:51 schreef Muridae het volgende:
Misschien moeten we een keer af van termen zoals "allochtoon" of "nieuwe Nederlanders".
We noemen Surinaamse Nederlanders nog steeds "Surinamers", en Marokkaanse Nederlanders noemen we nog steeds "Marokkanen".
Hoe wil je hemelsnaam een eenheid vormen als je bepaalde groepen nog steeds wegzet als "allochtonen". Dat is het eerste probleem wat wij samen moeten oplossen.
al·loch·toon bn van elders afkomstigquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laten we stoppen met benoemen. Als er geen term meer is voor allochtonen, is er ook geen overlast meer. In ieder geval geen overlast die aan allochtonen te relateren valt, want die 'bestaan' dan niet meer. Zelfs Links Nederland denkt al niet meer zo. Die willen zelfs benoemen en bouwen.
De groep is wel degelijk onderscheidend, door hun gedrag, status en uiterlijk. Wij geven hier de naam 'Marokkanen' aan of 'allochtonen'. Maar zelfs in de VS benoemt men negers nog altijd als afro-Amerikanen, terwijl ze al net zo lang als de blanken daar wonen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:55 schreef Muridae het volgende:
[..]
al·loch·toon bn van elders afkomstig
2al·loch·toon de; m,v -tonen iem die van elders afkomstig is: het CBS definieert een ~ als iem van wie minimaal één vd ouders in het buitenland geboren is; vgl autochtoon
Het is toch raar dat wij nog steeds bepaalde jongeren "allochtonen" noemen terwijl ze net als hun ouders in Nederland zijn geboren ?
Dat dan weer wel, helaas is er ontzettend veel mis in ons onderwijs...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hoe tolerant?..
Ik denk dat het vies tegenvalt met het 'vrije' onderwijs. Het wordt al minder, maar overal leer je hoe slecht het communisme is en hoe goed het kapitalisme. Je leert wat voor'n goeds wij hebben gedaan in VoC tijd. Je leert welke helden er waren in WOII. Maar men pakt maar weinig oude opinie stukken uit een krant om daarna te bespreken waar het allemaal mis zat met de beschreven opinie. Of laten we zeggen een stuk uit de Volkskrant naast een stuk uit de Telegraaf om daarna uit te pluizen waar de waarheid nou precies ligt.
Zelfde met religie. Men leerde mij dat je wel een beetje triest was als je geen christen was. Dat andere godsdiensten, misschien wel gelijkwaardig waren, maar die arme drommels hadden het wel mis. Zeggen dat je een niet on God geloofde leverde standaard een onvoldoende voor godsdienst op.
Ik denk dat er nog steeds ontzettend veel te halen valt als men niet de kop in het zand zou steken. En als men dat al zou leren op school.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:00 schreef DoctorPressure het volgende:
Dat dan weer wel, helaas is er ontzettend veel mis in ons onderwijs...
In Amerika mocht je tot voor kort ook niet openlijk homo zijn in het leger. Dus niet echt bepaald een land wat je als voorbeeld moet zien. Overigens noemen wij in Nederland voornamelijk mensen met een andere kleurtje allochtonen, en dan vaak in negatief context. Het mooie voorbeeld is ons journaal, een succesvolle persoon met een etnische achtergrond is nog steeds een "Nederlander", maar wanneer een persoon met een etnische achtergrond iets verkeerd doet dan is het een "allochtoon".quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
De groep is wel degelijk onderscheidend, door hun gedrag, status en uiterlijk. Wij geven hier de naam 'Marokkanen' aan of 'allochtonen'. Maar zelfs in de VS benoemt men negers nog altijd als afro-Amerikanen, terwijl ze al net zo lang als de blanken daar wonen.
Als je er geen naam aan geeft dan kun je specifieke problemen van zo'n groep ook niet benoemen. En dan steek je je kop in het zand. Dat hebben we al 20 jaar gedaan.
Heb het effe gecorrigeerd voor je.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:50 schreef StormWarning het volgende:
Wat een gejammer, Den Haag is één van de rijkste dorpen van Nederland.
En ja, ik woon er zelf ook.
Het is simpelweg toepassen van de Rotterdamwet, bijvoorbeeld door een inkomenseis te stellen aan woningzoekenden. Dit is sowieso al een veelvuldig gebruikt instrument bij het toewijzen van bepaalde type woningen aan specifieke gebruikers.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een tragisch idee van een tragisch partij.
VVD gaat dezelfde kant op als de PVV. Domme, onuitvoerbare plannen.
En hier wonende Polen zijn geen allochtonen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:39 schreef samvirus het volgende:
Er zijn daar meer Polen dan Marokkanen
Dat heb ik nooit ter discussie gesteld, ik stelde dat alleen maar omdat in 10 jaar tijd er meer Polen dan Marokkanen zijn in Den Haag terwijl het de Marokkaanse populatie na 50 jaar op het huidige niveau is en het bij de Polen maar 10 jaar heeft geduurd om dat aantal te evenaren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:33 schreef Kopiko het volgende:
[..]
En hier wonende Polen zijn geen allochtonen?
Volgens mij is dit al een paar jaar van kracht.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:35 schreef Gia het volgende:
Grenzen dicht en een hek eromheen. Wil je je familie herenigen, dan doe je dat maar in het land van herkomst.
Bruiden/bruidegommen vanuit het buitenland mogen alleen hierheen komen indien ze Nederlands spreken. Voor de partner die al in Nederland woonde geldt een onderhoudseis.
Indien werkeloos, dan geen recht op bijstand voor 2 personen. Dan gaat de ander maar werken.
Pas wanneer iemand hier 5 jaar gewoond (en gewerkt) heeft, heeft hij/zij recht op bijstand.
Wordt er voor de tijd gescheiden, dan zal de nieuwkomer in het eigen onderhoud moeten voorzien, geen recht op bijstand, of terug naar het land van herkomst.
Dit dus om schijnhuwelijken tegen te gaan.
Of jongentjes.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:42 schreef Muridae het volgende:
[..]
Daarnaast vergeet je dat dit ook impact heeft op de Hollandse mannekes die hun vrouw uit Thailand willen halen.
Dat willen ze ook,ze zijn in oost-europa echter nog niet compleet gehersenspoeld.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als die massa-immigratie zo belangrijk vinden dat moeten ze dat ook maar verdelen over de hele EU. Nu worden alleen Frankrijk, België, Engeland, Nederland en Spanje onder de voet gelopen. Importeer er eens een 30 miljoen naar Oost-Europa dan.
Allochtoon betekend dan ook meer niet-blank.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:33 schreef Kopiko het volgende:
[..]
En hier wonende Polen zijn geen allochtonen?
Ik zou niet meteen zeggen dat Oost Europeanen slimmer zijn, maar wat dit betreft wel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:25 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat willen ze ook,ze zijn in oost-europa echter nog niet compleet gehersenspoeld.
Ze zijn niet slimmer, ze hebben gezien wat er van komt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:28 schreef DoctorPressure het volgende:
[..]
Ik zou niet meteen zeggen dat Oost Europeanen slimmer zijn, maar wat dit betreft wel.
Ook daar heb je gevallen van schijnhuwelijken, zeker vanuit de Thaise bruid gezien.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:42 schreef Muridae het volgende:
[..]
Volgens mij is dit al een paar jaar van kracht.
Daarnaast vergeet je dat dit ook impact heeft op de Hollandse mannekes die hun vrouw uit Thailand willen halen.
Vind ik ook.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:26 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Van die trieste gevallen met een uitkering die hele dag lopen te blowen en te zuipen.
Daar mag van mij part ook een stop op komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |