abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_212840934
Het is niet eerlijk he. :P Mijn beste vriendin loopt ook een stuk sneller dan ik. En zij gaat 1x per week en doet het puur omdat ze vindt dat ze iets aan sport moet doen want ze vind er niks aan.

Maar precies wat jij zegt, ik heb er wel lol aan, ik voel me er lekker bij en wie weet waar ik volgend jaar sta. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212841848
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:40 schreef Tele6 het volgende:

Iemand een schema voor opbouwen van 30 km/week naar een trail marathon in 4 maanden? :@
Is dat niet gewoon een marathonschema waarbij je dan probeert elke week ook een training op trails te doen die lijken op je trailmarathon? Of als je te weinig hoogtemeters bij je in de buurt kan vinden ook wat stukken op een incline loopband doen? En minstens 1x per week krachttraining voor sterke beentjes en gewrichten
pi_212842037
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:38 schreef Evangelion het volgende:
Nog maar 30 dagen tot Rotterdam waarvan 2-3 weken taper.
Én HM Helmond, waar ik loop. 2 rondes van 10,55.
pi_212842185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:43 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Is dat niet gewoon een marathonschema waarbij je dan probeert elke week ook een training op trails te doen die lijken op je trailmarathon? Of als je te weinig hoogtemeters bij je in de buurt kan vinden ook wat stukken op een incline loopband doen? En minstens 1x per week krachttraining voor sterke beentjes en gewrichten
Klinkt redelijk :)

Wat is jullie favo marathonschema voor beginners?

Ik heb genoeg trail in de buurt om op te lopen, zeker nu het weer langer licht wordt O+ (in de winter lukt het alleen in het weekend, omdat ik overdag moet werken)
pi_212843082
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:15 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Welkom! *O*

Mijn intervaltempo is nog geen 6.08 /km en ik loop sinds september. Het kan altijd erger. ;) Ik probeer maar niet geïntimideerd te raken door de snelheden hier, maar het als motivatie te zien.
Iedereen is ergens ooit begonnen, interesseert jou die tijd. Komende maanden worden fantastisch, lange avonden, mooie zonsondergangen, lekker boeiend of je dan in 35 of in 40 min je 7 kilometer loopt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_212845163
Zo probeer ik het wel te zien, maar dat gaat de ene dag beter dan de andere. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212847285
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:40 schreef Tele6 het volgende:

Iemand een schema voor opbouwen van 30 km/week naar een trail marathon in 4 maanden? :@
Is dat niet gewoon een marathonschema waarbij je dan probeert elke week ook een training op trails te doen die lijken op je trailmarathon? Of als je te weinig hoogtemeters bij je in de buurt kan vinden ook wat stukken op een incline loopband doen? En minstens 1x per week krachttraining voor sterke beentjes en gewrichten
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 22:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Klinkt redelijk :)

Wat is jullie favo marathonschema voor beginners?

Ik heb genoeg trail in de buurt om op te lopen, zeker nu het weer langer licht wordt O+ (in de winter lukt het alleen in het weekend, omdat ik overdag moet werken)
Net als Daantke kan ik ook Ben Parkes (www.benparkes.com) schema's aanraden, ik heb die voor de halve marathon gebruikt en beviel goed. Hij heeft schema's voor verschillende niveaus en ze kosten 8 euro ofzo om te downloaden.
pi_212847506
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Nee hoor, komt goed. Ik ben al lang blij dat ik ineens op het punt ben dat ik hardlopen leuk ben gaan vinden. En dat ik soms denk, jammer dat ik morgen pas weer mag.

En dan zag ik op Facebook/Strava een achternichtje van mij die net drie weken begonnen is met een snelheid van 5.15 oid toen dacht ik wel :{ waarom zo snel, dat haal ik bever nooit, maar ik ga lekker vanuit m’n eigen snelheid uitbouwen en dan zien we wel waar we over een jaar zijn :D
Ik ben ooit begonnen met rustige loopjes op tempo 6:30-7:00 (omdat ik mijn hartslag laag genoeg wilde lopen), uiteindelijk liep ik mijn snelste marathon in 2:59u! Slow and steady wins the race!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212847528
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 22:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Klinkt redelijk :)

Wat is jullie favo marathonschema voor beginners?

Ik heb genoeg trail in de buurt om op te lopen, zeker nu het weer langer licht wordt O+ (in de winter lukt het alleen in het weekend, omdat ik overdag moet werken)
Ik denk dat een standaard marathonschema misschien niet eens het meest geschikt is voor jou. Ik denk dat je vooral gewoon veel hele rustige lange loopjes moet doen, veel onverhard, en aanvullen met loopspecifieke krachttraining. Terwijl voor een wegmarathon het ook echt wel loont om regelmatig 5km-snelheid te blijven trainen. Fartleks is wel nuttig denk ik, dus bijvoorbeeld in een mooi bos lekker heuvelop sprinten en dan weer heel langzaam naar beneden dribbelen, of versnellingen op een los paardenpad.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212849225
Ben ik weer met een beginnersvraag! Ik loop momenteel max 7 km en heb een weekschema met 3 runs (interval, easy run en long run). Ik zorg altijd voor 48 uur rust, maar toch zijn mijn onderbenen super vermoeid na elke run en kom ik nauwelijks meer vooruit zodra ik thuis ben. Hebben jullie, de meer ervaren lopers, hier ook (nog) steeds last van of is dit puur gewenning?
pi_212850960
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 13:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik ben ooit begonnen met rustige loopjes op tempo 6:30-7:00 (omdat ik mijn hartslag laag genoeg wilde lopen), uiteindelijk liep ik mijn snelste marathon in 2:59u! Slow and steady wins the race!
Wauw! Netjes!
Dat is wel ook iets wat ik lastig vind, om nog langzamer te lopen zodat m’n hartslag laag blijft. Als ik echt m’n best doe langzaam te lopen merk dat ik dat ik toch automatisch wat ga versnellen en toch m’n hartslag dan laat stijgen. Hopelijk als m’n conditie net wat verbeterd dat het me dan ook lukt om laag in mn hartslag te blijven zonder het gevoel te hebben stil te staan :D
  zaterdag 16 maart 2024 @ 18:37:50 #37
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_212851023
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:03 schreef Alaianaya het volgende:
Ben ik weer met een beginnersvraag! Ik loop momenteel max 7 km en heb een weekschema met 3 runs (interval, easy run en long run). Ik zorg altijd voor 48 uur rust, maar toch zijn mijn onderbenen super vermoeid na elke run en kom ik nauwelijks meer vooruit zodra ik thuis ben. Hebben jullie, de meer ervaren lopers, hier ook (nog) steeds last van of is dit puur gewenning?
Het is enigszins gewenning, maar het kan ook betekenen dat je wellicht iets te veel loopt. En compressiekousen kunnen ook helpen!
Makkelijk tweede.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 21:35:52 #38
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_212853357
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:31 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wauw! Netjes!
Dat is wel ook iets wat ik lastig vind, om nog langzamer te lopen zodat m’n hartslag laag blijft. Als ik echt m’n best doe langzaam te lopen merk dat ik dat ik toch automatisch wat ga versnellen en toch m’n hartslag dan laat stijgen. Hopelijk als m’n conditie net wat verbeterd dat het me dan ook lukt om laag in mn hartslag te blijven zonder het gevoel te hebben stil te staan :D
Zelfs als ik 8:30min/km loop gaat mijn hartslag naar 160/170 helemaal kut dus.
Ik heb opgegeven om daarop te letten. Blijkbaar is hardlopen op hartslag voor mij geen optie :P
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_212860006
Rotterdam Marathon dashboard geeft nu startvak B aan bij mij.
Lijkt klein maar zullen nog steeds wel een hoop mensen zijn. Oh het is beide kanten natuurlijk. NK Masters zullen er niet zoveel zijn :P



[ Bericht 4% gewijzigd door Evangelion op 17-03-2024 15:06:13 ]
pi_212860052
Vanmorgen een halve marathon gelopen (1:53:00, 5:20 gem.) en 2km uitgelopen (7:35 gem.).

Heb alleen vooraf wat water gedronken en halverwege een Maurten gel op. Ging eigenlijk prima.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:03 schreef Alaianaya het volgende:
Ben ik weer met een beginnersvraag! Ik loop momenteel max 7 km en heb een weekschema met 3 runs (interval, easy run en long run). Ik zorg altijd voor 48 uur rust, maar toch zijn mijn onderbenen super vermoeid na elke run en kom ik nauwelijks meer vooruit zodra ik thuis ben. Hebben jullie, de meer ervaren lopers, hier ook (nog) steeds last van of is dit puur gewenning?
En een foam roller helpt ook voor de doorbloeding.
pi_212860489
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 14:39 schreef Nober het volgende:
Vanmorgen een halve marathon gelopen (1:53:00, 5:20 gem.) en 2km uitgelopen (7:35 gem.).

Heb alleen vooraf wat water gedronken en halverwege een Maurten gel op. Ging eigenlijk prima.
[..]
En een foam roller helpt ook voor de doorbloeding.
Netjes Nober!

Ik heb vandaag m’n eerste wedstrijd gelopen 6,5 km (al gaf m’n horloge 6,22 aan qua afstand). Hou dan ook de snelheid van m’n horloge aan, gemiddeld 5.54 /km. PR voor mij en ook nog eens lekker gelopen. Smaakt naar meer!
Heb vooral in het begin geprobeerd m’n eigen tempo aan te houden en niet met de groep mee te moeten. Zelfs iets sneller gegaan, dat zorgde er voor dat de laatste 1,5 km nog wat in de pijp zat om op te voeren
pi_212861472
Lekker bezig @hilliebillie *G* je wedstrijd zo lopen dat je het laatste stukje nog iets harder kan is een hele kunst _O_
pi_212869451
Gisteren de HM Stevensloop gelopen, de voorspelde regen bleef uit en het was heerlijk weer om te lopen.
De route was dit jaar gewijzigd t.o.v. voorgaande jaren, nog wel de start vanuit Kronenburg park naar Lent en via de Waalbrug terug naar Nijmegen. Waar voorheen via de Waalkade naar Hees werd gelopen, gingen we nu oostwaarts de Ooijpolder in waarna we de Waalkade op en neer liepen en via de Voerweg richting de finish op de Grote Markt klommen. Wat mij betreft een verbetering, nu hoefden we niet meer over dat saaie industrieterrein.

Ik had mezelf voorgenomen om gewoon lekker te lopen zonder al teveel op de tijd te letten. Het ging erg goed en heb in de 2e helft nog wat versneld, waardoor ik een negatieve split liep. Uiteindelijk gefinisht in 1:41, wat 20 seconden boven m'n PR was. Dik tevreden en het geeft veel vertrouwen voor Rotterdam over 4 weken.
pi_212869798
Gisteren de 32k trainingsloop in Spijkenisse gedaan. Liep mee met de 5:00 groep en dat ging eigenlijk prima (hartslag nooit boven de 150 geweest) maar ik merk nu wel dat ik mijn benen wel voel. Geen pijn ofzo maar je merkt dat je wat gedaan hebt. Komende dagen rustiger aan, zondag of maandag nog 1x 25km en dan rustig afbouwen.

Was mijn eerste keer maar vond ‘t wel leuk om met zo’n groep mee te lopen en de verhalen te horen van andere lopers. Het enige “nadeel “ is wel de omgeving, je loopt echt van niets naar nergens, je ziet eens een sloot, je ziet eens een boerderij maar meer is er eigenlijk niet daar.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Forum Admin maandag 18 maart 2024 @ 10:44:31 #45
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_212869871
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:35 schreef kalinhos het volgende:
Gisteren de 32k trainingsloop in Spijkenisse gedaan. Liep mee met de 5:00 groep en dat ging eigenlijk prima (hartslag nooit boven de 150 geweest) maar ik merk nu wel dat ik mijn benen wel voel. Geen pijn ofzo maar je merkt dat je wat gedaan hebt. Komende dagen rustiger aan, zondag of maandag nog 1x 25km en dan rustig afbouwen.

Was mijn eerste keer maar vond ‘t wel leuk om met zo’n groep mee te lopen en de verhalen te horen van andere lopers. Het enige “nadeel “ is wel de omgeving, je loopt echt van niets naar nergens, je ziet eens een sloot, je ziet eens een boerderij maar meer is er eigenlijk niet daar.
De marathon van Spijkenisse is ook zo desolaat.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_212869947
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 14:36 schreef Evangelion het volgende:
Rotterdam Marathon dashboard geeft nu startvak B aan bij mij.
Lijkt klein maar zullen nog steeds wel een hoop mensen zijn. Oh het is beide kanten natuurlijk. NK Masters zullen er niet zoveel zijn :P

[ afbeelding ]
B is prima! Had ik vorig jaar ook.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 18 maart 2024 @ 11:35:48 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212870344
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:44 schreef Pharkus het volgende:

[..]
De marathon van Spijkenisse is ook zo desolaat.
Dat vond ik al van de halve...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_212870529
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 14:36 schreef Evangelion het volgende:
Rotterdam Marathon dashboard geeft nu startvak B aan bij mij.
Lijkt klein maar zullen nog steeds wel een hoop mensen zijn. Oh het is beide kanten natuurlijk. NK Masters zullen er niet zoveel zijn :P

[ afbeelding ]
Bij mij 1, maar mn ervaring laatste jaren is dat ik toch altijd moet haasten en vervolgens maar vooraan wave 2 start :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 18 maart 2024 @ 13:36:53 #49
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_212871704
quote:
Nijmeegse loopt wereldrecord halve marathon bij vrouwen boven 70
https://nos.nl/artikel/25(...)bij-vrouwen-boven-70

De 70-jarige Jeannine Liebrand heeft bij de Stevensloop in Nijmegen op de halve marathon een wereldrecord gelopen in de categorie vrouwen boven de 70 jaar. Liebrand kwam binnen na 1 uur, 37 minuten en 54 seconden.

Het wereldrecord stond op 1 uur, 38 minuten en 53 seconden. Het Nederlandse record was 1 uur en 48 minuten, zegt Liebrand. "Van tevoren wist ik al zeker dat ik daar zes minuten af zou lopen. Tijdens de race merkte ik dat ik daar nog verder onder zou komen, misschien wel in de buurt van het wereldrecord."
Super knap en inspirerend. Ze is pas op haar 48ste begonnen met hardlopen. Een wereldrecord lopen is dus nog altijd mogelijk!
I am a black hole shitting into the void
pi_212877750
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Nee hoor, komt goed. Ik ben al lang blij dat ik ineens op het punt ben dat ik hardlopen leuk ben gaan vinden. En dat ik soms denk, jammer dat ik morgen pas weer mag.

En dan zag ik op Facebook/Strava een achternichtje van mij die net drie weken begonnen is met een snelheid van 5.15 oid toen dacht ik wel :{ waarom zo snel, dat haal ik bever nooit, maar ik ga lekker vanuit m’n eigen snelheid uitbouwen en dan zien we wel waar we over een jaar zijn :D
Het klinkt cliché, maar het gaat om je eigen prestaties én het plezier in de loopsport :)
Je kan vast nog veel progressie boeken.

Gelet op mijn leeftijd van 44 jaar kunnen mijn tijden alleen nog verbeteren met intensievere/gerichte training of een gezonder voedingspatroon. Maar dat is best stressvol in ons klimaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door core2duo op 18-03-2024 22:14:54 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')