abonnement Unibet Coolblue
pi_194655242
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Vilnius O+
Ik heb het sowieso wel vrij snel weer gezien met het hele concept stad, dus paar dagen is genoeg.

Wel fijn dat het er lekker rustig is en je fatsoenlijk door kunt lopen.
Yep, prima stad. Nog vrij onbekend. Ken praktisch niemand die er ooit geweest is.
Ik ga zelf bijna alleen maar naar steden, puur vanwege het reisgemak.
Maar Vilnius hoef je inderdaad niet zo lang heen. Was er 5 dagen geloof ik? En had het wel gezien.
Hooguit nog paar musea die misschien boeiend konden zijn.

Ik was er in nov of dec dus dan is het daar aardig frisjes, dus niet hoogtij gok ik voor toeristen xD. Maar dat is het daar volgens mij sowieso niet. Het is wel druk op sommige punten maar is prima te doen.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:08:37 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194659531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 22:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Yep, prima stad. Nog vrij onbekend. Ken praktisch niemand die er ooit geweest is.

Ik best veel.
maar die wonen er maar zonder gekheid, ken wel een aantal, maar niet veel. Maar ja, moet ook net ter voorkoming sprake komen. Heel veel mensen die in de laatste jaren in Berlijn zijn geweest ken ik ook niet ;)

quote:
Ik ga zelf bijna alleen maar naar steden, puur vanwege het reisgemak.
Maar Vilnius hoef je inderdaad niet zo lang heen. Was er 5 dagen geloof ik? En had het wel gezien.
Hooguit nog paar musea die misschien boeiend konden zijn.

Ik was er in nov of dec dus dan is het daar aardig frisjes, dus niet hoogtij gok ik voor toeristen xD. Maar dat is het daar volgens mij sowieso niet. Het is wel druk op sommige punten maar is prima te doen.
Ik ben er een keer in juli geweest en een keer eind augustus. Beide keren was er wel volk, maar je kon nog steeds in normaal tempo door de grote staten lopen zonder dat je mensen aan de kant moet beuken.

Kunst heb ik weinig mee, maar het Energiemuseum en het KGB museum zijn de moeite wel waard. Ze hebben in het hoofdstation nog een klein spoorwegmuseum, niet bijzonder maar ik mocht gratis naar binnen. :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194662522
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 10:08 schreef derLudolf het volgende:

Kunst heb ik weinig mee, maar het Energiemuseum en het KGB museum zijn de moeite wel waard. Ze hebben in het hoofdstation nog een klein spoorwegmuseum, niet bijzonder maar ik mocht gratis naar binnen. :D
Ik ook niet veel hoor. Naar een museum gaan is echt 1 van de laatste dingen die ik zou doen op een trip.
Maar Vilnius had ik tijd over en er was niet echt veel te zien en het was ook nog eens koud dus ik was blij om even naar binnen te kunnen.

Energiemuseum klinkt niet zo boeiend haha.
KGB museum had ik ook nog heen gewild maar dat lukte niet meer. Ik ben nog wel naar het museum in het Paleis van de groothertogen geweest. Zeer indrukwekkend om te zien.
Ook in het daar naast gelegen nationaal museum, is wel echt ouderwets allemaal. Niet super boeiend maar heeft een paar mooie collecties.

In elk geval wel een stad om paar dagen heen te gaan. Mooie binnenstad, kleine binnenstad. Lang weekendje weg prima te vermaken en dan is het wel mooi geweest.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:42:20 #204
45833 crew  Fogel
pi_194662579
U¸upis is ook leuk om doorheen te sjouwen als je dan toch in Vilnius bent.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:53:05 #205
357044 Budapestenaar
pi_194665242
Sighișoara al genoemd? Kleurrijk middeleeuws stadje in Transsylvanië.



pi_194834887
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:39 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Over een paar weken maken we een Duits rondje en waarschijnlijk stoppen we ook in Bamberg. Nog lokale tips?

Dresden en Weimar doen we trouwens ook aan.
Eigenlijk niet. Als ik nu in die regio kom ben ik vooral in de plaatsen rondom Bamberg te vinden, in rustige dorpjes. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2020 21:17:09 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')