abonnement Unibet Coolblue
pi_170353156
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk ook.

Definitie die ik hanteer is "een menselijke systeem of manier van denken die een groep benadeeld ten voordeel van een andere groep".
Zijn de olympische spelen dan ook een rascistisch systeem wanneer blanken geen voorsprong krijgen bij het lopen van een marathon of bij een sprint? Of omdat negers geen voorsprong in het zwembad krijgen?
pi_170353172
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die niet een racistische ideologie aanhangen, maar racisme gebruikt als een manier om een ander te kwetsen of vernederen. Puur omdat ze eikels zijn.
Ik heb het je al vaker gezegd: gekwetst of beledigd zijn is een keuze. Trek het je toch allemaal niet zo aan wat een wildvreemde van je denkt of over je zegt. Je leven zal er een stuk fijner door worden en zeeën van tijd die je nu aan klagen besteed en dan aan leuke dingen kunt besteden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170353173
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar wat is racisme? Wanneer is het onwetendheid, grapje en wanneer kwetsend?

Als Nederlanders gierig genoemd worden is dat dan racisme?
Als ik zeg dat Surinamers van kip houden is dat dan racisme?

Het is context, dynamiek en de intentie.
Zelfspot is fijn om te hebben, maar sommige zijn wel heel snel gekwetst.

En dan heb ik het over volwassenen.

Oja, goede post hierboven.
Assertief zijn.
De dingen waar mijn kind mee aan kwam vond ik behoorlijk kwetsend moet ik zeggen. Grapje moet kunnen maar niet zo dat iemand zich daar dusdanig kut over voelt. Op de bouw hoor ik af en toe ook racistische​ grappen maar daar kan ik dan wel om lachen.
pi_170353472
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:
Kom je nooit in de stad ofzo?
nee
pi_170353629
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb het je al vaker gezegd: gekwetst of beledigd zijn is een keuze. Trek het je toch allemaal niet zo aan wat een wildvreemde van je denkt of over je zegt. Je leven zal er een stuk fijner door worden en zeeën van tijd die je nu aan klagen besteed en dan aan leuke dingen kunt besteden.
Dit

TS, Schrijf het bovenstaande advies op een groot stuk papier en hang het boven je bed. Klagen over racisme in Nederland helpt je sowieso momenteel niet verder. Hier kan je je alleen maar onveiliger door voelen en op den duur paranoia. Laat het issue huidskleur een beetje los en focus je op hoe mensen qua karakter in elkaar zitten. En ga om met degenen waarbij jij je goed voelt.

Het issue racisme kan wel een interessante discussie opleveren, maar in jouw geval belemmert het teveel jouw persoonlijk leven en dat is echt niet nodig.
pi_170354117
Keep Walking, Pastblueribbon en Kapt. Scheurbuik hebben wel gelijk hierin.

Racisme is er, punt.
Maar jij maakt het probleem veel groter dan het is.

Er is problematiek met Antillianen in de GGZ, klopt.
Maar ga mensen niet teveel sturen en helpen, dan lijkt het op zendingsdrang en veel mensen op wie je doelt die hulp nodig zouden moeten hebben, kunnen zelf ook hulp vragen. :)
Hell To The Liars
  donderdag 20 april 2017 @ 15:08:05 #82
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170354715
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Dit

TS, Schrijf het bovenstaande advies op een groot stuk papier en hang het boven je bed. Klagen over racisme in Nederland helpt je sowieso momenteel niet verder. Hier kan je je alleen maar onveiliger door voelen en op den duur paranoia. Laat het issue huidskleur een beetje los en focus je op hoe mensen qua karakter in elkaar zitten. En ga om met degenen waarbij jij je goed voelt.

Het issue racisme kan wel een interessante discussie opleveren, maar in jouw geval belemmert het teveel jouw persoonlijk leven en dat is echt niet nodig.
Eigenlijk doe ik dit ook gewoon voor de discussie hoor. IRL ben ik er niet te veel mee bezig. Maar dank voor het advies.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170354939
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar wat is racisme? Wanneer is het onwetendheid, grapje en wanneer kwetsend?

Als Nederlanders gierig genoemd worden is dat dan racisme?
Als ik zeg dat Surinamers van kip houden is dat dan racisme?

Het is context, dynamiek en de intentie.
Zelfspot is fijn om te hebben, maar sommige zijn wel heel snel gekwetst.

En dan heb ik het over volwassenen.

