abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 4 februari 2024 @ 11:30:29 #276
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_212290924
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 11:26 schreef Gripper het volgende:
De beste echte fietsenwinkel in Utrecht e.o met een deskundige werkplaats is het Rijwielpaleis in Bilthoven. Of evt CC53-11 in Zaltbommel.

Ik zou nooit een reparatie laten uitvoeren bij een van de grote internet knallers
Er zijn vast ook veel kleinere fietsenmakers/fietsenwinkels die echt goed zijn. Mijn fietsenmaker bijvoorbeeld is heel klein (zit in Vianen), maar echt een topper. Hij fietst zelf ook heel veel, is ook een echte liefhebber en dat vind ik toch altijd wel een groot pluspunt.
pi_212400600
Mansjester je hebt gewoon te hard getrapt voor het materiaal ;)
pi_212409461
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 11:26 schreef Gripper het volgende:
Ik zou nooit een reparatie laten uitvoeren bij een van de grote internet knallers
Hier behoorlijk goede ervaringen met 12Go toch wel.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:58:39 #279
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212409923
Als je zeker wil weten dat het goed gebeurt moet je het zelf doen.
Huilen dan.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:50:42 #280
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212411059
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:58 schreef Isdatzo het volgende:
Als je zeker wil weten dat het goed gebeurt moet je het zelf doen.
That's what she said ;(

Of gewoon een goede FM, hebben nu in Deventer er een fietsenmaker bij met mechaniekers die ook voor TeamNL werken/gewerkt hebben.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_212421326
De Meet?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 10:49:15 #282
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212448889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:00 schreef McM77 het volgende:
De Meet?
Zeker
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_212652968
Hoe gaat het hier? Fietsplannen nu het weer iets beter aan het worden is?

Ik heb in de kerstvakantie een tweedehands mtb gekocht én ben op de toerfiets afstanden aan het opbouwen, want eind mei ga ik ruim 200 km fietsen.

Nou krijg ik net van een vriend van me de uitnodiging om 1 week eerder in mei óók 200 km mee te gaan fietsen. _O-
Er zit precies een week tussen de twee tochten, dus als ik die week heel erg rustig aan doe, dan zal het wel gaan denk ik. Hoop ik :D het betekent iig dat ik voor die tijd alvast goed moet gaan trainen. Nog twee en een halve maand... voor mijn gevoel is dat wat aan de krappe kant ook. Ik heb recent 120 km op een dag gedaan en dat ging prima.

Ben ik erg onverstandig?

Ik heb anderhalf jaar geleden ook een 200 km tocht gedaan, dus ik weet hoe het kan voelen. Destijds heb ik het iig prima overleefd, ik heb vorige zomer een 150 km tocht gedaan en sindsdien de fietsconditie redelijk op peil gehouden. Niet snel, maar qua afstand wel ok.

Ik ga iig inplannen dat de fiets begin mei voor een beurt gaat.
pi_212653099
Vraag 2: welke GPS fietscomputer zouden jullie aanbevelen?

Ik zoek

• liefst navigatie met kaarten ipv breadcrumb (breadcrumb een keer geprobeerd met een geleende fietscomputer en totaal verkeerd gereden - of went het?)
• batterij die ca 12 uur meegaat (maakt niet uit als ik daarvoor veel functies uit moet zetten, zolang navigatie het nog doet)
• fysieke knoppen, want ik heb de coordinatie niet voor touchscreen

Een Garmin zou leuk zijn, want ik heb al een Garmin hardloophorloge. Maar als een ander merk duidelijk beter is en goedkoper, dan is dat ook prima.

Ik ben een beetje door de verschillende nummers Edge computers de weg kwijt.

Ik overweeg een tweedehands Garmin Edge 520, want die valt nog binnen het budget dat ik wil besteden. Het risico is dat de batterij niet goed genoeg meer is voor 12 uur navigeren.
Een nieuwe Garmin Edge 130 Plus is goedkoper dan een nieuwe Edge 5xx, maar zou die 12 uur ook maar net halen en heeft alleen breadcrumbnavigatie.
Ik zou natuurlijk nooit zonder pauzes 12 uur fietsen, dus ik zou ook die Edge 520 kunnen aanschaffen en 'm in de pauze even aan een powerbank hangen. Zo heb ik mijn sporthorloge ook halverwege lange dagen geladen.

