abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 18 maart 2024 @ 12:35:38 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212870988
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Kun je dat laatste met zekerheid stellen? Zeker wanneer je kijkt naar de prestaties vanaf 2022? Newey koos met zijn high rake concept denk ik ook voor meer downforce en ook meer luchtweerstand. Ik denk dat de iets lagere snelheid ook een gevolg was van het concept. Mercedes is nog steeds min of meer dezelfde motor als in 2021 en is totaal niet met de maat der dingen. Ik denk vooral omdat Newey vanaf 22 gefocust heeft op zo min mogelijk luchtweerstand.
Wat ik juist begreep is dat downforce uit de bodem minder drag veroorzaakt dan met de vleugels, vandaar dat high rake concept t/m 21, de Red Bull was minder draggy dan de Mercedes.
Ook een gevolg hiervan is dat Red Bull veel meer data en ervaring had met bodemdownforce dan bijvoorbeeld Mercedes en ze vanaf 22 hier dus goed gebruik van hebben gemaakt.
pi_212871005
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja logisch, maar je hebt al sinds het tijdperk dat Raikkonen nog in een Lotus zat dat coureurs wanneer ze het gas mogen opendraaien die auto ineens helemaal zichzelf wordt en als een speer gaat. Er is iets meer aan de hand dan alleen de evenredige uitruil tussen drag en downforce.
[..]
Red Bull is getuchtigd door de Mercedes, pitstops, driveability, opofferen van banen dan wel bochten, planmatige en regelmatige updates, ze hebben gewoon alles buiten de auto zelf leren maximaliseren, net als Verstappen zelf. Ferrari is toch meer van 'wij gaan de allermooiste auto bouwen', en als dat dan niet de snelste blijkt is het volgend jaar beter.
Kunnen ze beter Lamborghini designers in dienst nemen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 18 maart 2024 @ 12:37:30 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212871012
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Kunnen ze beter Lamborghini designers in dienst nemen.
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.
pi_212871026
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.
Smaken verschillen :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_212871791
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.
Die zie ik echt niet. Ik vind beide merken 3x niks qua wegauto's, maar Lamborghini is wel wat eigenzinniger dan Ferrari en dat spreekt me wat meer aan.

Beide te opzichtig naar mijn smaak, al zijn de Ferrari's uit de jaren '60/'70 (de 250 bijvoorbeeld) wel vreselijk vet.
  maandag 18 maart 2024 @ 14:15:49 #281
37887 Dauthi
Progressive
pi_212872073
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, ik wil Newey best de beste ontwerper van de laatste 30 jaar noemen, en beste ooit sluit ik ook niet uit. Maar dat beterkent niet dat het beste chassis met de beste aero altijd van hem komt en al helemaal niet dat het ook de beste auto is.

Hoe flatterend voor Bottas en Hamilton de Mercedes ook gebleken is, we moeten de enorme suprematie niet overdrijven en achteraf op elk seizoen en elke race projecteren. Maar motorvermogen over hebben betekent vaak ook dat de aero veel beter werkt, dat die in partymode aerodynamisch ineens tot leven komt en zijn sweetspot krijgt.
F1 is een teamsport, het is nooit slechts 1 persoon die voor het succes zorgt.
Maar het is wel vrij duidelijk dat er bepaalde personen zijn die meer toevoegen aan een team dan anderen.

En de Engelsen kunnen met recht chauvinistisch zijn, de 3 top ontwerpers zijn allemaal Engels, vrijwel alle teams zitten in Engeland, enkele van de beste motorenbouwers zitten in Engeland.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_212872107
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 14:15 schreef Dauthi het volgende:

[..]
F1 is een teamsport, het is nooit slechts 1 persoon die voor het succes zorgt.
Maar het is wel vrij duidelijk dat er bepaalde personen zijn die meer toevoegen aan een team dan anderen.

En de Engelsen kunnen met recht chauvinistisch zijn, de 3 top ontwerpers zijn allemaal Engels, vrijwel alle teams zitten in Engeland, enkele van de beste motorenbouwers zitten in Engeland.
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.
  maandag 18 maart 2024 @ 14:30:25 #283
37887 Dauthi
Progressive
pi_212872153
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 14:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.
Het lijkt het diepst te zitten bij de Hamilton haters :D

Het moet ook iedere keer weer aangehaald worden _O-

Zelfs de hele preseason ging het hier over niets anders dan AD21, het is zo treurig, zeker gezien de meeste hier Max fans zijn.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  FOK!fotograaf maandag 18 maart 2024 @ 17:24:50 #284
842 Zorro
Z
pi_212873977
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 14:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.
Jim Clark is een Duitser? :o
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_212873984
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2024 17:24 schreef Zorro het volgende:

[..]
Jim Clark is een Duitser? :o
Jim Klark.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 maart 2024 @ 22:02:49 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_212877702

Best wel interessante inzichten in waarom Williams zo afgegleden was en wat er achter de schermen gebeurt om de weg omhoog te vinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_212878558
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Die zie ik echt niet. Ik vind beide merken 3x niks qua wegauto's, maar Lamborghini is wel wat eigenzinniger dan Ferrari en dat spreekt me wat meer aan.

Beide te opzichtig naar mijn smaak, al zijn de Ferrari's uit de jaren '60/'70 (de 250 bijvoorbeeld) wel vreselijk vet.
Bij Lamborghini kan je zeggen "en hier zitten de machinegeweren en lasers oid bij james bond", dat lukt niet bij elke Ferrari :P. Dat is de charme van een lambo, ze zijn knotsgek daar, op een goede manier.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')