abonnement Unibet Coolblue
pi_175122564
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:35 schreef VEM2012 het volgende:
Wat een leuke opsomming smoesjes heb ik weer gelezen. Als men toch eens half zo creatief was met het bedenken van redenen waarom het wel kan...
Heb je nog meer dooddoeners? :')

Realisme weer ver te zoeken bij jou.

Maar goed, je bent dan ook VVD-er.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175122565
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, en het resultaat van al die stakingen heb ik je in de vorige post uitgelegd. Of liever: de gevolgen voor de langere termijn.
Zeg gewoon dat je actiebereidheid minimaal is.
  donderdag 16 november 2017 @ 22:38:31 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175122579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zeg gewoon dat je actiebereidheid minimaal is.
Ga iemand anders woorden in de mond leggen, maar niet mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175122593
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Heb je nog meer dooddoeners? :')

Realisme weer ver te zoeken bij jou.

Maar goed, je bent dan ook VVD-er.
Aan het werk, zul je bedoelen.
  donderdag 16 november 2017 @ 22:50:41 #56
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175122858
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vind dat verhaal over die multinationals vergezocht en het is nergens op gebasseerd.
Dat kan, maar dan moet je dat zeggen. Jouw interpretaties over waar ik zelf wel of niet toe bereid zou zijn voegen niet zo veel toe aan dit topic.

Maar goed, zoals ik al zei: bronnen zijn lastig te geven, sorry. Ik neem aan dat je weet wat 'vestigingsklimaat' precies betekent. Wil een land aantrekkelijk zijn voor een bedrijf of investeerder, dan zijn (onder andere) infrastructuur, belastingen, loonkosten en productiviteit van belang. Die laatste twee hebben nogal te lijden onder de hoeveelheid stakingen in Frankrijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175122884
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
Het Franse stakingsklimaat heeft er in ieder geval toe geleid dat je als multinational wel drie keer nadenkt voordat je een of ander bedrijfsonderdeel in dat land gaat vestigen. Dat hebben ze toch maar mooi bereikt met hun gestaak,
In deze discussie zijn wij het best vaak met elkaar eens geloof ik.

Echter begin ik op dit punt wel steeds meer te twijfelen, er worden -ook door mij- de nodige grappen en grollen over Frankrijk en de zogenoemde 'Franse slag'. Maar zover ik weet zijn flexcontractjes uitknijp contracten daar een zeldzaamheid, worden werknemers (weliswaar middels dwang door de bond) goed en met respect behandelt. Staan startende docenten niet tegen minimale salarissen voor een klas met 28 jengelende kinderen, kent men geen onbetaald overwerk, en zijn er veel meer (betere) betaalbare woningen. En zijn parttime contracten in bepaalde sectoren verboden. Niettemin zijn er plenty multinationals van naam en faam genoteerd op de Franse CAC. Ook produceren bedrijven als Citroen/Peugeot of een Airbus volop in Frankrijk.

Dus we kunnen wel lekker grappig doen over de Fransen, maar ondertussen hebben zij bepaalde wezenlijke zaken beter op orde dan wij.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 16 november 2017 @ 22:52:38 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175122916
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

In deze discussie zijn wij het best vaak met elkaar eens geloof ik.

Echter begin ik op dit punt wel steeds meer te twijfelen, er worden -ook door mij- de nodige grappen en grollen over Frankrijk en de zogenoemde 'Franse slag'. Maar zover ik weet zijn flexcontractjes uitknijp contracten daar een zeldzaamheid, worden werknemers (weliswaar middels dwang door de bond) goed en met respect behandelt. Staan startende docenten niet tegen minimale salarissen voor een klas met 28 jengelende kinderen, kent men geen onbetaald overwerk, en zijn er veel meer (betere) betaalbare woningen. En zijn parttime contracten in bepaalde sectoren verboden. Niettemin zijn er plenty multinationals van naam en faam genoteerd op de Franse CAC. Ook produceren bedrijven als Citroen/Peugeot of een Airbus volop in Frankrijk.

Dus we kunnen wel lekker grappig doen over de Fransen, maar ondertussen hebben die bepaalde wezenlijke zaken beter op orde dan wij.

Dus we kunnen Fransen wel belachelijk maken
Die medaille heeft twee kanten. Die goede voorwaarden voor degenen mét werk zorgen voor een grote werkloosheid - met name onder jongeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175122997
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die medaille heeft twee kanten. Die goede voorwaarden voor degenen mét werk zorgen voor een grote werkloosheid - met name onder jongeren.
Ik heb even geen cijfers paraat, en ben niet in de mood atm voor een cijferdiscussie. Maar ik geloof je dat de werkeloosheid onder starters allicht 'iets' hoger ligt. Maar ik wilde even benadrukken dat Frankrijk gewoon een hoogopgeleid land is waar de levensstandaard minstens zo hoog ligt als hier. Dus het argument dat al die ''hervormingsmaatregelen'' noodzakelijk omdat anders het licht zal doven en iedereen zijn baan verliest lijkt mij ook enigszins overtrokken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_175123297
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan moet je dat zeggen. Jouw interpretaties over waar ik zelf wel of niet toe bereid zou zijn voegen niet zo veel toe aan dit topic.
Nee, maar zoals ik (en meerderen) al eerder opmerkte viert het individualisme ook hoogtij en voelt men zich vooral niet geroepen om solidair met wie dan ook te zijn. Dat staat natuurlijk compleet haaks op actiebereidheid en dit icm de nmm vergezochte multinational opmerking komt het op mij meer over als een smoes om maar vooral geen actie te voeren.

Maar goed, ik kan het in jouw geval mis hebben maar dan hoor ik dat wel.

quote:
Maar goed, zoals ik al zei: bronnen zijn lastig te geven, sorry. Ik neem aan dat je weet wat 'vestigingsklimaat' precies betekent. Wil een land aantrekkelijk zijn voor een bedrijf of investeerder, dan zijn (onder andere) infrastructuur, belastingen, loonkosten en productiviteit van belang. Die laatste twee hebben nogal te lijden onder de hoeveelheid stakingen in Frankrijk.
Waarom zou je naar het buitenland moeten kijken als je ergens iets aan wil doen in eigen land?
pi_175123562
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Maar alsnog worden ze gedwongen tot het accepteren van maatregelen, waar eerdere generaties die dans voor een groter deel ontspringen. Vergeet niet dat de jongeren van nu geen keuze meer hebben, de wereld is grotendeels leeggevroten.
Nou, dat valt wel mee denk ik.
De crisis kwam op een mooi moment, eindelijk eens wat zuiniger omgaan met de grondstoffen.
Maar de commerciële motor draait natuurlijk gewoon door dus is het al snel weer bij het oude en groeit niet alleen de afvalberg met allerlei afgedankte hardware maar ook gaan we flink stroom verbruiken om crypto currency te minen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175123673
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Alsof demonstreren (nog) zin heeft.
Nee, de hersens zijn zo in de war dat de gemiddelde demonstrant niet eens kan uitleggen waarom hij of zij demonstreert.
Maar, 'samen staan we sterk', daarom moeten we ons niet tegen elkaar laten uitspelen alsof de ene groep het beter heeft of had dan de andere.
Ouderen hebben over 30 jaar iets opgebouwd waar zij zelf maar ook hun kinderen profijt van hebben en dat moet de nieuwe generatie ook kunnen doen.
Volgens mij is iedereen het daar wel mee eens.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 16 november 2017 @ 23:25:43 #63
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175123743
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die medaille heeft twee kanten. Die goede voorwaarden voor degenen mét werk zorgen voor een grote werkloosheid - met name onder jongeren.
Je hebt zowaar een punt. Maar dan zeg ik creëer voor die jongeren ook die goede voorwaarden. Er zijn een aantal bedrijven in NL die laten zien dat het mogelijk is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 16 november 2017 @ 23:47:17 #64
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175124133
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb even geen cijfers paraat, en ben niet in de mood atm voor een cijferdiscussie. Maar ik geloof je dat de werkeloosheid onder starters allicht 'iets' hoger ligt. Maar ik wilde even benadrukken dat Frankrijk gewoon een hoogopgeleid land is waar de levensstandaard minstens zo hoog ligt als hier. Dus het argument dat al die ''hervormingsmaatregelen'' noodzakelijk omdat anders het licht zal doven en iedereen zijn baan verliest lijkt mij ook enigszins overtrokken.
Tja de banlieue haalt het nieuws en stakingen halen uitgebreid het nieuws en dan schijnt alles in Frankrijk een puinhoop te zijn.

Je moet het goede van Frankrijk combineren met het goede van Nederland.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')