Geen flauw idee.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Volgens mij is het vliegwiel van n'n E91 330i 2006 het aan het begeven.
Iemand goede tips als ik dat hele zwikkie laat vervangen? Misschien zijn er LCI onderdelen die beter zijn bijv., als alles daar toch open ligt? Shortshifter? Welk merk koppeling en vliegwiel zijn nou echt het beste? Of is er weinig verschil tussen LUK/Valeo/Sachs? CDV laat ik ook meteen onklaar maken dan.
Stuurhuis gewoon loshalen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag de waterpomp vervangen van m'n E90 LCI met N43 motor. wat een lastige klus.
De pomp zit net boven het stuurhuis. De moeren zijn bijna niet bij te komen.
Uiteraard heb ik nieuwe moeren van BMW, aangezien deze van aluminium zijn kan je ze eigenlijk slechts eenmalig gebruiken. De nieuwe pomp zit er nu in, echter ging de achterste onderste moer er gewoon niet meer in.
Foutcode 2E85 Electric coolant pump, communication is nu wel verholpen met de nieuwe waterpomp van Pierburg.
het is net alsof het subframe los moet om er goed te kunnen komen.
Je hebt helemaal gelijk, het stuurhuis had los gemoeten. toch maar eens het Haynes werkplaatshandboek bestellen, daar staat dat vast ook in.quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:46 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Stuurhuis gewoon loshalen.
Thermostaat toch ook wel vervangen? Die gaan doorgaans 2 jaar nadien alsnog defect. Is ook elektrisch manipuleerbaar door verwarming van het wax element.
Wordt doorgaans als set vervangen vanwege, zoals jij al zegt, de beperkte bereikbaarheid.
Had dus een leenauto X3 M40i voor een weekje. Nieuwprijs >¤100.000. Dat is gewoon erg veel geld. 4-pitter is veel minder duur, maar vind ik toch wel een forse stap terug tov 6 cilinder. En dan komen er ook andere auto's/merken in de picture.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:07 schreef daNpy het volgende:
De BMW afgelopen zaterdag ingeruild op een Seat Ateca. Helaas geen BMW meer. Jammer, was een fijne auto, sowieso de beste auto die ik ooit gehad heb. Helaas is een X3 kostentechnisch gewoon niet interessant, want we rijden veel te weinig kilometers. Hoop dat we net zo veel plezier hebben van de Ateca
Bedoel je dan de wegenbelasting of de verzekering? Want ik heb mijn auto verzekering ge -70% door over te gaan op de ohra kilometerverzekering (je betaald per 1000km). Scheelt echt gigantisch als je weinig rijdt.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:07 schreef daNpy het volgende:
Helaas is een X3 kostentechnisch gewoon niet interessant, want we rijden veel te weinig kilometers.
Wegenbelasting, verzekering scheelt niet heel veel voor mij.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:41 schreef DX11 het volgende:
[..]
Bedoel je dan de wegenbelasting of de verzekering? Want ik heb mijn auto verzekering ge -70% door over te gaan op de ohra kilometerverzekering (je betaald per 1000km). Scheelt echt gigantisch als je weinig rijdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 15-11-2023 14:09:27 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Kan best t/m weet ik niet.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laat me raden: Zijn er zonnepanelen bij jou in de buurt geplaatst?
Deze torx is een veelgebruikte bij montage van zonnepanelen. De monteurs strooien met die dingen.
Onlangs werden hier zonnepanelen gemonteerd. In die week had vrijwel iedereen 1 lekke band door die klotetorx.
Er zijn een aantal motoren die grotendeels alleen software geknepen zijn, zoals de N53 motor die je van 325i (218pk) naar bijna 330i niveau (255pk van de 268pk) kan brengen met alleen maar software. Daarvoor zijn die tunes dus zeker niet gek.quote:Op maandag 8 april 2024 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bij een occasion staat deze factuur in de foto-serie. Waarom bestaan deze 'tuningbedrijven' nog steeds?
[ afbeelding ]
Onderaan de factuur staat dat na deze zogenaamde stage1 tune er geen E10 getankt moet worden.
Joh. Ook zonder tuning heb je meer vermogen als je uitsluitend E5 tankt.
Los van de tune heeft deze klant voor 228 euro een nieuwe bougie en bobine gekregen. Bizar dat ze de klant hebben wijsgemaakt dat een bougie even duur is als een bobine.
Plus 224 euro betaalt voor een dubieuze aanpassing aan het motormanagementsysteem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |