abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_211359536
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:00 schreef Myraela het volgende:

[..]
Is bijvoorbeeld de zaadkwaliteit etc al wel onderzocht? Anders vind ik het wel wat makkelijk van de huisarts om alleen te zeggen om het nog een half jaar te proberen.
Ja, dat is onderzocht en bij mij een bloedonderzoekje. Als daar niks bijzonders uit kwam (wat het geval was) adviseerde de HA om het nog een half jaar te proberen. Maar een verwijzing mag dus ook, het is een beetje wat we zelf willen :-)
pi_211362978
Ah okay! Dan klinkt het logischer. Dan is het inderdaad heel erg een eigen afweging. Bij ons was er wel een oorzaak gevonden, dus dat maakte dat ik eigenlijk geen hoop meer had bij de normale pogingen. Als je die hoop wel vast kunt houden, dan snap ik je twijfels zeker wel.

Al moet ik zeggen, de geplande seks was toch ook niet altijd even romantisch. Het was toch ook wel fijn om juist het hele 'zwanger worden' naar het ziekenhuis te verplaatsen en in de relatie gewoon weer met elkaar bezig te zijn. Doet niets af aan dat het soms ook gewoon onwijs kut was het hele ziekenhuisgedoe, maar om toch ook die positievere kant even te benoemen.
pi_211366075
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:01 schreef Myraela het volgende:
Ah okay! Dan klinkt het logischer. Dan is het inderdaad heel erg een eigen afweging. Bij ons was er wel een oorzaak gevonden, dus dat maakte dat ik eigenlijk geen hoop meer had bij de normale pogingen. Als je die hoop wel vast kunt houden, dan snap ik je twijfels zeker wel.

Al moet ik zeggen, de geplande seks was toch ook niet altijd even romantisch. Het was toch ook wel fijn om juist het hele 'zwanger worden' naar het ziekenhuis te verplaatsen en in de relatie gewoon weer met elkaar bezig te zijn. Doet niets af aan dat het soms ook gewoon onwijs kut was het hele ziekenhuisgedoe, maar om toch ook die positievere kant even te benoemen.
Dat is inderdaad ook wel waar, ook zonder ziekenhuis zijn we er nu wel bewust mee bezig en aan het plannen enzo. Dat haalt het ‘romantische’ er sowieso wel wat af. Goed om mee te nemen in de overwegingen :-)
pi_212198704
Hier nog niks.

Wel overgestapt naar de clear blue ovulatie tests. Eindelijk m’n ei gevonden volgens dat ding. In 48u 3x amusement. Ik probeer mezelf voor te houden dat we het afgelopen jaar steeds op het verkeerde moment seks hadden waardoor het niet gelukt is. Nu ik eindelijk m’n ei had gevonden voelt het alsof dat een legitieme reden was. Ik merk overigens dat de lichamelijke signalen die bij zo’n ei zouden moeten horen, bij mij niet per se merkbaar zijn. Gevoelige borsten heb ik bijvoorbeeld blijkbaar ook op andere momenten in de maand.

Mijn man begint het nu serieuzer te nemen. Ik heb ook gezegd dat ik echt naar de dokter wil als het deze maand niet lukt. Dan laat ik wel gewoon mezelf onderzoeken als hij z’n eigen onderzoeken steeds vooruit schuift.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_212295915
Nou. Ik zit op een NOD, maar welke precies weet niemand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_212297264
Wat frustrerend tagliatelle. :*
Weinig ervaring met ovulatietesten hier en niet met clear blue, maar dacht wel dat je meerdere dagen moet testen zodat je duidelijk het dikste tweede streepje als piek en dus eisprong kunt zien. Geen idee hoe dat zit met digitale testen.
Begrijpelijk dat je de huisarts wil bellen na een jaar.
Hopelijk toch binnenkort 'gewoon' zwanger!
pi_212305066
Met die van clear blue ( de roze ) krijg je een smiley en ben je dan 48u in je piek.

Blijkbaar is je piek ook seizoensgebonden qua tijd. Dus in de herfst/winter zou dat ‘s avonds zijn en in andere periode van het jaar op een ander moment van de dag.

Inmiddels zit ik op cyclusdag 33 en er is nog geen druppel bloed. Wel heb ik allerlei klachten.
Zoals buikpijn (hoog), koud, soms een paar uur zere borsten. Ik ben moe, maar heb gisteren ook geen flikker gedaan.

Normaal heb ik een menstruatie-puist. Die is er nog niet.

Heb ook nergens zin in. Niet in het huishouden, niet in m’n werk, niet in tv kijken, m’n hobby’s of whatever. Zit mezelf echt zo in de weg.

Ik heb nu cb zwangerschapstesten besteld en van de kruidvat. Ze komen morgen met de post. Ik wil vooral geloven dat die van Telano ( blauw ) niet goed werken.

En dat gevoel steeds dat ik iets voel lopen, ga ik naar de wc… niks.

Het is vooral frustrerend dat ik eerst dacht 2 dagen langer op een NOD te zitten en nu ineens weer op dag 2 zit ipv 4 of zo. Al geeft dat ook weer hoop op toch een tweede streepje.

… ik kan het niet loslaten, die hoop. Na een jaar.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_212328395
-O- later maandag is het toch doorgebroken.

Ik ga de huisarts bellen. Enigszins met lood in de schoenen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch maar in een spoiler.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_212349292
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
-O- later maandag is het toch doorgebroken.

Ik ga de huisarts bellen. Enigszins met lood in de schoenen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch maar in een spoiler.
:*
Wat onwijs goed dat je die stap gaat zetten!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212349704
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:13 schreef Zombabe het volgende:

[..]
:*
Wat onwijs goed dat je die stap gaat zetten!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks :*

Nou, dat geldt andersom ook. Jij kunt ook wel een goede knuffel gebruiken denk ik.

Hij gaat morgen de dokter bellen… eindelijk. En ik ga hem morgenochtend direct z’n telefoon in de hand drukken. Geen smoesjes meer nu.
Born to Lose, but Built to Win.
  donderdag 8 februari 2024 @ 21:16:41 #61
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212352678
De realiteit is dat je een eventueel traject ingaat als stel. Dus hij moet meewerken, anders heeft het geen zin, zijn zaadkwaliteit is nodig voort de inschatting wat goede vervolgstappen zijn.

Los daarvan zou ik ook vrij wanhopig worden van een partner waarmee je geen gesprek kan voeren. Is dat op meerdere vlakken zo?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_212355165
Wat een moeilijke situatie, LadyT. Al is mij ook opgevallen dat mannen veel moeite kunnen hebben met spermaonderzoek. Mijn man is normaal heel relaxed en de beste steun ter wereld, maar ik merkte bij hem ook dat hij dat onderzoek maar lastig/een ding vond. Terwijl je als vrouw dan idd denkt: zeik niet zo, dit is het minste dat er moet gebeuren en de rest is allemaal voor míjn rekening. Misschien toch iets kwetsbaars voor de man, de kwaliteit van z’n zaad. Moeilijke wezens.

Wel goed dat je hulp hebt gezocht! Ze kunnen zoveel en het is fijn als een arts gaat meedenken. Hopelijk geeft het je wat nieuwe hoop nu je die stap hebt gezet!

Hier een paar weken geleden uiteindelijk toch ook maar de fertiliteitskliniek bezocht. We schrokken wel een beetje van onze kansen, die bleken niet zo hoog. Ik moest bellen als ik weer ongesteld werd zodat we daarna konden starten met een traject. Dat zou ergens deze week moeten zijn, maar gister ineens een positieve (vroege) zwangerschapstest… O+
pi_212355171
Trouwens: ik had afgelopen maand ook voor het eerst de ClearBlue ovulatietest gebruikt (gebruikte daarvoor Sensitest). Werkt veel fijner! En met succes dus, al weet ik niet in hoeverre dat aan die CB-test te danken is natuurlijk.
pi_212368686
@Slacentrifuge streepjes!! O+
Sinds donderdag nog weer getest?
pi_212373515
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 10:25 schreef Zombabe het volgende:
@:Slacentrifuge streepjes!! O+
Sinds donderdag nog weer getest?
Yes, vandaag een ‘normale’ test gedaan en die was ook positief! O+
pi_212716917
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:59 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]
Yes, vandaag een ‘normale’ test gedaan en die was ook positief! O+
Gefeliciteerd *O*
Born to Lose, but Built to Win.
pi_212716971
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 21:16 schreef Lemijn het volgende:
De realiteit is dat je een eventueel traject ingaat als stel. Dus hij moet meewerken, anders heeft het geen zin, zijn zaadkwaliteit is nodig voort de inschatting wat goede vervolgstappen zijn.

Los daarvan zou ik ook vrij wanhopig worden van een partner waarmee je geen gesprek kan voeren. Is dat op meerdere vlakken zo?
Dat is zeker waar. Hij heeft een potje meegekregen.

Ik kan eigenlijk altijd goed met hem praten. Maar wat dit betreft komt er altijd weer een situatie waarbij hij besluit om het uit te stellen. Nu heeft hij zich laten onderzoeken bij de huisarts op van alles. Z’n schildklier is niet goed werkend en hij heeft nu medicatie. Dus waarschijnlijk speelt dat ook mee.

Hij begint zich nu wel anders/beter te gedragen en beter te voelen met die medicatie. Dus ik hou hoop.


Mijn onderzoeken zijn tot nu toe goed. Ik moet nog een paar keer bloed prikken en hij moet z’n potje inleveren. Volgende maand uitslag en plan opstellen.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_212717084
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 06:08 schreef Slacentrifuge het volgende:
Wat een moeilijke situatie, LadyT. Al is mij ook opgevallen dat mannen veel moeite kunnen hebben met spermaonderzoek. Mijn man is normaal heel relaxed en de beste steun ter wereld, maar ik merkte bij hem ook dat hij dat onderzoek maar lastig/een ding vond. Terwijl je als vrouw dan idd denkt: zeik niet zo, dit is het minste dat er moet gebeuren en de rest is allemaal voor míjn rekening. Misschien toch iets kwetsbaars voor de man, de kwaliteit van z’n zaad. Moeilijke wezens.

Wel goed dat je hulp hebt gezocht! Ze kunnen zoveel en het is fijn als een arts gaat meedenken. Hopelijk geeft het je wat nieuwe hoop nu je die stap hebt gezet!

Hier een paar weken geleden uiteindelijk toch ook maar de fertiliteitskliniek bezocht. We schrokken wel een beetje van onze kansen, die bleken niet zo hoog. Ik moest bellen als ik weer ongesteld werd zodat we daarna konden starten met een traject. Dat zou ergens deze week moeten zijn, maar gister ineens een positieve (vroege) zwangerschapstest… O+
Wat ontzettend fijn dat jullie die onderzoeken verder bespaard zijn gebleken nu je toch een positive test hebt! Hopelijk blijft het plakken O+
Born to Lose, but Built to Win.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')