abonnement Unibet Coolblue
pi_213294338
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 16:59 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
dus de rest mag het weer opknappen,gaan er nog meer weg,ze weten het even niet meer,ook las ik ergens dat het bestuur afziet van een verhoging van de beloning,ja met zoveel problemen kun je dat echt niet maken :)
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?
pi_213294673
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?
https://www.studiorheden.(...)-behoefte-in-de-tuin
pi_213294757
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 17:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het is gewoon een arrogant bedrijf geworden. 'We verwachten dat dit onderwerp nu wel bespreekbaar is in Den Haag'. Hopelijk zijn ze niet zo dom daar. Dit is gewoon een heel vooropgezet plan van jarenlang roepen dat het slecht gaat, personeelstekort en dan de politiek aankijken dat ze toch wel een beetje begrip hebben?
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213295656
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.

Wel treffend: https://nieuwspaal.nl/pos(...)-niet-meer-elke-dag/
pi_213295767
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 19:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.

Wel treffend: https://nieuwspaal.nl/pos(...)-niet-meer-elke-dag/
Ze leven alleen in een eigen bubbel sedert de privatisering.Bij Nu staan diverse bijzondere reactie's : gasten die maar wat roepen,bijdehanten, en mensen die wel enig medeleven met de bezorgers hebben,en ook bezorgers, wat er veel te zien is,dat het over geld gaat(niemand vind het interessant). Gelukkig staan we niet alleen.Niemand zit op 40 tassen pd te wachten,en dat 3 dagen,dat houd je een week vol,dan ligt 80% thuis in bed.
pi_213295806
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 19:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Ze leven alleen in een eigen bubbel sedert de privatisering.Bij Nu staan diverse bijzondere reactie's : gasten die maar wat roepen,bijdehanten, en mensen die wel enig medeleven met de bezorgers hebben,en ook bezorgers, wat er veel te zien is,dat het over geld gaat(niemand vind het interessant). Gelukkig staan we niet alleen.Niemand zit op 40 tassen pd te wachten,en dat 3 dagen,dat houd je een week vol,dan ligt 80% thuis in bed.
Dat werkt alleen als er ook 30% minder post is. Anders krijg je inderdaad drukkere dagen. Of ze moeten geen buspakjes meer accepteren en dit uitbesteden aan de pakkettak.
  maandag 22 april 2024 @ 20:05:42 #82
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_213296238
Ik gebruik al tijden de post niet meer, ik stuur en ontvang alles digitaal. Zelfs officiële instanties doen mee omdat de post niet betrouwbaar is. Om mijn part bezorgen ze eenmaal per maand. Tijdschriften we hebben een paar komen soms ook niet maar dat probleem leg ik toch echt bij de uitgever neer bij geen ontvangst meteen een nieuwe vragen/ of vergoeding om het in de winkel te halen
pi_213297632
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 19:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Gek dat PostNL dat dan nergens roept. Ze presenteren het iets als wat ze nu al gaan uitrollen. Behalve als je jezelf elke dag een brief gaat sturen of elke dag Mijn Post in de app raadpleegt, hebben veel mensen toch niet door of de post die in je brievenbus ligt er vandaag zou moeten liggen of eigenlijk gisteren.

Wel treffend: https://nieuwspaal.nl/pos(...)-niet-meer-elke-dag/
Je moet niet vergeten dat de media geregeld zaken verkeerd of op z'n minst overgesimplificeerd voorstellen. Want een genuanceerd verhaal zorgt niet voor pakkende krantenkoppen of veel clicks. Net als dat verhaal over die zogenaamde 19% loonsverhoging die we zouden krijgen.

Als ik het artikel op Nu.nl goed begrijp, en combineer met een eerder bericht dat op Mijn Werk stond, komt het er op neer dat PostNL in week 1 in de helft van de wijken alleen nog maar op dinsdag, donderdag en zaterdag wil bezorgen, en in de andere helft van de wijken enkel op woensdag en vrijdag. En in week 2 draaien ze het om.

Op die manier hoopt PostNL wellicht dat ze toch nog kunnen volhouden dat er wel degelijk 5 dagen per week wordt bezorgd, en dat dit dus toch nog in lijn met de postwet is.

Nu heb ik de Europese Postwet er even bij gezocht, en hier staat toch echt het volgende in:

quote:
3. Zij (De EU-lidstaten, dus) zien erop toe dat de leveranciers van de universele dienst, behoudens door de nationale regelgevende instanties te beoordelen uitzonderlijke omstandigheden of geografische situaties, alle werkdagen (minimaal vijf dagen per week) ten minste het volgende waarborgen:

- één ophaling;

- een bestelling aan huis bij elke natuurlijke of rechtspersoon, of, bij wijze van afwijking, onder door de nationale regelgevende instantie te beoordelen voorwaarden in passende installaties.
Er moet dus echt 5 dagen in de week overal bezorgd worden, dus PostNL komt niet weg met de ene dag alleen wijk A bezorgen en de andere dag wijk B. Of hier een beroep gedaan kan worden op uitzonderlijke omstandigheden of geografische situaties betwijfel ik.

Wat wel zou kunnen, en daar zal het wel uiteindelijk op neerkomen, is dat PostNL toestemming krijgt om aparte tarieven te hanteren voor particuliere klanten voor 24-uurs en 48-uurs bezorging. Ik zie in de Europese Postwet niets staan wat dat in de weg staat. Er moet 24-uurs bezorging worden aangeboden aan de klanten, maar klanten stimuleren voor een ander, goedkoper, alternatief te kiezen, is vast wel mogelijk.

