abonnement Unibet Coolblue
pi_154510455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:18 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Staat de steiger er weer :D Zo een 8-10 jaar geleden toen ik er was stond de steiger er, volgens mij is de steiger vele jaren niet weggehaald. In 2013 nogmaals geweest en was de steiger weg ^O^
Yep, hij staat nu links van de foto en sluit die hele wand af. Toch wel zonde.





Over zonde gesproken, waarom hebben de Ottomanen er in de 19e eeuw voor gekozen om die mega 'stickers' (want daar vind ik ze op lijken) overal in de Aya Sofia te hangen. Ik vind ze totaal niet bij de rest van het gebouw passen, terwijl de (oudere) Islamitische gedeeltes in het midden van het gebouw op zich niet misstaan.

[ Bericht 17% gewijzigd door Augustus_Thijs op 21-07-2015 12:53:04 ]
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 21 juli 2015 @ 12:33:31 #52
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_154510501
Ja die stijger was wel zonde ja.

Ben gisteren terug van een weekje Istanbul. Wat een stad _O_
Vond de sfeer in het begin wat minder, maar daar raakte ik snel aan gewend. En vanaf het Suikerfeest werd het nog beter. Mooi om mee te maken O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_154510533
In 2009 stond de steiger recht in het midden omdat ze blijkbaar bij het plafond van de grote koepel moesten. Wat dat betreft lijkt het op die foto's nu wel mee te vallen.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:48:13 #54
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_154614916
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 02:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat lijkt zo en dat komt omdat er niet zoveel op straatniveau zit. :)

De goede cafes, bars en dancings zitten vaak op de bovenste verdiepingen van de gebouwen rondom Istiklal. Dan ga je ergens een deurtje door en met een gammele lift naar boven en dan is er iets.

[ afbeelding ]

Het Galatacafe, dat bij de Galatatoren zit is ook zo'n locatie, maar dan beter. Totaal verborgen en als je het weet te vinden zit je daar met een fantantisch uitzicht over de bosphorus en de overkant aan een biertje met tientallen anderen. Me gusta.

[ afbeelding ]

Als je naar goede locaties wil, spreek dan gewoon iemand aan in de stad en vraag waar hij of zij meestal naartoe gaat. Met een beetje geluk heb je niet alleen een mooie bar te pakken maar ook iemand die mee is om een biertje te pakken. Ik zou het niet zo snel in ieder land doen maar met Turken heb ik hele goede ervaringen. Niet voor niets 4,5 jaar gewoond.

Het Ara Guler cafe van de wereldberoemde fotograaf is ook een aanrader, hij komt er zelf ook geregeld. Die zit wel op straatlevel maar ergens op een afslag rechts op Istiklal als je uit de richting van de Galatatoren komt.

[ afbeelding ]
Ik ben vandaag dakterras gaan spotten in Taksim. Gewoon naar boven kijken waar licht brandt en kijken of je een ingang vindt. Als je twijfelt ga je om een hoekje staan om te kijken of er mensen in en uit lopen en wat voor mensen het zijn. Als er studenten tussen zitten dan zit het meestal goed qua prijs. Op die manier kwam ik dit pareltje tegen:

https://harita.yandex.com.tr/-/CVc85F4z

De ingang met alleen een lift. Ga naar de 6e verdieping:



En je komt hier uit:





http://www.nesiguzel.net/asmalimescitde-bir-tavanarasi/

Ik heb alleen maar een biertje gedronken en sigaretje gerookt in het rookhok. Ik vroeg wat mijn rekening voor het biertje was. O, je hoeft niks te betalen :o
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_154616257
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik ben vandaag dakterras gaan spotten in Taksim. Gewoon naar boven kijken waar licht brandt en kijken of je een ingang vindt. Als je twijfelt ga je om een hoekje staan om te kijken of er mensen in en uit lopen en wat voor mensen het zijn. Als er studenten tussen zitten dan zit het meestal goed qua prijs. Op die manier kwam ik dit pareltje tegen:

https://harita.yandex.com.tr/-/CVc85F4z

De ingang met alleen een lift. Ga naar de 6e verdieping:

[ afbeelding ]

En je komt hier uit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.nesiguzel.net/asmalimescitde-bir-tavanarasi/

Ik heb alleen maar een biertje gedronken en sigaretje gerookt in het rookhok. Ik vroeg wat mijn rekening voor het biertje was. O, je hoeft niks te betalen :o

goed bezig.. :)

