abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:26:57 #276
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_156859204
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:54 schreef BramKVO het volgende:

[..]

In de jaren 80 was belgie wel degelijk een rivaal voor Oranje en vanaf 1980 tot 1987 was België ook gewoon sterker dan Nederland. In de eerste helft van de jaren 90 bleef die rivaliteit intact, vanaf halfweg jaren 90 zakte die door de slabakkende resultaten van België. In de jaren 2000 stelde België niet veel meer voor maar de laatste twee à drie jaar is die tendens duidelijk weer omgebogen.
Hopelijk voor NL komt het niet in een zelfde spiraal terecht als België tussen 2002 en 2012.
Gaat niet gebeuren we zijn geen Belgen :')
pi_156859372
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:54 schreef BramKVO het volgende:

[..]

In de jaren 80 was belgie wel degelijk een rivaal voor Oranje en vanaf 1980 tot 1987 was België ook gewoon sterker dan Nederland. In de eerste helft van de jaren 90 bleef die rivaliteit intact, vanaf halfweg jaren 90 zakte die door de slabakkende resultaten van België. In de jaren 2000 stelde België niet veel meer voor maar de laatste twee à drie jaar is die tendens duidelijk weer omgebogen.
Hopelijk voor NL komt het niet in een zelfde spiraal terecht als België tussen 2002 en 2012.
Dubieus of België bijvoorbeeld in de periode 1982-1984 ook beter was dan Nederland. België plaatste zich weliswaar voor het EK 1984 maar Nederland liep dat toernooi mis door een nog altijd schandalig geachte 12-1 overwinning van Spanje op Malta. Geinig genoeg was dat ook het laatste EK voor België tot 2016, behalve dan het EK 2000 waarvoor jullie automatisch geplaatst waren. Dat mag opzich al veelzeggend worden genoemd denk ik.

In 1982 en 86 was België inderdaad beter, alhoewel jullie spelersmateriaal dat eigenlijk niet was. Maar België was wel beter als collectief. Wij hadden toen echter falende bondscoaches die niet altijd de beste spelers opstelden en die toernooien werden ook echt op het het uiterste nippertje misgelopen. (onder andere door een kopbal van George Grün, waar hebben we het over?) Sinds 1988 is Oranje 25 jaar beter geweest dan Belgíë met tal van legendarische spelers waarbij België in die periode alleen in Nilis een echte topspeler had. Sorry, maar na 25 jaar dominantie, vind ik het dan dus niet echt gepast als de Belgen dan meteen een vrij grote mond hebben.

Nogmaals, ook ik zie de situatie in Nederland rampzalig in voor de komende 5 jaar, maar ik verwacht dat België over een jaar of 5 ook weer in de problemen gaan komen. Jullie hebben 2 grote kansen om een prijs te pakken, in 2016 en 2018. Precies de toernooien dat Nederland niet meedoet haha.
pi_156859531
Goh, met de u19 en u17 komen er nog twee sterke Belgische generaties aan, al moet dat altijd nog worden bevestigd natuurlijk.
pi_156859802
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:37 schreef BramKVO het volgende:
Goh, met de u19 en u17 komen er nog twee sterke Belgische generaties aan, al moet dat altijd nog worden bevestigd natuurlijk.
Kijk zoals ik hierboven ook al tegen Belgosome heb aangegeven gun ik de meeste Belgen best het succes, maar het idee dat er een rivaliteit heeft bestaan tussen de Belgen en Nederlanders is vanuit Nederlands perspectief echt onzin. Nederland heeft de laatste 40 jaar 5 keer de laatste 4 op een WK (waarvan 3 WK-finales!) en 5 keer de laatste 4 op een EK behaald, België bereikte 1 EK-finale en één halve finaleplek op een WK. Lijkt me dus wel duidelijk wie er de laatste 40 jaar beter zijn geweest.

In België praten ze nog steeds over die 4-2 overwinning in 2012. In Nederland zou zoiets niet eens in ons opkomen. Zelfde met die eerste plek op de FIFA-ranking. In Nederland boeide echt helemaal niemand die eerste plek iets, in België vieren ze feest alsof ze zojuist Europees kampioen zijn geworden. Het heeft allemaal te maken met het minderwaardigheidscomplex waar jullie echt vanaf moeten de komende jaren.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 oktober 2015 @ 21:36:01 #280
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156861680
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:47 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Kijk zoals ik hierboven ook al tegen Belgosome heb aangegeven gun ik de meeste Belgen best het succes, maar het idee dat er een rivaliteit heeft bestaan tussen de Belgen en Nederlanders is vanuit Nederlands perspectief echt onzin. Nederland heeft de laatste 40 jaar 5 keer de laatste 4 op een WK (waarvan 3 WK-finales!) en 5 keer de laatste 4 op een EK behaald, België bereikte 1 EK-finale en één halve finaleplek op een WK. Lijkt me dus wel duidelijk wie er de laatste 40 jaar beter zijn geweest.

In België praten ze nog steeds over die 4-2 overwinning in 2012. In Nederland zou zoiets niet eens in ons opkomen. Zelfde met die eerste plek op de FIFA-ranking. In Nederland boeide echt helemaal niemand die eerste plek iets, in België vieren ze feest alsof ze zojuist Europees kampioen zijn geworden. Het heeft allemaal te maken met het minderwaardigheidscomplex waar jullie echt vanaf moeten de komende jaren.
Hear hear.

Gun het de Belgen van harte, maar ze lopen gigantisch naast hun schoenen. De Turken hebben daar ook last van btw.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156861967
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:47 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Kijk zoals ik hierboven ook al tegen Belgosome heb aangegeven gun ik de meeste Belgen best het succes, maar het idee dat er een rivaliteit heeft bestaan tussen de Belgen en Nederlanders is vanuit Nederlands perspectief echt onzin. Nederland heeft de laatste 40 jaar 5 keer de laatste 4 op een WK (waarvan 3 WK-finales!) en 5 keer de laatste 4 op een EK behaald, België bereikte 1 EK-finale en één halve finaleplek op een WK. Lijkt me dus wel duidelijk wie er de laatste 40 jaar beter zijn geweest.

In België praten ze nog steeds over die 4-2 overwinning in 2012. In Nederland zou zoiets niet eens in ons opkomen. Zelfde met die eerste plek op de FIFA-ranking. In Nederland boeide echt helemaal niemand die eerste plek iets, in België vieren ze feest alsof ze zojuist Europees kampioen zijn geworden. Het heeft allemaal te maken met het minderwaardigheidscomplex waar jullie echt vanaf moeten de komende jaren.
Onzin, ik herinner me ook volledig misplaatste euforie bij die nummer 1 positie van NL.
En je gaat me niet zeggen dat er in de jaren 80 en 90 geen rivaliteit was hoor. De derby der Lage Landen leefde altijd enorm. En ondanks dat NL betere spelers had en ih algemeen beter presteerde, won België nog vaak ook. Plus 1 WK-finale waar jullie nooit mochten staan natuurlijk door een onterecht afgekeurd doelpunt van België id laatste minuut tegen ... Nederland.
En verder wilde België natuurlijk graag winnen tegen NL omwille van de arrogantie van veel Hollanders tov België ( kleine broertje België).
pi_156862298
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:43 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Onzin, ik herinner me ook volledig misplaatste euforie bij die nummer 1 positie van NL.
En je gaat me niet zeggen dat er in de jaren 80 en 90 geen rivaliteit was hoor. De derby der Lage Landen leefde altijd enorm. En ondanks dat NL betere spelers had en ih algemeen beter presteerde, won België nog vaak ook. Plus 1 WK-finale waar jullie nooit mochten staan natuurlijk door een onterecht afgekeurd doelpunt van België id laatste minuut tegen ... Nederland.
En verder wilde België natuurlijk graag winnen tegen NL omwille van de arrogantie van veel Hollanders tov België ( kleine broertje België).
1 WK-finale door een onterecht afgekeurd doelpunt van België in de laatste minuut? België speelde alleen in de kwalificatie voor 1974 bij mijn weten 2 keer 0-0 tegen Nederland. Kan me dat doelpunt niet herinneren. De euforie rondom de nummer 1 positie is helemaal flauwekul, volgens mij werd het niet eens ter sprake gebracht in interviews met Nederlands elftal-spelers. En ik kan het weten want ik volg rondom Oranje al jarenlang elk interview. Maar misschien heb jij bewijs van het tegendeel. Heb je ook bewijs van de rivaliteit tussen Oranje en België in de jaren 80? Interviews van spelers ofzo? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een Nederlandse speler iets over de rivaliteit met België horen zeggen, ook niet rondom die wedstrijd in 2012.

