abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176544244
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Volgens mij is Air Maroc een partner van KLM/Air France. Ik zou me eens verdiepen in het flying blue programma, kun je aardige punten mee verdienen als je vaak vliegt ^O^
Ja, zal eens kijken. Maar RAM heeft geen kaas gegeten van klantvriendelijkheid. Typisch Marokkanen. :)
pi_179752174
TVP omdat ik eind september/begin oktober voor 16 dagen naar Marokko ga 8-)
pi_180951212
Heeft iemand hier tips voor een tour naar de Sahara van een dag of 3? Ik heb de tickets naar Marokko inmiddels geboekt en ik vlieg 24 september naar Agadir en 8 oktober weer terug vanuit Tanger; ¤120 euro retour met Ryanair inclusief bagage :)
pi_180989548
Als ik het zo allemaal hoor is het het goedkoopste om het ter plekke te regelen.
pi_181171151
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 23:32 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand hier tips voor een tour naar de Sahara van een dag of 3? Ik heb de tickets naar Marokko inmiddels geboekt en ik vlieg 24 september naar Agadir en 8 oktober weer terug vanuit Tanger; ¤120 euro retour met Ryanair inclusief bagage :)
Veel plezier!

Ben april-mei 14-16 dagen in Marokko geweest, in het midden vh land, Marrakech, Ouarzazate, Taroudannt, Tinerhir (bij de Todra kloof), Merzouga, Ait-Ben-Haddou....

Ga zéker naar dit gedeelte (Midden-Marokko): schitterende, zeer afwisselende landschappen (zee - bergen met sneeuw - groene dalen - rotsgesteente - woestijn) in een hemelsbreed niet eens zo groot gebied.

Zéker bezoeken (als je van cultuur houdt):

De mooiste kasbah van Marokko: die in Skoura (Kasbah Amerhidil); iets ten noordoosten van Ouarzazate. Schitterend! _O_
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181234938
Wij hebben een trekking gemaakt langs de kust (Essaouira) en door de Hoge Atlas. Beiden zeer de moeite waard, als je tenminste van wandelen en natuur houdt. Marrakech is natuurlijk sowieso gaaf voor een of twee dagen. Weet niet of het mag, maar ons reisverslag staat hier:

Edit
Mag inderdaad niet.

[ Bericht 22% gewijzigd door UIO_AMS op 17-08-2018 21:42:02 ]
pi_181705638
Ik ga in januari waarschijnlijk naar Marrakesh. Dus even inlezen hier.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_181706989
Iedereen gaat naar Marakkesch _O- ,is zeker een mooie streek..
Maar Marokko heeft veel meer te bieden Natuurlijk
pi_182259247
Ik ben inmiddels een week in Marokko en tot dusver ben ik in Essaouira (2 dagen) en in Marrakech (1,5 dag) geweest. Tevens heb ik een woestijntour naar Merzouga (Erg Chebbi) van drie dagen gedaan vanuit Marrakech, tijdens die tour ga je ook naar Ait Ben Haddou, Ouarzazate, Dades Gorge en Todra Gorge; alle vier de moeite waard, maar mijns inziens vooral de laatste twee. De woestijn is uiteraard het mooiste, heel bijzonder landschap. Vanmorgen ben ik vertrokken in Marrakech en na een korte stop in Casablanca (voor de moskee) ben ik inmiddels in Rabat aanbeland.

Ik vond Essaouira echt geweldig, prachtige stad op een mooie locatie met een hele relaxte sfeer. Marrakech vond ik ook zeer de moeite waard, het is aanzienlijk hektischer maar ondanks de vele slechte verhalen heb ik het absoluut niet als onprettig ervaren. Ik kan me overigens wel voorstellen dat mensen dat vinden, vooral op het grote plein in de avond zijn de mensen bij de eetkraampjes nogal opdringerig. Ik heb daar drie avonden gegeten bij tentjes waar alleen maar Marokkanen zaten (twee keer schapenkop en een keer gefrituurde vis) en daar was het eten uitstekend en goedkoop.

De woestijntour is mooi en goed als je weinig tijd hebt (zoals ik maar drie dagen), maar als je genoeg tijd hebt in Marokko zou ik daar een stuk meer tijd voor nemen. De kloven zijn schitterend en het landschap over het algemeen ook, maar aangezien ons schema nogal volgeduwd was gaf onze chauffeur flink gas en werd er niet veel gestopt. Desalniettemin zeker de moeite waard :)

Nu verblijf ik nog twee nachten in Rabat, woensdagochtend vertrek ik naar Meknes en in de late namiddag/avond van diezelfde dag verwacht ik in Fes aan te komen. Daar blijf ik nog twee dagen waarna ik via Chefchaouen naar Tangier ga; vanuit daar vlieg ik naar huis :) Enige slechte nieuws vooralsnog is dat er in de woestijn blijkbaar zand in m'n camera is gekomen; die doet het nu niet meer :'(
pi_182278161
Ter aanvulling: enkel bij BMCI bank (Marokkaanse tak van BNP Paribas, groene logo met witte sterren) heb ik zonder extra kosten kunnen pinnen. Alle andere banken die ik heb geprobeerd vragen tussen de 20 en 25 Dirham extra per opname.
pi_188348093
Iemand tips voor auto huren in Casablanca?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 15 februari 2020 @ 20:37:56 #162
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191525853
SCHOPJE!!

Vriendin en ik staan op het punt om voor eind april een reis naar Marokko te boeken.

Ons idee is een 3/4 daagse tour door de woestijn te boeken vanuit Marrakech/Fez.

Enig idee wat de prijzen daarvan zijn? Of een tip waar te boeken?
pi_191532624
Tripadvisor is het beste voor de excursies etc

Let effe op ook dat de ramadan dan ook begint zal niet een grote issue zijn als tourist maar krijg je ook iets van mee
  zondag 16 februari 2020 @ 12:33:42 #164
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191535389
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 03:26 schreef klawie het volgende:
Tripadvisor is het beste voor de excursies etc

Let effe op ook dat de ramadan dan ook begint zal niet een grote issue zijn als tourist maar krijg je ook iets van mee
Tripadvisor vind ik juist waardeloos. Elk bedrijf kan elkaar slechte reviews geven of zichzelf goede reviews geven. Ik hoor het liever van mensen die er echt geweest zijn en ervaring hebben.
pi_191535832
Ik heb toentertijd de driedaagse excursie bij m'n hotel in Marrakech geboekt. Kostte ¤90 per persoon geloof ik, maar bij mij zaten ook mensen die minder hadden betaald (tot ¤75 p.p.) en die aan precies dezelfde excursie meededen. Hangt dus van de plek af waar je boekt, en ik ga er vanuit dat de prijzen inmiddels iets hoger liggen. De excursie is overigens behoorlijk intensief en je moet lang in het busje zitten, maar ik vond het zonder meer de moeite waard :)
pi_191537135
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:33 schreef egelhond het volgende:

[..]

Tripadvisor vind ik juist waardeloos. Elk bedrijf kan elkaar slechte reviews geven of zichzelf goede reviews geven. Ik hoor het liever van mensen die er echt geweest zijn en ervaring hebben.
Klopt zeker maar in marokko boeken in je hotel of bij een excursie bedrijf is best wel duur
  maandag 17 februari 2020 @ 13:47:19 #167
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191551643
Wij hebben besloten om alles met een huurauto te gaan doen.
Dit is het schema. Zoals je ziet hebben we 1 reserve dag. Waar zouden we die het beste mee kunnen vullen? Bijvoorbeeld dagje extra tentenkamp aangezien dat wel erg bijzonder is. Of extra overnachting Merzouga om daar bv nog een 4x4 tocht te doen of extra kamelentocht. Of een extra nachtje tussen Merzouga en Ait Ben Haddou bijvoorbeeld Skoura om te relaxen.

