abonnement Unibet Coolblue
pi_178591479
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 01:11 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Of is stof uit Geest gemaakt? Eerst was er Geest en uit Geest is stof ontstaan. Zonder jouw geest (de primordiale kracht) zou jij ook geen stoffelijk lichaam hebben, dat verder kan uitgroeien tot een groot, volwassen stoffelijk lichaam.
Hoe is God anders aan het stof gekomen als de bron daarvan ontbreekt? Die bron = Geest.
Dat heeft Hijzelf uit zijn eigen Geest geschapen, zoals hij het alles uit zijn eigen Geest geschapen heeft.
Dus zou het moeten zijn: Uit Geest bent u geboren en tot Geest zult u wederkeren i.p.v.
Uit stof zijt gij geboren en tot stof zult gij wederkeren.
Want ik ben niet mijn lichaam en daarom kan ik niet terugkeren tot stof.

[ Bericht 3% gewijzigd door Begripvol op 18-04-2018 04:00:37 ]
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_178594767
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 03:25 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Dus zou het moeten zijn: Uit Geest bent u geboren en tot Geest zult u wederkeren i.p.v.
Uit stof zijt gij geboren en tot stof zult gij wederkeren.
Want ik ben niet mijn lichaam en daarom kan ik niet terugkeren tot stof.
Zie je lichaam als een tijdelijk voertuig waar je gebruik van maakt indd.
pi_178631427
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:48 schreef Super_Stunner het volgende:

[..]

Waarom zou een gedachte een denker moeten hebben?
Ik las laatst deze link:

https://www.google.nl/amp(...)heid-van-de-man/amp/

Punt wat als eerst duidelijk moet worden: gedachten zijn. Die komen niet van de ik. Want: het ik, het zelf kan ook denken. Ik vind namelijk dat het bewustzijn, die ik is. Het bewustzijn zelf is een onderdeel van het wezen, het brein in eenvoud. Merk jij sochtends niet op dat je brein alles aan het na ordenen is? De overlap droom-wakker zijn? Dat is toch duidelijk het brein ‘zelf’ aan het werk. Niet het ik, het ik ondervind het brein/bewustzijn.

En: ik geef die man ergens wel gelijk in zijn visie. Het man en vrouw zijn, daar zit wat meer in. ;)
pi_178639681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:15 schreef Super_Stunner het volgende:

[..]

Zie je lichaam als een tijdelijk voertuig waar je gebruik van maakt indd.
En als God de mens als laatst gemaakt zou hebben en als wij de Bijbel letterlijk mogen interpreteren, dan betekent dit dat God van het stof van al het stoffelijke overschot van alle daarvoor geschapen levende wezens (de eencellige, meercellige en de primaten) de mens geschapen zou moeten hebben.

En daarom bevat de mens haast al het dna van al de levende wezen op aarde en iets meer. En dat beetje wat meer is, maakt ons anders en dat anders maakt van ons ‘de Mens.’

In al deze wezens (de eencellige, meercellige tot en met de primaten: archaea, eukaryoten, planten, bomen, dieren, vogels, vissen, primaten ) zit Geest en naar de mate van hun primordiale kracht hebben zijzelf hun eigen huis gebouwd (hun grofstoffelijk lichaam) om in te wonen.

Met andere woorden: Eerst was er Geest en uit Geest is stof ontstaan oftewel: 'Stof is gekristalliseerde geest.'

[ Bericht 1% gewijzigd door Begripvol op 21-04-2018 01:42:31 ]
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_178649969
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 06:46 schreef Haushofer het volgende:
Ik mis in dit topic nog de implicaties van anatman: dat je, door observatie dat je "zelf" samengesteld is, minder egocentrisch wordt.
Weet jij trouwens dat gedachten, leren en ondervinding ervoor zorgen dat nieuwe hersencellen worden aangemaakt, vooral met name in de hypocampus?

