abonnement Unibet Coolblue
pi_210116819
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:11 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Je kan gewoon er naar toe rijden en betalen bij de poortjes met je Nederlandse bankpas.
Klopt, maar het schijnt goedkoper te kunnen en aangezien hier best veel mensen zitten die ervaring met deze tolbruggen hebben hopen we op een goedkopere manier! :)

Ben er ook net achter dat vissen ons gezin ook al een kleine 50 euro kost! :+
Just say hi!
pi_210117267
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:14 schreef Chandler het volgende:

[..]
Klopt, maar het schijnt goedkoper te kunnen en aangezien hier best veel mensen zitten die ervaring met deze tolbruggen hebben hopen we op een goedkopere manier! :)

Ben er ook net achter dat vissen ons gezin ook al een kleine 50 euro kost! :+
Aha. Ik was altijd lid van de Malmö- Kopenhagen brug, maar heb dat stopgezet omdat we bij a altijd de nachtboot nemen. Maar volgens https://www.oresundsbron.com/sv/priser is het inderdaad een stuk goedkoper om eerst lid te worden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_210207367
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 12:01 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Aha. Ik was altijd lid van de Malmö- Kopenhagen brug, maar heb dat stopgezet omdat we bij a altijd de nachtboot nemen. Maar volgens https://www.oresundsbron.com/sv/priser is het inderdaad een stuk goedkoper om eerst lid te worden.
Ja, wij hebben uiteindelijk een ØresundGO account gemaakt. Kleine jaarlijkse fee, maar de tol is een stuk goedkoper en je kan nagenoeg direct doorrijden bij de tolpoortjes zonder gedoe met creditcard oid.

Overigens had ik meer verkeer verwacht op de brug. Het was erg rustig.
pi_210361209
Weer terug. Heerlijke vakantie gehad. Wisselend weer, maar over het algemeen best goed. In Åre was het door storm Hans even aanpassen, maar ook daar uiteindelijk de dingen kunnen doen die we graag wilden zien/doen. Op de terugweg nog even een paar extra dagen Uppsala eraan geplakt; vrienden bezocht en Sirius zien winnen ^O^

En natuurlijk Bregot boter, Falu rågrut, Bob aardbei-jam en Johnny's Sötstark senap weer mee terug genomen.

Mijn vrouw kijkt alweer naar vacatures in Uppsala, maar dat doet ze elke keer als we net terug in Nederland zijn :P
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_210504914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 07:54 schreef Justinn het volgende:

[..]
Ja, wij hebben uiteindelijk een ØresundGO account gemaakt. Kleine jaarlijkse fee, maar de tol is een stuk goedkoper en je kan nagenoeg direct doorrijden bij de tolpoortjes zonder gedoe met creditcard oid.

Overigens had ik meer verkeer verwacht op de brug. Het was erg rustig.
Ik heb nu ook zo'n account. Werkt best leuk, zeker als je doorhebt dat je niet meer bij de creditcardrij hoeft aan te sluiten. Imo die jaarlijkse fee waard, zelfs als je maar 1 keer per jaar over die brug gaat (en de reis de andere kant op op een andere manier aflegt). Als je een jaar helemaal niet over die brug gaat, is het wel zonde van het geld.
pi_210523737
Voor mijn werk moet ik meerdere keren per jaar naar Zweden. Normaal vlieg ik dan op Linköping maar de eerstvolgende keer gaat het Arlanda zijn.

Voor wat betreft het OV Welke app moet ik hebben ticket te kopen om van Arlanda naar Stockholm te komen en welke app, of dezelfde, voor het OV binnen Stockholm?
Hooray for boobies!
pi_210523827
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 18:54 schreef Spockjuh_ het volgende:
Voor mijn werk moet ik meerdere keren per jaar naar Zweden. Normaal vlieg ik dan op Linköping maar de eerstvolgende keer gaat het Arlanda zijn.

