abonnement Unibet Coolblue
pi_212893549
Het was gewoon een stomme puzzel dit jaar. Nog weer minder inzendingen, nog weer minder leuke puzzels en winnaars met vrij lage scores. En uitwerkingen die eerder boos maken dan 'oh wat leuk gevonden'.
Ik heb bijv niet eens deelpunten gekregen voor een bijna volledig ingevulde en meegestuurde kruiswoordpuzzel, by far het leukste puzzelwerkje van dit jaar. Maar ook voor deze opgave had je 12 inzichten nodig om tot iets te komen, en het inzicht om de 5 middelste kolommen te verwijderen had ik niet.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_212893662
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:03 schreef Cassa95 het volgende:
Het was gewoon een stomme puzzel dit jaar. Nog weer minder inzendingen, nog weer minder leuke puzzels en winnaars met vrij lage scores. En uitwerkingen die eerder boos maken dan 'oh wat leuk gevonden'.
Ik heb bijv niet eens deelpunten gekregen voor een bijna volledig ingevulde en meegestuurde kruiswoordpuzzel, by far het leukste puzzelwerkje van dit jaar. Maar ook voor deze opgave had je 12 inzichten nodig om tot iets te komen, en het inzicht om de 5 middelste kolommen te verwijderen had ik niet.
Ik vond 8, 10 en 13c leuk gevonden. Geen chapeau-waardige opgaven dit jaar, zoals bijvoorbeeld de sprookjesschaaksudoku van vorig jaar. Ook kan ik me voorstellen dat de schartopgaven wat weerstand opwekken, gezien de hoeveelheid tijd die je er in moet investeren om de regels te bestuderen. 24a en b ben ik helemaal niet aan begonnen, 24c vond ik wel weer leuk bedacht.
pi_212895173
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:03 schreef Cassa95 het volgende:
Het was gewoon een stomme puzzel dit jaar. Nog weer minder inzendingen, nog weer minder leuke puzzels en winnaars met vrij lage scores. En uitwerkingen die eerder boos maken dan 'oh wat leuk gevonden'.
Het aantal inzendingen is wel aardig gelijk gebleven (283 - 274), maar de relatief lage topscores vallen inderdaad wel enorm op.
Voor de mensen die van cijfertjes houden heb ik deze tabel gemaakt, met de 30 minst opgeloste deelopgaven (exclusief thema) van de afgelopen 3 edities. De percentages zeggen denk ik genoeg over deze editie, en zelfs na deze 30 loopt het nog vrij langzaam op:

pi_212897403
quote:
99s.gif Op woensdag 20 maart 2024 18:13 schreef Legoblokje het volgende:

[..]
Het aantal inzendingen is wel aardig gelijk gebleven (283 - 274), maar de relatief lage topscores vallen inderdaad wel enorm op.
Voor de mensen die van cijfertjes houden heb ik deze tabel gemaakt, met de 30 minst opgeloste deelopgaven (exclusief thema) van de afgelopen 3 edities. De percentages zeggen denk ik genoeg over deze editie, en zelfs na deze 30 loopt het nog vrij langzaam op:

[ link | afbeelding ]
Ja het is aan de ene kant veelzeggend, aan de andere kant heb ik het idee dat door het hogere aantal deelvragen de antwoorden wel beter verspreid zijn onder de teams. Maar als je het bericht goed leest, is het ook zo dat 18bc, 23a en 24b allemaal door een uniek team is opgelost. 4b alleen buiten de top 10 is opgelost. 9 heeft maar één oplossing in de top 10. Dus of dat dan aan de moeilijkheidsgraad ligt of aan de motivatie of misschien te weinig tijd, dat is dan de grote vraag. Het is weer een apart jaar in ieder geval, dat is duidelijk :P

quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:03 schreef Cassa95 het volgende:
[knip] Ik heb bijv niet eens deelpunten gekregen voor een bijna volledig ingevulde en meegestuurde kruiswoordpuzzel, by far het leukste puzzelwerkje van dit jaar. [/knip]
Ja dat is inderdaad jammer, maar ik kan me ook voorstellen dat de puzzelmakers niet alle half-ingevulde kruisraadsels na willen gaan. Verbeterpuntje zou zijn om hier wat meer tussenvragen te stellen zodat het wat makkelijker te controleren is of iemand het (deels) gevonden heeft of niet. Al had misschien het vinden van Harald Blauwtand in dit geval ook wat extra punten voor de opgave op kunnen leveren.
pi_212898874
hier 16e geworden, wat ik echt enorm hoog vind, maar wel met echt wat hulp (hiervandaan) anders had ik lang niet zoveel gevonden.
Ik vond het best heel leuk...denk niet dat ik er volgend jaar weer zoveel tijd in kan stoppen als nu want oioioi....dit was wel ff een maandje mezelf opsluiten:)
Wellicht dat ik volgend jaar in een team meedoe, is toch wat minder eenzaam...en ook gezellig om samen te doen lijkt me.

Tot volgend jaar allemaal...gefeliciteerd voor de winnaars!!!
  zaterdag 23 maart 2024 @ 17:50:20 #56
474652 llamalama
Hier voor spoilers
pi_212928898
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 10:02 schreef WitteIris het volgende:

[..]
Wellicht heb je gemist dat de nummers na de eerste 3 in paren kwamen? (als in: plaats in de top 2000)
Nee dat zag ik wel (zo vond ik ook "leven of het je laatste dag is" (gaf eigenlijk nooit dat gloeilamp momentje) en Hollandse Jongen (waarvoor je zo twintig andere gegadigden kunt vinden in de Top). Voor +L had ik dus Another Brick In The Wall geprobeerd te passen.
AIVD-puzzel: al: 6, 11, 13a, 26ab, helemaal 27
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')