‘Wij zien nergens een plotseling scheppings- of vernielingsproces, zoals de theoloog aanneemt, maar wij vinden overal ‘Evolutie’. Evolutie is de geschiedenis van de voortschrijding van de Geest in de tijd. Overal, wanneer wij om ons heen de verschillende verschijnselen in het heelal nagaan, zien wij dat het pad der evolutie spiraalsgewijs loopt. Elke winding van de spiraal is een cyclus. Elke cyclus gaat in een volgende over, daar de windingen van de spiraal steeds doorlopen; elke cyclus is dus de hogere uitkomst van de voorafgaande winding en de maker van de hoger liggende toestanden, welke later volgen.’
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_178693655
Gister weer een tripje achter de rug. 4-HO-MET om precies te zijn. Het lichtere, recreatieve broetje van paddos (4-HO-DMT).

Het is mij toen erg duidelijk geworden, dat je gedachtes de realiteit creėren, je bent de gedachtes niet, maar als je in de gedachte zit dan beleef je de realiteit wel door die gedachte. Wij hebben allemaal zegmaar een standaard beeld van die wij zijn, maar dat is enkel een identificatie met een gedachte of een cluster/web van heel veel gedachtes waarvan jij denkt dat jij dat bent. Echter had ik zo het idee dat je eigenlijk elke gedachte zou kunnen krijgen. Je zou jezelf dus kunnen vormen met leukere gedachtes, gedachtes waar je je beter bij voelt. En mischien zelfs wel zodanig dat je, je zelf je perfecte perceptie kunt creeren die voor jou het fijnste voelt.

Alleen wat ik ervaren heb, is dat de oude gedachtes heel snel de overhand nemen. Omdat je het altijd zo meegemaakt hebt, heb je automatische verwachtingen van dingen, heb je bepaalde constructies hoe dingen zijn of moeten zijn. Ik merkte op de trip dat het ook heel moeilijk was om dat los te laten, omdat je ook weer verwacht je de oude jij bent, die je voor de trip was. Dus dat neemt heel erg vaak weer het roer over. Maar die jij dat zijn maar gedachtes waarmee je je normaal identificeert zeg maar.

Buiten dat, heb ik ook een paar momenten gehad dat ik zowat gedachteloos was en ik volledig opgezogen werd met hetgeen waar ik mee bezig was. Tot er een gedachte kwam van oh ik ben hier en hier mee bezig en ik zit niet meer in het moment etc.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:40 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Waar ik ook aan dacht: als er geen 'ik' is, wat is dan datgene dat doelen heeft? Het 'ik' wil altijd wat. 'Ik' wil me niet kut voelen. 'Ik' wil eten. 'Ik' wil mediteren.

Wat is datgene dat zichzelf bestuurt en wat is datgene dat de drang heeft om zich goed te voelen? Alles komt uit die drang voort. Eten en drinken, seks, mediteren, sociale status verhogen, relatie aangaan, kinderen nemen. Alles om een gevoel van tevredenheid te bereiken.

Als er geen 'ik' is zouden mensen in een staat van chaos verkeren en zou iedereen een vroegtijdige dood sterven omdat mensen dan allemaal willekeurig zouden handelen. Willekeurig voor een bus lopen bijvoorbeeld, er is dan geen 'ik' met overlevingsdrang.
Er is wel een ik met een oneindige inteligentie erachter, maar geen conceptuele ik zoals wij een ik zien. De conceptuele ik is altijd een gedachte. De conceptueele ik is zeg maar bewustzijn gemixt met een gedachte. Wat ik er gister van ervaren heb, is dat wij in feite vormloos zijn. In die zin dat wij elke vorm kunnen aannemen in gedachtes die wij willen.

Maar wat veelal het geval is, is dat wij allemaal geloven en gedachtes hebben van andere. Gedachtes van pappie en mammie, gedachtes die je van school heb opgedaan, gedachtes van de media etc. Deze gedachtes kunnen heel vaak in de weg zitten met wat je echt wilt, deze gedachtes worden een gedeelte van je persona - en in dergelijke gevallen is het zaak om op je gevoel te vertrouwen en te focussen op gedachtes die wel goed voelen, daarop actie te nemen zodat je de gedachtes na verloop van kunt manifesteren zonder dat je erbij hoeft na te denken. Want dan kies jij wat goed voor jezelf voelt.

Het feit dat mensen zeggen dat we allemaal robots zijn zonder controle is net zo goed een gedachte - dat is nu juist de grap.

[ Bericht 2% gewijzigd door Super_Stunner op 23-04-2018 16:57:52 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')