België won inderdaad vrij vaak maar werd voor de kwalificatie voor het WK 98 bijvoorbeeld ook 2 keer totaal afgedroogd door Bergkamp, Seedorf en Kluivert. En op het WK 94 geraakte Nederland uiteindelijk toch ook weer verder dan België, dus het is maar de vraag hoeveel zo'n overwinning dan waard is.
pi_156862389
Ik zat net nog wel even die wedstrijd uit 94 terug te kijken. Ongelofelijk wat speelde Nederland toen slecht met zulk goed materiaal. België had alleen maar matige spelers (behalve de keeper) en won nog ook. Dus dat moet ik je dan wel weer toegeven.
pi_156862658
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
Ik zat net nog wel even die wedstrijd uit 94 terug te kijken. Ongelofelijk wat speelde Nederland toen slecht met zulk goed materiaal. België had alleen maar matige spelers (behalve de keeper) en won nog ook. Dus dat moet ik je dan wel weer toegeven.
Met Scifo, Nilis, Degryse, Grun en Albert liepen er toch wel goede spelers bij hoor. In de 1/8 ste finale tegen Duitsland ook keihard genaaid door een , wat later bleek, corrupte scheids.

In 1990 had België eigenlijk een veel sterker team dan in 1986, waar de halve finale werd behaald. Tonnen pech, waaronder twee keer het doelhout en een goal van Platt in minuut 119, zorgden toen voor een onverdiende uitschakeling tegen Engeland.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 22:09:22 #285
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_156863669
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:58 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Met Scifo, Nilis, Degryse, Grun en Albert liepen er toch wel goede spelers bij hoor. In de 1/8 ste finale tegen Duitsland ook keihard genaaid door een , wat later bleek, corrupte scheids.

In 1990 had België eigenlijk een veel sterker team dan in 1986, waar de halve finale werd behaald. Tonnen pech, waaronder twee keer het doelhout en een goal van Platt in minuut 119, zorgden toen voor een onverdiende uitschakeling tegen Engeland.
Sorry hoor, de namen die jij noemt werden in België misschien als topspelers gezien, maar over de grens weet niemand waar je het over hebt. Scifo speelde leuk mee bij Anderlecht en Monaco, maar dat was ook geen wereldtop. Albert, leuke speler voor Newcastle. Degryse en Grun hoeven we niet eens over te beginnen. Allemaal pure middelmaat, ongeveer het soort spelers wat wij nu hebben. (Wijnaldum etcetera) Hoef je in het buitenland echt niet mee aan te komen. Enige wat ik je wil nageven is dat Nilis echt enorm onderschat was, fenomenale doelpuntenmaker. Maar goed, die speelde ook jaren alleen maar voor PSV. Nederland speelde die wedstrijd met Koeman, Frank de Boer, Rijkaard, Bergkamp, Overmars. Namen die elke voetbalfan ter wereld nog steeds zal kennen. Allemaal wereldtopspelers.

In 90 werd België inderdaad uitgeschakeld door Duitsland, maar ik zou niet weten wat voor spelers er in dat elftal speelden. Misschien weet jij er nog een te noemen.
pi_156863756
Ik vind dat wel schattig, die Belgen.
pi_156864122
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:58 schreef BramKVO het volgende:

[..]

In 1990 had België eigenlijk een veel sterker team dan in 1986, waar de halve finale werd behaald. Tonnen pech, waaronder twee keer het doelhout en een goal van Platt in minuut 119, zorgden toen voor een onverdiende uitschakeling tegen Engeland.
Heb ook nog even de complete selectie van 1990 bekeken. Wat een pure middelmaat, zaten bijna alleen maar spelers uit de Belgische competitie bij. Zelden zo'n matig team gezien, dus bij nader inzien wordt mijn mening nog eens extra bevestigd.