Is het toevallig op een hoek ergens tegen het midden van Istiklal aan de zijde tegenover de McDonalds (die zit veel verder maar om een beetje een idee te krijgen))? Ik heb in zo'n soort plaats gegeten 3 jaar geleden. Ik ben de naam alweer vergeten en het was avond, maar het staat me bij dat het vrij klein was en een beetje dezelfde atmosfeer had als op je foto. De olielampen herinner ik me nog.. maar die worden op meer plaatsen gebruikt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 25-07-2015 02:06:08 ]
  zaterdag 25 juli 2015 @ 18:22:28 #56
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_154629608
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 01:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

goed bezig.. :)

Is het toevallig op een hoek ergens tegen het midden van Istiklal aan de zijde tegenover de McDonalds (die zit veel verder maar om een beetje een idee te krijgen))? Ik heb in zo'n soort plaats gegeten 3 jaar geleden. Ik ben de naam alweer vergeten en het was avond, maar het staat me bij dat het vrij klein was en een beetje dezelfde atmosfeer had als op je foto. De olielampen herinner ik me nog.. maar die worden op meer plaatsen gebruikt.
Als je de Yandex link klikt dan heb je het gevonden ;) Het is dichtbij het Şişhane metrostation en vlak bij Babylon. De straatnaam staat n.b. op de eerste foto die ik geplaatst heb. Asmalı Mescit caddesi nummer 10. Emir Han appartement binnenlopen. Er zijn geen trappen, alleen maar een lift. Links en rechts zie je bierfusten staan. Bij de ingang zit een oude man die de zoekende mensen wel herkent en je verder helpt. Op de 6e verdieping val je gelijk met je neus in de boter. Rechts van je staat de bar. Voor de rest knusse tafeltjes en stoeltjes waar je lekker kan eten. De menukaart krijg je samen met een pen en papier. Het is de bedoeling dat je hier je bestelling in schrijft en dit weer meegeeft aan de ober. Anders zit je schaapachtig te wachten op bediening :+ In een hoekje is er een rookhok met 4 à 5 plaatsen. Je kunt gerust je biertje meenemen. Er zijn tafels.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_154630145
As maandag ga ik naar Istanbul voor een week, wist helemaal niet dat dit topic bestond.

Verkapte tvp

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2015 18:49:57 ]
  zondag 26 juli 2015 @ 11:11:05 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_154641307
Begin september weer een paar daagjes met stiefmoeder en vriendin voor zaken naar Istanbul :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_154643509
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:22 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als je de Yandex link klikt dan heb je het gevonden ;) Het is dichtbij het Şişhane metrostation en vlak bij Babylon. De straatnaam staat n.b. op de eerste foto die ik geplaatst heb. Asmalı Mescit caddesi nummer 10. Emir Han appartement binnenlopen. Er zijn geen trappen, alleen maar een lift. Links en rechts zie je bierfusten staan. Bij de ingang zit een oude man die de zoekende mensen wel herkent en je verder helpt. Op de 6e verdieping val je gelijk met je neus in de boter. Rechts van je staat de bar. Voor de rest knusse tafeltjes en stoeltjes waar je lekker kan eten. De menukaart krijg je samen met een pen en papier. Het is de bedoeling dat je hier je bestelling in schrijft en dit weer meegeeft aan de ober. Anders zit je schaapachtig te wachten op bediening :+ In een hoekje is er een rookhok met 4 à 5 plaatsen. Je kunt gerust je biertje meenemen. Er zijn tafels.
De yandex link laadt geen kaart op mn telefoon. Alleen t yandex logo.

Maar het klinkt redelijk 't zelfde. :)

Het Ara cafe wellicht ook ff proberen, mocht je er nog ff zijn. Qua dranken is 't misschien niet bijzonder (hoofdzakelijk warme dranken) maar het is een open museum met z'n werk. Je vindt er veel uit z'n beroemde Istanbul serie.
  zondag 26 juli 2015 @ 15:46:23 #60
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_154647701
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:25 schreef Beathoven het volgende:
Het Ara cafe wellicht ook ff proberen, mocht je er nog ff zijn. Qua dranken is 't misschien niet bijzonder (hoofdzakelijk warme dranken) maar het is een open museum met z'n werk. Je vindt er veel uit z'n beroemde Istanbul serie.
Het lijkt me zeker de moeite waard. Vooral om mijn eigen herinneringen op te halen. Maar op dit moment is het echt klef warm hier, dus ik ga niet zo snel overdag ergens naar toe.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')