abonnement Unibet Coolblue
pi_212353187


Hier praten we verder over speelgoed voor kinderen van alle leeftijden.

Voor LEGO is er een aparte topicreeks.
pi_212358667
Wij zijn team interesses volgen en een gevarieerd aanbod voorzien. Er is volgens mij geen hard onderscheid tussen "educatief" speelgoed en "dom" speelgoed. Uit alles kunnen ze wat halen qua ontwikkeling.
We proberen ook vaak speelgoed uit vooraleer we het kopen. Zeker met wat prijzigere dingen. Iets als een speel-o-theek is dan handig (of misschien lenen van bevriende ouders). Zoiets is ook ideaal voor speelgoed wat je liever niet in huis wilt hebben of waarvan je denkt dat het maar even leuk is. Zo hebben we al een tweetal keer zo'n groot paw patrol ding in huis gehad met verschillende auto's erbij. En 3 weken later gaat het allemaal weer terug.
Hier staat dus vanalles, van schreeuwerige toettoet auto's (die liedjes gaan nooit meer uit mijn hoofd :'( ) tot duplo/lego tot houten treinbaan tot wobbel en stapelstein. En vaak spelen ze met alles door elkaar. Fantasie komt er vanzelf uit, waar ze ook mee spelen. Daarvoor is het net fantasie. Je kan volgens mij niet veel misdoen.

Mijn jongste wordt deze maand twee en ik heb ervoor gezorgd dat ze van alles wat krijgt: loopfiets want grove motoriek, grimms regenboog want open ended, poppenbuggy en iets voor de speelkeuken want rollenspel, magnetisch tekenbord want tekenen vindt ze geweldig. En een boek. En voor alles van dit lijstje toont ze duidelijk interesse.
pi_212358742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 13:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij zijn team interesses volgen en een gevarieerd aanbod voorzien. Er is volgens mij geen hard onderscheid tussen "educatief" speelgoed en "dom" speelgoed. Uit alles kunnen ze wat halen qua ontwikkeling.
We proberen ook vaak speelgoed uit vooraleer we het kopen. Zeker met wat prijzigere dingen. Iets als een speel-o-theek is dan handig (of misschien lenen van bevriende ouders). Zoiets is ook ideaal voor speelgoed wat je liever niet in huis wilt hebben of waarvan je denkt dat het maar even leuk is. Zo hebben we al een tweetal keer zo'n groot paw patrol ding in huis gehad met verschillende auto's erbij. En 3 weken later gaat het allemaal weer terug.
Hier staat dus vanalles, van schreeuwerige toettoet auto's (die liedjes gaan nooit meer uit mijn hoofd :'( ) tot duplo/lego tot houten treinbaan tot wobbel en stapelstein. En vaak spelen ze met alles door elkaar. Fantasie komt er vanzelf uit, waar ze ook mee spelen. Daarvoor is het net fantasie. Je kan volgens mij niet veel misdoen.

Mijn jongste wordt deze maand twee en ik heb ervoor gezorgd dat ze van alles wat krijgt: loopfiets want grove motoriek, grimms regenboog want open ended, poppenbuggy en iets voor de speelkeuken want rollenspel, magnetisch tekenbord want tekenen vindt ze geweldig. En een boek. En voor alles van dit lijstje toont ze duidelijk interesse.
Ik herken veel in wat jij zegt!
Sinds kort zijn wij ook lid van de speelotheek en daar komen vaak de meest lelijke en plastic dingen vandaan haha. Nu staat er een Fisherprice kasteel met ridders en paarden in huis. Hij (4) gebruikt dan zn holztiger dino's als monsters en maakt een burcht / extra kasteel met z'n connetix. Er wordt dan echt van alles gecombineerd. Onze dochter van 1 vindt de connetix ook leuk, maar het leukst zijn toch de plastic eieren en de houten puzzels door de kamer gooien 😜
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_212358867
Ik maak veel gebruik van de kringloop/lokale marktplaats. Daar is veel spul in praktisch nieuwstaat te vinden voor een paar euro. Wordt er niet mee gespeeld dan gaat het weer retour en ben ik ook niet teleurgesteld over m’n geld.

Mijn kinderen spelen graag met educatief speelgoed (Tiptoi, loco, puzzels, smart games), maar het meest gebruikt zijn toch de knuffels voor allerlei rollenspellen. Daarentegen kunnen ze niets met de grimm’s regenboog of Kapla, dat vinden ze niks, terwijl ze met duplo wel fantasiedingen bouwen.

Maar ik denk alsnog dat je de interesse van je kind wel een klein beetje kunt sturen door wat voor speelgoed je aanbied. Of wat voor speelgoed je juist niet in huis haalt. En waar ze elders graag mee spelen zegt niets over wat ze thuis leuk vinden, zo blijkt uit de praktisch niet gebruikte speelkeuken (die ik daardoor wel met winst heb kunnen doorverkopen :') )
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_212359186
Haha automatic, dino's worden hier ook overal bij gesleurd. De kleintjes verdwijnen hier ook wel eens in de soep :P
En iets als connetix staat op mijn lijstje voor de sint of kerst.

