abonnement Unibet Coolblue
pi_211682830
Bedankt voor jullie uitgebreide reacties. Ik ben inderdaad niet opzoek naar een nieuwe hobby :@
Ik wil wel lekkere koffie van versgemalen bonen, maar ook niet al te veel onderhoud aan zo een apparaat.
  woensdag 20 december 2023 @ 20:19:41 #277
20720 brother52
Dus..........
pi_211684523
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:46 schreef Kanelbulle het volgende:
Bedankt voor jullie uitgebreide reacties. Ik ben inderdaad niet opzoek naar een nieuwe hobby :@
Ik wil wel lekkere koffie van versgemalen bonen, maar ook niet al te veel onderhoud aan zo een apparaat.
Beide hebben sowieso wekelijks onderhoud nodig. Met een volautomaat ben je wat dat betreft per keer iets langer bezig.

Wat voor koffiedrinker ben je (als in espresso, cappuccino, flat white, lungo, americano, filter etc.), wat voor bonen gebruik je (single origin, blend, licht, medium of donker gebrand) en waar haal je ze?
En vooral hoeveel moeite per keer wil je voor je koffie doen (buiten het instellen van het apparaat en zo)?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_211688457
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 20:19 schreef brother52 het volgende:

[..]
Beide hebben sowieso wekelijks onderhoud nodig. Met een volautomaat ben je wat dat betreft per keer iets langer bezig.

Wat voor koffiedrinker ben je (als in espresso, cappuccino, flat white, lungo, americano, filter etc.), wat voor bonen gebruik je (single origin, blend, licht, medium of donker gebrand) en waar haal je ze?
En vooral hoeveel moeite per keer wil je voor je koffie doen (buiten het instellen van het apparaat en zo)?
Ik gebruik thuis nog geen bonen, maar ik vind mild lekker, arabica. Ik drink meestal flat white, niet zo zacht als latte, niet zo heftig als zwart. Net een mooie combinatie van melk en koffie voor mij.

Als ik het zo lees is een volautomaat een betere keuze voor mij.
  Vis een optie? dinsdag 26 december 2023 @ 13:01:23 #279
70532 loveli
N
pi_211758307
twitter
crap in = crap out
pi_211770721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:01 schreef loveli het volgende:
[ twitter ]
En nog steeds channeling zichtbaar
pi_211770926
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 08:55 schreef Kanelbulle het volgende:

[..]
Ik gebruik thuis nog geen bonen, maar ik vind mild lekker, arabica. Ik drink meestal flat white, niet zo zacht als latte, niet zo heftig als zwart. Net een mooie combinatie van melk en koffie voor mij.

Als ik het zo lees is een volautomaat een betere keuze voor mij.
Ja, dan is een volautomaat de beste optie. Ook daarin is heel veel keuze. In mijn ervaring zijn niet al te dure ook prima, alleen gaan ze geen eeuwigheid mee. Wij hebben een paar jaar een Seaco gehad en wat ik daarvan wel sympathiek vond is dat ze tamelijk goed bereikbaar zijn en reserve-onderdelen konden opsturen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 27 december 2023 @ 11:32:41 #282
20720 brother52
Dus..........
pi_211773006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 08:40 schreef Underdoggy het volgende:

[..]
En nog steeds channeling zichtbaar
Dat kun je zo niet zeggen, je ziet het hele shot niet en je zou ook de puck moeten zien om te kunnen zeggen dat er channeling is.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 27 december 2023 @ 11:45:02 #283
20720 brother52
Dus..........
pi_211773238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 08:55 schreef Kanelbulle het volgende:

[..]
Ik gebruik thuis nog geen bonen, maar ik vind mild lekker, arabica. Ik drink meestal flat white, niet zo zacht als latte, niet zo heftig als zwart. Net een mooie combinatie van melk en koffie voor mij.

Als ik het zo lees is een volautomaat een betere keuze voor mij.
Zwart hoeft helemaal niet heftig te zijn. Het is maar net wat voor bonen je hebt en hoe ze gebrand zijn.

Houd er wel rekening mee dat je met een volautomaat wel elke dag de leidingen waar de melk doorheen gaat moet reinigen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_211935906
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2023 08:03 schreef MadMaster het volgende:
Wij hebben deze volautomaat van De'Longhi:

[ afbeelding ]

Hoewel het een volautomaat is, kan ik alles (maling, hoeveelheid water, sterkte etc.) instellen en opslaan als apart ‘programma'. Kortom, je stelt zelf alle gewenste varianties vooraf in en je kan daar later je keuze uit maken.
Wil je toch iets anders? Dan kan dat ook, gewoon de variabelen aanpassen en eventueel opslaan…
Ik ben 2 weken geleden overgegaan van eigenlijk niks naar een delonghi extrella explore. Wat een luxe is zo'n ding zeg :Y
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_211943791
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 11:45 schreef brother52 het volgende:

[..]
Zwart hoeft helemaal niet heftig te zijn. Het is maar net wat voor bonen je hebt en hoe ze gebrand zijn.
En hoe je ze maalt, welke verhouding met water je gebruikt, hoe heet het water is en hoe lang de doorlooptijd is.

