abonnement Unibet Coolblue
pi_181960718
quote:
“Deze blauwe bolletjestrui leg ik toch niet zomaar bij de rest. Hij krijgt een speciaal plaatsje in ons huis. Allez, op voorwaarde dat mijn vrouw Evelyne ermee akkoord is.” Pas na de 46ste en laatste col van de Vuelta was het zeker: De Gendt is de allereerste Belgische bergkoning in de Ronde van Spanje.

“Het was niet simpel”, blikte de 31-jarige renner op de Zesbergenprijs in Andorra terug. “Gelukkig had ik mijn goede benen bij en passeerde ik als eerste op de eerste col. Dat was vooral mentaal belangrijk. Toen Mollema, toch de betere klimmer, me na drie van de zes cols proficiat wenste, was ik er nog niet gerust op. Want toen was mijn pijp echt al uit. Ik moest meer dan duizend kilometer in de aanval om dit voor elkaar te krijgen. Het is niet eenvoudig om met zo’n trui ook op het eindpodium te raken.”

Thomas De Gendt begon pas op de eerste rustdag aan de trui te denken. “Deze blauwe bolletjestrui, zilver op het BK tijdrijden en ritzeges in de Ronde van Catalonië en Romandië maken dat 2018 een heel goed seizoen is. Was de Tour meegevallen, dan was het een boerenjaar geweest. Zaterdagavond heb ik alles opgedronken wat ik op mijn weg tegenkwam. (schatert) Ik hoef me niet meer in te houden. Neen, ik hoorde niets meer van bondscoach Kevin De Weert. Dat hoeft ook niet meer”, aldus de renner van Lotto-Soudal.

De Gendt hoopt om straks mee te spelen voor de Nieuwsblad-Flandrien-Trofee. “In 2012 werd ik derde in de Giro en won ik op de Stelvio, maar dan had ik de pech dat Tom Boonen alle voorjaarsklassiekers won. Twee jaar geleden won ik op de Ventoux, maar Greg Van Avermaet werd olympisch kampioen. Alweer kansloos dus. Voorlopig steekt er dit keer niemand bovenuit. Flandrien van het Jaar worden, zou heel schoon zijn”, zegt De Gendt, die van plan is om tot zijn veertigste door te gaan. “Ik heb het mooiste vak van de wereld. Dat besef ik heel goed. En dat wil ik zo lang mogelijk ook goed doen.”
Thomas is een drinker. En wil nog 9 jaar doorgaan.
  maandag 17 september 2018 @ 12:21:28 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_181961078
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Thomas is een drinker. En wil nog 9 jaar doorgaan.
Nouja je kan op je 40e als complete nono nog de Vuelta winnen. Dat heeft Horner bewezen.
pi_181961230
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 12:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nouja je kan op je 40e als complete nono nog de Vuelta winnen. Dat heeft Horner bewezen.
Oei, Wimderon quoten en Horner afvallen.

Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_181963725
quote:
Wat vind je uiteindelijk van de werken van Emu? Zijn hele jaar hierop afgestemd om uiteindelijk op hangen en wurgen 12e te worden, met een groot deel van de ploeg in steun en achter hem in het klassement eigenlijk niemand die nog voor een klassement ging (nou ja, de Bizkarratjes van deze wereld, maar die nemen we niet serieus) en één plaatsje voor ploeggenoot Majka die in diverse etappes voor Emu (en Sagan) op kop heeft gereden en in de laatste 1,5 week meermaals heeft moeten inhouden om Emu op sleeptouw te nemen. Of zat de val er voor iets tussen?
  maandag 17 september 2018 @ 15:32:14 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181964061
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:08 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wat vind je uiteindelijk van de werken van Emu? Zijn hele jaar hierop afgestemd om uiteindelijk op hangen en wurgen 12e te worden, met een groot deel van de ploeg in steun en achter hem in het klassement eigenlijk niemand die nog voor een klassement ging (nou ja, de Bizkarratjes van deze wereld, maar die nemen we niet serieus) en één plaatsje voor ploeggenoot Majka die in diverse etappes voor Emu (en Sagan) op kop heeft gereden en in de laatste 1,5 week meermaals heeft moeten inhouden om Emu op sleeptouw te nemen. Of zat de val er voor iets tussen?
Terechte analyse van hoe Buchmann een slechtere versie van Meintjes is. Die laatste reed ooit nog wel eens top-10, dat is Buchmann nog niet gelukt.
pi_181964104
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Terechte analyse van hoe Buchmann een slechtere versie van Meintjes is. Die laatste reed ooit nog wel eens top-10, dat is Buchmann nog niet gelukt.
Buchmann is een stuk beter dan Meintjes.
  maandag 17 september 2018 @ 15:37:01 #257
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181964135
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:35 schreef wimderon het volgende:

[..]

Buchmann is een stuk beter dan Meintjes.
Behalve dat Meintjes al top-10 reed in de Tour (twee maal 8e) en in Spanje ook al eens 10e werd. En Buchmann is slechts een half jaar jonger, en zijn prestatie van 12e in deze Vuelta reed Meintjes in 2017 - vorig jaar nog - ook al bijeen nadat hij een Tour erop had zitten.
  maandag 17 september 2018 @ 16:10:19 #258
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_181964684
quote:
De Gendt over Van Impe: "Ik begin mij een beetje te schamen dat ik trui gewonnen heb"

Lucien Van Impe vindt het "prachtig" dat hij met Thomas De Gendt een opvolger als bergkoning in een grote ronde heeft, maar plaatst ook een kritische noot. "De bergtrui betekent niet meer hetzelfde als 20 jaar geleden", zei hij gisteren. De Gendt countert vandaag met een scherpe tweet.

"#vroegerwasallesbeter"
Lucien Van Impe herhaalde gisteren nog eens dat hij "respect" heeft voor Thomas De Gendt, die de Vuelta als bergkoning afsloot. Maar de zesvoudige bolletjestrui in de Tour liet zich ook kritisch uit.



"Vroeger stonden er 10 renners aan de start van een grote ronde die echt voor die bergtrui gingen. Die gingen sprinten om als eerste boven te zijn. Nu is het zielig. De drager van die bergtrui moet er vaak af als er echt geklommen wordt op de grote cols. Wat is die trui nog waard, daar denk ik al een paar jaar over na. De echte klimmers doen niet mee voor de bergtrui", klonk het.



Op Twitter reageert Thomas De Gendt als door een wesp gestoken. "Ik begin mij een beetje te schamen dat ik hem gewonnen heb. Het spijt mij dat ik in exclusieve lijstjes sta waar ik niet thuishoor. (Ritwinnaar 3 grote rondes, podium Giro, bergtrui Vuelta.) #vroegerwasallesbeter", was zijn boodschap.

"Ik ben misschien niet de beste klimmer, maar dat maakt mij niet zo veel uit"
In Sporza Radio reageerde Thomas De Gendt gisteren nog op het standpunt van Lucien Van Impe. "Iedereen is vrij om zoveel mogelijk punten te sprokkelen. Het is een klassement met punten. De andere klimmers moeten dan maar meer hun best doen om boven mij te staan. Dat is nu niet het geval", verdedigde De Gendt zijn bergtrui.



"Dit puntensysteem bevoordeelt de vluchters. Maar als het telkens dezelfde winnaar was geweest op de aankomsten bergop, dan zou hij de trui gehad hebben. Het is misschien wel zo dat ik niet de beste klimmer ben, maar dat maakt mij niet zo heel veel uit."