Wat denken jullie?

Worden oude fietscomputers eigenlijk nog ondersteund? Bv kloppen de kaarten nog?
  vrijdag 1 maart 2024 @ 21:40:59 #285
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_212653303
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:14 schreef Tele6 het volgende:
Hoe gaat het hier? Fietsplannen nu het weer iets beter aan het worden is?

Ik heb in de kerstvakantie een tweedehands mtb gekocht én ben op de toerfiets afstanden aan het opbouwen, want eind mei ga ik ruim 200 km fietsen.

Nou krijg ik net van een vriend van me de uitnodiging om 1 week eerder in mei óók 200 km mee te gaan fietsen. _O-
Er zit precies een week tussen de twee tochten, dus als ik die week heel erg rustig aan doe, dan zal het wel gaan denk ik. Hoop ik :D het betekent iig dat ik voor die tijd alvast goed moet gaan trainen. Nog twee en een halve maand... voor mijn gevoel is dat wat aan de krappe kant ook. Ik heb recent 120 km op een dag gedaan en dat ging prima.

Ben ik erg onverstandig?

Ik heb anderhalf jaar geleden ook een 200 km tocht gedaan, dus ik weet hoe het kan voelen. Destijds heb ik het iig prima overleefd, ik heb vorige zomer een 150 km tocht gedaan en sindsdien de fietsconditie redelijk op peil gehouden. Niet snel, maar qua afstand wel ok.

Ik ga iig inplannen dat de fiets begin mei voor een beurt gaat.
Die 200km is een goede training voor die andere 200km die week erna. :P

Maar als je nu al 120 en 150 hebt gefietst dan moet 200 in mei makkelijk lukken. Nu goed trainen en af en toe al wat langere afstanden maken (100+) en vooral op de dag zelf heel veel blijven eten. Idealiter al vanaf de start en daarna elke 30-45 iets eten.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 21:48:53 #286
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212653391
Hi Tele6, wat voor soort tochten zijn het? Veel klimwerk? Verwacht je dat de inspanning bij de één zwaarder gaat zijn dan bij de ander? Wil je er eentje zo goed mogelijk rijden of maakt tempo minder uit?

Je kan qua training nog behoorlijk veel bereiken, is op het internet wel wat te vinden qua trainingsschema s.
Heb zelf voor de Marmotte met JOIN getraind, maar dat is misschien wat overdreven als het puur voor de gezelligheid is.

Zorg iig dat je fiets zeker een week van te voren helemaal klaar is ;) , dan heb je nog mogelijkheden voor een nabestelling.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 1 maart 2024 @ 21:53:20 #287
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212653485
Qua fietscomputers: als je geen touchscreen wil zit je met Garmin aan de 520-530-540 inderdaad. Kaarten kan je er zelf opzetten (of kon vroeger iig) met Open Street Maps, dat is gratis en goed geupdate.

Hier gewoon blij met de 530, de knoppen zijn behoorlijk wennen, maar het komt vanzelf goed. Denk dat de 520 er behoorlijk op lijkt. Soms kan je ze voor de ene rit van 12 uur op een bespaarstand zetten. Anderen nemen een toptubeback met powerbank mee en hangen hem daar aan.

Als de 520 binnen je budget valt is dat voor die uitzonderingen vast werkbaar te maken, maar een toptubeback en powerbank zijn ook niet gratis.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 1 maart 2024 @ 21:54:18 #288
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212653501
Oh, en wat Zwansen zei; heeel, veeeel, eten. Gewoon wennen aan elk uur een bepaalde hoeveelheid koolhydraten wegkauwen/drinken, bijvoorbeeld 60g
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_212653655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:48 schreef Fretwork het volgende:
Hi Tele6, wat voor soort tochten zijn het? Veel klimwerk? Verwacht je dat de inspanning bij de één zwaarder gaat zijn dan bij de ander? Wil je er eentje zo goed mogelijk rijden of maakt tempo minder uit?

Je kan qua training nog behoorlijk veel bereiken, is op het internet wel wat te vinden qua trainingsschema s.
Heb zelf voor de Marmotte met JOIN getraind, maar dat is misschien wat overdreven als het puur voor de gezelligheid is.