Sinds ik een Hario V60 gebruik (opgietkoffie), drink ik geen bittere koffie meer.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 7 januari 2024 @ 15:30:47 #286
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211950250
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 14:13 schreef Werkperd het volgende:
En hoe heet de koffie die je nodig hebt voor zo n percolator? Ik snap dat het niet al te fijn gemalen moet zijn maar heeft het een merk / benaming? Is het te koop bij Albertheijn? Link daarvan?
Ik gebruik deze:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 7 januari 2024 @ 16:52:56 #287
20720 brother52
Dus..........
pi_211951356
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 22:46 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
En hoe je ze maalt, welke verhouding met water je gebruikt, hoe heet het water is en hoe lang de doorlooptijd is.

Sinds ik een Hario V60 gebruik (opgietkoffie), drink ik geen bittere koffie meer.
Klopt maar dat zijn zaken waar je zelf veel invloed op hebt en die je snel aan kunt passen. De boon zelf heb je uiteraard ook wel invloed op maar de meeste branders hebben een beperkt aanbod. Waar je als consument geen invloed op hebt is met welk profiel de boon gebrand is. En het begint met de goede boon met de juiste branding.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 7 januari 2024 @ 16:59:44 #288
20720 brother52
Dus..........
pi_211951414
quote:
3s.gif Op zondag 7 januari 2024 15:30 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik gebruik deze:
[ afbeelding ]
Als ik ‘strong’ zie staan op een verpakking laat ik die altijd liggen. Dat staat voor mij synoniem aan veel te donker gebrand waardoor alle smaak weg is.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 21 januari 2024 @ 12:19:22 #289
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_212115721
Ik heb een Philips Latte Go 5400 volautomaat.

Fijne machine waarbij je echt heel veel zelf kunt instellen. Koffiebonen haal ik hier in het dorp bij een koffiebrander (Westfriese koffie).

Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  maandag 22 januari 2024 @ 08:41:33 #290
20720 brother52
Dus..........
pi_212126602
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:19 schreef Papabear het volgende:
Ik heb een Philips Latte Go 5400 volautomaat.

Fijne machine waarbij je echt heel veel zelf kunt instellen. Koffiebonen haal ik hier in het dorp bij een koffiebrander (Westfriese koffie).

[ afbeelding ]
Die zijn best goedkoop. Bij een andere brander betaal je al snel 20% meer. Hun aanbod is vrij beperkt maar ze hebben de Columbia Excelso en die is erg goed te drinken.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 22 januari 2024 @ 11:18:59 #291
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_212128123
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 08:41 schreef brother52 het volgende:

[..]
Die zijn best goedkoop. Bij een andere brander betaal je al snel 20% meer. Hun aanbod is vrij beperkt maar ze hebben de Columbia Excelso en die is erg goed te drinken.
Die ken ik (nog) niet. Ik heb momenteel de Indigo Blend. Ze zitten hier een paar straten verderop, dus ideaal om af en toe even binnen te wippen op de branddagen. Ruikt ook altijd zo lekker c_/
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:28:30 #292
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_212240631
Ik heb echt een mega noobvraag. De pomp van mijn vbm mercury moest een beetje bijgesteld, dus dat heb ik gedaan. Echter zie ik nu dat de koffie niet warm genoeg wordt. Ik denk dat dit ook zo was voordat ik de pomp bijstelde, want de koffie was al te zuur.

Alles leuk en aardig, maar ik weet dus niet meer aan welke knop/ schroef ik moet draaien om het water heter te krijgen. Kan iemand me helpen? :'(
O+
  donderdag 1 februari 2024 @ 10:46:55 #293
20720 brother52
Dus..........
pi_212246985
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:28 schreef Saisai het volgende:
Ik heb echt een mega noobvraag. De pomp van mijn vbm mercury moest een beetje bijgesteld, dus dat heb ik gedaan. Echter zie ik nu dat de koffie niet warm genoeg wordt. Ik denk dat dit ook zo was voordat ik de pomp bijstelde, want de koffie was al te zuur.

Alles leuk en aardig, maar ik weet dus niet meer aan welke knop/ schroef ik moet draaien om het water heter te krijgen. Kan iemand me helpen? :'(
Die machines zijn onderhuids toch vrijwel gelijk aan de VBM Replica?
Misschien dat je hier wat aan hebt: https://www.eembergen.nl/(...)_03-2016_Digital.pdf
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 1 februari 2024 @ 23:35:52 #294
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_212258494
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 10:46 schreef brother52 het volgende:

[..]
Die machines zijn onderhuids toch vrijwel gelijk aan de VBM Replica?
Misschien dat je hier wat aan hebt: https://www.eembergen.nl/(...)_03-2016_Digital.pdf
Oeh! Dit helpt zeker! Ik had al aan het druk-schroefje gedraaid maar niet gerealiseerd dat naar de min draaien de temperatuur verhoogt. Ik heb nu een sticker erop geplakt met instructie voor mezelf :7

Dank!
O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')