Dat België een hecht collectief was geloof ik best, maar het spelersmateriaal ging echt nergens over.
pi_156864444
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:17 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Sorry hoor, de namen die jij noemt werden in België misschien als topspelers gezien, maar over de grens weet niemand waar je het over hebt. Scifo speelde leuk mee bij Anderlecht en Monaco, maar dat was ook geen wereldtop. Albert, leuke speler voor Newcastle. Degryse en Grun hoeven we niet eens over te beginnen. Allemaal pure middelmaat, ongeveer het soort spelers wat wij nu hebben. (Wijnaldum etcetera) Hoef je in het buitenland echt niet mee aan te komen. Enige wat ik je wil nageven is dat Nilis echt enorm onderschat was, fenomenale doelpuntenmaker. Maar goed, die speelde ook jaren alleen maar voor PSV. Nederland speelde die wedstrijd met Koeman, Frank de Boer, Rijkaard, Bergkamp, Overmars. Namen die elke voetbalfan ter wereld nog steeds zal kennen. Allemaal wereldtopspelers.

In 90 werd België inderdaad uitgeschakeld door Duitsland, maar ik zou niet weten wat voor spelers er in dat elftal speelden. Misschien weet jij er nog een te noemen.
Scifo was op de WKs van 86 en 90 wel wereldtop hoor, volgens mij zelfs in het WK elftal van 90. Ceulemans was ook een topper. Was gewoon een tijdperk waarbij er minder snel naar buitenland werd gegaan. Mechelen won toen in 88 Europacup, Anderlecht speelde halve finale EC 1 en beide teams waren hofleverancier van denationale ploeg.
Albert speelde in de kampioenenploeg van Newcastle, Degryse altijd onderschat geweest. Grun Europacupwinnaar met Parma.

Misschien geen wereldtop, maar toch beter dan wat er nu rondloopt bij oranje.
pi_156864482
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:28 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Heb ook nog even de complete selectie van 1990 bekeken. Wat een pure middelmaat, zaten bijna alleen maar spelers uit de Belgische competitie bij. Zelden zo'n matig team gezien, dus bij nader inzien wordt mijn mening nog eens extra bevestigd.

Dat België een hecht collectief was geloof ik best, maar het spelersmateriaal ging echt nergens over.
De Belgische competitie die toen met Mechelen een Europacupwinnaar had en met Anderlecht een EC 1 halve finalist. Middelmaat en matig zijn dus termen die absoluut niet kloppen, je kent duidelijk de tijdgeest niet lijkt me dan want België was gewoon een sterke competitie.

Op het wk 90 speelde België, na Brazilië, ook gewoon het beste voetbal met een uitmuntende Scifo.

[ Bericht 7% gewijzigd door BramKVO op 15-10-2015 22:46:19 ]
pi_156864724
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:38 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Scifo was op de WKs van 86 en 90 wel wereldtop hoor, volgens mij zelfs in het WK elftal van 90. Ceulemans was ook een topper. Was gewoon een tijdperk waarbij er minder snel naar buitenland werd gegaan. Mechelen won toen in 88 Europacup, Anderlecht speelde halve finale EC 1 en beide teams waren hofleverancier van denationale ploeg.
Albert speelde in de kampioenenploeg van Newcastle, Degryse altijd onderschat geweest. Grun Europacupwinnaar met Parma.

Misschien geen wereldtop, maar toch beter dan wat er nu rondloopt bij oranje.
We gaan er niet uitkomen vrees ik. Maar ik kan je in ieder geval wel vertellen dat die namen in Engeland, Frankrijk en Duitsland absoluut geen belletje gaan doen rinkelen. En Rijkaard, Koeman, Bergkamp en Overmars wel. Mechelen won de Europacup II dankzij Piet den Boer, een Nederlander die vrijwel niemand hier in Nederland kent. Hadden misschien een hecht collectief, maar echt geen goede speler. (Oja Erwin Koeman, die was wel goed. Ook een Nederlander ;) ) PSV won in 1988 de Europacup I met een vrij matig elftal, daarvan ga ik ook niet beweren dat dat toen een topploeg was.

Wat betreft Newcastle, wist inderdaad niet dat die zo goed waren toen. Parma wist ik wel, maar dat was ook maar een UEFA Cup, moeten we allemaal niet overdrijven. Of het materiaal beter was dan wat er nu bij Oranje rondloopt: Betwijfel het allemaal ten zeerste.
pi_156864788
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:40 schreef BramKVO het volgende:

[..]

