abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 31 mei 2018 @ 15:59:36 #126
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_179514467
De Gees moet naar Sunweb
leuk
pi_179515218
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:59 schreef Raap het volgende:
De Gees moet naar Sunweb
Nee joh
pi_179517224
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:46 schreef DeeBee het volgende:
Zelfs top-10 mannen zoals Pozzovivo werden al op 3-4 minuten gezet op de Finestre...dus denken dat knechten hadden geholpen slaat nergens op.

Dat Sunweb een hilarisch zwak team heeft / had is wel waar, maar dat maakte in deze etappe niks uit. Al is het wel frustrerend voor Tom, want hij is telkens wel heel vatbaar voor dit soort situaties...
Een goede ploegleider had er wellicht voor kunnen zorgen dat Carapaz en Lopez (en daardoor Pinot ook) mee gingen werken, al dan niet met een flinke zak geld. Maar ik denk dat Marc Reef en co. drukker waren met het ruiken aan hun eigen scheten en dat niet eens geprobeerd hebben.
pi_179517257
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:56 schreef DeeBee het volgende:
Ja, figuren als slaaf Wout zijn ondertussen de uitzondering.

Al die andere kutrenners gaan voor Meintjes klassementen, lekker nooit in beeld rijden voor P23. Ga dan knechten voor Tom...
De Kelderman opzet kan toch prima? Knecht in de grote ronde die Dumoulin voor het klassement rijdt en in de voorbereidingskoersen en een andere ronde zelf kopman omdat Dumoulin dat werk kennelijk niet rullevant vindt. Pozzovivo gaat in de Tour ook knechten voor Nibali bijvoorbeeld. En bij Mitchelton halen ze wel een Nieve binnen. Daar moet je echt bovenop zitten als je iemand als Dumoulin in je ploeg hebt en niet nog eens wat middelmaat voor de kasseien binnenhalen en de Bauhausjes en Walscheidjes van deze wereld aanhouden.
  donderdag 31 mei 2018 @ 19:16:58 #130
80382 manny
30 is best veel
pi_179518716
Niet gaan klagen over een tweede plek in de Giro toch. twee jaar achter elkaar podium in een grote ronde. Ik denk dat iedereen er vooraf voor had getekend. En ja... als..... ja.... als.....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 31 mei 2018 @ 19:38:30 #131
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179519184
Chris Froome misses the Dauphiné for the first time since 2011 after Giro d'Italia victory
pi_179533595
quote:
Niet Chris Froome, maar Tom Dumoulin bepaalde afgelopen zondag in de slotrit van de Giro d'Italia dat er niet meer werd gestreden voor het algemeen klassement.

Dat vertelde de Maastrichtenaar donderdagavond in café Rebelle in Maastricht, waarin werd teruggeblikt op de Giro d'Italia.

Neutralisatie
Tijdens de laatste rit in Rome besloot de organisatie dat er niet meer om het algemeen klassement werd gestreden. Dumoulin: "Ik ben op een gegeven moment naar Froome gegaan om die neutralisatie voor te stellen. Ik vond het parcours van de laatste rit veel te gevaarlijk. En ik had sowieso niet willen winnen door een valpartij."
https://www.1limburg.nl/d(...)ome?context=topstory

Tom is een lafaard.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 juni 2018 @ 11:34:23 #133
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179533641
quote:
Lafaard? Hij heeft groot gelijk.

"En ik had sowieso niet willen winnen door een valpartij."
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 11:47:32 #134
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_179533950
quote:
Tja, in z'n hoofd had ie de Giro toch al verloren. Hij had geen zin om nog onnodige risico's te nemen. Ik begrijp wel waar ie vandaan komt.
pi_179534045
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lafaard? Hij heeft groot gelijk.

"En ik had sowieso niet willen winnen door een valpartij."
Ook al is het de laatste etappe van een grote ronde, de algemene trend om steeds sneller maar koersen te neutraliseren vanwege slechte wegen of het weer begint wel vrij vervelend te worden.

En dat niet willen winnen door een valpartij is ook vrij onzinnig, kan me niet voorstellen dat zijn concurrenten er ook zo over zouden denken als ze in zijn positie waren. Zou hij echt gaan staan wachten als Froome daadwerkelijk was gevallen :')? Er werd ook niet op hem gewacht vorig jaar of toen Kruijswijk de sneeuwmuur inreed.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 juni 2018 @ 11:52:53 #136
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179534076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:51 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Ook al is het de laatste etappe van een grote ronde, de algemene trend om steeds sneller maar koersen te neutraliseren vanwege slechte wegen of het weer begint wel vrij vervelend te worden.

En dat niet willen winnen door een valpartij is ook vrij onzinnig, kan me niet voorstellen dat zijn concurrenten er ook zo over zouden denken als ze in zijn positie waren. Zou hij echt gaan staan wachten als Froome daadwerkelijk was gevallen :')? Er werd ook niet op hem gewacht vorig jaar of toen Kruijswijk de sneeuwmuur inreed.
Hij had waarschijnlijk niet staan wachten nee, maar het is wel een kutmanier om zo te winnen. Hij was toch al kansloos onder normale omstandigheden, die rit ging nergens meer over.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_179534299
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:51 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Ook al is het de laatste etappe van een grote ronde, de algemene trend om steeds sneller maar koersen te neutraliseren vanwege slechte wegen of het weer begint wel vrij vervelend te worden.

En dat niet willen winnen door een valpartij is ook vrij onzinnig, kan me niet voorstellen dat zijn concurrenten er ook zo over zouden denken als ze in zijn positie waren. Zou hij echt gaan staan wachten als Froome daadwerkelijk was gevallen :')? Er werd ook niet op hem gewacht vorig jaar of toen Kruijswijk de sneeuwmuur inreed.
Het was eerst al grote onzin om de slotetappe in Rome te houden, zover qua afstand waar de voorlaatste etappe werd gehouden. De Giro hoort in Milaan te eindigen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 juni 2018 @ 17:02:21 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_179541123
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:02 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het was eerst al grote onzin om de slotetappe in Rome te houden, zover qua afstand waar de voorlaatste etappe werd gehouden. De Giro hoort in Milaan te eindigen.
Het was natuurlijk de hele opzet om de heilige steden te verbinden, maar leg dan de rest van het parcours anders
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:17:03 #139
56724 Wombcat
rent wiel
pi_179544395
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:51 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Ook al is het de laatste etappe van een grote ronde, de algemene trend om steeds sneller maar koersen te neutraliseren vanwege slechte wegen of het weer begint wel vrij vervelend te worden.

En dat niet willen winnen door een valpartij is ook vrij onzinnig, kan me niet voorstellen dat zijn concurrenten er ook zo over zouden denken als ze in zijn positie waren. Zou hij echt gaan staan wachten als Froome daadwerkelijk was gevallen :')? Er werd ook niet op hem gewacht vorig jaar of toen Kruijswijk de sneeuwmuur inreed.
Eens.

Als Tom consequent is, gaat hij voorstellen om de kasseienetappe in de Tour te neutraliseren voor het klassement. De kans is namelijk groot dat er daar één of meerdere klassementsrenners uitvallen door een valpartij. Het parkoers is dus veel te gevaarlijk.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 21 augustus 2019 @ 17:47:42 #141
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_188559152
Waarom het 2018-topic.
pi_188559166
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:47 schreef Pino112 het volgende:
Waarom het 2018-topic.
Oh, dit was het eerste Giro-topic wat ik vond en ik heb niet op het jaartal gelet.
Misschien moet iemand maar een 2020 topic maken.
Citius, Altius, Fortius.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')