abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:13:19 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:13:39 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_100601816
quote:
Google Admits Handing over European User Data to US Intelligence Agencies

Google has admitted complying with requests from US intelligence agencies for data stored in its European data centers, most likely in violation of European Union data protection laws.

Gordon Frazer, Microsoft UK's managing director, made news headlines some weeks ago when he admitted that Microsoft can be compelled to share data with the US government regardless of where it is hosted in the world.

At the center of this problem is the USA PATRIOT ACT, which states that companies incorporated in the United States must hand over data administered by their foreign subsidiaries if requested.

Not only that, but they can be forced to keep quiet about it in order to avoid exposing active investigations and alert those targeted by the probes.

This situation poses a serious problem for companies like Microsoft, Google or Amazon, which offer cloud services around the world, because their subsidiaries must also respect local laws.

For example, European Union legislation requires companies to protect the personal information of EU citizens and this is clearly not something that Microsoft, Google, Amazon, or any of their EU customers can do.

This is not only a theoretical problem. According to German-language magazine WirtschaftsWoche [Google translate], a Google spokesperson confirmed that the company has complied with requests from US intelligence agencies for data stored in its European data centers.

The situation is likely to spark an official inquiry from the European Commission, with some members of the European Parliament already reacting to the stories. It's hard to foresee what kind of solution can be found at this point, but one thing's clear - US-based cloud providers operating in EU can be forced to break the law. European companies and government agencies that are using their services are also in a tough position.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_100606059
Bedrijven maken de wet tegenwoordig he..
pi_100606284
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:48 schreef Life2.0 het volgende:
Bedrijven maken de wet tegenwoordig he..
Het probleem lijkt me in dit geval meer dat een land multinationals misbruikt om zijn eigen wetten effectief te laten zijn in een ander land en de wetten daar dus te frustreren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100606518
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem lijkt me in dit geval meer dat een land multinationals misbruikt om zijn eigen wetten effectief te laten zijn in een ander land en de wetten daar dus te frustreren.
Precies. En als het bedrijf maar groot genoeg is komen ze er nog mee weg ook, wat kan jou die internationale wetgeving nou boeien, geld geld geld!
pi_100756583
Een handigheidje dat wel hier in het topic past: PIM
De Privacy Inzage Machine van Bits of Freedom waarmee je met een paar muisklikken een automatisch gegenereerde brief kunt opstellen naar bedrijven die mogelijk nog persoonsgegevens van jou in hun bezit hebben, met het verzoek tot inzage. Het enige wat je nog hoeft te doen is verzenden.

Tevens TVP :P
pi_100756698
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:19 schreef OldJeller het volgende:
Een handigheidje dat wel hier in het topic past: PIM
De Privacy Inzage Machine van Bits of Freedom waarmee je met een paar muisklikken een automatisch gegenereerde brief kunt opstellen naar bedrijven die mogelijk nog persoonsgegevens van jou in hun bezit hebben, met het verzoek tot inzage. Het enige wat je nog hoeft te doen is verzenden.

Tevens TVP :P
Als ik naar die site ga, krijg ik van mijn chrome browser een privacy foutmelding.?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_100756886
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als ik naar die site ga, krijg ik van mijn chrome browser een privacy foutmelding.?
Vreemd, ik gebruik zelf geen Chrome, maar wat voor melding is het precies?
pi_100795594
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:28 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Vreemd, ik gebruik zelf geen Chrome, maar wat voor melding is het precies?
Een ssl-foutmelding over het feit dat de uitgever van het ssl-certificaat onbekend is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_101161087
Zie net via Sophie in 't Veld een interessante retweet van Emiel Elgersma @emeel.

http://www.elgersma.info/(...)cs-en-niet-tonen-id/

Twee uur de cel in omdat je je ID-bewijs niet laat zien. Je kan je afvragen hoe het had afgelopen als hij had gezegd wat hij aan het doen was, maar m.i. goed principieel voet bij stuk gehouden.

Edit: Is het trouwens een idee om Bits of Freedom ook in de TS te zetten?

[ Bericht 8% gewijzigd door -aad- op 25-08-2011 09:26:43 ]
  maandag 21 november 2011 @ 09:42:54 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_104619932
quote:
How America could impose Internet censorship on the EU

As Victoria A. Espinel, the White House co-ordinator on copyright enforcement prepares to speak in the European Parliament next week, we learn of new powers being sought by the US government to impose IPR rules on other countries, including the EU. The Stop Online Piracy Act (also sometimes referred to as E-parasite) in the US congress seeks to impose the most draconian measures against Internet users and websites. But from an EU perspective, it contains a poison pill. American academics and NGOs who have studied are warning that it contains dangerous provisions which would empower US Embassies to force other countries to adopt the same anti-Internet measures.

