abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_212436484
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 13:12 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb een reminder gekregen _O-
"Ik ben sinds de aankomst van uw mail op vakantie, en kom donderdag weer terug. Grtz grtz Janneke141" :P
-
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:12:06 #27
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212436558
Of dit in je autoreply zetten:

de vakantie zelfst.naamw. (v.)
Uitspraak: [vaˈkɑn(t)si]
Afbreekpatroon: va·kan·tie
Verbuigingen: vakanties (meerv.)

1) periode van een aantal dagen waarin je vrij bent en niet hoeft te werken
Voorbeelden: `gesloten wegens vakantie`,
`zomervakantie`
kerstvakantie (vakantie rond Kerstmis en Nieuwjaar)

2) vakantiereis
Voorbeeld: `op/met vakantie gaan naar Italië`
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_212494324
Sorry, maar alle moeite die je erin stopt om het hier in een topic op te gooien, had je inderdaad ook kunnen steken in een nette reactie waarin je aangeeft dit in de vakantie niet te doen. En zorg dan in het vervolg voor een out-of-office. Niet reageren is inderdaad niet netjes. Of die mensen het nu op het laatste moment vragen of niet, niets horen is frustrerender dan 'nee' horen.

En persoonlijk vind ik het ook een beetje ivoren toren om in alle 'tussenvakanties' de deur compleet dicht te gooien. Zomer en kerst zijn wat mij betreft de echte breaks. Je geeft zelf al aan ander werk ook gewoon in de vakantie te doen. Dan kan een mailtje beantwoorden ook prima, zelfs al is het een 'dit doe ik na de vakantie' reactie. Ik reageer in de vakantie ook niet dagelijks (buiten de vakanties ook niet), maar het is een kleine moeite. Heel principieel 'niets doen' in de vakantie levert wat mij betreft alleen maar meer rompslomp op ná de vakantie, als de hele molen van lessen en dagelijkse dingen ook weer op volle toeren draait.
't Echte en 't ware!
pi_212494768
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:56 schreef Japepk het volgende:
Sorry, maar alle moeite die je erin stopt om het hier in een topic op te gooien, had je inderdaad ook kunnen steken in een nette reactie waarin je aangeeft dit in de vakantie niet te doen. En zorg dan in het vervolg voor een out-of-office. Niet reageren is inderdaad niet netjes. Of die mensen het nu op het laatste moment vragen of niet, niets horen is frustrerender dan 'nee' horen.

En persoonlijk vind ik het ook een beetje ivoren toren om in alle 'tussenvakanties' de deur compleet dicht te gooien. Zomer en kerst zijn wat mij betreft de echte breaks. Je geeft zelf al aan ander werk ook gewoon in de vakantie te doen. Dan kan een mailtje beantwoorden ook prima, zelfs al is het een 'dit doe ik na de vakantie' reactie. Ik reageer in de vakantie ook niet dagelijks (buiten de vakanties ook niet), maar het is een kleine moeite. Heel principieel 'niets doen' in de vakantie levert wat mij betreft alleen maar meer rompslomp op ná de vakantie, als de hele molen van lessen en dagelijkse dingen ook weer op volle toeren draait.
Eens.
En het bijzondere is dat ik van de diverse scholen altijd wel mail kreeg tijdens schoolvakanties. Roosterwijzigingen, overzichten, groepsindelingen, etc.

Maar kennelijk is terug mailen not done, want dan moet je maar weten dat alles gesloten is.

Zet gewoon je out of office aan. Dan weet iedereen waar die aan toe is.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 19-02-2024 11:26:00 ]
Definitely not CIA
pi_212500295
Out-of-Office doe ik nooit aan in de tussenvakanties, enkel in de zomervakantie. Ik heb geen contact met externen (en ouders ook nooit, gaat allemaal via de mentor en dat ben ik niet *O* ) en mijn studenten en collega's weten prima wanneer het vakantie is. Wanneer je wel contact met externen hebt en/of wisselende vakanties hebt / vrij bent op andere momenten dan de rest, dan zou zo'n melding wel nuttig zijn.

Niet mailen in de vakantie heeft niks met 'ivoren toren' te maken. Je hebt vakantie en je bent dan dus vrij. Daar werk je ook voor. (Wordt weleens vergeten door dezen en genen).

Ik mail nooit in de vakantie en ik verwacht ook van studenten geen antwoord op mijn mails in de vakantie (of dat ze die überhaupt lezen in de vakantie). Soms pak ik ff een dagje om bijvoorbeeld schrijfexamens na te kijken en te beoordelen, gewoon omdat ik het prettiger vind om een ochtend achter elkaar door te werken in plaats van tussen de lessen door telkens een uurtje of half uurtje nakijken. Maar dat moment kies ik zelf, niemand weet ervan en zo wek ik ook geen verwachtingen. De resultaten mail ik dan ook altijd ná de vakantie.

Één mailtje in de vakantie beantwoorden kost inderdaad niet veel moeite, maar je kan gezeur krijgen als je een mail van persoon A wel beantwoordt en van persoon B niet, of het ene mailtje van A wel en het andere mailtje van A weer niet. Je wekt verwachtingen dat je óók in de weekenden, avonden en vakanties werkt. En dan ben je niet ff vijf minuten met één mailtje bezig, maar een uur of nog langer met tig mailtjes. Dat wil ik niet. Als ik vrij ben, wil ik ook écht vrij zijn. Door regelmatig de mail in de vakanties te openen, ben ik toch met mijn werk bezig. Ik vind mijn werk fantastisch, maar de scheiding tussen privé(tijd) en werk(tijd) heb ik echt nodig om ín werktijd goed te functioneren.
  maandag 19 februari 2024 @ 18:35:14 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212500516
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 18:20 schreef Ronaldussen het volgende:

Één mailtje in de vakantie beantwoorden kost inderdaad niet veel moeite, maar je kan gezeur krijgen als je een mail van persoon A wel beantwoordt en van persoon B niet, of het ene mailtje van A wel en het andere mailtje van A weer niet. Je wekt verwachtingen dat je óók in de weekenden, avonden en vakanties werkt.
^O^
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212548290
*zucht* Denk je klaar te zijn met de school, gaan ze in de eindafrekening nog weer dingen doen die niet mogen CAO technisch... Ik ben benieuwd wat hun reden ervoor is, maar het is teveel geld om te laten lopen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')