Voor wat betreft het OV Welke app moet ik hebben ticket te kopen om van Arlanda naar Stockholm te komen en welke app, of dezelfde, voor het OV binnen Stockholm?
De app van SL. Je kan ook met de Arlanda Express (trein) naar Stockholm City, maar dat gaat dan weer niet via SL. Die verbinding is wel het makkelijkst en snelst.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_210524939
Ah ok, dan alleen voor de express twee losse tickets. De rest heb ik al ^O^
Hooray for boobies!
pi_210525197
Arlanda Express is inderdaad het snelst, maar ook erg duur. Met een SL-ticket kun je ook van Arlanda naar de stad reizen. Klein stukje met de bus en dan met de pendeltåg. Prima te plannen in de SL-app.
pi_210526056
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:08 schreef Ronaldussen het volgende:
Arlanda Express is inderdaad het snelst, maar ook erg duur. Met een SL-ticket kun je ook van Arlanda naar de stad reizen. Klein stukje met de bus en dan met de pendeltåg. Prima te plannen in de SL-app.
Flygbuss is ook nog een mogelijkheid, is weer de helft goedkoper dan de Express. De reguliere trein vanuit Uppsala ook, die stopt ook op Arlanda. Dat gaat weer via SJ. Vroeger moest je wel voor op/uitstappen op Arlanda een toeslag betalen, weet niet of dat nog steeds zo is.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 3 september 2023 @ 22:41:09 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210526269
Als je voor werk gaat ga je toch niet moeilijk zitten doen, gewoon hopla de makkelijkste en snelste optie. Zo extreem duur is die Arlanda Express nou ook weer niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210526839
Zo'n 30 euro voor een volwassene, enkele reis voor de Arlanda Express of nog geen 5 euro voor 75 min. met de SL... Toch een behoorlijk prijsverschil en je doet er net 20 min. langer over of zo. Zoveel gedoe is het niet en als je toch al met de SL naar je bestemming moet... En als je een meerdagenkaart koopt, hoef je helemaal niet op de tijd te letten. Gewoon te koop op Arlanda zelf trouwens.

En waarom zou je niet een beetje op de prijs letten als de baas betaalt? Het is niet jouw geld tenslotte.
pi_210528805
Deze keer de Express en dan zie ik een volgende keer wel of ik een yolo bui heb en de goedkopere opties pak.
Hooray for boobies!
pi_210529120
blijf het wel een gemis vinden dat we als niet inwoner geen swish account kunnen krijgen. Zou het leven een stuk makkelijker maken :Y

Nu steeds gedoe met een creditcard, werkt prima maar voor mij toch net niet helemaal.
Hooray for boobies!
pi_210529666
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 12:05 schreef Spockjuh_ het volgende:
blijf het wel een gemis vinden dat we als niet inwoner geen swish account kunnen krijgen. Zou het leven een stuk makkelijker maken :Y

Nu steeds gedoe met een creditcard, werkt prima maar voor mij toch net niet helemaal.
Echt een gemis idd. Er komen ook steeds meer plekken waar je alleen met Swish kan betalen. Begrijpelijk, maar ook irritant. Afgelopen zomer zelfs bij een (afhaal)restaurant gestaan dat alleen Swish accepteerde. En 9 van de 10 loppisar ook alleen Swish. Kon zelfs geen merchandising bij een wedstrijd van Sirius kopen, want alleen Swish, geen cash of kaart. Erg jammer.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_210530111
Zweden lijken inderdaad niet door te hebben dat Swish iets typisch Zweeds is waar buitenlanders geen gebruik van kunnen maken.
pi_210594711
Lang leve google pay, het OV accepteert deze dus geen gedoe met pasjes, tickets via apps of wat dan ook.

En die express trein, 205km per uur is best hard *O*
Hooray for boobies!
  Moderator zondag 10 september 2023 @ 21:23:33 #143
45833 crew  Fogel
pi_210596126
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 14:26 schreef Ronaldussen het volgende:
Zweden lijken inderdaad niet door te hebben dat Swish iets typisch Zweeds is waar buitenlanders geen gebruik van kunnen maken.
Nederland is niet zoveel beter met tikkies en PIN. Moet nog steeds altijd een bult cash bij me hebben als ik in Nederland ben ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 10 september 2023 @ 21:53:21 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210596721
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 21:23 schreef Fogel het volgende:

[..]
Nederland is niet zoveel beter met tikkies en PIN. Moet nog steeds altijd een bult cash bij me hebben als ik in Nederland ben ;)
Tikkie werkt inmiddels toch ook voor ausländers?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210598747
Prima stad wel om doellooos doorheen te wandelen ^O^
Hooray for boobies!
  maandag 25 september 2023 @ 20:28:11 #146
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210752210
Aardverschuiving na veel regen.
E6 Göteborg-Oslo, ter hoogte van Stenungsund.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 25 september 2023 @ 21:23:10 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210752805
Heftige beelden dat ja!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 30 september 2023 @ 12:57:58 #148
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_210794516
Mensen hier hebben wellicht wel goede tips!

TRV / Ferry stockholm - helsinki - tallinn
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_211815578
Verdorie, de planning van de wedstrijden van IK Sirius valt dit jaar zo slecht dat ik voor het eerst sinds seizoen 2005 géén wedstrijd van Sirius kan bezoeken.

Wel in de planning; Valborg 2024 in Uppsala vieren *O*
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_212399433
Tip voor wie graag met de boot richting Zweden reist: Finnlines heeft op dit moment een Valentijnsactie met kortingen voor overtochten. Heb zelf net Travemunde -Malmö geboekt voor in april. Hoefde slechts 315 euro te betalen voor een retour(!) met de nachtboot, inclusief 4 personen, hond en auto. Ik geloof niet dat ik eerder zo voordelig heb kunnen boeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knutknuttsson op 12-02-2024 15:00:31 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')