Ik probeer ook redelijk wat tweedehands te kopen. Dan heb je idd weinig verlies bij het doorverkopen. Sommige dingen zijn tweedehands ook absurd duur. Ik was voor kerst aan het kijken naar stapelstein op marktplaats, maar wat ze daarvoor vroegen was niet interessant. Plus 3/4 is namaak. Dat is de enige heel harde eis die ik heb. Iets van ali ofzo komt er gewoon niet in.
pi_212385448
Olaaa! Waar spelen jullie dreumessen in dit seizoen graag mee in de tuin? Zandbak is nog geen optie hier, het mag ook echt simpel en klein zijn (a la bakjes met water/steentjes ofzo) maar nu is er alleen een grasveldje en dat is iig niet toereikend. :D
Dus ben even op zoek naar inspiratie wat we haar aan kunnen bieden.
  zondag 11 februari 2024 @ 14:16:07 #7
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_212386248
Watertafel!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_212387158
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:50 schreef Bami het volgende:
Olaaa! Waar spelen jullie dreumessen in dit seizoen graag mee in de tuin? Zandbak is nog geen optie hier, het mag ook echt simpel en klein zijn (a la bakjes met water/steentjes ofzo) maar nu is er alleen een grasveldje en dat is iig niet toereikend. :D
Dus ben even op zoek naar inspiratie wat we haar aan kunnen bieden.
Takken, stenen, modder, bakjes, zand, kruiwagentje, kiepwagen, gieter, dat soort spul.
pi_212392777
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:50 schreef Bami het volgende:
Olaaa! Waar spelen jullie dreumessen in dit seizoen graag mee in de tuin? Zandbak is nog geen optie hier, het mag ook echt simpel en klein zijn (a la bakjes met water/steentjes ofzo) maar nu is er alleen een grasveldje en dat is iig niet toereikend. :D
Dus ben even op zoek naar inspiratie wat we haar aan kunnen bieden.
Een bal? Gewoon lekker rollen en erachteraan rennen.
  zondag 11 februari 2024 @ 21:16:16 #10
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212392909
Jarenlang zijn hier kastanjes, kiezelstenen en dennenappels favoriet geweest. Emmers, kruiwagen, plastic bakjes, plastic (zandbak)kiepauto erbij en hij was uren zoet.
pi_212393482
Loopauto met aanhangwagen (type bobby car). En de glijbaan en de schommel. Maar het allerliefst zit ze in de zandbak te klooien, maar daar heb je niks aan :P
Met water doen we ff niet met deze temperaturen want als ze daarmee begint is ze onmiddellijk doorweekt.
pi_212393839
Een watertafel zou ik nu ook nog niet doen, die zou ik pas in de zomer tevoorschijn halen. Ik denk ook dat voor nu een bal het leukste buitenspeelgoed is.

Hier was de glijbaan altijd het populairst in de tuin. Eerst zo'n baby ding van een meter hoog, maar nu al een paar jaar zo'n groot plastic geval. En nog steeds wordt hij heel veel gebruikt zodra de tuindeur open gaat, ook door vriendjes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_212396195
Bal was gisteren iig echt niet goed. Maar toen was sowieso weinig goed dus misschien moeten we dat nog een kans geven. :D
Denk idd dat bakjes, en een kruiwagentje oid haar beter ligt. Thanks!

Watertafel zou zeker een hit zijn, maar twijfel ik met deze temperaturen nog een beetje over idd.
  maandag 12 februari 2024 @ 11:09:06 #14
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212398258
Bellenblaas en stoepkrijt :)
pi_212398985
Watertafel met twee vakken: een met zand en een met water. Steentjes ipv zand als je geen modder wilt.
pi_212400265
Sowieso stoepkrijt, knikkers en een knikkerpotje (wij hebben die in zo'n steen zitten) en ja sorry, die zandbak, wij hebben een zandtafel (die binnenkort naar de stort gaat na 3 jaar intensief gebruik).
  maandag 12 februari 2024 @ 14:41:31 #17
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212400434
Zijn knikkers niet gevaarlijk voor dreumessen?
pi_212400526
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:41 schreef Morgane89 het volgende:
Zijn knikkers niet gevaarlijk voor dreumessen?
Ja, daar zeg je wat, dan neem je die enorme grote knikkers. ;)
Niet aan gedacht.
pi_212407939
Ja ik wil ook zeker wel een zandbak. Weet alleen nog even niet wat daar een handige plek voor is in onze tuin. Stoepkrijt is ook een goede, thanks!
pi_213285047
Zandbak is er ondertussen, en staat helemaal vol met water. :( Is dat normaal voor zo’n schelpzandbak, in jullie ervaring?
En hebben jullie nog tips voor hoe je het zand weer van speelbare droogte maakt? :{
pi_213287024
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:17 schreef Bami het volgende:
Zandbak is er ondertussen, en staat helemaal vol met water. :( Is dat normaal voor zo’n schelpzandbak, in jullie ervaring?
En hebben jullie nog tips voor hoe je het zand weer van speelbare droogte maakt? :{
Ja. We hebben een paar gaten onderin geboord zodat overtollig water eruit kan lopen. Niet teveel zand erin en met zon open zetten. Nat zand plakt/bouwt wel beter :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')