abonnement Unibet Coolblue
pi_213165499
In die dorpjes in Roemenie is pas echt een vergrijzing te zien en inderdaad net jaren '50, wat een armoede. Triest. De opmerking van Derk Bolt: " Ad komt in een armoedig huisje met overbodige rommel." schoot bij mij in het verkeerde keelsgat, hoezo bepaalt hij wat overbodige rommel is? Het kan voor de mensen juist heel waardevol zijn, de arrogantie, gatferrredamme. Die ouwe Derk mag ook wel van het scherm af.

[ Bericht 28% gewijzigd door Firuze60 op 10-04-2024 23:38:28 ]
pi_213165760
shit, aflevering vergeten, v/d week terugkijken, iemand die mij kan vertellen in welke regio de zoektocht was?
  donderdag 11 april 2024 @ 00:09:17 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213165790
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 00:03 schreef fespo het volgende:
shit, aflevering vergeten, v/d week terugkijken, iemand die mij kan vertellen in welke regio de zoektocht was?
Grensstreek Roemenie en Hongarije.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213166599
Mooie aflevering ^O^
Alleen dat accent van Ad :D

De reporter Janneke is blijkbaar naar Roemenie verhuisd.
https://jannekevos.nl/
  donderdag 11 april 2024 @ 09:34:31 #205
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213167053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 23:10 schreef Firuze60 het volgende:
In die dorpjes in Roemenie is pas echt een vergrijzing te zien en inderdaad net jaren '50, wat een armoede. Triest. De opmerking van Derk Bolt: " Ad komt in een armoedig huisje met overbodige rommel." schoot bij mij in het verkeerde keelsgat, hoezo bepaalt hij wat overbodige rommel is? Het kan voor de mensen juist heel waardevol zijn, de arrogantie, gatferrredamme. Die ouwe Derk mag ook wel van het scherm af.
Dat vind ik ook echt onnodig grievend, wauw :')

Ik vrees wel dat Atilla / Ad de pinautomaat van de familie wordt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 11 april 2024 @ 09:35:11 #206
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213167060
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 00:09 schreef golfer het volgende:

[..]
Grensstreek Roemenie en Hongarije.
En nog een klein stukje Dominicaanse Republiek (vaderschapstest.. en wtf.. waarom kon die in Nederland wonende man alleen Spaans?)

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 11-04-2024 09:54:38 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_213168924
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik vrees wel dat Atilla / Ad de pinautomaat van de familie wordt.
Ja dat was ook het eerste waar ik aandacht, wat zou ik doen in deze situatie?

niet meer dan logisch vind ik in deze situatie en niks slechts tegen de familie die naar mijn idee best mag hopen (ik zeg niet dat ze dit ook doen!) dat hij ze financieel steunt.

natuurlijk wel met mate en monitoren of alles goed gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door fespo op 11-04-2024 13:10:49 ]
pi_213168973
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 23:10 schreef Firuze60 het volgende:
In die dorpjes in Roemenie is pas echt een vergrijzing te zien en inderdaad net jaren '50, wat een armoede. Triest. De opmerking van Derk Bolt: " Ad komt in een armoedig huisje met overbodige rommel." schoot bij mij in het verkeerde keelsgat, hoezo bepaalt hij wat overbodige rommel is? Het kan voor de mensen juist heel waardevol zijn, de arrogantie, gatferrredamme. Die ouwe Derk mag ook wel van het scherm af.
ik keek de aflevering met deze reactie in gedachte.
eerst dacht ik dat het ging over een tuin die hij rommelig vond.
toen dacht ik nog, hij heeft gewoon gelijk en hij omschrijft de omgeving, no problem.
het bleek het huis van moeder te zijn. erg vreemde opmerking inderdaad.
zeker omdat je dit helemaal niet zag op camera. van wat je kon zien was er geen rommel, geen onnodige spullen en alleen het hoog nodige aanwezig: bedden, shampoo en kruidenpakjes om te koken.
  woensdag 17 april 2024 @ 12:41:28 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213236355
Vanavond:

Een complexe zoektocht voor Diana, die altijd dacht te weten wie haar vader was, maar na diens dood erachter kwam dat dit niet het geval was. Haar moeder overleed toen ze twee jaar oud was en andere familieleden hebben geen idee wie de vader dan wel is. Reden genoeg om Spoorloos in te schakelen.

Omdat er vrijwel geen aanknopingspunten zijn, doet de redactie uitgebreid DNA-onderzoek. Heel veel landen houden DNA-databases bij en de hoop is dat er ergens een match is. Dat is niet noodzakelijkerwijs direct een match met de vader: ook een ander familielid kan het duwtje in de goede richting geven. De inspanningen werpen zijn vruchten af en Diana, die inmiddels zelf een volwassen dochter heeft, reist naar Engeland in de hoop daar meer te ontdekken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 17 april 2024 @ 22:11:54 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213243280
Dat mens met al die keffende pekinees-hondjes. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Spellchecker woensdag 17 april 2024 @ 22:12:30 #211
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213243287
Derk Bolt moet stoppen van KRO/NCRV met Spoorloos; spijtig
quote:
KRO-NCRV heeft besloten niet door te gaan met presentator Derk Bolt (68) van Spoorloos. De presentator heeft op 1 mei zijn laatste reguliere uitzending. ,,Na dertig jaar als presentator stopt het hier voor mij, spijtig genoeg. Ik ga mij richten op andere programma’s die op mijn pad komen”, aldus Bolt.

Hij was vanaf 1995 het gezicht van het programma van KRO-NCRV dat de opzet van Spoorloos in het nieuwe seizoen gaat aanpassen. Het programma blijft mensen samenbrengen die elkaar uit het oog zijn verloren, maar het accent zal minder liggen op adoptie en buitenlandse zoektochten. In 2022 lag Spoorloos onder vuur nadat journalist Kees van der Spek van Oplichters aangepakt had ontdekt dat adoptiekinderen door het programma aan de verkeerde biologische ouders waren gekoppeld. De omroep zag geen reden om het programma van de buis te halen. Wel gingen de makers ‘plaatselijke mensen’ die meewerken ‘zorgvuldiger screenen’.

Hoe het programma er volgend jaar gaat uitzien, is nog de vraag. Ook de toekomst van Jetske van den Elsen die in 2017 medepresentator werd van het programma, maar vooral de zoeker bijstond, is nog onzeker. Het programma dat in 1990 begon bij toen nog de KRO, wisselde in de eerste jaren vaker van presentator. Vanuit de studio verzorgden Han van der Meer, Debby Petter en Karin de Groot de presentatie, voordat Bolt het stokje overnam. Overigens ging de zaken toen voornamelijk om verloren vrienden en verdwenen liefdes, later richtte het programma zich om het zoeken naar familieleden.

Extra uitzending
Derk Bolt is al sinds 1991 betrokken bij Spoorloos, de eerste jaren als presentator vanuit de redactiekamer om vervolgens verslag te doen van zoekacties in het buitenland. In 2017 was Derk zelfs enige tijd wereldnieuws toen hij met zijn vaste cameraman Eugenio Follender in de jungle werd ontvoerd door zwaarbewapende Colombiaanse rebellen. Bij Bolt, die daarover een boek schreef, bleef de gedachte hangen om ooit terug te keren naar het gebied waarin hij werd ontvoerd. Om zijn ontvoerders te interviewen en terug te kijken op de spannende, levensbedreigende omstandigheden. Of dit lukt is te zien in een speciale extra Spoorloos-uitzending op dinsdag 23 juli, waarin ook nooit-vertoonde beelden te zien zullen zijn uit andere gedenkwaardige reportages van Derk en Eugenio door de jaren heen.

Derk Bolt dankt alle deelnemers in al die jaren. ,,Zij waren bereid hun vragen en persoonlijke verhalen te delen en ook dank aan al die miljoenen kijkers voor alle support door de jaren heen. Ik zal ze missen.”

Voor de laatste aflevering op 1 mei reist Bolt af naar Brazilië waar hij op zoek gaat naar de biologische moeder van Rafael, Gioya en Bo, drie Braziliaanse adoptiekinderen. Ze waren 7, 4 en 2 jaar oud toen ze dertig jaar geleden met hun adoptieouders vanuit Brazilië naar Nederland vlogen. KRO-NCRV mediadirecteur Sandra Hilster laat weten: ,,Wij bedanken Derk voor de ruim dertig jaar dat hij het gezicht was van Spoorloos. Met vakmanschap, toewijding en soms gevaar voor eigen leven wist hij familieleden na jaren weer te herenigen. Daar zijn niet alleen de deelnemers, maar ook wij hem enorm dankbaar voor.”
  woensdag 17 april 2024 @ 22:17:48 #212
2651 svann
night-hawk
pi_213243346
Wat een verhaal van die moeder die op haar zevenenzeventigste bijna terloops haar grote (oorlog)geheim vertelt.
Vreselijk. Ik duim dat de zoektocht van haar dochters lukt.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 17 april 2024 @ 22:24:22 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213243452
Dat verhaal over die moeder met die Japanner.
Wat verschrikkelijk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 17 april 2024 @ 22:37:35 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213243607
Wat jammer dat Derk ermee stoppen (moet) gaat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213243924
quote:
15s.gif Op woensdag 17 april 2024 22:37 schreef golfer het volgende:
Wat jammer dat Derk ermee stoppen (moet) gaat.
Hmmm, ik vond hem de laatste jaren niet zo sympathiek meer, beetje zure man aan het worden die af en toe tactloze opmerkingen maakte. Prima dat ie met pensioen gaat.
  vrijdag 19 april 2024 @ 11:08:34 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213257674
Aanvulling/update na de speurtocht van Diana:

De drie zussen sluiten elkaar in Engeland in de armen. Diana vertelt: ‘Het was een mooie family hug. Het voelde onmiddellijk goed. Ik heb een foto gezien van mijn vader. Ik zag veel gelijkenissen. Volgens mijn halfzussen lijk ik van al zijn kinderen het meest op hem.'
Diana vervolgt: ‘We hebben veel gepraat en wat blijkt: mijn halfzus die in Nederland woont, heeft in Dreumel gewoond. Mijn man en ik hebben daar ook drieëntwintig jaar gewoond. Onze dochter woont daar nog steeds. De nichtjes van mijn halfzus zitten op dezelfde basisschool als mijn kleinkinderen. Zij spelen met elkaar.'

Daar blijft het niet bij, want ook Diana's overleden halfzus heeft jaren in Dreumel gewoond. 'Wij moeten elkaar een keer tegen zijn gekomen! Het was altijd zo ver weg, maar bleek ook zo dichtbij.'
De zussen hebben goed contact: ‘We bellen en communiceren via WhatsApp. Er is afgesproken dat we elkaar in Nederland snel weer gaan ontmoeten.’
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 19 april 2024 @ 11:35:04 #217
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213258052
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 22:24 schreef golfer het volgende:
Dat verhaal over die moeder met die Japanner.
Wat verschrikkelijk.
Dat lijkt me ook een heel moeilijke zoektocht. Japanners lijken me op dat vlak heel erg gesloten, dus ik vraag me af of het ooit gaat lukken die kinderen te vinden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 19 april 2024 @ 11:36:57 #218
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213258070
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:35 schreef SEMTEX het volgende:

Dat lijkt me ook een heel moeilijke zoektocht. Japanners lijken me op dat vlak heel erg gesloten, dus ik vraag me af of het ooit gaat luken die kinderen te vinden.
Ik denk ook dat het vrijwel kansloos is om na 80 jaar die mensen nog te traceren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')