abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_212534165
Wij hebben weer een peuter. Ronde 2!
Maggie is vandaag gaan vieren met haar vriendjes en morgen wilde ik graag naar de dierentuin. Maar als het weer gaat tegenzitten wordt het toch een krijspaleis.
Ik hoop dat ze dit jaar echt een beetje leert praten, zou zoveel schelen in frustratie. En als ze eens zou beginnen met de nuttige woorden eerst te leren. Mol kan ze bijvoorbeeld wel zeggen :P
  donderdag 22 februari 2024 @ 10:57:29 #102
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212534374
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:47 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben weer een peuter. Ronde 2!
Maggie is vandaag gaan vieren met haar vriendjes en morgen wilde ik graag naar de dierentuin. Maar als het weer gaat tegenzitten wordt het toch een krijspaleis.
Ik hoop dat ze dit jaar echt een beetje leert praten, zou zoveel schelen in frustratie. En als ze eens zou beginnen met de nuttige woorden eerst te leren. Mol kan ze bijvoorbeeld wel zeggen :P
Gefeliciteerd en welkom! Fijn ja, die willekeurige woordenschat :D
  donderdag 22 februari 2024 @ 13:35:11 #103
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_212536455
J is wat verkouden, slaapt niet heel diep, wilt geen dutje doen en al twee dagen binnen vanwege de regen. Kan hem soms wel achter het behang plakken, als ik behang had.... :D Haha!

Zo'n zin in de lente!
pi_212536565
Gefeliciteerd met Maggie!
Het is vaak heel handig als ze goed kunnen praten, maar soms is het ook verschrikkelijk. :D Vooral als je al gewerkt hebt en moe bent en dan nog allemaal vragen naar je hoofd geslingerd krijgt.
  donderdag 22 februari 2024 @ 18:48:35 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212540406
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:47 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben weer een peuter. Ronde 2!
Maggie is vandaag gaan vieren met haar vriendjes en morgen wilde ik graag naar de dierentuin. Maar als het weer gaat tegenzitten wordt het toch een krijspaleis.
Ik hoop dat ze dit jaar echt een beetje leert praten, zou zoveel schelen in frustratie. En als ze eens zou beginnen met de nuttige woorden eerst te leren. Mol kan ze bijvoorbeeld wel zeggen :P
Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  donderdag 22 februari 2024 @ 19:21:01 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212540989
Dag 3 zindelijkheidstraining: hij begint het langzaam door te krijgen. Meestal komt hij nu direct na het ongelukje, soms er voor. Dus gaat de goeie kant op.
Resistance is futile.
pi_212544193
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Gefeliciteerd met Maggie!
Het is vaak heel handig als ze goed kunnen praten, maar soms is het ook verschrikkelijk. :D Vooral als je al gewerkt hebt en moe bent en dan nog allemaal vragen naar je hoofd geslingerd krijgt.
Haha, ik heb gelukkig nog een kleuter die alle stiltes opvult en op alles wat ik zeg begint met "ja maar mama" :D
Misschien is dat het issue. Arme Maggie krijgt er geen woord tussen :P
pi_212550877
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 07:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Die zijn er op tijd bij :-D En kan ze die van mij ook even boontjes leren eten? _O-
Dat vraag ik me af. :+
Hier leek alleen interne motivatie haar zover te krijgen.
  zondag 25 februari 2024 @ 16:42:21 #109
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212584341
Heeft er iemand ervaring met oefenbroekjes en zo ja, welke? Of toevallig ter overname voor een bijna 3-jarige?
Als onze uk in z'n blote billen loopt gaat het best goed met de potjestraining, maar met alleen een broek aan plast hij steeds in z'n broek. Misschien moeten we maar eens wat anders proberen, want bloot is nu soms zo koud.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morgane89 op 25-02-2024 17:32:11 ]
pi_212584959
Hier zijn we ook hard bezig met de zindelijkheidstraining. F. is er woensdag mee begonnen (uit zichzelf eigenlijk, ze zei dat ze moest plassen) en nu proberen we door te pakken. Ze doet het goed. Gisteren en vandaag grotendeels zonder luier en we hebben 2x een plasje op de grond gehad en 1x een drolletje op de grond. Voor de rest was alles op de wc. Ze was vanmiddag ook twee keer ruim een uur droog in haar luier (toen we ergens heen moesten rijden) en zei iedere keer dat ze naar de wc moest. Hopelijk kan ze hem op blijven pakken en dat ze straks zindelijk is.
pi_212595378
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:42 schreef Morgane89 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met oefenbroekjes en zo ja, welke? Of toevallig ter overname voor een bijna 3-jarige?
Als onze uk in z'n blote billen loopt gaat het best goed met de potjestraining, maar met alleen een broek aan plast hij steeds in z'n broek. Misschien moeten we maar eens wat anders proberen, want bloot is nu soms zo koud.
de onze kwamen een paar jaar geleden voor n appel en een ei van de zeeman, van buiten een onderbroek, van binnen n soort plastic laagje. weet niet of het echt wat binnenhoudt, mocht dat nodig zijn :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 26 februari 2024 @ 13:21:24 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212595606
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:11 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
de onze kwamen een paar jaar geleden voor n appel en een ei van de zeeman, van buiten een onderbroek, van binnen n soort plastic laagje. weet niet of het echt wat binnenhoudt, mocht dat nodig zijn :D
Ja deze! https://www.zeeman.com/nl/luierbroekje-aav000012715.html

