abonnement Unibet Coolblue
pi_203605168
Here's what's new in Android 13 Developer Preview 1

twitter

twitter

twitter
pi_204318030
Iemand van jullie die een launcher gebruikt op zijn Android toestel?
Ik heb de iOS 15 launcher geprobeerd maar heb schrik voor malware, het krioelt er van de ads.
Cindy De Vuyst
pi_204318184
Al jaren Nova. Geen idee meer of dat eigenlijk nog wel beter is dan kaal, maar ik ben er zo aan gewend dat het altijd het eerste is wat ik op een nieuwe telefoon zet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204318532
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 14:28 schreef Vanyel het volgende:
Al jaren Nova. Geen idee meer of dat eigenlijk nog wel beter is dan kaal, maar ik ben er zo aan gewend dat het altijd het eerste is wat ik op een nieuwe telefoon zet.
same here..
pi_204324432
Vind die iOS launcher wel leuk maar er zit veel reclame in. Ik kom ook van een iPhone (na meer dan 10 jaar gebruik) en vind Android nogal aanpassen vinden.
Cindy De Vuyst
pi_204786510
POLL

Pebble oprichter is een petitie gestart voor een kleinere Android telefoon. Deze wil hij bij 50k handtekeningen overhandigen aan de grote fabrikanten en desnoods zelf een kleine telefoon op de markt brengen.

Ik vind het een goed idee. Ik vind mijn smartphone scherm sowieso te klein om mijn desktop te vervangen en te groot om te dragen. Bring back 5" smartphones!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_212152960
Mijn laatste beveiligingsupdate op mijn Androidtoestel dateert van mei 2023. Bijna een jaar geleden dus!
Nu begin ik me eerlijk gezegd wat zorgen te maken op vlak van beveiliging, scripts, hacks, privacy, ... M'n telefoon doet het eigenlijk verder nog prima (heel snel, genoeg geheugen, batterij is ook nog OK).

Kan ik iets doen om toch terug een actuele telefoon te hebben? Zeg maar met een Android 14 op en een beveiligingsupdate van januari 2024?

Ik hoorde wel eens iets van Lineage maar ik hoorde ook dat het gevoelig is voor inbreuken/aanvallen enz.
+ je moet wel weten waarmee je bezig bent. Ik heb dit nog nooit gedaan en heb dus ook geen idee of dit haalbaar is voor een leek?


Als het risico's inhoudt, koop ik me liever een nieuw toestel.
Cindy De Vuyst
  woensdag 24 januari 2024 @ 16:02:15 #158
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212154001
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:10 schreef einzeinz het volgende:
Mijn laatste beveiligingsupdate op mijn Androidtoestel dateert van mei 2023. Bijna een jaar geleden dus!
Nu begin ik me eerlijk gezegd wat zorgen te maken op vlak van beveiliging, scripts, hacks, privacy, ... M'n telefoon doet het eigenlijk verder nog prima (heel snel, genoeg geheugen, batterij is ook nog OK).

Kan ik iets doen om toch terug een actuele telefoon te hebben? Zeg maar met een Android 14 op en een beveiligingsupdate van januari 2024?

Ik hoorde wel eens iets van Lineage maar ik hoorde ook dat het gevoelig is voor inbreuken/aanvallen enz.
+ je moet wel weten waarmee je bezig bent. Ik heb dit nog nooit gedaan en heb dus ook geen idee of dit haalbaar is voor een leek?

Als het risico's inhoudt, koop ik me liever een nieuw toestel.
Hoe oud is je telefoon? Ik maak me zelf niet super veel zorgen om een wat oudere beveiligingsupdate?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212159780
quote:
5s.gif Op woensdag 24 januari 2024 16:02 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Hoe oud is je telefoon? Ik maak me zelf niet super veel zorgen om een wat oudere beveiligingsupdate?
2,5 jaar
Cindy De Vuyst
  woensdag 24 januari 2024 @ 23:13:20 #160
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212160321
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:32 schreef einzeinz het volgende:

[..]
2,5 jaar
Dan kan je er nog wel ff tegenaan hoor denk ik.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212160423
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:32 schreef einzeinz het volgende:

[..]
2,5 jaar
Wat voor een merk en model heb je?
En wanneer is die op de markt verschenen?