De Belgische competitie die toen met Mechelen een Europacupwinnaar had en met Anderlecht een EC 1 halve finalist. Middelmaat en matig zijn dus termen die absoluut niet kloppen, je kent duidelijk de tijdgeest niet lijkt me dan want België was gewoon een sterke competitie.

Op het wk 90 speelde België, na Brazilië, ook gewoon het beste voetbal met een uitmuntende Scifo.

Heb je beelden van dat geweldige Belgische elftal? :D Ook Ajax en PSV wonnen Europacups in die jaren, maar de Nederlandse competitie stelde nog steeds weinig voor, en toch was die nog stukken beter dan de Belgische.
pi_156865075
Maar goed, als we toch spelers aan het vergelijken zijn. Nederland de laatste 40 jaar:

Cruijff, Neeskens, Van Hanegem, Krol, Rep, Rensenbrink, Willy en René van de Kerkhof, Van Basten, Rijkaard, Koeman, Gullit, Bergkamp, Overmars, Van Persie, Robben, Sneijder, Van Bommel, Seedorf, Davids, Frank en Ronald de Boer, Van der Sar, Jaap Stam, Van Nistelrooy, Cocu, Makaay, Zenden, Kluivert. Ik zou nog wel even door kunnen gaan.

België de laatste 40 jaar:

Scifo, Mpenza, Vandenbergh, Preud'homme, Pfaff, Lozano, Gerets, Nilis, Ceulemans (hahaha) en pas de laatste jaren dan spelers zoals Kompany, Hazard, Vertonghen, Courtois en Lukaku.

Volgens de website hieronder zijn dit jullie 10 beste spelers aller tijden. Rensenbrink wordt hier aangegeven als Belg, dat zegt al wel iets.

http://sportmagazine.knac(...)-180979.html#photo=9

Nu ik het rijtje nog eens zie verbaas ik me eigenlijk nog meer over het enorme verschil in kwaliteitsspelers. Alle spelers die ik van België heb opgenoemd waren niet eens echt wereldtop, en het zijn er ook niet bepaald veel. Hoe komt het dat jullie 30 jaar lang alleen maar middelmaat hebben gehad?
pi_156866169
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:50 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Heb je beelden van dat geweldige Belgische elftal? :D Ook Ajax en PSV wonnen Europacups in die jaren, maar de Nederlandse competitie stelde nog steeds weinig voor, en toch was die nog stukken beter dan de Belgische.
Ik denk dat de Belgische competitie op dat moment echt hoger stond aangeschreven. Op een gegeven moment derde op de UEfA ranking.

Hier een impressie van WK 90, vind niet direct meer :
pi_156866378
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 23:38 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Ik denk dat de Belgische competitie op dat moment echt hoger stond aangeschreven. Op een gegeven moment derde op de UEfA ranking.

Hier een impressie van WK 90, vind niet direct meer :
Die uitschakeling tegen de Engelsen was wel echt extreem zuur en onverdiend moet ik toegeven. Maar goed, aan het eind van de wedstrijd stond er 0-1 op het bord. In Nederland hebben we ook genoeg van dat soort momenten gehad. Net zoals Nederland tegen Spanje ook pas 4 minuten voor tijd verloor in 2010. Hoe je wint maakt op dat moment niet uit.
pi_156866441
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 23:03 schreef Maartenfr12 het volgende:
Maar goed, als we toch spelers aan het vergelijken zijn. Nederland de laatste 40 jaar:

Cruijff, Neeskens, Van Hanegem, Krol, Rep, Rensenbrink, Willy en René van de Kerkhof, Van Basten, Rijkaard, Koeman, Gullit, Bergkamp, Overmars, Van Persie, Robben, Sneijder, Van Bommel, Seedorf, Davids, Frank en Ronald de Boer, Van der Sar, Jaap Stam, Van Nistelrooy, Cocu, Makaay, Zenden, Kluivert. Ik zou nog wel even door kunnen gaan.

