abonnement Unibet Coolblue
pi_208807971
Hoe gaat het nu met iedereen? Ik ben nu wel stabiel, 75mg Aza en 4 gr Mesa per dag, komende maandag weer een gesprek met de MDL-arts.
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:58:40 #227
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_208815942
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 23:08 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe gaat het nu met iedereen? Ik ben nu wel stabiel, 75mg Aza en 4 gr Mesa per dag, komende maandag weer een gesprek met de MDL-arts.
Goed. 4mg Pentasa Compact per dag maar vergeet het ook nog wel es te nemen
pi_208820091
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:58 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Goed. 4mg Pentasa Compact per dag maar vergeet het ook nog wel es te nemen
Goed om te horen, merk je verschil?
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 18 april 2023 @ 22:42:47 #229
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_208820105
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:42 schreef DeHovenier het volgende:

[..]
Goed om te horen, merk je verschil?
Als ik 3 dagen achter elkaar vergeet ja dan merk ik in de ontlasting achteruitgang.
pi_208820552
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 22:42 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Als ik 3 dagen achter elkaar vergeet ja dan merk ik in de ontlasting achteruitgang.
Heb je geen medicijndoosje oid?
Children of the night. What music they make.
pi_208835424
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 23:08 schreef DeHovenier het volgende:

[..]
Heb je geen medicijndoosje oid?
Nee maar dan zou ik het nog vergeten. Ik heb zelfs elke dag een alarm in gesteld op mijn telefoon om 6 uur dat ik medicijn moet nemen. Maar omdat ik al zo lang geen klachten meer heb, vergeet ik het toch steeds om dan meteen een te pakken en druk ik het alarm weg.
Ik heb ze in de keuken liggen dus pak het dan wel als ik mn tanden ga poetsen voor slapen gaan maar eigenlijk moet ik het met een maaltijd innemen
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 13:03:44 #232
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_208835802
Ik vergeet de medicatie juist nooit omdat het met het eten ingenomen moet worden. Die pillen zitten standaard het het tafel-dek-ritueel. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_208892854
Vanochtend een gesprek gehad met de MDL-arts, aantal bloedplaatjes is nog te laag, komt door de bijwerkingen van de Aza, dus vanaf nu ga ik 50 mg Aza slikken ipv 75mg, en ik slikte eerst 150mg. 'ns kijken of dat wat uitmaakt, over een maandje bloedprikken en daarna een telefonisch consult. En ik heb me aangemeld voor https://www.sananet.nl/mijnibdcoach/, heeft er iemand ervaring mee?

[ Bericht 0% gewijzigd door DeHovenier op 24-04-2023 22:50:53 ]
Children of the night. What music they make.
pi_208892908
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 13:03 schreef Mike het volgende:
Ik vergeet de medicatie juist nooit omdat het met het eten ingenomen moet worden. Die pillen zitten standaard het het tafel-dek-ritueel. :P
Ja hier ook. Heb nooit medicatie hoeven te gebruiken dus alles was nieuw, kwam weleens voor dat ik opeens zonder zat omdat ik niet in de gaten had dat mn vooorraadje op was.
Children of the night. What music they make.
  Moderator dinsdag 25 april 2023 @ 07:52:58 #235
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208894165
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:44 schreef DeHovenier het volgende:
Vanochtend een gesprek gehad met de MDL-arts, aantal bloedplaatjes is nog te laag, komt door de bijwerkingen van de Aza, dus vanaf nu ga ik 50 mg Aza slikken ipv 75mg, en ik slikte eerst 150mg. 'ns kijken of dat wat uitmaakt, over een maandje bloedprikken en daarna een telefonisch consult. En ik heb me aangemeld voor https://www.sananet.nl/mijnibdcoach/, heeft er iemand ervaring mee?
Aza is echt troep, maar werkt wel. Ik ben er sinds vorig jaar vanaf, omdat vorig jaar op de endoscopie te zien was dat de colitis rustig is. Ik slik nu alleen nog 4 pillen Mezavant (zit mesazaline als werkzame stof).