In de praktijk zal het er dan waarschijnlijk op neerkomen dat we op de piekdagen wat postzegelpost er bij krijgen, en dat we op de daldagen op een gegeven moment alleen nog met brievenbuspakjes, medische, rouw- en spoedpost lopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_213298118
Inderdaad willen ze volgens mij dat er een niet-24-uurspostzegel komt en dan nog meer post van de daldagen naar de piekdagen krijgen.
  dinsdag 23 april 2024 @ 09:14:43 #85
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_213299360
Maar er is toch echt nog veel te veel post voor alleen piekdagen. Je loopt je stuk op die piekdagen, 8/9 tassen is geen uitzondering....
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:51:50 #86
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_213302630
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
behoudens door de nationale regelgevende instanties te beoordelen uitzonderlijke omstandigheden
En daar werkt postnl al jaren aan, het masseren van de regelgevende instanties. Dit alles om hun plannen door te drukken. Foei postnl.
pi_213303589
https://archive.ph/FCCxj

stukje naar beneden scrollen
pi_213307670
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:55 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.ph/FCCxj

stukje naar beneden scrollen
Ik ben benieuwd of dat hem gaat lukken… ze lijken er wel erg op tegen.

Ik hoop vooral dat ik er dan zelf geen last van ga hebben. Ik verstuur met mijn bedrijf al mijn pakketten met GLS en ben daar best wel tevreden over, terwijl ik eigenlijk absoluut niet tevreden was toen ik mijn pakketten nog met PostNL verstuurde. GLS is voor mij goedkoper, biedt mij een betere klantenservice en bezorgt meer van mijn pakketten op tijd, hoewel ook niet perfect.

[ Bericht 23% gewijzigd door wbwb op 23-04-2024 22:25:19 ]
pi_213314404
Reactie van de ACM:

quote:
Geachte wbwb,

Dank voor uw bericht van 21 april 2024. Uw melding over PostNL is belangrijk.

Wat doen we met uw melding?

Voordat we kunnen ingrijpen moeten we onderzoeken of een bedrijf echt de regels overtreedt. Omdat we veel meldingen ontvangen, kunnen we niet alle bedrijven onderzoeken waarover we een melding ontvangen. Uw melding helpt ons om te bepalen welke bedrijven we moeten onderzoeken. Blijkt uit een onderzoek dat een bedrijf de regels overtreedt? Dan beslissen we wat nodig is. We spreken het bedrijf bijvoorbeeld aan op hun overtreding. Blijft het bedrijf de regels overtreden? Dan komen wij in actie, door bijvoorbeeld consumenten te waarschuwen voor dit bedrijf of het bedrijf een boete op te leggen.



Hoort u nog wat van ons?

Als we op een later moment nog vragen hebben over uw melding nemen we contact met u op. Anders ontvangt u geen verdere reactie meer. We kunnen u niet persoonlijk op de hoogte houden over het vervolg van uw melding. Het kan schadelijk zijn voor ons onderzoek als bekend wordt welke bedrijven wij onderzoeken. In het nieuwsoverzicht op onze website maken we achteraf bekend welke bedrijven we hebben aangepakt.



Op onze website leest u:

voor welke bedrijven we waarschuwen;
welke sectoren we onderzoeken. Bijvoorbeeld reizen, telecommunicatie, energie enz.;
welke bedrijven we hebben aangepakt.

U kunt zo zelf in de gaten houden of uw melding heeft geleid tot actie.



Meer weten?

Op onze website vindt u ook informatie over uw rechten als consument. Wij leggen de regels uit en geven praktische tips. Voor veel situaties hebben we een voorbeeldbrief. Die kunt u gebruiken om uw recht te halen.



Komt u er niet uit met de informatie op onze website? Dan helpen wij u graag verder. Als u contact met ons opneemt, geven wij u gratis advies over uw rechten en mogelijke vervolgstappen. Maar we kunnen niet bemiddelen. Dat betekent dat wij geen contact opnemen met het bedrijf om voor uw persoonlijke probleem een oplossing te vinden.



Wilt u advies of hebt u andere vragen?

Neem dan contact met ons op.



Neemt u opnieuw contact met ons op? Noem dan dit nummer: XXXXXXXXX.

Met vriendelijke groet,

ACM ConsuWijzer

088 - 0 70 70 70
Maandag t/m vrijdag van 09.30 - 13.00 uur

www.consuwijzer.nl

www.acm.nl
Oftewel ze doen er waarschijnlijk niks mee…

En ja, er staat echt 'XXXXXXXXX' in die e-mail van de ACM (wel heb ik mijn naam vervangen door wbwb).
pi_213314912
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het is heel simpel: in de Europese postwet staat dat het nationale postbedrijf, het bedrijf dat de UPD (Universele Post Dienstverlening) verzorgt, 5 dagen per week de post moet bezorgen. Dus het is helemaal niet relevant of dit onderwerp bespreekbaar is in Den Haag, want Den Haag heeft hier niks over te zeggen. Hooguit kunnen Haagse bewindslieden gaan proberen om in Brussel de betreffende Europese wet van tafel te krijgen.
En dat is natuurlijk in het huidige tijdperk een enorm achterhaalde wet. We kunnen het schaarse personeel in Nederland ook wel beter gebruiken dan voor dagelijks hetzelfde rondje lopen met een handjevol echt relevante post en vrijwel niks met spoed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213315008
Gelukkig is er nu steeds maandelijks een nieuwe uitgave:

https://www.rodemorgen.nl/PiB/2024/240422%20PiB%20april-mail.pdf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')