"In de Giro of de Tour wint ook zelden de allerbeste klimmer de bergtrui, maar wel het algemene klassement. Zij sparen zich op dagen waarin ik wel in de aanval ga. Zo'n slotklim is niets voor mij, daar pakken zij de punten. Maar de 150 kilometer voor die laatste klim zijn net zo vermoeiend als de laatste 15."
Aiii.
pi_181966411
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 16:10 schreef kaasplankje het volgende:
"De bergtrui betekent niet meer hetzelfde als 20 jaar geleden"
Van Impe is ook niet helemaal actueel meer. 20 jaar geleden werden de bergtruien ook al meestal door aanvallers gewonnen. In de periode klaagde hij namelijk al over Virenque.
in a crowd you lose humanity
pi_181967419
CiclismoInter twitterde op maandag 17-09-2018 om 16:14:19 ¡Gestos como estos los hacen grandes! Seguramente ese niño no olvidará jamás el regalo de @GeorgeNBennett (@LottoJumbo_road) #LaVuelta18 📹@Furgen_ https://t.co/itzRzAUANH reageer retweet
Mooi
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_181967469
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 16:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Aiii.
Ik vind die oude generatie maar extreem vermoeiend. Lekker pronken hoe alles beter was toen de pelotons veel kleiner waren, er maar een paar serieuze landen waren en iedereen zo'n beetje hetzelfde programma reed.
pi_181967499
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2018 18:44 schreef franklop het volgende:
CiclismoInter twitterde op maandag 17-09-2018 om 16:14:19 ¡Gestos como estos los hacen grandes! Seguramente ese niño no olvidará jamás el regalo de @GeorgeNBennett (@LottoJumbo_road) #LaVuelta18 📹@Furgen_ https://t.co/itzRzAUANH reageer retweet
Mooi
^O^
pi_181967505
Ik snap Van Impe wel maar het wielrennen is nu eenmaal veranderd.
  maandag 17 september 2018 @ 19:19:07 #264
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_181968066
Zoals de ouden zongen...
pi_181969753
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2018 18:44 schreef franklop het volgende:
CiclismoInter twitterde op maandag 17-09-2018 om 16:14:19 ¡Gestos como estos los hacen grandes! Seguramente ese niño no olvidará jamás el regalo de @GeorgeNBennett (@LottoJumbo_road) #LaVuelta18 📹@Furgen_ https://t.co/itzRzAUANH reageer retweet
Mooi
Mooi dat hij Quintana nog wat te drinken geeft.
pi_181969779
Ondertussen bij The Wolfpack:
pi_181969811
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 20:39 schreef wimderon het volgende:
Ondertussen bij The Wolfpack:
[ afbeelding ]
TausGod _O_
pi_181970130
Was een mooi wieler seizoen. Die najaarskoersen volg ik meestal niet zo meer. Ronde van Hainan bv, weet niet eens of dat uitgezonden wordt maar tijdverschil speelt mogelijk ook een rol.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 17 september 2018 @ 21:08:46 #269
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181970509
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:55 schreef Godshand het volgende:
Was een mooi wieler seizoen. Die najaarskoersen volg ik meestal niet zo meer. Ronde van Hainan bv, weet niet eens of dat uitgezonden wordt maar tijdverschil speelt mogelijk ook een rol.
Het WK en de Italiaanse najaarskoersen zijn echt nog wel de moeite waard. Daarna vind ik het ook wel mooi geweest
pi_181970615
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:08 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het WK en de Italiaanse najaarskoersen zijn echt nog wel de moeite waard. Daarna vind ik het ook wel mooi geweest
Ronde van Lombardije is ook voor mij de laatste koers.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 17 september 2018 @ 21:19:44 #271
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_181970901
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 20:39 schreef wimderon het volgende:
Ondertussen bij The Wolfpack:
[ afbeelding ]
Daar is stevig gedronken.
  maandag 17 september 2018 @ 23:17:43 #272
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_181973943
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:12 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ronde van Lombardije is ook voor mij de laatste koers.
Ik betrap mezelf er vaak op te stoppen na het WK. Elk jaar wil ik Lombardije gaan kijken en heb ik toch ineens geen zin meer omdat het een beetje als mosterd na de maaltijd voelt :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')