abonnement Unibet Coolblue
pi_213104180
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:52 schreef Seven. het volgende:
Oh trouwens: niet meer bestellen bij Beaumotica. Ik weet niet of het hier aan bod gekomen is maar het gaat niet goed met het bedrijf na een doorstart. Ik heb in november een bestelling geplaatst, na 2 maanden respons gehad en geannuleerd. Ik zit nog steeds op mijn geld te wachten.
Die vallen nu (volgens mij) onder robbshop
  zaterdag 6 april 2024 @ 00:10:28 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213104284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 23:51 schreef Snowby het volgende:

[..]
Die vallen nu (volgens mij) onder robbshop
Ja, niet meer bestellen dus. Robbshop heeft de zaken niet op orde.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 6 april 2024 @ 14:51:45 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213109257
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2024 00:10 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, niet meer bestellen dus. Robbshop heeft de zaken niet op orde.
Daar heb ik in het verleden best veel besteld, maar het laatste 1,5 a 2 jaar niet meer, puur omdat ik niks nodig had. Maar dat is nu een no go geworden dus?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 6 april 2024 @ 14:58:08 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213109283
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Daar heb ik in het verleden best veel besteld, maar het laatste 1,5 a 2 jaar niet meer, puur omdat ik niks nodig had. Maar dat is nu een no go geworden dus?
Robbshop weet ik niet maar aangezien zij nu de eigenaar zijn van Beaumotica, dan voorspelt dat weinig goeds :s) .
Resistance is futile.
pi_213115744
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:58 schreef Seven. het volgende:

[..]
Robbshop weet ik niet maar aangezien zij nu de eigenaar zijn van Beaumotica, dan voorspelt dat weinig goeds :s) .
Mijn verwachting zou eerder andersom zijn. Een slecht draaiende zaak die wordt overgenomen door een zaak die het wel op orde heeft wordt uiteraard veel moeite in gestoken om het op het niveau van de nieuwe eigenaar te krijgen.
  zaterdag 6 april 2024 @ 22:53:04 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213115921
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 22:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Mijn verwachting zou eerder andersom zijn. Een slecht draaiende zaak die wordt overgenomen door een zaak die het wel op orde heeft wordt uiteraard veel moeite in gestoken om het op het niveau van de nieuwe eigenaar te krijgen.
Dat zou je denken maar na 6 maanden en verschillende reminders, heb ik m'n 60 euro nog steeds niet terug :+
Resistance is futile.
pi_213144560
Ik heb sinds kort de eerste stappen gemaakt met de ikea smart verlichting. De eettafel heeft 10 slimme lampen en dat werkt prima met de hub. De oude muurschakelaar staat altijd aan en dan zetten we de lampen aan en uit en dimmen we de lampen met de app of met de afstandsbediening. Alleen horen mijn kinderen en vrouw de hele tijd een piep. Zelf hoor ik die niet dus dat is lastig controleren. Iemand enig idee waar die piep vandaan zou kunnen komen en hoe ik dit kan voorkomen?
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 10:05:06 #158
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213144844
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:29 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb sinds kort de eerste stappen gemaakt met de ikea smart verlichting. De eettafel heeft 10 slimme lampen en dat werkt prima met de hub. De oude muurschakelaar staat altijd aan en dan zetten we de lampen aan en uit en dimmen we de lampen met de app of met de afstandsbediening. Alleen horen mijn kinderen en vrouw de hele tijd een piep. Zelf hoor ik die niet dus dat is lastig controleren. Iemand enig idee waar die piep vandaan zou kunnen komen en hoe ik dit kan voorkomen?
Geen idee maar een snelle zoekactie zegt me dat je niet de enige bent met die klacht? Ik heb die lampen niet dus ik kan je inhoudelijk verder niet helpen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_213147036
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:29 schreef Stansfield het volgende:
. Iemand enig idee waar die piep vandaan zou kunnen komen en hoe ik dit kan voorkomen?
Je zou de lampen een voor een er uit kunnen draaien om te zien of een of meer van die dingen piept. Ook de hub kan je op die manier controleren. Als het een lamp is lijkt het mij een optie om garantie te claimen. Helaas hang je dan uren aan de telefoon of zit je te wachten op een chat en is je kans weer voorbij als je naar de plee bent geweest tussen door. Waardeloos dat het iet gewoon via mail/webformulier kan.

Als alle lampen piepen dan kan je ook wel garantie claimen maar kom je geen steek verder natuurlijk.

'Gloeilampen' van IKEA had ik wel eens problemen mee, de geïntegreerde lampen zoals stofmolm en jetstrom alleen maar goede ervaringen net als met schakelaars. De enige sensor van hun reageert niet consequent met HA dus die is weer verdwenen. Maar goed, op hun eigen platform zal het allemaal perfect werken neem ik aan.

Laat eens weten of het een enkele lamp is die piept en of ie dat ook doet als er geen, minder of juis veel licht uit komt.
pi_213156153
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je zou de lampen een voor een er uit kunnen draaien om te zien of een of meer van die dingen piept. Ook de hub kan je op die manier controleren. Als het een lamp is lijkt het mij een optie om garantie te claimen. Helaas hang je dan uren aan de telefoon of zit je te wachten op een chat en is je kans weer voorbij als je naar de plee bent geweest tussen door. Waardeloos dat het iet gewoon via mail/webformulier kan.

