abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189229655
quote:
16s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarmee heb je de website gemaakt?
WordPress
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189229685
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:34 schreef Hallojo het volgende:

[..]

WordPress
Ah oké daar heb ik niet zo veel ervaring mee.

Je zou je website hier https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=nl even doorheen kunnen halen en kijken wat er in het rapport staat, of het aan de plugins misschien ligt of echt aan de host.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189230090
quote:
16s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké daar heb ik niet zo veel ervaring mee.

Je zou je website hier https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=nl even doorheen kunnen halen en kijken wat er in het rapport staat, of het aan de plugins misschien ligt of echt aan de host.
Ik krijg het volgende:

Snelheid mobiel: 13
Snelheid desktop: 54

Aanbevelingen:

Verwijder bronnen die de weergave blokkeren 5,21 s
Ongebruikte css verwijderen 1,65 s
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189230125
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik krijg het volgende:

Snelheid mobiel: 13
Snelheid desktop: 54

Aanbevelingen:

Verwijder bronnen die de weergave blokkeren 5,21 s
Ongebruikte css verwijderen 1,65 s
Ja dan lijkt het toch code te zijn en niet de host die het te langzaam aanbiedt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189230167
quote:
16s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dan lijkt het toch code te zijn en niet de host die het te langzaam aanbiedt.
Dan moet ik toch maar eens een expert inhuren om dit te verbeteren, want hier heb ik echt geen verstand van.

Bedankt voor de informatie! ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189231676
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:04 schreef raptorix het volgende:
Ik heb al jarenlang tot volle tevredenheid een VPS bij Transip, geloof dat ik iets van 32 euro betaal, ik gebruik hem met name als development omgeving, ik heb daar gewoon al mijn tooling op staan, dus via Remote Desktop kan ik zelfs daar op werken vanaf een budget laptop :)

Voor mijn werk gebruik ik alleen maar Azure, als je beetje professioneel wilt hosten en een .NET website hebt is dat ideaal.
Die vps zijn ideaal en goedkoop ook. Zelf ook nog een hele tijd op een rete trage laptop extern bureaublad gebruikt en dat werkte super goed, alleen met geloof windows server 2002 kreeg ik het geluid niet naar mijn laptop :)

Voor hosting zal ik hun niet zo snel kiezen dan ben ik meer geneigd te zeggen www.hostinger.nl
Alles weten over agenda 2030 en meediscussiėren?
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
pi_189233674
quote:
16s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dan lijkt het toch code te zijn en niet de host die het te langzaam aanbiedt.
Ik heb eigenlijk nog een vraagje :@ Zou dit door te grote foto's kunnen komen? Ik heb de foto's wel verkleind, maar pas nadat ik ze heb geupload naar Wordpress. Ik hoor dat het verkleinen van de foto's in Wordpress geen zin zou hebben en dat je ze zou moeten verkleinen voordat je ze upload. Weet je of dat zo is? Of iemand anders?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189233945
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:08 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog een vraagje :@ Zou dit door te grote foto's kunnen komen? Ik heb de foto's wel verkleind, maar pas nadat ik ze heb geupload naar Wordpress. Ik hoor dat het verkleinen van de foto's in Wordpress geen zin zou hebben en dat je ze zou moeten verkleinen voordat je ze upload. Weet je of dat zo is? Of iemand anders?
Hm ja grotere foto's qua bestandgrootte duurt langer om te sturen, en als je ze alleen visueel kleiner maakt haalt dit vaak niet uit inderdaad omdat de bestandgrootte gelijk blijft.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189233997
quote:
16s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hm ja grotere foto's qua bestandgrootte duurt langer om te sturen, en als je ze alleen visueel kleiner maakt haalt dit vaak niet uit inderdaad omdat de bestandgrootte gelijk blijft.
Toch maar eens proberen om de foto's buiten Wordpress te verkleinen dan. Gelukkig zijn het maar zo'n 500 foto's :'(

Ik hoopte dus dat er een makkelijkere oplossing zou zijn :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:29:21 #160
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_189234398
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:08 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog een vraagje :@ Zou dit door te grote foto's kunnen komen? Ik heb de foto's wel verkleind, maar pas nadat ik ze heb geupload naar Wordpress. Ik hoor dat het verkleinen van de foto's in Wordpress geen zin zou hebben en dat je ze zou moeten verkleinen voordat je ze upload. Weet je of dat zo is? Of iemand anders?
Dat ligt deels aan het theme dat je gebruikt en deels hoe je zelf de afbeeldingen hebt toegevoegd aan een pagina of bericht. Bij het zelf toevoegen van afbeeldingen kan je eigenlijk altijd wel kiezen welke grootte je wil plaatsen. Zolang je daar een kleiner formaat gebruikt in plaats van de volledige afbeelding wordt er een kleiner bestandsformaat (minder data en dus sneller) geplaatst.

