abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 10 januari 2023 @ 23:01:59 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207505384
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:05 schreef Axel16 het volgende:
Hoe ga ik om met een vriend die elke dag in groepsapp iedereen probeert mee te sleuren in z’n FE theorieën?
Lastig, zelfs in de FE groepering heb je verschillende splinter groepjes, dit komt omdat ze het niet eens kunnen worden met hun eigen wijsheden.

Er zijn verschillende redenen waarom men deze groepen omarmen, een van de grootste is omdat ze zichzelf een beetje vervreemd voelen van andere groepjes en in deze zich kunnen uiten met anders denkende.

Als het een vriend van je is zou ik er niet al te hard tegen aan gaan schoppen dat heeft weinig nut plus de kans is groter dat hij zich dan meer en meer laat opslokken in het FE gebeuren.
Ik bedoel dus niet belachelijk maken of hard mee in discussie gaan.


Andere reden kan zijn om religieuze reden bijvoorbeeld dat hij zichzelf dus nietig vind, om het simpel te zeggen God bekommerd zich alleen om de aarde ( om het zomaar simpel te zeggen ) terwijl het universum onbeschrijfbaar groot is.

Andere reden kan zijn omdat hij misschien wel verliefd is op een persoon die ook het FE aanhangt en daardoor zelf meegezogen is.
(Zie iets hier boven bekende FE-er mark Sargent)


Dus verschillende mogelijkheden verschillende manieren van benaderen.

Echte oplossing heb ik niet sorry.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 11 januari 2023 @ 00:37:03 #127
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_207506116
zijn jullie nog steeds om vermeende flat earth gelovers bezig ??? Guyvie ik weet dat jij vermeend volhoud dat het er hier vol mee hangt......maar nee ...herhalen blijft de kunst he !
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_207509254
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:05 schreef Axel16 het volgende:
Hoe ga ik om met een vriend die elke dag in groepsapp iedereen probeert mee te sleuren in z’n FE theorieën?
waarom moet je daarmee 'omgaan' ?

of je ergens in gelooft of niet, maakt iets nog geen waarheid en wat je veelal ziet is dat achter zulk gedrag eerder een behoefte aan 'religie'steekt, die persoon wil ergens in geloven en dat geloof delen met 'soortgelijken'...

soms ook juist hun eigen identiteit 'bevestigen' door in discussie te gaan met 'non-gelovers' ..
in zulke gevallen is het juist handig als de theorie waarin hij gelooft een hele rare fringe-theorie is, des te meer 'ongelovigen' zijn er dan om mee in discussie te gaan.

Wat meestal nutteloos is, is om een discussie dan te focuseren op "geloven in iets"...
dus hem aan te raden zijn "geloof" te veranderen in iets waar je zelf ook aangeeft "in te geloven".... dat is dan lood-om-oud-ijzer.
Het ene 'geloof' inwisselen voor het andere.
Indirekt suggereer je dan ook abusievelijk dat het aantal mensen dat ergens in gelooft iets zou uitmaken voor de geldigheid ervan... Alsof de wereld iets meer ronder wordt als hij niet meer zijn vlakkeaarde-geloof uit zou dragen.
Het maakt nu juist voor de realiteit niks uit, waar hij wel of niet in gelooft.

Ik zou zelf aanraden om als je verder een goede relatie met hem als vriend hebt en wilt behouden gewoon te accepteren dat hij zo denkt, maar ook aan te geven dat je niet van zijn argumenten overtuigd bent.
eventueel ook aangeven zijn 'evangeliserende' gedrag als hij continue anderen wil overtuigen van zijn geloof, je zou gaan storen en als hindernis in jullie vriendschap ziet...

Als hij dan bezig blijft is het ook en optie om gewoon de vriendschap op een laag pitje te zetten, en contact te vermijden of zijn communicatie te blokkeren

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 11-01-2023 12:11:41 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_207510076
Dank voor de reacties hierboven. Beide zeer goede argumenten en manieren.

Ik merk dat de FE theorie een beetje de druppel is. Het is het helaas niet alleen dat. Ook de holocaust ontkennen tot aan chemtrails. Voor m’n gevoel is het geloven in een platte aarde echt meer dan alleen denken dat NASA alles faked. Er zit zoiets diep geworteld in die knul. Beetje medelijden soms.
w00t
  woensdag 11 januari 2023 @ 14:36:25 #130
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207511524
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:56 schreef Axel16 het volgende:
Dank voor de reacties hierboven. Beide zeer goede argumenten en manieren.

Ik merk dat de FE theorie een beetje de druppel is. Het is het helaas niet alleen dat. Ook de holocaust ontkennen tot aan chemtrails. Voor m’n gevoel is het geloven in een platte aarde echt meer dan alleen denken dat NASA alles faked. Er zit zoiets diep geworteld in die knul. Beetje medelijden soms.
Het flat earth was een aantal jaren geleden een behoorlijke hype, zie dit topic.

Het aantal mensen wat dit gelooft is behoorlijk aan het slinken.
(Naar mijn weten)
Je kan natuurlijk aangeven dat als je het gelooft prima maar je kan vrienden kwijtraken die het totaal niet met je eens zijn en je claims ronduit belachelijk vinden, is dat het de moeite waard om dit (ik noem het maar een geloof) te supporten?

Het zal je meer kwaad dan goed kunnen doen in de toekomst.

Plus lijkt me niet dat je leven er beter op word door er maar tegenaan te schoppen.

Maar goed succes.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 11 januari 2023 @ 17:25:28 #131
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207513652
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:56 schreef Axel16 het volgende:
Dank voor de reacties hierboven. Beide zeer goede argumenten en manieren.

Ik merk dat de FE theorie een beetje de druppel is. Het is het helaas niet alleen dat. Ook de holocaust ontkennen tot aan chemtrails. Voor m’n gevoel is het geloven in een platte aarde echt meer dan alleen denken dat NASA alles faked. Er zit zoiets diep geworteld in die knul. Beetje medelijden soms.
Ja dat laatste eigenlijk, om een flat earth aanhanger te zijn moet je daarbij eigenlijk al een hele lijst aan andere complotten in mee nemen. Klinkt als iemand die flink van het padje is :/ Ik vrees dat daar tegen in gaan inderdaad niet heel veel nut gaat hebben.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')