abonnement Unibet Coolblue
pi_197498281
Vandaag even een stevige bestelling geplaatst _O_

Gabor Szabo - Dreams
Elbow - Giants of all sizes
Sohn - Rennen
Steven Wilson - The Future Bites
The Verve - Urban Hymns
Nine Inch Nails - With Teeth
Editors - Weight of your love
Daft Punk - Random Access Memories
The Smiths - The World Won't Listen
Fleetwood Mac - Rumours
Carina Round - Things you should know
Bill Withers - Greatest Hits
The Gaslight Anthem - The 59' Sound

En nog een paar.

Mooi om naar uit te kijken _O_
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:25:55 #227
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_197502151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 00:49 schreef Vanillekwarktas het volgende:
The Gaslight Anthem - The 59' Sound

Dat was mijn eerste vinylplaat die ik kocht :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_197505433
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat was mijn eerste vinylplaat die ik kocht :D
Tik 'm aan ouwe lubbes
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:52:46 #229
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_197509483
Zelf paar maanden terug voor het eerst sinds jaren weer een elpee gekocht:

quote:
6s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:36 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, eens even kijken waar ik twee jaar terug was gebleven.

Ah, nummertje 54.

Sinds kort hebben we hier in Den Helder zowaar weer een platenzaak. Ze zaten al een jaartje in Julianadorp maar nooit aan toegekomen om heen te gaan. Deze vader en zoon zijn nu dus verhuisd naar het centrum alhier. Was er al een paar keer geweest de afgelopen maanden, maar mijn platenspeler werkte niet helemaal lekker, dus dacht eerst dat maar even regelen (eventueel voor nieuwe kijken) voordat ik weer eens een plaat ga kopen. Maar zowaar heb ik hem weer aan de praat gekregen. Toen ik toch een beetje in mijn platenspeler ben gedoken ook maar even besloten een nieuwe naald te kopen. Heb de platenspeler nu 7 jaar en geen idee hoeveel hij voor die tijd gebruikt is, heb zelf nooit een nieuwe naald gekocht in ieder geval. Die naald kwam vandaag binnen.

Ik liep dus zaterdag in die platenzaak en kwam dit album tegen, de 50th anniversary edition. Mooie uitbreiding van mijn collectie(tje) dacht ik zo. Eerste plaat die ik in Den Helder heb gekocht en mijn laatste platenaankoop was sowieso alweer wat jaren geleden.

D54: King Crimson - In the Court of the Crimson King


|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_197509509
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:52 schreef Dagoduck het volgende:
Zelf paar maanden terug voor het eerst sinds jaren weer een elpee gekocht:
[..]

ohja die wil ik ook nog :+
pi_200923969
Na verhuizing ook een nieuwe 'vaste' platenzaak. Bij het eerste bezoek kreeg ik meteen koffie aangeboden, dat komt wel goed dus..
Wel jammer dat het overgrote deel van de merchandise tweedehands is.
...
  woensdag 24 november 2021 @ 16:27:32 #232
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_202320544
Kwam deze nog tegen.

https://ftc-row.myshopify(...)-cover-frame-3034809



Stuk goedkoper dan die 'lijstjes' die hier jaren geleden wel eens gepost zijn.



Voor platen die je niet afspeelt uiteraard, anders blijf je wisselen :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:32:33 #233
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_207706442
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 15:28:56 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208933485
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 29 april 2023 @ 06:24:02 #235
226981 Gehenna
Volksmenner
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 09:53:02 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208940286
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 29 april 2023 @ 15:30:08 #237
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_208943360
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_208944247
Dat ben ik, maar dan met tapes. Sinds vlak voor covid ben ik grotendeels via bandcamp dingen gaan kopen, maar heb nog steeds geen goede tapedeck.

Wat platen betreft ben ik het omgekeerde, we hebben meerdere platenspelers maar een deel van m'n collectie draai ik nauwelijks omdat het super gelimiteerde dingen zijn. Niet dat ik van plan ben die platen te verkopen, maar wil ze zo mint mogelijk houden :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_208944578
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 16:20 schreef OMG het volgende:
Wat platen betreft ben ik het omgekeerde, we hebben meerdere platenspelers maar een deel van m'n collectie draai ik nauwelijks omdat het super gelimiteerde dingen zijn. Niet dat ik van plan ben die platen te verkopen, maar wil ze zo mint mogelijk houden .
Maar platen zijn er toch gewoon voor om afgespeeld te worden?