Oja, goede post hierboven.
Assertief zijn.
Ras en cultuur gericht schelden verschilt ook weer van puur op huidskleur gericht gescheld. Een nederlander kaaskop noemen heeft puur met nederlanders te maken en niks met fransen of belgen terwijl die ook blank zijn. Een neger een aap noemen is gericht naar iedereen die getint is en derhalve veel kwetsender.
Daarbij voel je je veel sneller onheus bejegend in een omgeving waar de dominante groep verschilt van je eigen groep. Een nederlander die in nederland een jood uitscheldt voor kutjood wordt als ernstiger ervaren dan als een turk een jood uitscheldt in nederland.
  donderdag 20 april 2017 @ 15:20:05 #84
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170354947
Is TS nou nog steeds hypomaan?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 20 april 2017 @ 15:25:47 #85
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170355058
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:20 schreef Villas__Rubin het volgende:
Is TS nou nog steeds hypomaan?
Het wordt steeds minder, maar is nog steeds aanwezig.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 17:39:37 #86
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170357313
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het wordt steeds minder, maar is nog steeds aanwezig.
Gaat dat ergens aan vooraf?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 20 april 2017 @ 17:44:50 #87
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170357379
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:39 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Gaat dat ergens aan vooraf?
Bedoel je of er een trigger is? Weet ik niet zo goed bij deze.

Denk gewoon deze maatschappij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Keep_Walking op 20-04-2017 18:03:56 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170362626
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Man man man.

We zijn allemaal racisten hier, wat een jank post.

Ik ben zelf getint en als je je gewoon normaal gedraagt is er niks aan de hand. Alles gooien op 'kleur' en 'racisme' is nogal dom
Ik heb geen probleem hoor. Het laatste wat ik doe is janken. Het interesseert mij niet meer.
Ik geef gewoon de realiteit weer.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom zouden allochtonen het in het buitenland beter doen dan autochtonen?
Geldt dat ook voor niet-zwarte allochtonen?
Gaat dat om een willekeurig buitenland of alleen in bepaalde landen?
Ik denk vanwege de mentaliteit van de Nederlander (niet alleen de Nederlander, in andere landen komt dit eveneens voor). Kijk maar eens hoe superieur een gemiddelde "Tokkie/Henk/etc." zich vindt tegenover een allochtoon, zelfs als deze laatste veel succesvoller is, en hoe graag eerstgenoemde zich laatdunkend over laatstgenoemde wenst uit te laten. Televisiefragmenten te over hiervan.

In het algemeen geldt dit mijns inziens ook voor niet-zwarte allochtonen. Kijk maar hoe men spreekt over Turken, Marokkanen, terwijl deze ook blank zijn. De grievende uitdrukking "Poolse hoer", weleens van gehoord?

Ik denk dat in het algemeen geldt dat het voor een allochtoon die in Nederland is opgegroeid, in Nederland is opgeleid en de waarden en normen van Nederland in zijn systeem heeft, uiteindelijk in het land van herkomst veel gemakkelijker succesvol kan zijn dan in Nederland. Let wel, ik benadruk nogmaals: die in Nederland is opgegroeid, in Nederland is opgeleid en de waarden en normen van Nederland in zijn systeem heeft.

Je kan je dan meer focussen op succes en carrière dan dealen met de vaak onnodig grievende en/of denigrerende opmerkingen omtrent afkomst en/of afwijkend uiterlijk en in sommige gevallen. een misplaatst superioriteitsgevoel.
pi_170382845
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:44 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Maar goed dat het dan makkelijk is om een Nederlander in Nederland te zijn.
makkelijker
:)
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:35:09 #90
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170384491
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:47 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:

Ik denk vanwege de mentaliteit van de Nederlander (niet alleen de Nederlander, in andere landen komt dit eveneens voor). Kijk maar eens hoe superieur een gemiddelde "Tokkie/Henk/etc." zich vindt tegenover een allochtoon, zelfs als deze laatste veel succesvoller is, en hoe graag eerstgenoemde zich laatdunkend over laatstgenoemde wenst uit te laten. Televisiefragmenten te over hiervan.

In het algemeen geldt dit mijns inziens ook voor niet-zwarte allochtonen. Kijk maar hoe men spreekt over Turken, Marokkanen, terwijl deze ook blank zijn. De grievende uitdrukking "Poolse hoer", weleens van gehoord?

Ik denk dat in het algemeen geldt dat het voor een allochtoon die in Nederland is opgegroeid, in Nederland is opgeleid en de waarden en normen van Nederland in zijn systeem heeft, uiteindelijk in het land van herkomst veel gemakkelijker succesvol kan zijn dan in Nederland. Let wel, ik benadruk nogmaals: die in Nederland is opgegroeid, in Nederland is opgeleid en de waarden en normen van Nederland in zijn systeem heeft.

Je kan je dan meer focussen op succes en carrière dan dealen met de vaak onnodig grievende en/of denigrerende opmerkingen omtrent afkomst en/of afwijkend uiterlijk en in sommige gevallen. een misplaatst superioriteitsgevoel.
Dus een Belg die in Nederland is opgegroeid etc heeft betere kansen als hij in het buitenland een zaak opzet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')