The Stop Online Piracy Act ( SOPA - also sometimes referred to as E-parasite) is a twin to the Protect-IP Act in the US Senate. American academics are saying that SOPA will create a firewall of Internet censorship.

SOPA contains measures against search engines and linking sites, and indeed it would appear, against any site which is deemed to be “dedicated to infringing activities.”

Sites could be ordered to disappear from the Internet, without an entitlement to a defence, under measures which would includes orders addressed to ISPs and domain registrars.

SOPA also contains provisions whereby the US government can check out websites for possible infringing content, and if the website tries to stop them, it may be sanctioned.

Section 205 of Stop Online Piracy Act is called: Defending Intellectual Property Rights Abroad. Section 205 would build on the existing Special 301 process but will take it much further. It provides for “aggressive support for enforcement action against violations of the intellectual property rights of United States persons”. And it specifically mandates US embassies to ‘enable’ foreign governments to comply with international obligations regarding IP rights. A new role of IP attache will be created in order to facilitate this. This role will be to work with United States holders of intellectual property rights and industry to address intellectual property rights violations in the countries where the attachés are assigned.

US Embassies currently put pressure on other governments using the Special 301 powers. Exactly how they do so has been revealed in various leaked diplomatic cables published by Wikileaks.

The EU should take this threat very seriously. SOPA could mean that US Embassiess will try to forces changes in EU and Member State law which would contravene to the acquis and indeed are contrary to the balance of rights which we have established in Europe.

Victoria A. Espinel is speaking at the IP Forum, co-ordinated by the French pro-copyright MEP Marielle Gallo, next week.European Parliament hardline event on ACTA and enforcement
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_124565427
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:10 schreef Tism het volgende:

[..]

Dit zijn zeker geen closed-circuit systemen?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 4 april 2013 @ 20:53:18 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_124891096
quote:
Media Markt bespiedde personeel in vijf vestigingen

Media Markt heeft in vijf vestigingen in Nederland personeelsleden met geheime camera's gefilmd. De FNV kaartte woensdag aan dat dat gebeurde in Leeuwarden, maar het blijkt ook het geval in Amersfoort, Zaandam, Hoofddorp en een nog onbekende locatie.

Dat liet het bedrijf donderdag weten aan het ANP. Het personeel was niet op de hoogte. Dat is volgens de wet niet toegestaan.

Volgens een woordvoerder van het bedrijf kende Media Markt de wetten over het gebruik van verborgen camera's niet. Media Markt zegt dat de beelden gebruikt worden voor 'interne trainingsdoeleinden'.

De winkelketen laat weten dat de beelden inmiddels zijn gewist. Volgens de woordvoerder reageerde het personeel positief op de opnames. Media Markt is dan ook verbaasd over de uitlatingen van personeelsleden in de media. 'Bij ons heeft niemand zich gemeld', aldus de woordvoerder. Een medewerker, die uit angst voor represailles anoniem wil blijven, zegt zich wel zorgen te maken. 'We weten niet of we alle beelden hebben gezien die er zijn gemaakt.'

Volgens het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) mag een personeelslid alleen worden gefilmd als er een vermoeden is van fraude of diefstal. Deze actie moet dan vooraf worden gemeld bij het college. Het CBP heeft geen melding gehad van de vestiging in Leeuwarden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_124893475
Ik denk dat de MediaMarkt vrij open staat voor kritiek van hun werknemers. Ze zijn immers niet snel vervangen door anderen. Oh wacht.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 17 april 2013 @ 15:42:20 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_125399750
quote:
Update: Heftige maatregelen in lokale 'war on drugs'


WOERDEN - De gemeente Woerden gaat samen met het Openbaar Ministerie en de lokale politie harddrugsgebruikers registreren. Hier gaat een preventieve werking vanuit, volgens de betrokkenen. Ook kan er hulpverlening aangeboden worden en door een betere registratie hoopt de politie een verband tussen criminaliteit en harddrugsgebruik te kunnen leggen.


