abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206981124
Welkom in het draagtopic! Hier kun je terecht voor alles wat met het dragen van je kindje te maken heeft.



Waarom dragen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dragen, maar waarmee dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke verschillende soorten knopen zijn er?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206981156
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:51 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik ben nu voor het eerst zwanger en ben ook begonnen met kijken naa draagzakken. Ik heb ook bij een kennis zo’n draagdoek aangeprobeerd, maar dat zie ik niet echt zitten. Heb liever zo’n ‘rugzak’-draagzak!

Ik heb tot nu van drie verschilden mensen gehoord dat ze de volgende merken draagzakken gebruik(t)en:

- Manduca
- Kokadi (tai tai)
- Babybjörn

Nu vraag ik me dus af: op basis waarvan hebben jullie gekozen voor een draagzak en welk merk/model hebben jullie?

Behalve Manduca heb ik van de bovengenoemde merken geen winkels in de buurt gevonden die ze ook verkopen, dus ik kan dan niet langs gaan om ze te proberen.
Ik heb zelf de manduca (tweedehands) en een Tula Half Buckle. De Manduca vind ik niet fijn voor pasgeborenen, ook niet met de insert. De Half Buckle _O_
Ik zou je willen adviseren om ze niet bij een winkel uit te proberen maar een draagconsult aan huis te boeken. Dat kost een euro of 30 die je vaak weer terugkrijgt als korting op het product. Ik vond dat heerlijk! Ik had al gratis de manduca en een draagdoek en daarin heeft ze toen goed geadviseerd qua instellen (voor mijn zelfvertrouwen), maar ze heeft ook dozen vol andere merken als je nieuw wilt kopen.
pi_206981194
Ooh, daar zou ik eens moeten kijken of ik zo’n draagconsult ook in Oostenrijk kan vinden!

Wat goed om ook jouw mening over de Manduca te horen, want volgens mijn zus is dat dus het beste merk! :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  woensdag 7 december 2022 @ 13:17:07 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_206981275
Het is echt heel persoonlijk inderdaad. Ik ben destijds voor newborn wel voor doeken gegaan omdat die voor mij het meest veelzijdig waren, maar toen waren er ook nog niet echt veel newborn draagzakken, die keuze is wel enorm beter geworden.

Een draagconsulent heeft volgens mij ook poppen die echt het formaat en gewicht van een baby hebben waardoor je goed kan inschatten of je iets prettig vindt.

En Babybjorn is in dit topic altijd een beetje een verboden woord :+
disclaimer
  woensdag 7 december 2022 @ 13:42:02 #5
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206981514
Ja, het is zo ontzettend persoonlijk. Ik had tijdens mijn zwangerschap een Tula aangeschaft, als een soort impulsaankoop. Als ik had gewacht tot het draagconsult dat ik na de geboorte heb gedaan, had ik die misschien nooit gehaald. Ik gebruik 'm nu wel en is voor kleine stukjes wel handig, maar wat fijn is ervaar je echt pas bij een draagconsult.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_206981537
Het fijne bij een draagconsulent(e) is ook dat je daar ook vaak doeken/dragers bij kan huren. Zo kun je prima bekijken wat bij je past :)
  woensdag 7 december 2022 @ 13:59:41 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206981719
Ik ben ook gaan passen in een fijne winkel (geen consult aan huis) en kwam bij de eerste met een ergobaby adapt thuis. Bij de tweede heb ik eerst een rekbare doek gebruikt, toen een tweedehandse babydoek van @SQ en toen die te smal werd een prachtige doek in mijn favo winkel in Heythuysen. Maar sinds ik de jongste op m'n rug draag, pak ik toch vaker de zak. Ik vind knopen op m'n rug nog steeds eng en mijn 12 kilo dreumes zit geen seconde stil.

