abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 juli 2021 @ 11:09:36 #151
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200390966
Thnx ladies ^O^ :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200732019
Heyy! Ik en mijn beste vriendin zijn tegelijk zwanger, 3 weken verschil. Ik zeg zijn, maar met een paar uur is dat waren, want ze heeft helaas pre eclampsie gekregen en krijgt zo een keizersnede met 32 weken.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hier met een prematuur. Hoe kan ik haar het beste hierin steunen? Wat staat haar de komende tijd te wachten? Wat had jou geholpen, qua woorden, qua daden? Waar had jij het meest behoefte aan? En wat staat haar nog te wachten?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 11:58:33 #153
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_200732809
Dat zal wel schrikken zijn rebubbled.

Ik had na de geboorte van J (34 weken, ook pre-eclampsie) vooral heel veel behoefte aan rust. Weinig bezoek, weinig prikkels. Ik lees normaal graag en veel, maar kon die eerste weken niet eens een tijdschriftartikel lezen. TV kijken ging ook niet, en van meer dan 2 mensen om me heen werd ik doodmoe.

Hulp bij praktische zaken was wel welkom (boodschappen, huisdieren, schoonhouden huis en kleertjes kopen in maat 40/44 bv). Ik had ook geen kraamzorg (we zijn beide 10+ dagen in het ziekenhuis geweest), en het huishouden kwam vriend toen echt niet aan toe (was of op het werk, of in het ziekenhuis).

Sterkte voor je vriendin, hopelijk een gezonde baby en een spoedig herstel. Onderschat het niet, de baby is prematuur, en zij is waarschijnljk ook echt behoorlijk ziek. Dit is zeker geen 'normale' keizersnede.
pi_200734221
Ja, ik heb er al een paar keer flink om gehuild. Vooral om de zorgen om hun en de baby. Ze is nu net de OK in.

Gelukkig heeft hij recht op 6 weken ouderschapsverlof, dus dat helpt iets. Vanaf wanneer krijgt zo'n klein babietje kleertjes aan?

Onze baby is net geboren als hun baby mee naar huis mag denk ik, dus dat is best onhandig in de mogelijkheden die ik heb voor onsersteuning..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_200734335
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:11 schreef Rebubbled het volgende:
Heyy! Ik en mijn beste vriendin zijn tegelijk zwanger, 3 weken verschil. Ik zeg zijn, maar met een paar uur is dat waren, want ze heeft helaas pre eclampsie gekregen en krijgt zo een keizersnede met 32 weken.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hier met een prematuur. Hoe kan ik haar het beste hierin steunen? Wat staat haar de komende tijd te wachten? Wat had jou geholpen, qua woorden, qua daden? Waar had jij het meest behoefte aan? En wat staat haar nog te wachten?
Hier ook een prematuur van 32 weken. Die is nu ouder dan 3 en je merkt er lichamelijk en/of geestelijk niets van (tot nu dan, geen idee of het later met leren invloed kan hebben )

Ik zou lekker weinig bezoek ontvangen, bij ons kwam iedereen nog bijna dezelfde avond langs. Pfff. Waarschijnlijk mag dat nu ook niet vanwege corona.

Heeft ze longrijpers gehad? Al bij al was het couveuse en warm houden tot dat ze 40 weken was. En sondevoeding toedienen totdat ze zelf uit de fles/borst kon drinken. Ik heb het niet als schokkend ervaren.

En voor de partner, ik zou voor deze periode nog geen verlof opnemen het vrouwtje wordt goed verzorgd in het ziekenhuis net zo als de baby. Je gaat daar vrij weinig aan doen in het ziekenhuis, ik zou het echt voor thuis bewaren. Misschien 2 dagen calimiteiten verlof opnemen oid.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  woensdag 4 augustus 2021 @ 13:55:59 #156
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_200735335
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:06 schreef Rebubbled het volgende:
Ja, ik heb er al een paar keer flink om gehuild. Vooral om de zorgen om hun en de baby. Ze is nu net de OK in.

Gelukkig heeft hij recht op 6 weken ouderschapsverlof, dus dat helpt iets. Vanaf wanneer krijgt zo'n klein babietje kleertjes aan?

Onze baby is net geboren als hun baby mee naar huis mag denk ik, dus dat is best onhandig in de mogelijkheden die ik heb voor onsersteuning..
Dat ligt er een beetje aan wanneer ze uit de couveuse mogen. Dat was bij J met 1 week (=35 weken). Hij verzoop toen nog in maat 50, mijn moeder heeft de halve stad afgezocht naar acceptabele kleertjes in maat 44 (ze kent mijn moeilijke smaak ;))

J is nu trouwens 8, en van de vroeggeboorte is gelukkig niets meer te merken.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 16:12:21 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200737834
Voor maat 44 heeft de zeeman inmiddels ook rompers. En het fok prematurenpakket staat bij mij, geef maar een gil als ik het kan opsturen. Veel was niet meer zo netjes toen het bij mij aankwam, dat heb ik eruit gehaald, maar ik ga met liefde morgen even langs de winkel om iig wat rompers aan te vullen enzo hoor. Geen probleem :*

Edit: en nog meer zie ik: https://www.zeeman.com/nl/baby/prematuur.html. De Hema heeft iig online ook 44 en prenatal online en in de winkel. Zijn allemaal best betaalbaar ook gelukkig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200750391
Spierbal, ja ze heeft gelukkig in de twee dagen ervoor longrijpers gehad! Dat was net op tijd. Ik geef de tip van het vaderschapsverlof door. Dat is wel een goeie inderdaad. Alhoewel zij momenteel nog niet in staat is om veel tijd bij de baby door te brengen.

MM en Tink, ze had al 3 setjes gekocht in maat 44 op mijn advies. Dus die liggen klaar. Zodra het zover is, dat ze kleertjes aan kan, laat ik het je weten Tink! Kunnen wij het pakket weer aanvullen met de kleertjes die zij gekocht heeft. En goede tip van de Zeeman. Daar had ik zelf nooit aan gedacht.

Voor nu lijken ze beide goed te herstellen van de geboorte, dus dat is goed nieuws.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')