abonnement Unibet Coolblue
pi_213074494
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:17 schreef NedKelly het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat hierbij bijzonder was, is dat Van Ommering die tijdens de meidagen 1940 met de witte vlag heen en weer gelopen is voor de onderhandelingen, na de capitulatie brandweerman werd en bij het bombardement op West nog een meisje heeft gered.

Dat deze militair die witte vlag (die hij zelf gemaakt had van een laken) na het bombardement nog bewaard heeft en de vlag 40 jaar in een meterkast is blijven staan, vind ik ook bijzonder.
Paar jaar terug bij een tentoonstelling in de Kunsthal heb ik de vlag gezien. Met de bloedvlekken van een verbonden marinier er nog op. Het is maar een stok met een lappie stof, maar (voor mij) onlosmakelijk verbonden met het lot van de stad en hoe de stad er nu uitziet.

https://www.ad.nl/rotterd(...)rdement-43~a89235e5/
Dat was een zeer indrukwekkende tentoonstelling in de Kunsthal destijds ;(
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_213104426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 13:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ah check ik dacht al wat gaan we straks gillende mensen horen. :')

Het verbaast mij dat de Fenix nog open is. Ik had vernomen dat ze op omvallen stonden een tijd terug. Het blijft eeuwig jammer dat de originele locatie niet behouden kon worden ervoor. Daar zit nu dus dat museum.

Maat van mij woonde daar, zei dat de bewoners daar behoorlijk klagen over de horeca. Het geluid gaat natuurlijk omhoog en met de mooie dagen zit het daar vol met Gen Z hippies.
Dat gezeik van bewoners over stadsgeluiden terwijl ze in de stad wonen irriteert me altijd een beetje. Rotterdam heeft nog weinig gezellige gebieden, maar dat gebied op Katendrecht vanaf Pinchos, Fenix tot Deliplein is er één van. In de zomer hartstikke gezellig en sfeervol.

Die oude Fenix loods was inderdaad veel leuker, eeuwig zonde inderdaad
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')