Dag 1: Aankomst Fez
Dag 2: Fez
Dag 3: Huurauto ophalen. Rijden naar Midelt ( 200km)
Dag 4: Rijden naar Merzouga ( 265km ). Overnachting Merzouga
Dag 5: Kamelentocht naar Erg Chebbi. Overnachting Tentenkamp.
Dag 6: reserve
Dag 7: Rijden naar Todra Gorge. Overnachting nabij Kloof.
Dag 8: Rijden naar Skoura/ Ait Ben Haddou. Overnachting.
Dag 9: Rijden via Atlas gebergte naar Marrekesh.
Dag 10: Marrakesh
Dag 11: Marrakesh
Dag 12: Vlucht naar huis 's morgens vroeg 6.45 uur.
pi_191551969
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:47 schreef egelhond het volgende:
Wij hebben besloten om alles met een huurauto te gaan doen.
Dit is het schema. Zoals je ziet hebben we 1 reserve dag. Waar zouden we die het beste mee kunnen vullen? Bijvoorbeeld dagje extra tentenkamp aangezien dat wel erg bijzonder is. Of extra overnachting Merzouga om daar bv nog een 4x4 tocht te doen of extra kamelentocht. Of een extra nachtje tussen Merzouga en Ait Ben Haddou bijvoorbeeld Skoura om te relaxen.

Dag 1: Aankomst Fez
Dag 2: Fez
Dag 3: Huurauto ophalen. Rijden naar Midelt ( 200km)
Dag 4: Rijden naar Merzouga ( 265km ). Overnachting Merzouga
Dag 5: Kamelentocht naar Erg Chebbi. Overnachting Tentenkamp.
Dag 6: reserve
Dag 7: Rijden naar Todra Gorge. Overnachting nabij Kloof.
Dag 8: Rijden naar Skoura/ Ait Ben Haddou. Overnachting.
Dag 9: Rijden via Atlas gebergte naar Marrekesh.
Dag 10: Marrakesh
Dag 11: Marrakesh
Dag 12: Vlucht naar huis 's morgens vroeg 6.45 uur.
Leuke ritjes! Ook rustig aan, wij hebben bv de rit van Merzouga naar Fez is 1 dag gedaan, dat rijdt best door. Wij hadden ook een 'rustdag' na de kamelentocht, hebben we gebruikt om in een jeep rond te crossen en gewoon een dag aan het zwembad.

Waar overnacht je in Skoura? Daar weet ik nog een leuk huis met heerlijk zwembad.
Have fun!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 18 februari 2020 @ 14:07:15 #169
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191567678
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Leuke ritjes! Ook rustig aan, wij hebben bv de rit van Merzouga naar Fez is 1 dag gedaan, dat rijdt best door. Wij hadden ook een 'rustdag' na de kamelentocht, hebben we gebruikt om in een jeep rond te crossen en gewoon een dag aan het zwembad.

Waar overnacht je in Skoura? Daar weet ik nog een leuk huis met heerlijk zwembad.
Have fun!
We hebben nog geen overnachtingen geboekt.Dus kom maar op met overnachtings tips :)

We zouden van Fez naar Merzouga in 1 dag kunnen doen maar we gaan lekker relaxt doen.
pi_191568460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 14:07 schreef egelhond het volgende:

[..]

We hebben nog geen overnachtingen geboekt.Dus kom maar op met overnachtings tips :)

We zouden van Fez naar Merzouga in 1 dag kunnen doen maar we gaan lekker relaxt doen.
https://www.booking.com/hotel/ma/kasbah-ait-ben-moro.nl.html

Echt heerlijk. Vond dit huis mooier dan dat kasteel in Ouarzazate zelf :D

Zal straks even ons hotel in Merzouga zoeken, beviel ook erg goed. Verder hadden we niet enorm bijzondere hotels eigenlijk. Zal ook even mijn Fes tip geven want wij zaten beetje in het verkeerde gebied vond ik waardoor we door een nare buurt moesten lopen.

