Wat ik juist begreep is dat downforce uit de bodem minder drag veroorzaakt dan met de vleugels, vandaar dat high rake concept t/m 21, de Red Bull was minder draggy dan de Mercedes.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Kun je dat laatste met zekerheid stellen? Zeker wanneer je kijkt naar de prestaties vanaf 2022? Newey koos met zijn high rake concept denk ik ook voor meer downforce en ook meer luchtweerstand. Ik denk dat de iets lagere snelheid ook een gevolg was van het concept. Mercedes is nog steeds min of meer dezelfde motor als in 2021 en is totaal niet met de maat der dingen. Ik denk vooral omdat Newey vanaf 22 gefocust heeft op zo min mogelijk luchtweerstand.
Kunnen ze beter Lamborghini designers in dienst nemen.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja logisch, maar je hebt al sinds het tijdperk dat Raikkonen nog in een Lotus zat dat coureurs wanneer ze het gas mogen opendraaien die auto ineens helemaal zichzelf wordt en als een speer gaat. Er is iets meer aan de hand dan alleen de evenredige uitruil tussen drag en downforce.
[..]
Red Bull is getuchtigd door de Mercedes, pitstops, driveability, opofferen van banen dan wel bochten, planmatige en regelmatige updates, ze hebben gewoon alles buiten de auto zelf leren maximaliseren, net als Verstappen zelf. Ferrari is toch meer van 'wij gaan de allermooiste auto bouwen', en als dat dan niet de snelste blijkt is het volgend jaar beter.
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kunnen ze beter Lamborghini designers in dienst nemen.
Smaken verschillenquote:Op maandag 18 maart 2024 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.
Die zie ik echt niet. Ik vind beide merken 3x niks qua wegauto's, maar Lamborghini is wel wat eigenzinniger dan Ferrari en dat spreekt me wat meer aan.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, Lambo's zijn allemaal slechte Countach klonen.
F1 is een teamsport, het is nooit slechts 1 persoon die voor het succes zorgt.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ik wil Newey best de beste ontwerper van de laatste 30 jaar noemen, en beste ooit sluit ik ook niet uit. Maar dat beterkent niet dat het beste chassis met de beste aero altijd van hem komt en al helemaal niet dat het ook de beste auto is.
Hoe flatterend voor Bottas en Hamilton de Mercedes ook gebleken is, we moeten de enorme suprematie niet overdrijven en achteraf op elk seizoen en elke race projecteren. Maar motorvermogen over hebben betekent vaak ook dat de aero veel beter werkt, dat die in partymode aerodynamisch ineens tot leven komt en zijn sweetspot krijgt.
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
F1 is een teamsport, het is nooit slechts 1 persoon die voor het succes zorgt.
Maar het is wel vrij duidelijk dat er bepaalde personen zijn die meer toevoegen aan een team dan anderen.
En de Engelsen kunnen met recht chauvinistisch zijn, de 3 top ontwerpers zijn allemaal Engels, vrijwel alle teams zitten in Engeland, enkele van de beste motorenbouwers zitten in Engeland.
Het lijkt het diepst te zitten bij de Hamilton hatersquote:Op maandag 18 maart 2024 14:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.
Jim Clark is een Duitser?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jammer dat de GOAT een Duitser is. Dat zal wel pijn doen.
Jim Klark.quote:
Bij Lamborghini kan je zeggen "en hier zitten de machinegeweren en lasers oid bij james bond", dat lukt niet bij elke Ferrari . Dat is de charme van een lambo, ze zijn knotsgek daar, op een goede manier.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die zie ik echt niet. Ik vind beide merken 3x niks qua wegauto's, maar Lamborghini is wel wat eigenzinniger dan Ferrari en dat spreekt me wat meer aan.
Beide te opzichtig naar mijn smaak, al zijn de Ferrari's uit de jaren '60/'70 (de 250 bijvoorbeeld) wel vreselijk vet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |