abonnement Unibet Coolblue
pi_210556113
Volgens mij is het vliegwiel van n'n E91 330i 2006 het aan het begeven.

Iemand goede tips als ik dat hele zwikkie laat vervangen? Misschien zijn er LCI onderdelen die beter zijn bijv., als alles daar toch open ligt? Shortshifter? Welk merk koppeling en vliegwiel zijn nou echt het beste? Of is er weinig verschil tussen LUK/Valeo/Sachs? CDV laat ik ook meteen onklaar maken dan.
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:16:12 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210566418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 09:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Volgens mij is het vliegwiel van n'n E91 330i 2006 het aan het begeven.

Iemand goede tips als ik dat hele zwikkie laat vervangen? Misschien zijn er LCI onderdelen die beter zijn bijv., als alles daar toch open ligt? Shortshifter? Welk merk koppeling en vliegwiel zijn nou echt het beste? Of is er weinig verschil tussen LUK/Valeo/Sachs? CDV laat ik ook meteen onklaar maken dan.
Geen flauw idee. :)
Heb bij mijn E46 330i koppeling ooit vervangen door OEM en de 250000 km lang nooit een probleem gehad.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210647049
Vandaag de waterpomp vervangen van m'n E90 LCI met N43 motor. wat een lastige klus.
De pomp zit net boven het stuurhuis. De moeren zijn bijna niet bij te komen.
Uiteraard heb ik nieuwe moeren van BMW, aangezien deze van aluminium zijn kan je ze eigenlijk slechts eenmalig gebruiken. De nieuwe pomp zit er nu in, echter ging de achterste onderste moer er gewoon niet meer in.

Foutcode 2E85 Electric coolant pump, communication is nu wel verholpen met de nieuwe waterpomp van Pierburg.

het is net alsof het subframe los moet om er goed te kunnen komen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 15 september 2023 @ 22:04:10 #54
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210647239
Ik heb dat destijds laten doen. Was wel prijzig.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 16 september 2023 @ 10:46:13 #55
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_210649982
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag de waterpomp vervangen van m'n E90 LCI met N43 motor. wat een lastige klus.
De pomp zit net boven het stuurhuis. De moeren zijn bijna niet bij te komen.
Uiteraard heb ik nieuwe moeren van BMW, aangezien deze van aluminium zijn kan je ze eigenlijk slechts eenmalig gebruiken. De nieuwe pomp zit er nu in, echter ging de achterste onderste moer er gewoon niet meer in.

Foutcode 2E85 Electric coolant pump, communication is nu wel verholpen met de nieuwe waterpomp van Pierburg.

het is net alsof het subframe los moet om er goed te kunnen komen.
Stuurhuis gewoon loshalen.
Thermostaat toch ook wel vervangen? Die gaan doorgaans 2 jaar nadien alsnog defect. Is ook elektrisch manipuleerbaar door verwarming van het wax element.
Wordt doorgaans als set vervangen vanwege, zoals jij al zegt, de beperkte bereikbaarheid.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_210655951
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:46 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Stuurhuis gewoon loshalen.
Thermostaat toch ook wel vervangen? Die gaan doorgaans 2 jaar nadien alsnog defect. Is ook elektrisch manipuleerbaar door verwarming van het wax element.
Wordt doorgaans als set vervangen vanwege, zoals jij al zegt, de beperkte bereikbaarheid.
Je hebt helemaal gelijk, het stuurhuis had los gemoeten. toch maar eens het Haynes werkplaatshandboek bestellen, daar staat dat vast ook in.

Evengoed blij dat die waterpomp vervangen is. Start/stop-systeem werkt weer, dat zegt genoeg. Foutcode is niet meer teruggekomen. Er zit een condensator in de waterpomp die na 10 jaar uitgedroogt is. Dan gaat de waterpomp niet meer communiceren met de boordcomputer en dat geeft aan foutcode.

Ik las dat je met het gaspedaal de waterpomp zou moeten kunnen activeren, voor het ontluchten, zonder draaiende motor. Dat lukt mij niet. Heb de motor laten lopen met de ontluchtingsnippel ietsjes open, met de verwarming op de warmste stand en blowermotor op 1.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210656580
Heeft iemand wel eens een BMW rijtraining / slipcursus gedaan?

https://bmwdrivingexperience.nl/

Is het de moeite waard? Lijkt me sowieso leuker dan de standaard ANWB enz trainingen in een Polo.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zondag 17 september 2023 @ 14:22:58 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210661898
X3 M40i als leenauto vd garage mee. B58 is toch wel een lekker blokkie.
Misschien toch maar eens kijken naar een M340i of 540i als volgende.
Maar tegen de tijd dat ik wat anders nodig heb, is 95 waarschijnlijk > ¤3,00. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 27 september 2023 @ 09:07:14 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210764570
De BMW afgelopen zaterdag ingeruild op een Seat Ateca. Helaas geen BMW meer. Jammer, was een fijne auto, sowieso de beste auto die ik ooit gehad heb. Helaas is een X3 kostentechnisch gewoon niet interessant, want we rijden veel te weinig kilometers. Hoop dat we net zo veel plezier hebben van de Ateca :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 27 september 2023 @ 19:29:45 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210770702
quote:
11s.gif Op woensdag 27 september 2023 09:07 schreef daNpy het volgende:
De BMW afgelopen zaterdag ingeruild op een Seat Ateca. Helaas geen BMW meer. Jammer, was een fijne auto, sowieso de beste auto die ik ooit gehad heb. Helaas is een X3 kostentechnisch gewoon niet interessant, want we rijden veel te weinig kilometers. Hoop dat we net zo veel plezier hebben van de Ateca :Y
Had dus een leenauto X3 M40i voor een weekje. Nieuwprijs >¤100.000. Dat is gewoon erg veel geld. 4-pitter is veel minder duur, maar vind ik toch wel een forse stap terug tov 6 cilinder. En dan komen er ook andere auto's/merken in de picture.

Misschien nog eens een keer een 540, maar een 4 cilinder 3-serie of Alfa Giulia of zelf iets electrisch, lijkt mij waarschijnlijker.

Veel plezier met je Ateca. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 27-09-2023 19:35:18 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 27 september 2023 @ 19:45:59 #61
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210770861
Auto was naar garage vanwege slecht stationair lopen en motorlampje. Bleek lekkage bij PCV/kleppendeksel. Paar jaar geleden alleen PCV vervangen, maar nu weer problematisch. Nu maar kleppendeksel geheel vervangen. Ook nog wisselend wel/geen kortsluiting in aansluiting lambdasonde. Ding loopt nu weer als nieuw.

Deze actie paar jaar geleden uitgevoerd www.offenga.nl/bmw-onderd(...)rtermembraan-n52-n53
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210772868
quote:
11s.gif Op woensdag 27 september 2023 09:07 schreef daNpy het volgende:
Helaas is een X3 kostentechnisch gewoon niet interessant, want we rijden veel te weinig kilometers.
Bedoel je dan de wegenbelasting of de verzekering? Want ik heb mijn auto verzekering ge -70% door over te gaan op de ohra kilometerverzekering (je betaald per 1000km). Scheelt echt gigantisch als je weinig rijdt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 28 september 2023 @ 07:15:07 #63
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210773885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 22:41 schreef DX11 het volgende:

[..]
Bedoel je dan de wegenbelasting of de verzekering? Want ik heb mijn auto verzekering ge -70% door over te gaan op de ohra kilometerverzekering (je betaald per 1000km). Scheelt echt gigantisch als je weinig rijdt.
Wegenbelasting, verzekering scheelt niet heel veel voor mij.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 15 november 2023 @ 10:18:55 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211301497
Vandaag voor het eerst RDC "alarm" voor een lekke band. 1,6 bar ipv. 2,3. Nog geen idee wat de oorzaak is.
Wilde 1 dezer dagen toch op wintersloffen overgaan, dus dat moet vandaag maar gebeuren.
En zomerset is toch bijna op, dus dat wordt 4x nieuw begin volgend jaar.

Eigenlijk ben ik zo wel tevreden over Runflats: geen ANWB nodig, geen bandenwissel langs de weg tijdens plensbui, geen enorm reservewiel jarenlang meezeulen. Het is dat 275/18 niet makkelijk te vervangen valt door een compacte thuiskomer, maar dat vond ik bij de E36 en E46 toch wel de elegantste oplossing.

klote Torx :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 15-11-2023 14:09:27 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_211317459
Laat me raden: Zijn er zonnepanelen bij jou in de buurt geplaatst?
Deze torx is een veelgebruikte bij montage van zonnepanelen. De monteurs strooien met die dingen.
Onlangs werden hier zonnepanelen gemonteerd. In die week had vrijwel iedereen 1 lekke band door die klotetorx.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 16 november 2023 @ 21:39:58 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211318189
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laat me raden: Zijn er zonnepanelen bij jou in de buurt geplaatst?
Deze torx is een veelgebruikte bij montage van zonnepanelen. De monteurs strooien met die dingen.
Onlangs werden hier zonnepanelen gemonteerd. In die week had vrijwel iedereen 1 lekke band door die klotetorx.
Kan best t/m weet ik niet. :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_213141909
Bij een occasion staat deze factuur in de foto-serie. Waarom bestaan deze 'tuningbedrijven' nog steeds?


Onderaan de factuur staat dat na deze zogenaamde stage1 tune er geen E10 getankt moet worden.
Joh. Ook zonder tuning heb je meer vermogen als je uitsluitend E5 tankt.

Los van de tune heeft deze klant voor 228 euro een nieuwe bougie en bobine gekregen. Bizar dat ze de klant hebben wijsgemaakt dat een bougie even duur is als een bobine.
Plus 224 euro betaalt voor een dubieuze aanpassing aan het motormanagementsysteem.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 8 april 2024 @ 22:08:34 #68
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213142145
De tune is wel lekker vers = veel pk's. ;)

Deze niks voor u?
https://www.hofmeisteraut(...)-sport-sonderwunsch/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_213153869
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bij een occasion staat deze factuur in de foto-serie. Waarom bestaan deze 'tuningbedrijven' nog steeds?
[ afbeelding ]

Onderaan de factuur staat dat na deze zogenaamde stage1 tune er geen E10 getankt moet worden.
Joh. Ook zonder tuning heb je meer vermogen als je uitsluitend E5 tankt.

Los van de tune heeft deze klant voor 228 euro een nieuwe bougie en bobine gekregen. Bizar dat ze de klant hebben wijsgemaakt dat een bougie even duur is als een bobine.
Plus 224 euro betaalt voor een dubieuze aanpassing aan het motormanagementsysteem.
Er zijn een aantal motoren die grotendeels alleen software geknepen zijn, zoals de N53 motor die je van 325i (218pk) naar bijna 330i niveau (255pk van de 268pk) kan brengen met alleen maar software. Daarvoor zijn die tunes dus zeker niet gek.

Geen idee wat er in een F30 ligt, maar dat zou dus zo iets kunnen zijn.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_213161167
Ik kan het mis hebben; het lijkt mij dat er alleen maar een pen-bobine defect was.
of die +14pk 'tune' echt werkt, dat is niet aangetoond.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')