Het zogenaamde project Achilles gaat zich richten op de klanten van drugsdealers. Er zullen dossiers worden aangemaakt van klanten rond drugsdealers en deze kunnen worden ingezet in een eventuele strafzaak tegen de dealer. Minderjarige harddrugsgebruikers en ouders met minderjarige kinderen kunnen een bezoek van Bureau Jeugdzorg verwachten. Inmiddels heeft de gemeente 360 brieven gestuurd naar mensen die zich op een bestellijst (lijst telefoonnummers in het bezit van groep drugsdealers, veel van deze nummers worden ook wekelijks bestookt met sms'jes).

Een gemeentewoordvoerder licht de plannen toe aan de redactie:

"Het accent in dit drugsbeleid tussen gemeente, politie en Openbaar Ministerie verlegt zich van de drugsdealer naar de drugsgebruiker. Zonder gebruikers geen dealers en vice versa. Harddrugs zijn illegaal en het is strafbaar om te gebruiken."

De eerste acties hebben al plaats gevonden in Woerden. Van een zogenaamde 'bestellijst' van een drugsdealer zijn alle telefoonnummers nagetrokken en hebben deze mensen (en bedrijven) een brief gehad. "Dat is een heftige maatregel maar ook een hele effectieve", vervolgt de woordvoerder. "Op de 360 brieven die zijn verstuurd, kregen we al 60 reacties. Natuurlijk van mensen die verontwaardigd waren op deze lijst voor te komen, maar ook van ouders en bedrijven. Dat bedrijf gaat het nu bespreekbaar maken op de werkvloer."

Uit de brief die is verstuurd naar 360 adressen:

"Tijdens een politieonderzoek is een op uw naam geregistreerd telefoonnummer in een drugsbestellijn van een drugsdealer aangetroffen. Wij hebben geconstateerd dat er meerdere malen contact is geweest met de drugsdealer."

Op het einde van de brief: "Mocht u van mening zijn deze brief onterecht te hebben ontvangen, verzoeken wij u een afspraak te maken met de politie om een verklaring af te leggen."

In een convenant dat eind najaar is gesloten tussen deze drie partijen is afgesproken hoe er met deze gegevens om zal worden gegaan. "Het primaire doel is bewustwording en preventie, niet het criminaliseren van de gebruiker. Maar die kans bestaat natuurlijk altijd. Harddrugs zijn illegaal."

Uit het persbericht van de gemeente:

Drugsbestrijding staat landelijk en lokaal op de agenda van de overheid. Waar de landelijke overheid zich vooral richt op de georganiseerde criminaliteit en preventieve voorlichting, biedt project Achilles in Woerden een werkwijze voor lokaal beleid. Achilles richt zich met name op de drugsgebruiker en spreekt deze direct aan.

Het artikel gaat verder.

Comment:

quote:
ms1973
Beste mensen, ook ik ben zwaar gedupeerd door deze doorgeschoten actie, waarover ik uiteraard zeer ontstemd ben.

Ik beken, ik heb in een ver verleden wel eens zon bestellijn gebeld. En ook ik ontvang nog regelmatig de sms'jes met de nieuwe bestelnummers. Ik heb wel eens geprobeerd om daar vanaf te komen door een bericht terug te zenden met het verzoek mijn nummer te verwijderen. Dat lukt helaas niet aangezien mijn telefoonnummer kennelijk bij meerdere dealers bekend is en de nummers van (potentiële) klanten onderling worden uitgewisseld. En nee, een verandering van nummer is vanwege zakelijke motieven niet wenselijk.

De inhoud van de brief die is ontvangen impliceert dat ik tot op heden drugs zou gebruiken. DIT IS NIET WAAR! Het vervelende is nu dat ik door mensen in mijn directe omgeving hier op word aangesproken en dit mijn verder prettige leven onder grote druk zet.

Zojuist heb ik vernomen dat de brief eveneens naar een bedrijfsadres is verzonden. De houder van het telefoonnummer is daarmee eveneens in grote problemen gekomen en kan mogelijk ontslag tegemoet zien. Dat kan naar mijn mening toch niet de bedoeling zijn van deze maatregel? En daar is dan kennelijk een half jaar over nagedacht... Elke idioot kan bedenken wat de vergaande gevolgen voor de ontvanger van de brief kunnen zijn!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_125400428
Ik snap niet hoe dit de handel in harddrugs plat moet leggen. Dit is toch simpelweg naming & shaming?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 15 mei 2013 @ 22:39:19 #17
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126558773
quote:
U.S. Justice Dept. secretly monitored Associated Press phone records for 2 months

The United States Justice Department led by Attorney General Eric Holder secretly obtained two months of telephone records of reporters and editors for The Associated Press in April and May 2012 in what the news cooperative's top executive called a "massive and unprecedented intrusion" into how news organizations gather news.