Wat is het verschil als je het niet doet? Stel dat ze wel een beetje beschadigd raken, wat dan? Als je ze nooit zou spelen en 'm gewoon in de kast hebt staan is het resultaat precies hetzelfde.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208945824
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 16:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar platen zijn er toch gewoon voor om afgespeeld te worden?

Wat is het verschil als je het niet doet? Stel dat ze wel een beetje beschadigd raken, wat dan? Als je ze nooit zou spelen en 'm gewoon in de kast hebt staan is het resultaat precies hetzelfde.
Absoluut, en voor het grootste gedeelte is dat ook het geval, alleen bij een deel gedraag ik me soms ineens als een verzamelaar die dingen niet eens uit de verpakking wil halen, want verzameling en conditie etc.. Maar draai ze wel, maar minder dan de rest.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_208947043
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:31 schreef OMG het volgende:

[..]
Absoluut, en voor het grootste gedeelte is dat ook het geval, alleen bij een deel gedraag ik me soms ineens als een verzamelaar die dingen niet eens uit de verpakking wil halen, want verzameling en conditie etc.. Maar draai ze wel, maar minder dan de rest.
Ik heb het ook hoor, maar het slaat eigenlijk nergens op. Als je gewoon een goede set up bent en je zuinig bent kan je wel je hele leven met die platen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 27 september 2023 @ 09:18:47 #242
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210764633
Discogs is tegenwoordig wel doorgedraaid wat prijzen betreft zeg :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 27 september 2023 @ 09:20:24 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210764647
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:31 schreef OMG het volgende:

[..]
Absoluut, en voor het grootste gedeelte is dat ook het geval, alleen bij een deel gedraag ik me soms ineens als een verzamelaar die dingen niet eens uit de verpakking wil halen, want verzameling en conditie etc.. Maar draai ze wel, maar minder dan de rest.
Platen die ik niet draai zijn hooguit platen die onhandig zijn :D ik heb er één waar de speaker de hoes is daar zit dus een electriciteitsdraad aan en een printplaat, die laat ik het liefst in de kast staan omdat die heel makkelijk stuk kan gaan :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer woensdag 27 september 2023 @ 10:08:21 #244
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_210764983
quote:
88s.gif Op woensdag 27 september 2023 09:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Platen die ik niet draai zijn hooguit platen die onhandig zijn :D ik heb er één waar de speaker de hoes is daar zit dus een electriciteitsdraad aan en een printplaat, die laat ik het liefst in de kast staan omdat die heel makkelijk stuk kan gaan :D
Wacht wat.
🐙
  Moderator woensdag 27 september 2023 @ 10:22:17 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210765071
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2023 10:08 schreef DeZwabber het volgende:

[..]
Wacht wat.
https://evicshen.bandcamp.com/album/hair-birth

quote:
“The art is the speaker and the speaker is the art. The width of a continuous copper coil is modulated as it radiates across the surface of the jacket to render the image of my face mid-performance from a show last summer in Kumamoto, Japan. The coil, when connected to an audio amplifier and placed in front of a magnet, turns the material of the cover into an active speaker membrane. The whole thing dances and vibrates in your hands as you listen to the album, as it pushes the particles in the air back and forth to create invisible waves that we perceive to be sound.” This variant is immediately playable, and does include the amp & magnet for playback.
leuk ding wel maar niet praktisch
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer woensdag 27 september 2023 @ 10:34:28 #246
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_210765163
quote:
88s.gif Op woensdag 27 september 2023 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
https://evicshen.bandcamp.com/album/hair-birth
[..]
leuk ding wel maar niet praktisch
Hah, schitterend.
🐙
  Moderator woensdag 27 september 2023 @ 10:43:21 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210765224
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2023 10:34 schreef DeZwabber het volgende:

[..]
Hah, schitterend.
moet heel eerlijk zeggen dat ik voornamelijk een paar andere platen op die speaker heb gespeeld, noise is ook maar zo ehh noise :D en leuker op een echte speaker, hij vernoisd namelijk wel die speaker :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer woensdag 27 september 2023 @ 11:07:11 #248
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_210765398
quote:
88s.gif Op woensdag 27 september 2023 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
moet heel eerlijk zeggen dat ik voornamelijk een paar andere platen op die speaker heb gespeeld, noise is ook maar zo ehh noise :D en leuker op een echte speaker, hij vernoisd namelijk wel die speaker :D
Ja dat kan ik me voorstellen. :D
🐙
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')