Zorg iig dat je fiets zeker een week van te voren helemaal klaar is ;) , dan heb je nog mogelijkheden voor een nabestelling.
De eerste tocht is van Nijmegen naar Maastricht. De tweede tocht is van Doetinchem naar ergens bij Winterberg in de buurt. Dus die tweede tocht zal wat meer hoogtemeters hebben en is sowieso ruimschoots over de 200 km. Ik train in regio Nijmegen dus heb een aardige selectie klimmetjes om te oefenen.

Beide tochten zijn met een groep, samen uit samen thuis. Dus het tempo zal niet enorm hoog liggen en je houdt elkaar uit de wind als je merkt dat iemand erdoorheen zit. Anderhalf jaar geleden deed ik 200 km met dezelfde groep en toen heb ik het merendeel voorop gefietst, dus destijds deed ik qua conditie iig niet onder voor de rest.

Mijn plan qua training is in het weekend 1 of 2 lange tochten en doordeweeks 1 kortere. Ik zit namelijk ook met hardlopen/survivalrun waar ik omheen moet plannen. Dus meer tijd in training steken zit er niet echt in :P

Fiets gaat begin mei voor die beurt ^O^
pi_212653695
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:53 schreef Fretwork het volgende:
Qua fietscomputers: als je geen touchscreen wil zit je met Garmin aan de 520-530-540 inderdaad. Kaarten kan je er zelf opzetten (of kon vroeger iig) met Open Street Maps, dat is gratis en goed geupdate.

Hier gewoon blij met de 530, de knoppen zijn behoorlijk wennen, maar het komt vanzelf goed. Denk dat de 520 er behoorlijk op lijkt. Soms kan je ze voor de ene rit van 12 uur op een bespaarstand zetten. Anderen nemen een toptubeback met powerbank mee en hangen hem daar aan.

Als de 520 binnen je budget valt is dat voor die uitzonderingen vast werkbaar te maken, maar een toptubeback en powerbank zijn ook niet gratis.
Een powerbank heb ik nog liggen. Ik dacht eraan om hem in pauzes van het stuur te halen en bij te laden, zodat ik geen toptubebag nodig heb. De toerfiets is een mixed frame (ja :') we doen het ermee) dus ik weet ook niet waar ik een toptubebag zou laten.

Ik ga nog even nadenken of het dan een 520 of 530 wordt. Een 520 kan ik voor ca 80 euro via Marktplaats vinden, maar misschien is een 530 qua levensduur een betere investering.

Fijn om te horen dat jij iig tevreden bent met je 530!
pi_212653740
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:54 schreef Fretwork het volgende:
Oh, en wat Zwansen zei; heeel, veeeel, eten. Gewoon wennen aan elk uur een bepaalde hoeveelheid koolhydraten wegkauwen/drinken, bijvoorbeeld 60g
Daar ga ik idd beter op letten. Anderhalf jaar geleden op de 200 km tocht ging ik daar nogal de mist in - na een tijdje was ik m'n boterhammen met jam, mueslirepen en ontbijtkoekrepen vreselijk zat. Uiteindelijk in de laatste pauze van iemand een grote beker chocomel gekregen en dat ging nog wel _O-

Heb je tips voor dingen om te eten om er een beetje variatie in te houden als de boterhammen en snelle jelles je neus uit komen? Ik heb met hardloopwedstrijden ook wel eens winegums mee gehad, denk dat ik die ook ga proberen. Zoute dingen? Bananen?
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:29:30 #292
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212653929
Volgens mij ga je het prima redden hoor. Goed doordacht al!

Ik vind het zelf makkelijk om een deel van de koolhydraten te drinken, dus flink zoete sportdrank.