Records were seized for more than 20 separate phone lines assigned to AP journalists and up to 100 journalists could have had their call details monitored.

AP attorneys claim that the records obtained by the Justice Department listed incoming and outgoing calls, and the duration of each call, for the work and personal phone numbers of individual reporters, general AP office numbers in New York, Washington and Hartford, Conn., and the main number for AP reporters in the House of Representatives press gallery.

The purpose of the monitoring is believed to have been to trace confidential government sources contacted by reporters, specifically as part of an ongoing criminal investigation into how the AP learned of a classified CIA operation to stop a bomb plot last year.

bron.
The view from nowhere.
pi_126619669
Eem docu uit 2011 over privacy maar toch nog actueel.
pi_128869465
Dit gedrag van justitie is toch eigenlijk gewoon fascistisch? Bij welke wet is dit verplicht geworden?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:22:11 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128887254
quote:
Lost in Kafka Territory - US News and World Report

If anyone on Earth can claim to be a cyberspace celebrity, it is Philip Zimmermann, a soft-spoken data security consultant from Boulder, Colo. Every day, he is discussed on the Internet and computer bulletin boards in nearly 200 countries and is deluged with E-mail that treats him as a hero, a villain or a victim.

This week, the Electronic Frontier Foundation, a cyberspace civil liberties organization, will give Zimmermann a prestigious Pioneer Award, for helping protect citizens' privacy by creating a powerful encryption program called "Pretty Good Privacy" (PGP) and making it available for free. It has been a boon to those seeking to protect their E-mail and commercial transactions and, in some notable cases abroad, shielding communications by human-rights groups and dissidents in repressive countries.

But law enforcement and intelligence officials have a different view of Zimmermann's achievement. He is being investigated for possible violation of federal arms-export laws because his "cryptography for the masses" has slipped out of America. "The ability of just about everybody to encrypt their messages is rapidly outrunning our ability to decode them," worries a U.S. intelligence official. "It's a lot harder to eavesdrop on a worldwide web than it is to tap a cable." Echoes James Kallstrom, assistant director in charge of the FBI's New York office: "We need balanced public policy because it has unbelievable ramifications for business and law enforcement."

"Strengthen democracy." There is no coherent policy, and Zimmermann could end up paying for that. He says he feared for Americans' privacy rights and decided to give away PGP in 1991 because Congress was considering banning it. (No law ever passed.) He says he gave the program to friends, asking them to distribute it only in the United States: "I wanted to strengthen democracy, to ensure that Americans could continue to protect their privacy."

But the encryption program ended up on the Internet and has been downloaded by countless foreigners. So a grand jury in San Jose, Calif., has been gathering evidence since 1993, pondering whether to indict Zimmermann for violating a federal weapons-export law--a charge that carries a presumptive three-to-five-year sentence and a maximum $1 million fine. The investigation is being led by Silicon Valley Assistant U.S. Attorney William P. Keane; a grand jury indictment must be authorized by the Justice Department in Washington.

Zimmermann's woes raise big questions. Can machine-age law be applied fairly to rapidly developing technology? Is putting software on a computer the same as exporting it? Is he being strung out in a Kafkaesque nightmare as a warning to others? Some intelligence officials concede that it's too late to keep cryptography from spreading and say that intimidating distributors is the only way they can hope to deter code makers.

Beyond those issues, the case is saturated with irony. Powerful crypto is already widely available on Internet-accessible computers. An MIT Internet site distributes PGP, for example, as does a forum on the CompuServe commercial service. The latter--easily reached via phone lines from Europe and Asia--carries this impotent disclaimer: IF YOU ARE NOT A CITIZEN OF THE UNITED STATES, DO NOT DOWNLOAD THIS FILE. Oddest of all, it is perfectly legal for a foreign bad guy to buy books containing encryption codes and type them into a computer.

Oops! If Zimmermann is indicted as an alleged arms merchant because his cryptography ended up in foreign hands, then somebody in the U.S. government probably should be prosecuted, too. In 1993, the National Institute of Standards and Technology (NIST) inadvertently placed DES, a strong encryption program, on one of its Internet-linked computers. Word spread quickly in cyberspace, and a U.S. News reporter easily found a file copy on a computer in Finland. A NIST spokesman sheepishly admitted that the accidental crypto "export" was a mistaken attempt to help U.S. computer users strengthen their security.

Zimmermann says his motivation was also security-minded. It isn't comforting to him, though, that he might be hanging his Pioneer Award in a prison cell.

Bron: www.usnews.com
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')