En ik heb een tula toddler die ik amper gebruik. Mijn oudste wil steeds een klein stukje op m'n rug en dan is steeds erin en eruit me te veel werk. Dan draag ik haar wel zo op m'n rug. Op vakantie gebruik ik 'm wel nog.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206981733
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:17 schreef SQ het volgende:
Het is echt heel persoonlijk inderdaad. Ik ben destijds voor newborn wel voor doeken gegaan omdat die voor mij het meest veelzijdig waren, maar toen waren er ook nog niet echt veel newborn draagzakken, die keuze is wel enorm beter geworden.

Een draagconsulent heeft volgens mij ook poppen die echt het formaat en gewicht van een baby hebben waardoor je goed kan inschatten of je iets prettig vindt.

En Babybjorn is in dit topic altijd een beetje een verboden woord :+
Wat is er mis met de babybjorn? Nu ben ik nieuwsgierig! :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  woensdag 7 december 2022 @ 14:02:25 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_206981751
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:00 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Wat is er mis met de babybjorn? Nu ben ik nieuwsgierig! :D
Baby zit daar niet al te comfortabel in. Beentjes hangen vrij recht naar beneden en dat is slecht voor de heupjes. Alle gewicht op het kruis ook.
Eigenlijk moeten ze in een soort wijde zithouding waarbij het kontje echt in de zak of doek hangt.
disclaimer
pi_206981821
Er stond voorheen in de OP een afbeelding over ergonomisch dragen vs niet-ergonomisch. Maar ik zie dat die afbeelding stuk is. Het was zoiets:



Je ziet hier dat het zitvlak inderdaad breder is bij een ergonomische drager. De rug van het kindje wordt boller daardoor, dat is beter en comfortabeler. Voor jezelf kan je ook zien dat ergonomisch meer comfort geeft. De babybjorn hangt erg laag, wat veel zwaarder dragen is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206982123
Dat betreft dan wel de oude babybjorn, de nieuwere zouden wel ergonomisch zijn.
pi_206984150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:09 schreef Phaidra het volgende:
Er stond voorheen in de OP een afbeelding over ergonomisch dragen vs niet-ergonomisch. Maar ik zie dat die afbeelding stuk is. Het was zoiets:

[ afbeelding ]

Je ziet hier dat het zitvlak inderdaad breder is bij een ergonomische drager. De rug van het kindje wordt boller daardoor, dat is beter en comfortabeler. Voor jezelf kan je ook zien dat ergonomisch meer comfort geeft. De babybjorn hangt erg laag, wat veel zwaarder dragen is.
:o Bedankt voor de toelichting!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_206984219
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:36 schreef Elleska het volgende:
Dat betreft dan wel de oude babybjorn, de nieuwere zouden wel ergonomisch zijn.
Oh kijk, ik wist niet dat er een nieuwe versie was! Grappig dat ze toch overstag zijn gegaan, ondanks dat ze altijd voldoende klanten hadden volgens mij :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206984512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:36 schreef Elleska het volgende:
Dat betreft dan wel de oude babybjorn, de nieuwere zouden wel ergonomisch zijn.
De nieuwe hebben vaak wel een ergonomische zithouding, maar nog wel een voorgevormd en gewatteerd rugpand. Dus ze zijn er nog niet helemaal :)
pi_206985615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:34 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
De nieuwe hebben vaak wel een ergonomische zithouding, maar nog wel een voorgevormd en gewatteerd rugpand. Dus ze zijn er nog niet helemaal :)
zonde dat ze het rugpand niet ook hebben aangepakt maar de zithouding is al een grote verbetering.
  woensdag 7 december 2022 @ 20:15:51 #16
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_206987019
Ik zie liever een soepele rug dan de zithouding perfect, zeker ivm ademhaling.
pi_206988409
Wij hebben momenteel erg veel plezier van een Marsupi draagzak. Die is wel maar beperkt te gebruiken (tot een maand of 7 volgens mij) maar is dan ook voor een erg klein prijsje te vinden op Vinted.

Verder hebben we sinds heel kort een manduca first, die is wel oké maar denk dat ik die fijner vind als ze de newborn inlay niet meer nodig heeft. Maar manduca heeft ondertussen ook een nieuwere draagzak uitgebracht en die ziet er wel (nog) beter uit!

Draagconsult zou ik sowieso aanraden, op basis daarvan heb ik nog steeds de wens voor een tula half buckle en/of Isara the one. Maar dat vindt man wat onnodig nu we al 2 draagzakken, een ringsling (daar ben ik nog niet zo handig mee helaas) en een draagdoek hebben. :+
pi_206989251
Ik heb 2 doeken van Didymos en een draagzak van Tula. Waar ik bij mijn oudste vooral de Tula pakte, ben ik nu toch meer van de doeken. Het zit gewoon echt veel comfortabeler. Voor de drager ben ik gaan passen bij een winkel.

Ik wil nu langzamerhand ook eens gaan oefenen met rugdragen met de doek, dat is voor mij nog nieuw (Anna is 13 maanden, staat/loopt met steun etc). Wat is daar een fijne knoop voor?
pi_207004947
Ik had van schoonzus een babybjorn draagzak gekregen, maar ik kreeg er rugpijn van en ik kon mijn kindje niet meer goed zien. Tweedehands heb ik een tula free to grow gekocht, die wel lekker zit. Maar eigenlijk gebruik ik ook die zelden, baby gaat bijna altijd in de doek. Kangaroo is nu mijn favoriete knoop, omdat ik die om haar heen kan knopen als ze aan de borst in slaap is gevallen, ze slaapt daar gewoon doorheen en ik kan weer verder mijn ding doen. O+

@douche-eendje : ik ben ook een beetje aan het oefenen op de rug, en vond rucksack wel makkelijk te knopen. Mijn kindje is nog klein dus die gaat over mijn schouder op de rug, maar een groter kindje zie ik ze in de video's over de heup naar achteren schuiven.
pi_207005487
quote:
17s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:30 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb 2 doeken van Didymos en een draagzak van Tula. Waar ik bij mijn oudste vooral de Tula pakte, ben ik nu toch meer van de doeken. Het zit gewoon echt veel comfortabeler. Voor de drager ben ik gaan passen bij een winkel.

Ik wil nu langzamerhand ook eens gaan oefenen met rugdragen met de doek, dat is voor mij nog nieuw (Anna is 13 maanden, staat/loopt met steun etc). Wat is daar een fijne knoop voor?
Je start in principe met een ruck als knoop. Dat is vrij laagdrempelig en handig voor starten met rugdragen.
Let daarbij op dat je kindje best hoog moet zitten: jullie schouders moeten gelijk zijn aan elkaar. Vaak worden kindjes te laag geknoopt in de ruck, waardoor het oncomfortabel is (en minder veilig voor jonge baby’s).

Wrapyouinlove heeft wel fijne instructiefilmpjes :) Veel plezier en succes!

[ Bericht 8% gewijzigd door GotC op 09-12-2022 12:31:21 ]
pi_207005988
Als je snel last hebt van je schouders bij rugdragen, is de double hammock wel echt een fijne knoop. Maar ik vond het wel een lastige knoop, ik was altijd aan het stoeien om de tweede baan goed over de rug te krijgen. Als hij eenmaal zit, dan zit het ook echt als een huis, met een veel betere gewichtsverdeling.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207762856
Dragen 2.0, met je kind achterop in de draagzak op de schaatsbaan :o Ik kijk er maar niet naar, ik vind het doodeng. Moeder zal wel weten wat ze doet denk ik.
pi_207763855
Crosspost.

Ik verkoop mijn Beco Toddler draagzak (9-27 kg), kleur Flamingo Grey



quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:14 schreef Mrs.Peel het volgende:

...

Bij interesse graag DM. Prijs komen we wel uit, ik hoop dat hij weer gebruikt gaat worden. Ik kocht hem in oktober 2019 nieuw voor ¤ 149.

Uiteraard is hij in goede staat, met de doos en toebehoren (zonnekapje, extra aanklikbaar tasje) compleet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')