Hopelijk mag jij er ook op den duur ervan af
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 25 april 2023 @ 08:28:17 #236
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_208894351
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:44 schreef DeHovenier het volgende:
Vanochtend een gesprek gehad met de MDL-arts, aantal bloedplaatjes is nog te laag, komt door de bijwerkingen van de Aza, dus vanaf nu ga ik 50 mg Aza slikken ipv 75mg, en ik slikte eerst 150mg. 'ns kijken of dat wat uitmaakt, over een maandje bloedprikken en daarna een telefonisch consult. En ik heb me aangemeld voor https://www.sananet.nl/mijnibdcoach/, heeft er iemand ervaring mee?
Ja daar ben ik ook aangemeld. Zijn vrij lange vragenlijsten maar mijn arts heeft er wel baat bij
pi_208898560
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 07:52 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Aza is echt troep, maar werkt wel. Ik ben er sinds vorig jaar vanaf, omdat vorig jaar op de endoscopie te zien was dat de colitis rustig is. Ik slik nu alleen nog 4 pillen Mezavant (zit mesazaline als werkzame stof).

Hopelijk mag jij er ook op den duur ervan af
Ja dat zou fijn zijn. Ik slik nog 4 gram mesalazine erbij, granulaat van Pentasa.
Children of the night. What music they make.
  Moderator dinsdag 25 april 2023 @ 18:25:00 #238
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208900069
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:44 schreef DeHovenier het volgende:
Vanochtend een gesprek gehad met de MDL-arts, aantal bloedplaatjes is nog te laag, komt door de bijwerkingen van de Aza, dus vanaf nu ga ik 50 mg Aza slikken ipv 75mg, en ik slikte eerst 150mg. 'ns kijken of dat wat uitmaakt, over een maandje bloedprikken en daarna een telefonisch consult. En ik heb me aangemeld voor https://www.sananet.nl/mijnibdcoach/, heeft er iemand ervaring mee?
Mijnibdcoach heb ik wel ervaring mee. Alleen sturen iets te vaak bij mij vragenlijsten op. Zelfs op het moment dat ik geen afspraak heb staan met de mdl-verpleegkundige. Ik vul alleen zo'n vragenlijst in als ik weet dat ik binnenkort een afspraak met mdl-verpleegkundige heb.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 25 april 2023 @ 21:47:08 #239
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_208902479
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 16:18 schreef DeHovenier het volgende:

[..]
Ja dat zou fijn zijn. Ik slik nog 4 gram mesalazine erbij, granulaat van Pentasa.
die gebruik ik ook
pi_208902767
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:25 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Mijnibdcoach heb ik wel ervaring mee. Alleen sturen iets te vaak bij mij vragenlijsten op. Zelfs op het moment dat ik geen afspraak heb staan met de mdl-verpleegkundige. Ik vul alleen zo'n vragenlijst in als ik weet dat ik binnenkort een afspraak met mdl-verpleegkundige heb.
Ik zie t wel.

Had ook opeens een flinke blauwe plek op mn linkedronderarm -O-
Children of the night. What music they make.
  maandag 8 april 2024 @ 10:57:01 #241
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_213134819
Nou nieuw hoofdstuk in mijn verhaal.
Eind vorig jaar kreeg ik steeds meer last van gewrichtspijnen. Die kwamen gedurende de middag op, savonds waren ze het ergst en de volgende ochtend waren ze weer weg. Ze zaten ook elke dag in een ander gewricht. Totaal random en niet te herleiden naar inspanning oid.
Op een gegeven moment kreeg ik het in meerdere gewrichten tegelijk. Toen ben ik toch maar naar de huisarts gegaan, echter kon je niets fysieks zien aan het betreffende gewricht. Doorverwijzing naar de reumatoloog gekregen.

Daar intake gehad. Ook daar kon je niets fysieks zien. Ik moet terugkomen als er daadwerkelijk een zwelling te zien was. En warempel, een paar dagen later was mijn enkel opgezet alsof ik er doorheen was gegaan. Dus meteen gebeld. Hebben ze punctie afgenomen.
Helaas was er in dat vocht niets raars te zien, geen jicht, geen Lyme.

De reumatoloog heeft toen door middel van uitsluiten de richting van mijn CU gezocht en besproken met mijn CU arts. Die zijn tot een nieuw medicijn gekomen Sulfasalazine. Dit is een middel wat zowel op de darmen, als op de gewrichten werkt.
Ik moest toen meteen stoppen met Mesalazine en overgaan op het nieuwe. Vond ik wel even spannend om met een vetrouwd medicijn te stoppen.

De eerste weken merkte ik vooral dat mijn darmen moesten overschakelen, veel dunne ontlasting en soms ook wel 4x per dag. Maar het trekt nu goed bij, en de gewrichtspijnen zijn ook weg. Heeel soms voel ik dat het ergens zit maar 1% van wat het eerst was. Ga gelukkig ook weer gewoon naar de sportschool enzo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')