België de laatste 40 jaar:

Scifo, Mpenza, Vandenbergh, Preud'homme, Pfaff, Lozano, Gerets, Nilis, Ceulemans (hahaha) en pas de laatste jaren dan spelers zoals Kompany, Hazard, Vertonghen, Courtois en Lukaku.

Volgens de website hieronder zijn dit jullie 10 beste spelers aller tijden. Rensenbrink wordt hier aangegeven als Belg, dat zegt al wel iets.

http://sportmagazine.knac(...)-180979.html#photo=9

Ik ontken ook nergens dat NL kwalitatief veel sterkere spelers heeft gehad hè.

Nu is het wel zo dat België op zijn sterkst was in de jaren 80 en eerste helft jaren 90. Een periode dat spelers nog niet snel naar buitenland verkasten en al helemaal niet voor miljoenen. Veel Nederlanders die je opnoemt, waren van na het Bosman Arrest, toen veel spelers naar het buitenland gingen en toen NL. Een immens sterke generatie had met oa Bergkamp, Seedorf, Kluivert, Overmars, De Boer, Stam, ...
Belgen Hebben ook altijd wat de kerktorenmentaliteit gehad, maw we zitten goed bij moeder de vrouw thuis, Nederlanders zijn altijd avonturiers en wereldveroveraars geweest en verkasten sneller naar het buitenland. Plus het surplus aan Surinamers, wat België nu ook heeft met een nieuwe generatie allochtonen.
Een Ceulemans kon Bvb voor drie seizoenen bij Milan tekenen en bleef gewoon in Brugge. Met de bedragen van vandaag, zou ie dat natuurlijk wel nooit meer doen natuurlijk. Nederlanders konden zich, omwille van de sterke jeugdop'eiding en Nederlandse school, ook beter verkopen. Middelmatige Nederlandse spelers werden toch voor miljoenen verkocht. Waren Nilis, Degryse of zelfs Timmy Simons Nederlanders geweest, ze speelden voor veel grotere clubs.

Nu begin je dat laatste te merken bij de Belgen. Door de goede generatie en vernieuwde opleidingen worden middelmatige spelers ook sneller verkocht naar Engeland. Bepaalde Begische spelers hadden vroeger niet boven het maaiveld uitgestoken en verkassen nu naar de PL.
pi_156866660
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:43 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Onzin, ik herinner me ook volledig misplaatste euforie bij die nummer 1 positie van NL.
En je gaat me niet zeggen dat er in de jaren 80 en 90 geen rivaliteit was hoor. De derby der Lage Landen leefde altijd enorm. En ondanks dat NL betere spelers had en ih algemeen beter presteerde, won België nog vaak ook. Plus 1 WK-finale waar jullie nooit mochten staan natuurlijk door een onterecht afgekeurd doelpunt van België id laatste minuut tegen ... Nederland.
En verder wilde België natuurlijk graag winnen tegen NL omwille van de arrogantie van veel Hollanders tov België ( kleine broertje België).
Maarten heeft gelijk hoor.. Nederlanders voelen helemaal geen rivaliteit met België. De afgelopen decennia was Duitsland onze grote rivaal van wie we graag wilden winnen. België niet
pi_156866757
@BramKVO en Pleun2011

Dit artikel weet de relaties tussen Nederland en België exact te verwoorden. Veel Belgen geven zelf ook toe dat ze vroeger de Hollanders steunden.

http://www.volkskrant.nl/(...)oetbalfans~a4163767/
pi_156866758
Klopt trouwens wel dat de Belgische competitie vroeger beter was dan de Nederlandse. In die tijd kon je er ook beter verdienen dan in Nederland dus veel goede Nederlandse spelers gingen naar België.
pi_156866808
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 00:01 schreef Maartenfr12 het volgende:
@BramKVO en Pleun2011

Dit artikel weet de relaties tussen Nederland en België exact te verwoorden. Veel Belgen geven zelf ook toe dat ze vroeger de Hollanders steunden.

http://www.volkskrant.nl/(...)oetbalfans~a4163767/
Sorry, maar dat artikel zegt alles over het Calimero-complex van de Belgen. Jarenlang zie je en hoor je ze niet, maar België doet het goed en ze krijgen opeens praatjes. Andersom leeft het echt veel minder, gun het zelf de Belgen wel dat ze het goed doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')