Edit:
Merzouga: de kamelentocht gedaan met Desert Berber Fire Camp. Niet super luxe maar wel geinig. Daarna overnacht in Kasbah Azalay Merzouga (met heerlijk zwembad).

Skoura: Zoals gezegd, Ben Mouro. Volgens mij is dit een B&B en een Kasbah, moet je even checken welke beschikbaar is. B&B was heerlijk met zwembad

Fes: Ik zou niet aanraden om op het Rcif place te gaan (zaten wij). Beter ergens in de buurt van de Blue Gate! Dan zit je dichterbij de leuke dingen zoals Cafe Clock Work,

[ Bericht 14% gewijzigd door ThePlaneteer op 18-02-2020 16:10:28 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 18 februari 2020 @ 20:54:49 #171
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191573822
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 15:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

https://www.booking.com/hotel/ma/kasbah-ait-ben-moro.nl.html

Echt heerlijk. Vond dit huis mooier dan dat kasteel in Ouarzazate zelf :D

Zal straks even ons hotel in Merzouga zoeken, beviel ook erg goed. Verder hadden we niet enorm bijzondere hotels eigenlijk. Zal ook even mijn Fes tip geven want wij zaten beetje in het verkeerde gebied vond ik waardoor we door een nare buurt moesten lopen.

Edit:
Merzouga: de kamelentocht gedaan met Desert Berber Fire Camp. Niet super luxe maar wel geinig. Daarna overnacht in Kasbah Azalay Merzouga (met heerlijk zwembad).

Skoura: Zoals gezegd, Ben Mouro. Volgens mij is dit een B&B en een Kasbah, moet je even checken welke beschikbaar is. B&B was heerlijk met zwembad

Fes: Ik zou niet aanraden om op het Rcif place te gaan (zaten wij). Beter ergens in de buurt van de Blue Gate! Dan zit je dichterbij de leuke dingen zoals Cafe Clock Work,
Thanks voor de tip. Vraagje over Merzouga. Hoelaat gaat zo'n kamelentocht naar een tentenkamp de hele dag door of kan je dat er plekke nog boeken ?
Ofwel als we bij Merzouga aankomen eerst daar een overnachting doen of gewoon meteen de kameel op klimmen en naar dat tentenkamp? Alvast bedankt.
pi_191575456
Wij vetrokken om 5 u met de kamelen. Je kunt echter ook later, dna word je gebracht met de jeep en ga je de volgende ochtend terug met de kamelen (je betaalt maar voor 1 ritje tussen tentenkamp en Merzouga).

Ik zou lekker erna ff chillen! Dan rij je op tijd weg zodat je er 5u bent, gelijk door en daarna lekker rusten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:18:06 #173
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191719797
Aangepast reisschema. Huurauto tm dag 10 ( was net zo duur als 2 dagen korter ivm weekend )

Dag 1: Aankomst Fez
Dag 2: Fez
Dag 3: Fez
Dag 4: Huurauto ophalen. Rijden naar Merzouga ( 465 km). Overnachting Merzouga.
Dag 5: Kamelentocht naar Erg Chebbi. Overnachting Tentenkamp.
Dag 6: Rijden naar Todra Gorge. Overnachting nabij Kloof.
Dag 7: Rijden naar Skoura/ Quarzazate. Overnachting.
Dag 8: Rijden via Atlas gebergte naar Marrekesh.
Dag 9: Marrakesh
Dag 10: Marrakesh
Dag 11: Marrakesh
Dag 12: Vlucht naar huis 's morgens vroeg 6.45 uur.

Bijna alle overnachtingen geboekt.
Alleen dag 7 staat nog open waar te overnachten. Skoura of Quarzazate. Wat raden jullie aan?

Vanaf dag 7 begint te Ramadan.

Tips ergens een kookworkshop te doen?
En een leuke spa in Marrakesh?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')