abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209821260
Allemachtig wat een heftige gebeurtenis. Gelukkig is haar herstel voorspoedig gegaan. Veel sterkte en geluk voor de toekomst. Met alleen nog maar positieve posts.
pi_209821347
quote:
11s.gif Op zondag 9 juli 2023 11:37 schreef Seven. het volgende:
Oei, kantje boord geweest dus. Ik kan me voorstellen dat jij daar emotioneel een opdonder van hebt. Wat is een MUG? :@

Nou ben jij iemand die levensprioriteiten altijd wel op een rijtje hebt door je eigen ervaringen, bij ieder ander zou ik nu iets zeggen over 'ontnuchterend' en 'veranderend perspectief'. Fijn dat je vrouw er nog is O+ .
MUG= medische urgentiegroep. Bij jullie bestaat dat ook maar noemt wellicht anders. Dat zijn het soort (geel/groene) ambulances die komen als de situatie levensbedreigend is en een normale ambulance niet volstaat. Ik heb er zelf nog levendige herinneringen aan toen mijn vader dat nodig had (in zijn geval te laat) dus wou absoluut niet dat onze kinderen dat zagen.
Blij dat het ziekenhuis hier niet zo ver af is in ieder geval. Petje af voor die mensen en de mensen van de IC, dit soort job zou ik niet kunnen.

En ook al heb ik mijn ervaringen en prioriteiten, ik zou het toch beschrijven als iets ressettend.
pi_209821456
Jeetje, wat een verschrikkelijke ervaring. Echt een wonder dat ze er weer zo snel bovenop lijkt te komen O+

Jouw liefdevolle berichten zijn altijd een lichtpuntje om te lezen. Alle goeds gewenst.
  zondag 9 juli 2023 @ 12:04:07 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209821565
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 11:48 schreef BBach het volgende:

[..]
MUG= medische urgentiegroep. Bij jullie bestaat dat ook maar noemt wellicht anders. Dat zijn het soort (geel/groene) ambulances die komen als de situatie levensbedreigend is en een normale ambulance niet volstaat. Ik heb er zelf nog levendige herinneringen aan toen mijn vader dat nodig had (in zijn geval te laat) dus wou absoluut niet dat onze kinderen dat zagen.
Blij dat het ziekenhuis hier niet zo ver af is in ieder geval. Petje af voor die mensen en de mensen van de IC, dit soort job zou ik niet kunnen.

En ook al heb ik mijn ervaringen en prioriteiten, ik zou het toch beschrijven als iets ressettend.
Ondanks de verschrikkelijke omstandigheden: fijn dat je je kinderen voor zo'n trauma hebt kunnen behoeden en dat je vrouw zich er niets van kan herinneren. Sterkte voor jou, het zal nog wel even duren voor dit een plekje heeft.
Resistance is futile.
pi_209821573
Jeetje @BBach wat is dat schrikken geweest! En wat een verschrikkelijke boodschap om te krijgen dat het zomaar ineens klaar kan zijn. Maar wat fijn dat ze er is en dat ze het nog zo goed doet! En die conditie heeft een klap gehad, maar dat herstelt ook weer

@Seven, de MUG is een variant van de trauma heli die we hier hebben. Als ik t goed heb vliegen ze in belgie ook, maar hebben ze dat ook in auto variant.
  zondag 9 juli 2023 @ 12:06:34 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209821593
Veel sterkte voor jullie na alles. Hoop dat de reis even goed werkt om ervan los te komen en te genieten van elkaar.
Een héle rustige zomer gewenst Bbach, Laurette, Croquette en de kindjes
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209821785
Lieve BBach… moest laatst nog aan je denken.
En nu kom je met dit bericht. Het is nauwelijks te bevatten. Ook gezien je eigen jeugd.

Heel veel sterkte en liefde met herstel na deze turbulente periode. :*
  zondag 9 juli 2023 @ 13:02:32 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209822363
Wat een schrik!

Goed herstel gewenst voor je vrouw en voor jou.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209823084
Damn, wat een verhaal! Sterkte!
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:04 schreef Puala het volgende:
@:seven, de MUG is een variant van de trauma heli die we hier hebben. Als ik t goed heb vliegen ze in belgie ook, maar hebben ze dat ook in auto variant.
Niet helemaal. De ambulanceverpleegkundige (mag medische handeling doen zoals medicatie) in Nederland is beter opgeleid / mag&kan meer dan een ambulancier in België (niet medisch opgeleid). Dus in België krijg je er vrij snel een MUG bij.
In Nederland heb je het MMT, die met helikopter maar ook met de auto kunnen komen.
Bij een reanimatie in België zul bijv het MUG zien, maar in Nederland komt daar niet standaard een MMT voor. MMT is voor de écht complexe letsels (amputatie, hersenletsel etc.). Er zijn ook veel meer MUG's dan MMT's.

Hier staat het wat uitgebreider beschreven: https://www.hulpverlening(...)38874.html#msg438874
pi_209826706
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 13:50 schreef Piles het volgende:
Damn, wat een verhaal! Sterkte!
[..]
Niet helemaal. De ambulanceverpleegkundige (mag medische handeling doen zoals medicatie) in Nederland is beter opgeleid / mag&kan meer dan een ambulancier in België (niet medisch opgeleid). Dus in België krijg je er vrij snel een MUG bij.
In Nederland heb je het MMT, die met helikopter maar ook met de auto kunnen komen.
Bij een reanimatie in België zul bijv het MUG zien, maar in Nederland komt daar niet standaard een MMT voor. MMT is voor de écht complexe letsels (amputatie, hersenletsel etc.). Er zijn ook veel meer MUG's dan MMT's.

Hier staat het wat uitgebreider beschreven: https://www.hulpverlening(...)38874.html#msg438874
Dank voor de link, wist niet dat er zoveel verschil tussen BE en NL zat, je zou verwachten dat zoiets EU gereguleerd zou zijn. In ons geval heb ik 112 gebeld en de situatie geschetst en gemeld dat de MUG zeker noodzakelijk zou zijn. Die zijn dan met 2 gekomen. Een snelle stationwagen en dan wat later een grote. Heli's hebben we hier ook, maar via de weg was het 7min om tot hier te raken, dus de wegvoertuigen waren sneller. Dit uiteraard terzijde.
  zondag 9 juli 2023 @ 18:48:14 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209829379
Jezus Bbach… wat een vreselijk enge ervaring! :o
Fijn dat zij er zo goed uitgekomen is! O+
***
pi_209839217
Pfoe, de vrolijkheid die ik had toen ik zag dat het BBach-topic weer nieuwe posts had is snel verdwenen. Heftig hoor. Wat een intensieve, slopende maand zal je gehad hebben. Hopelijk zet de ingezette weg zich voort en komt ze er snel weer 100% bovenop.
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 08:30:45 #238
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_209925423
Man wat heftig, sterkte voor jou en het herstel voor je vrouw. Fijn dat de kids hier niks van hebben gezien (alleen de aftermath).
Geniet van alle momenten samen. Het is niet altijd zo vanzelfsprekend.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')