abonnement Unibet Coolblue
pi_211557861
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:21 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
:'(
5 jaar geleden voor 5 euro in een Italiaanse supermarkt gekocht, half Europa ermee doorgekart. Je gaat me nou toch niet vertellen dat ie de pijp uit gaat hè?

Hij heeft wel trips gehad, maar dat is alweer even geleden, februari of maart of zo. En nu zie ik niks.
Long term effect of zo?
Wat bedoel je met trips ‘gehad’? In mijn ervaring is er niet zoiets als trips die weg is. Als ze er zijn, blijven ze. Wat heb je ertegen gedaan?
pi_211558537
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:12 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand tips, mijn 4 jaar oude scindapsus heeft last van gele en uiteindlijk afvallende bladeren, maar alleen tussen stem en midden (hij hangt). Onderaan ziet ie er gezond uit.

Hij is niet te droog, niet te nat. Altijd op gelet.
Dat is normaal.Na verloop van tijd sterft het oudere blad af zodat de voeding naar het einde van de liaan gaat. Gewoon een stukje van het uiteinde afknippen en terugsteken in de pot, dan krijg je weer lianen met blad bovenaan.
pi_211559074
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:59 schreef Maerwynn het volgende:

[..]
Dat is normaal.Na verloop van tijd sterft het oudere blad af zodat de voeding naar het einde van de liaan gaat. Gewoon een stukje van het uiteinde afknippen en terugsteken in de pot, dan krijg je weer lianen met blad bovenaan.
Wordt ie voller van :Y
Tap tap tap
pi_211580981
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:02 schreef yinu het volgende:

[..]
Wat bedoel je met trips ‘gehad’? In mijn ervaring is er niet zoiets als trips die weg is. Als ze er zijn, blijven ze. Wat heb je ertegen gedaan?
Elke dag douchen, huismiddeltjes gebruikt, dat soort dingen. Geen trips meer te zien, althans, niet op het blad. Kan natuurlijk zijn dat ze nog in de aarde rondkruipen.
Maar dan vraag ik me af, hoezo zag ie er na die trips tot nu (zeg maar april tot november) zo gezond uit?

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:59 schreef Maerwynn het volgende:

[..]
Dat is normaal.Na verloop van tijd sterft het oudere blad af zodat de voeding naar het einde van de liaan gaat. Gewoon een stukje van het uiteinde afknippen en terugsteken in de pot, dan krijg je weer lianen met blad bovenaan.
Dankje, dat heb ik idd al veel gedaan. Inmiddels iets van 5 of 6 stekjes van de uiteinden gemaakt. Maar vond het gewoon zo raar dat zeg maar alleen het "midden" af schijnt te sterven, en de uiteinden niet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_211582361
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 09:02 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Elke dag douchen, huismiddeltjes gebruikt, dat soort dingen. Geen trips meer te zien, althans, niet op het blad. Kan natuurlijk zijn dat ze nog in de aarde rondkruipen.
Maar dan vraag ik me af, hoezo zag ie er na die trips tot nu (zeg maar april tot november) zo gezond uit?

Bij mij zie je niet zo snel de trips zelf op deze plant, maar dan is het opeens toch te laat. Maar misschien heeft het bij jou wel gewerkt hoor!

Stekken en opvullen is sowieso een prima methode voor deze plant.
pi_211988146
-ging ff wat mis-
pi_211988160
Voor mijn verjaardag vorige week deze mooie plant gekregen 🥰

pi_211988308
M'n mooie musa zat onder de luis. Helemaal onder. Een grote vieze plakbende. Vooral op de pups. Ik heb afscheid genomen ;( hij was heel mooi maar ik had eigenlijk ook geen zin in allemaal middeltjes en dat zo al m'n planten onder zitten zoals met de trips.
Tap tap tap
pi_211989260
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:21 schreef _Hestia_ het volgende:
Voor mijn verjaardag vorige week deze mooie plant gekregen 🥰

[ link | afbeelding ]

Mooi hè.

Echt een diva. O+

Met dezelfde kapsones. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_211990466
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 23:39 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Mooi hè.

Echt een diva. O+

Met dezelfde kapsones. :{
Jazeker en hahaha 🤣 Ik heb al meerdere calatheas maar het zijn wel echte diva's die aandacht nodig ben ja :')
pi_211990935
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 09:15 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]
Jazeker en hahaha 🤣 Ik heb al meerdere calatheas maar het zijn wel echte diva's die aandacht nodig ben ja :')
"Mooi blad heb ik hè! Zou zóóóó zonde zijn als daar een bruin randje aan kwam.

Niet te warm, niet te koud. Graag een beetje donker, maar niet zo donker. Graag wat water, maar niet teveel water, maar dan liever wel drie keer per week water in plaats van één keer per week. En wel sproeien! Tenzij ik daar geen zin in heb, want dan niet. Dus.

... Mooi blad heb ik, hè!"


Nou, sterkte ermee.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_211990962
Ik heb vorig jaar een kleine calathea gekocht bij de jumbo :D en die doet het als een tierelier. Heb hem van de zomer verpot en kan dat van het voorjaar weer doen denk ik. Ik zit te wachten tot de spint en trips hem vindt.
Tap tap tap
  donderdag 11 januari 2024 @ 15:01:40 #113
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_211993522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:31 schreef CherryLips het volgende:
M'n mooie musa zat onder de luis. Helemaal onder. Een grote vieze plakbende. Vooral op de pups. Ik heb afscheid genomen ;( hij was heel mooi maar ik had eigenlijk ook geen zin in allemaal middeltjes en dat zo al m'n planten onder zitten zoals met de trips.
Heb na een jaar of wat proberen de trips uit eerst mijn grote musa, en later mijn kleine stekmusa te krijgen hem tegelijk met de kerstboom de deur uitgedaan :W Klaar mee.

Alle tripsplanten zijn nu de deur uit behalve mijn zebraplant, maar daarop heb ik al weken/maanden? geen levende trips meer gezien, is ook een stuk makkelijker schoon te maken.

Sowieso is het aantal kamerplanten geslonken naar 10 in de woonkamer, 7 op de 1e verdieping en nog 7 op zolder (mijn kamer, woon bij mijn ouders). Oja en nog 10 stekjes van de tradescantia purple flame. :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_212271623
Ik zoek tips voor een kamerplant die in een relatief donkere kamer kan staan (en liefst niet te veeleisend is qua water). Ik had me laten adviseren door de lokale bloemist, maar die plant had het toch niet naar zijn zin. Soort plant maakt me echt niet uit.
pi_212271825
calathea's zijn meestal diva's, maar de Calathea rufibarba, met het smalle, donkere blad, valt best mee. Ik heb daar prima resultaten mee behaald, in een bijzonder donkere gang.

Een lepelplant (Spathiphyllum) zal het ook goed doen. Ik heb ze op Seramis, maar een andere hydrocultuur zal ook best werken. Gewoon verwaarlozen, volgieten zodra hij wat gaat hangen. Af-en-toe wat uitdunnen. Ik heb planten die het al meer dan tien jaar prima doen en ook regelmatig bloeien.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_212272414
Dracaena Sansevieria kan ook.

Ik heb die ooit een keer op de wc neergezet. Nul daglicht. In drie jaar tijd misschien twee keer water gegeven en toen pas ging ie dood.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_212273749
En de ZZ-plant?
Tap tap tap
pi_212388357
Een close-up van mijn Venus Fly Trap. Hij staat nu ook in bloei Hopen dat hij de winter overleeft. Het is haar eerste winter.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')