Ze houden niet heel veel vast, maar bij ons zijn de oepsplasjes maar klein, dus ga het toch proberen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212659915
We zijn hard op weg naar overdag zindelijk! De afgelopen week op opvangdagen 1x een klein ‘oeps-plasje’ en voor de rest alles overdag op de wc, plas en poep. Ze wil overdag ook geen luier meer aan. Ik juich nog niet te hard, maar als het de komende dagen nog steeds goed gaat, dan is het wel zo, toch? Wanneer spreek je nu van echt ‘overdag zindelijk’? :D
  zaterdag 2 maart 2024 @ 16:20:28 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212660957
Wisselende resultaten met de zindelijkheidstraining hier. Vandaag heb ik poep uit bad gehaald :') en nog geen half uur later een zeiknatte broek.

Mijn man lijkt nu wel te snappen dat een high five alleen niet echt genoeg motiveert dus er staat nu een bak met snoepjes op de wc.
Resistance is futile.
pi_212724859
Maggie is weer "goedgekeurd" bij het CB. Tussen aanhalingstekens want mevrouw kwam binnen en niets was nog goed. Ik denk dat er wat vage herinneringen van een prik naar boven kwamen ofzo. Ze wilde nog net op de weegschaal gaan staan en daarna niets meer. Dus liggend moeten meten en bij alle ontwikkelingschecks was het antwoord "NEI }:| ". Gelukkig ken ik mijn kinderen goed dus had ik op voorhand zelf al geprobeerd of ze alles kon en kon ik daar dus op antwoorden. Officieel staan er nu allemaal minnen maar ze zijn heel chill bij ons CB.
Blijft een kleintje met 83cm en 11kg maar ze groeit prima op haar eigen lijntje.
Over een half jaartje terug voor het praten maar ze maakte zich geen zorgen. Ik ook niet. Ze maakt in principe 2 woordzinnen alleen is haar woordenschat heel beperkt. Maar over een half jaar is vroeg genoeg om hulp in te roepen indien nodig.
pi_212776791
Fijn dat het goed gaat met Maggie en dat ze zo mooi op haar eigen lijn zit!

Hier hebben we weer een update gehad: R drinkt uit het niets uit open een beker. We gaven haar altijd de Munchkin 360 met dat bovenste deel erop maar vandaag pakte ze een open beker van haar broer en wilde daar water in. Dus voor de helft gevuld en ze ging heel rustig zitten drinken. Trots dat ze was toen haar beker leeg was O+

Verder zat ze vandaag ineens weer op het potje nadat ze haar broek zelf uit had getrokken. Romper en luier waren nog aan maar ze vond het wel een applausje voor zichzelf waard :D
pi_212826462
Hier hebben we een volledig dagzindelijke peuter! Afgelopen nacht was ze ook helemaal droog gebleven. Ben benieuwd. Vind het knap met 2j6m (bijna 2j7m).

Mijn peuter heeft totaal geen focus om maar iets te proberen om netjes te kleuren. Wel zegt ze dat ze cijfers en letters wil leren en is ze heel goed in puzzelen. Vooral nog steeds heel energiek en 0,0 concentratie. :D
Over 3 weken een rondleiding op de basisschool die we op het oog hebben…
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')