Als je echt voor optimaal gaat, dan ga je richting de bidonnen Maarten enzo, ook omdat dat makkelijker rekenen is. Winegums, iets dichts als stroopwafels, dadels e.d. zijn goede afwisselingen, maar wel zoet.
Echt zoute vervangers ken ik nog niet, maar je hebt wel van die repen met pindakaas, die zijn wel zout te maken.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:31:20 #293
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212653952
Overigens heb ik de Marmotte gefietst op 9 uur lang niks anders dan Maurten en megazoete Beta Fuel chews en gels. Waar een wil is is een weg :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:34:25 #294
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_212653999
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar ga ik idd beter op letten. Anderhalf jaar geleden op de 200 km tocht ging ik daar nogal de mist in - na een tijdje was ik m'n boterhammen met jam, mueslirepen en ontbijtkoekrepen vreselijk zat. Uiteindelijk in de laatste pauze van iemand een grote beker chocomel gekregen en dat ging nog wel _O-

Heb je tips voor dingen om te eten om er een beetje variatie in te houden als de boterhammen en snelle jelles je neus uit komen? Ik heb met hardloopwedstrijden ook wel eens winegums mee gehad, denk dat ik die ook ga proberen. Zoute dingen? Bananen?
Droge worst
.
pi_212654049
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:31 schreef Fretwork het volgende:
Overigens heb ik de Marmotte gefietst op 9 uur lang niks anders dan Maurten en megazoete Beta Fuel chews en gels. Waar een wil is is een weg :P
Ja maar ik doe dit ook voor mijn plezier he _O-

Wat trouwens die tweede 200km tocht (en mijn tocht anderhalf jaar geleden) qua voeding wat compliceert is dat het 's nachts is. We gaan namelijk een weekendje weg en hebben met de niet-fietsers afgesproken om er vrijdag om lunchtijd te zijn, dus dan stap je om middernacht op de fiets.

Destijds heb ik een gigantische portie lasagne gegeten, 3 uurtjes geslapen, ben naar het startpunt gefietst, en heb alleen in de pauzes (na 50-50-40-30 km, dus vier pauzes) boterhammen, snelle jelles en mueslirepen gegeten. Een bidon aanmaaklimonade en een bidon water op de fiets. En bij elkaar een liter koffie gedronken. Ik ben niet in slaap gevallen, maar qua eten was het echt niet genoeg _O-

Voordeel van 's nachts rijden was wel dat het heerlijk rustig was op de weg, en dat het niet te warm was.

Ik denk dat doel nr 1 iig wordt om ook tijdens het fietsen wat eten naar binnen te proppen. Misschien beide bidons met sportdrank doen.
pi_212654065
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:34 schreef Yankee het volgende:

[..]
Droge worst
Dit! Bij alle gekke dingen van 200+ km zorg ik ervoor dat ik op een bepaald moment droge worst kan eten :D
pi_212654068
Ik ben vegetariër :')
pi_212655685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar ga ik idd beter op letten. Anderhalf jaar geleden op de 200 km tocht ging ik daar nogal de mist in - na een tijdje was ik m'n boterhammen met jam, mueslirepen en ontbijtkoekrepen vreselijk zat. Uiteindelijk in de laatste pauze van iemand een grote beker chocomel gekregen en dat ging nog wel _O-

Heb je tips voor dingen om te eten om er een beetje variatie in te houden als de boterhammen en snelle jelles je neus uit komen? Ik heb met hardloopwedstrijden ook wel eens winegums mee gehad, denk dat ik die ook ga proberen. Zoute dingen? Bananen?
Ik lees wat over Maurten. Dit moet je wel een aantal keren "oefenen" om te zien hoe je het verdraagt.
Keer lange tocht met iemand gedaan die het niet goed verdroeg en waarbij het niet goed viel.

Ik vind de sportdrank van de decathlon goed te drinken (in van die zakken) en dat gaat bij mij ook goed met lange tochten.
De fruit jellies van Decathlon zijn ook lekker vind ik.
Eventueel paar gelletjes, stroopwafels en winegums idd.
Banaan gaat ook altijd mee.
Ken er ook heel aantal die krentenbollen meenemen. Als het niet te warm is eventueel stickers ofzo (anders op je frame even vastmaken;) )
Tussendoor eventueel een cola als je langs tankstation oid komt.

Qua fietscomputer heb ik alleen ervaring met Wahoo.

Succes met de voorbereidingen maar komt vlgs mij goed 😃

[ Bericht 2% gewijzigd door het-is-mij op 02-03-2024 06:42:06 ]
pi_212694417
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 18 maart 2024 @ 09:41:55 #300
416020 K44S
The bearded man
pi_212869257
Goedemorgen.

Ook plaats ik 'm hier:

Fretwork in WLR / Wielerkleding

Als iemand nog een winkel weet voor lange wielersport kleding, houd ik me aanbevolen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')