Als alle lampen piepen dan kan je ook wel garantie claimen maar kom je geen steek verder natuurlijk.

'Gloeilampen' van IKEA had ik wel eens problemen mee, de geïntegreerde lampen zoals stofmolm en jetstrom alleen maar goede ervaringen net als met schakelaars. De enige sensor van hun reageert niet consequent met HA dus die is weer verdwenen. Maar goed, op hun eigen platform zal het allemaal perfect werken neem ik aan.

Laat eens weten of het een enkele lamp is die piept en of ie dat ook doet als er geen, minder of juis veel licht uit komt.
Gisteravond al even een beetje getest en het zijn zeker niet alle lampen. Maar ik hoor het zelf niet dus even met de kinderen en mijn vrouw gedaan. Maar na een tijdje hoor je de piep altijd. Dus vandaag gaan ze weer even opnieuw testen. En die lamp(en) die wel piepen breng ik wel terug om te ruilen om zo te kijken of ik het voor elkaar krijg dat er niks meer piept.
  donderdag 11 april 2024 @ 08:58:05 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213166782
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 19:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Ik denk dat ik toch voor de bedrade variant ga, wellicht in combinatie met zo iets: https://www.evehome.com/en/eve-shutter-switch
Nog even een aanvulling hierop, ik vertelde dit ook tegen m'n installateur en die slaakte bijna een hoorbare zucht van verlichting.. :D Hij gaf aan dat ze best vaak problemen hadden met Somfy protocollen inregelen en daar nog het meest voor terug moesten komen. Somfy maakt goede motoren en heeft goede marketing maar de domotica is prut, vond hij
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213166842
Ik heb de ingebouwde Somfy rommel hier vrij aardig weten te temmen met ESPSomfy-RTS en 5 euro aan AliExpress hardware. Dat ging vrij goed en werkt stabiel.

Maar het is inderdaad niet echt een fijn protocol om te integreren :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_213166999
Overigens is die 2024.4 upgrade van HomeAssistant echt geweldig. Categorieën O+. Labels O+.

Eindelijk orde in de chaos _O_
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 11 april 2024 @ 09:33:02 #164
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213167039
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:05 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb de ingebouwde Somfy rommel hier vrij aardig weten te temmen met ESPSomfy-RTS en 5 euro aan AliExpress hardware. Dat ging vrij goed en werkt stabiel.

Maar het is inderdaad niet echt een fijn protocol om te integreren :{
Ja, als ik er mee door was gegaan was het voor mij ook iets dergelijks geworden. Maar omdat ik nog kan kiezen zie ik geen enkele reden om niet voor bedraad + slimme knop te gaan :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213234574
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je zou de lampen een voor een er uit kunnen draaien om te zien of een of meer van die dingen piept. Ook de hub kan je op die manier controleren. Als het een lamp is lijkt het mij een optie om garantie te claimen. Helaas hang je dan uren aan de telefoon of zit je te wachten op een chat en is je kans weer voorbij als je naar de plee bent geweest tussen door. Waardeloos dat het iet gewoon via mail/webformulier kan.

Als alle lampen piepen dan kan je ook wel garantie claimen maar kom je geen steek verder natuurlijk.

'Gloeilampen' van IKEA had ik wel eens problemen mee, de geïntegreerde lampen zoals stofmolm en jetstrom alleen maar goede ervaringen net als met schakelaars. De enige sensor van hun reageert niet consequent met HA dus die is weer verdwenen. Maar goed, op hun eigen platform zal het allemaal perfect werken neem ik aan.

Laat eens weten of het een enkele lamp is die piept en of ie dat ook doet als er geen, minder of juis veel licht uit komt.
Uiteindelijk bleek het om 2 lampen te gaan na de lampen stuk voor stuk testen met mijn jongste dochter en met een decibel tester op mijn telefoon. Deze 2 kon ik heel makkelijk terugbrengen. 2 nieuwe lampen gekocht en die hadden het niet. Dus het is helemaal piepvrij.

Ook de staande lamp in de huiskamer met 3 ikea lampen is piep vrij. Nog even de lamp aan het plafond ophangen met 3 lampen en dan werkt alles helemaal zoals ik wil.
pi_213238503
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:14 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Uiteindelijk bleek het om 2 lampen te gaan na de lampen stuk voor stuk testen met mijn jongste dochter en met een decibel tester op mijn telefoon. Deze 2 kon ik heel makkelijk terugbrengen. 2 nieuwe lampen gekocht en die hadden het niet. Dus het is helemaal piepvrij.

Ook de staande lamp in de huiskamer met 3 ikea lampen is piep vrij. Nog even de lamp aan het plafond ophangen met 3 lampen en dan werkt alles helemaal zoals ik wil.
Dank voor de terugkoppeling. Altijd leuk om te horen dat het is opgelost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')