abonnement Unibet Coolblue
pi_193666298
Zowaar moeten we nog een 5e deel aanmaken.

Als ik tijd heb zal ik proberen hier een nieuwe OP te maken met een soort van voor en na foto's voor nu houdt ik het even bij de oude en ga in op de vraag van. @Monsterd over de kosten van de pergonala:

-oude op-
We hebben inmiddels een housewarming gegeven, maar een huis zoals dit is natuurlijk nooit af. Dus indien ik iets te melden heb dan meld ik me gewoon weer in dit topic.



http://www.funda.nl/koop/(...)oude-postelseweg-20/

En in cijfers wat hebben we nu gekocht?
Nouja een stukje grond van 684m2
met daarop een oude winkel inclusief woonhuis, met een oppervlak van in totaal 367m2 en een inhoud van 1400m3, gebouwd vanaf 1911, met tal van verbouwingen, aanbouwen, en aanpassingen. En dus inderdaad een halve inventaris.

Foto's ter illustratie.

huidige woonkamer

huidige keuken

het winkelgedeelte

het vooraanzicht

de garage

1 van de 7 slaapkamers

de hallucinerende badkamer

1 van de drie zolders (deze is boven het woonhuis/voorkant winkel, nog 1 boven de garage en 1 boven de achterkant winkel)

de tuin

en de plattegronden ter illustratie



al wat voorzichtige plannen voor de beneden-verdieping gemaakt in sketchup.



Ow en als jullie zeggen te veel gelul, of dit wil ik weten of zus of zo, vraag gerust. Ik ben niet zo'n typer, maar ik doe mijn uiterste best.

(op pas ik nog aan als ik wat meer tijd heb)
pi_193666324
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:50 schreef monsterd. het volgende:
Nice!

Vraagje: heb je zin om de materialen die je het gebruikt voor de pergola uit te weken (en kostenindicatie)? Ik wil het misschien namaken :+
Om te beginnen
4x betonpoer inclusief stelvoet ¤35,- per stuk
2x balk douglas fijn bezaagd 14x14x500 (door de helft maakt vier staanders van 250cm) ¤62,50 per stuk
2x balk douglas glad geschaafd 4,5x14,5x 400cm (liggers zijkanten) ¤22 per stuk
2 x balk douglas glad geschaafd 4,5x14,5x 600cm (liggers voor'/achterkant) ¤33 per stuk
1x balk douglas glad geschaafd 4,5x14,5x400 extra (voor schuine schoren) ¤22 per stuk, overige schuine schoren van reststukken gezaagd.
Totaal Pergola ¤397

Schaduwdoek inclusief bevestiging. ¤79,90

Totaal ¤476,90

Diverse schroeven en houtdraadbouten had ik nog liggen.
  woensdag 17 juni 2020 @ 08:25:07 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193666419
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 08:08 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Om te beginnen
4x betonpoer inclusief stelvoet ¤35,- per stuk
2x balk douglas fijn bezaagd 14x14x500 (door de helft maakt vier staanders van 250cm) ¤62,50 per stuk
2x balk douglas glad geschaafd 4,5x14,5x 400cm (liggers zijkanten) ¤22 per stuk
2 x balk douglas glad geschaafd 4,5x14,5x 600cm (liggers voor'/achterkant) ¤33 per stuk
1x balk douglas glad geschaafd 4,5x14,5x400 extra (voor schuine schoren) ¤22 per stuk, overige schuine schoren van reststukken gezaagd.
Totaal Pergola ¤397

Schaduwdoek inclusief bevestiging. ¤79,90

Totaal ¤476,90

Diverse schroeven en houtdraadbouten had ik nog liggen.
Thanks!! Much appreciated ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 17 juni 2020 @ 09:32:26 #4
269689 crew  Viv
pi_193667049
SQ en bleiblei vertelden laatst dat ze last hebben van nieuwsgierige/brutale voorbijgangers, omdat het pand voorheen een etalage had en mensen benieuwd zijn wat er nu zit. Hebben jullie dat ook (gehad) bij dit huis vanwege de voormalige functie als buurtsuper? :)
  woensdag 17 juni 2020 @ 09:32:47 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193667054
Strak in de lak hoor! Heel netjes zo alles doorgevoerd. :Y
***
pi_193670880
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
SQ en bleiblei vertelden laatst dat ze last hebben van nieuwsgierige/brutale voorbijgangers, omdat het pand voorheen een etalage had en mensen benieuwd zijn wat er nu zit. Hebben jullie dat ook (gehad) bij dit huis vanwege de voormalige functie als buurtsuper? :)
Wij voelen ons meer dan eens dieren in de dierentuin.

Is denk ik sowieso ook wel een beetje Brabantse cultuur beetje bij elkaar naar binnen blieken. Ach ik zie het maar als compliment. We worden sowieso nog steeds bijna wekelijks wel aangesproken over hetgeen we hebben gedaan of op dat moment aan het doen zijn.

Hoe is het met jullie keuken? Volgende week komt Jan een nieuwe keuken bij mijn moeder (ons mam) installeren.
pi_193671566
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:51 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Wij voelen ons meer dan eens dieren in de dierentuin.

Is denk ik sowieso ook wel een beetje Brabantse cultuur beetje bij elkaar naar binnen blieken. Ach ik zie het maar als compliment. We worden sowieso nog steeds bijna wekelijks wel aangesproken over hetgeen we hebben gedaan of op dat moment aan het doen zijn.

Hoe is het met jullie keuken? Volgende week komt Jan een nieuwe keuken bij mijn moeder (ons mam) installeren.
Op de foto's lijken de buren een kleine voortuin te hebben waar bij jullie bestrating is. Is die bestrating van jullie of van de gemeente? Anders zou dat openbreken en beplanten erg veel schelen met de inkijk van mensen die tegen je gevel aan staan.
Een tot anderhalve meter afstand kan al veel schelen, zeker als de ramen schoon zijn (meer reflectie).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_193671663
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Op de foto's lijken de buren een kleine voortuin te hebben waar bij jullie bestrating is. Is die bestrating van jullie of van de gemeente? Anders zou dat openbreken en beplanten erg veel schelen met de inkijk van mensen die tegen je gevel aan staan.
Een tot anderhalve meter afstand kan al veel schelen, zeker als de ramen schoon zijn (meer reflectie).
En anders kun je altijd met de gemeente in gesprek proberen te gaan. Zijn wij ook mee bezig en hopelijk krijgen we tot 80cm uit de gevel een kleine voortuin. :)
  woensdag 17 juni 2020 @ 17:13:59 #9
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193672517
Grappig dat je dit zegt. Bij ons thuis is het ook zo. Nou is de verbouwing nog bij ons zichtbaar (onkruid in tuin, slaapkamers boven zijn kaal). Ons huis was voorheen een fysio praktijk, we hebben meerdere buren uitgenodigd wel eens te kijken inclusief de vorige eigenaar. Die konden allen de verandering amper zich voorstellen :P. Dat geeft daarna wel rust dat er daarna niet meer overdreven naar binnen gekeken wordt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_193673161
Bij ons zat ook een praktijk aan huis, er wordt nog heel geregeld gestaard, naar binnen gevuld m gegluurd en gekeken "wie er nou eigenlijk woont"...
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 15:02:48 #11
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_195766434
Hoest met de tuin? en heb je al weer werk?
ik zie dat ik iets achterloop... K&W / The Bachelormansion van Legwieh.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_195772008
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 15:02 schreef Geckoo het volgende:
Hoest met de tuin? en heb je al weer werk?
ik zie dat ik iets achterloop... K&W / The Bachelormansion van Legwieh.
Ik loop blijkbaar ook achter :p Jammer van de oude supermarkt.
Zoveel moeite ingestoken en dan helaas moeten verkopen. Soms loopt dat nu eenmaal zo -O-
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')