abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 oktober 2016 @ 22:38:32 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166316383
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Zelfde status als Pere Lachaise?
Kan ik niet beoordelen, je komt er geen toerist tegen (wel veel hamsters en reeen) maar het is prachtig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 21:51:51 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177610674
Reisverslag van Fogel is nu ook te vinden in het reisverslagen topic *O*

TRV / Reisverslagen van FOK!kers
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:50:07 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206203080
Hmmm... 1674 dagen niet gepost. Toch omhoog.
Over anderhalve week ga ik naar Wenen *O*
Nog verborgen tips?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206203411
Echt verborgen is het niet, maar Das Loft is een mooie plek om iets te eten en/of te drinken. Prachtig uitzicht over de stad. Wel aan de prijzige kant.
pi_206203674
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 19:50 schreef borisz het volgende:
Hmmm... 1674 dagen niet gepost. Toch omhoog.
Over anderhalve week ga ik naar Wenen *O*
Nog verborgen tips?
Ik werd wel blij van de Naschmarkt, al is die niet verborgen.
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:32:53 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206203937
Reservering bij Figlmuller staat al voor de eerste avond :+.
Ik heb nog niet zo heel veel gepland, dat doe ik eigenlijk nooit. Tuurlijk Schönbrunn staat op de lljst. Voor de rest wel wat ideeën maar nog de boekjes uit de bieb heb ik nog niet echt bestudeerd.
Zondag heen, zaterdag terug. Zondag na koffer droppen lekker door de stad lopen en verder vijf dagen voor de stad (of evt daarbuiten).

De boekjes en interwebs zijn er natuurlijk, maar onbekendere (minder toeristische) plekken, zijn ook altijd welkom :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206245028
Leuke restaurants en bars vind je in het 7e district, bijv. I Carusi (Italiaans) in de Kirchengasse en Ostwind (Chinees) in de Lindengasse.

Qua musea is het Haus des Meeres wellicht interessant, een groot aquarium in een oude 'flakturm' uit de Tweede Wereldoorlog.

Voor natuur kun je terecht in de Lainzer Tiergarten, of net buiten de stad het Wienerwald. Maar ook op het Donau-Eiland kun je prima wandelen.
pi_206245046
Figlmüller is wel een absolute aanrader, ben er donderdagavond geweest en het is de beste schnitzel die ik ooit gegeten heb.
pi_206268277
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:32 schreef J.B. het volgende:
Figlmüller is wel een absolute aanrader, ben er donderdagavond geweest en het is de beste schnitzel die ik ooit gegeten heb.
Klinkt goed. Ik onthoud het even voor de volgende keer dat ik in Wenen ben.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 oktober 2022 @ 19:36:12 #35
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206422882
Wenen _O_
Zeer fijne stad.
In zes dagen zoveel gezien en dan nog niet het gevoel hebben dat je klaar bent.

Tip. Als je de toerist wil uithangen schaf de Vienna Pass aan. 170 euro voor zes dagen in de voorverkoop. Je hebt toegang tot zo'n beetje alle musea. Of 190 euro als je die in Wenen ter plaatse aanschaft. Je hebt die er zo uit.

1 foto dan



Direct op dag 1 ;). En je moet reserveren, anders heb je geen plek! Er werden tig mensen weggestuurd die hier wilden eten, maar er geen plek meer voor was. Wellicht in zaak 2 heb je dan nog mogelijkheden, maar niet aan de Wollzeile. Oh en deze Schnitzel is _O_.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206431186
Super mooie stad en vaak geweest toen mijn toenmalige vriendin er studeerde.
Kan die stad nu nog dromen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206431354
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 19:36 schreef borisz het volgende:
Wenen _O_
Zeer fijne stad.
In zes dagen zoveel gezien en dan nog niet het gevoel hebben dat je klaar bent.

Tip. Als je de toerist wil uithangen schaf de Vienna Pass aan. 170 euro voor zes dagen in de voorverkoop. Je hebt toegang tot zo'n beetje alle musea. Of 190 euro als je die in Wenen ter plaatse aanschaft. Je hebt die er zo uit.

1 foto dan

[ afbeelding ]

Direct op dag 1 ;). En je moet reserveren, anders heb je geen plek! Er werden tig mensen weggestuurd die hier wilden eten, maar er geen plek meer voor was. Wellicht in zaak 2 heb je dan nog mogelijkheden, maar niet aan de Wollzeile. Oh en deze Schnitzel is _O_.
Aan de Bäckerstraße kan je wel gewoon aanschuiven. Heb het tijdens het lange weekend Wenen zowel op donderdagavond als op zondagmiddag met m'n vriendin op die manier gedaan. Hebben beide keren ongeveer een kwartier moeten wachten, dus met z'n tweeën is het goed te doen.
pi_206950138
Ik ga donderdag met Green City Trip naar Wenen. Ben erg benieuwd hoe het treinen is!
Iemand recente ervaringen met het OV daar. Als in wel of geen mondkapjes?
En indien wel; doen ze moeilijk als het geen ffp2 mondkapjes zijn?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_208715759
*kick*

Over een maand ga ik (weer) *O*
Eerste keer was in 2019, buiten het operaseizoen. Dus omdat we toen geen opera konden bezoeken en omdat de stad zoveel te bieden heeft… gaan we weer terug.

Veel van de toeristische dingen hebben we bij ons eerste bezoek al gedaan. Wat zijn minder bekende must-do’s?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208716001
Als je voor de muziek naar Wenen gaat kan je misschien naar het Beethoven-Museum gaan. Hoewel opera en piano natuurlijk niet hetzelfde zijn is het wel leuk om te bezoeken, hij heeft er gewoond en gecomponeerd. Het ligt in de wijk Heiligenstadt en aangezien dat in Beethoven's tijd een apart dorp was ligt het wat achteraf en is het wat klein, maar als het je interessegebied is is het mijns inziens wel de moeite waard.
pi_208724007
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 16:11 schreef J.B. het volgende:
Als je voor de muziek naar Wenen gaat kan je misschien naar het Beethoven-Museum gaan. Hoewel opera en piano natuurlijk niet hetzelfde zijn is het wel leuk om te bezoeken, hij heeft er gewoond en gecomponeerd. Het ligt in de wijk Heiligenstadt en aangezien dat in Beethoven's tijd een apart dorp was ligt het wat achteraf en is het wat klein, maar als het je interessegebied is is het mijns inziens wel de moeite waard.
Leuke tip, dank ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:48:36 #42
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_209000400
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 15:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
*kick*

Over een maand ga ik (weer) *O*
Eerste keer was in 2019, buiten het operaseizoen. Dus omdat we toen geen opera konden bezoeken en omdat de stad zoveel te bieden heeft… gaan we weer terug.

Veel van de toeristische dingen hebben we bij ons eerste bezoek al gedaan. Wat zijn minder bekende must-do’s?
Als het lekker weer is moet je vooral naar Strandbad Gänsehäufel gaan. Misschien wat te koud voor mei, maar dan neem je een bootje of ga je suppen. Verder heb ik eigenlijk te veel tips om op te noemen, want ik kom er bijna ieder jaar wel voor een aantal dagen. behalve schnitzels zou ik ook zeker eens één van de Vietnamese restaurants proberen. Pho Saigon, Viet Thao zijn in mijn ogen de lekkerste. Zoals je al zegt, de stad heeft bijzonder veel te bieden en mijn tips zijn een beetje afhankelijk an de interesses en seizoenen
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')