Hoe lang je na de introductie van het apparaat nog updates ontvangt, verschilt per merk en daar binnen nog per productlijn. Android toestellen bieden minstens 2 jaar updates, Android One toestellen 3 jaar en bij Samsung en Apple krijg je zelfs 5 jaar updates.

https://www.coolblue.nl/a(...)phone-of-tablet.html

Samsung vanaf de S22 5 jaar, en bij de nieuwe S24 zelfs 7 jaar.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212160469
Het is een Xiaomi Poco F3 (256GB). Gekocht eind 2021.
Zit nu op Android 13.
Cindy De Vuyst
pi_212160539
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 23:32 schreef einzeinz het volgende:
Het is een Xiaomi Poco F3 (256GB). Gekocht eind 2021.
Zit nu op Android 13.
Wat ik zo gauw kon vinden is Android 13 de laatste Android update, en zou in maart 2024 de laatste beveiligingsupdate zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212160632
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 23:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat ik zo gauw kon vinden is Android 13 de laatste Android update, en zou in maart 2024 de laatste beveiligingsupdate zijn.
Bedankt. Dus Lineage OS opzetten zou je me afraden?
Ik ga dan uitkijken naar die update in maart.
Cindy De Vuyst
pi_212160712
Gebruik hier een
Motorola g30 .
Uitgekomen in april 2021
Update nu is van 1 dec 2023.
Android 12.

2 jaar security update zal het moeten krijgen.
Telefoon kost 175 euro dat is een afschrijving van 7.30 per maand.

Wilde weer een Motorola maar de update zijn maar 2jaar .

Ben nu aan het kijken nasr de samsung a14-5g 128Gb model
Die heeft wel 5 jaar update .
En de prijs is gunstiger dan de nieuwe Motorola g-serie

Dan word deze ouwe telefoon de nieuw communicatie systeem voor de boot.
Voor de Victron systeem en de lipo4 accu's.
pi_212162625
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 23:52 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Bedankt. Dus Lineage OS opzetten zou je me afraden?
Ik ga dan uitkijken naar die update in maart.
Ik ben daar niet bekend mee.
Je zou eventueel nog een (nog ondersteunde) custom rom erop kunnen zetten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212174407
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:10 schreef einzeinz het volgende:
Mijn laatste beveiligingsupdate op mijn Androidtoestel dateert van mei 2023. Bijna een jaar geleden dus!
Nu begin ik me eerlijk gezegd wat zorgen te maken op vlak van beveiliging, scripts, hacks, privacy, ... M'n telefoon doet het eigenlijk verder nog prima (heel snel, genoeg geheugen, batterij is ook nog OK).

Kan ik iets doen om toch terug een actuele telefoon te hebben? Zeg maar met een Android 14 op en een beveiligingsupdate van januari 2024?

Ik hoorde wel eens iets van Lineage maar ik hoorde ook dat het gevoelig is voor inbreuken/aanvallen enz.
+ je moet wel weten waarmee je bezig bent. Ik heb dit nog nooit gedaan en heb dus ook geen idee of dit haalbaar is voor een leek?

Als het risico's inhoudt, koop ik me liever een nieuw toestel.
LineageOS is één van de best onderhouden custom roms die er is. Als er een officiële port is voor jouw telefoon zou ik dat zeker overwegen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_212174694
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 11:31 schreef dimmak het volgende:

[..]
LineageOS is één van de best onderhouden custom roms die er is. Als er een officiële port is voor jouw telefoon zou ik dat zeker overwegen.
Officiële port? Is toch gewoon bestandje downloaden en installeren?

Werkt je camera, microfoon, vingerafdrukscanner eigenlijk nog goed? Ik las wel eens dat je problemen kunt hebben met de vingerafdrukscanner.
Cindy De Vuyst
pi_212174895
Mag zelf trouwens verlengen volgende maand, denk dat ik voor de S24 ga.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212221327
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 11:55 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Officiële port? Is toch gewoon bestandje downloaden en installeren?

Werkt je camera, microfoon, vingerafdrukscanner eigenlijk nog goed? Ik las wel eens dat je problemen kunt hebben met de vingerafdrukscanner.
Niet alle toestellen worden officieel ondersteunt, wanneer dit niet het geval is kan iemand ook zelf een port maken, want het is open-source.

Maar jouw telefoon heeft redelijke ondersteuning en krijgt regelmatig updates. Volgens die pagina heeft hij vrijwel geen bugs.
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')