Staar je verder niet blind op Google Pagespeed, beter controleer je de website via tools.pingdom.com. Die controleert je hele website en laadt in een waterval grafiek de gehele laadtijd zijn. Zou ook zomaar kunnen dat de eerste paar seconden wachten door je hostingspartij veroorzaakt wordtdat je website daarna eenmaal snel geladen is.

Verder zou je ook eens kunnen kijken naar een caching plugin om mogelijk wat winst te pakken qua snelheid.
pi_189234412
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:20 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Toch maar eens proberen om de foto's buiten Wordpress te verkleinen dan. Gelukkig zijn het maar zo'n 500 foto's :'(

Ik hoopte dus dat er een makkelijkere oplossing zou zijn :')
Misschien even mensen met wordpress ervaring zoeken, zal vast wel iets voor zijn. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:34:38 #162
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_189234645
quote:
16s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Misschien even mensen met wordpress ervaring zoeken, zal vast wel iets voor zijn. :)
Makkelijkste manier is om het op het officiele WordPress support forum te vragen https://nl.wordpress.org/support/
pi_189234775
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:29 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Dat ligt deels aan het theme dat je gebruikt en deels hoe je zelf de afbeeldingen hebt toegevoegd aan een pagina of bericht. Bij het zelf toevoegen van afbeeldingen kan je eigenlijk altijd wel kiezen welke grootte je wil plaatsen. Zolang je daar een kleiner formaat gebruikt in plaats van de volledige afbeelding wordt er een kleiner bestandsformaat (minder data en dus sneller) geplaatst.

Staar je verder niet blind op Google Pagespeed, beter controleer je de website via tools.pingdom.com. Die controleert je hele website en laadt in een waterval grafiek de gehele laadtijd zijn. Zou ook zomaar kunnen dat de eerste paar seconden wachten door je hostingspartij veroorzaakt wordtdat je website daarna eenmaal snel geladen is.

Verder zou je ook eens kunnen kijken naar een caching plugin om mogelijk wat winst te pakken qua snelheid.
Via Pingdom krijg ik een score van 75, wat al stukken beter is. Ik gebruik de caching plugin van one.com. Zijn er betere?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189234820
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:34 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Makkelijkste manier is om het op het officiele WordPress support forum te vragen https://nl.wordpress.org/support/
Ik durf het niet echt aan om zelf css of javascript dingen te doen. Ik heb daar echt zero verstand van.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:39:27 #165
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_189234886
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:37 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Via Pingdom krijg ik een score van 75, wat al stukken beter is. Ik gebruik de caching plugin van one.com. Zijn er betere?
Ik gebruik zelf altijd WP-rocket die ik veruit het beste vind. Is alleen wel een betaalde plugin.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 22:47:37 #166
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189236975
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:41 schreef Psychopaatje het volgende:

[..]

Die vps zijn ideaal en goedkoop ook. Zelf ook nog een hele tijd op een rete trage laptop extern bureaublad gebruikt en dat werkte super goed, alleen met geloof windows server 2002 kreeg ik het geluid niet naar mijn laptop :)

Voor hosting zal ik hun niet zo snel kiezen dan ben ik meer geneigd te zeggen www.hostinger.nl
Heb je dan ook vps met videokaart? Ik stream weleens met parsec van mijn desktop naar een oude laptop aan de tv in de woonkamer. Nou is die desktop nogal verouderd aan het raken. Maar een nieuwe game pc is voor de paar uurtjes per maand toch wat zonde.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 22:48:54 #167
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189237023
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:20 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Toch maar eens proberen om de foto's buiten Wordpress te verkleinen dan. Gelukkig zijn het maar zo'n 500 foto's :'(

Ik hoopte dus dat er een makkelijkere oplossing zou zijn :')
Je hebt wel plugins voor wordpress die automagisch je plaatjes resizen., .
pi_189237429
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 22:47 schreef borbit het volgende:

[..]

Heb je dan ook vps met videokaart? Ik stream weleens met parsec van mijn desktop naar een oude laptop aan de tv in de woonkamer. Nou is die desktop nogal verouderd aan het raken. Maar een nieuwe game pc is voor de paar uurtjes per maand toch wat zonde.
Je kan de vps de videokaart van de pc/laptop laten gebruiken waarmee je extern inlogt dacht ik. Maar standaard kan je wel gewoon filmpjes e.d. kijken. Hoe het met gamen zit enzo geen idee.

Alleen windows server 2012 die ondersteunde het niet goed bij Transip, maar ze hebben meerdere versies.

Ze hebben nu volgens mij een actie dat de vps de eerste maand gratis is en volgens mij kan je gewoon zonder er aan vast te zitten daarna gewoon stoppen of eventueel downgraden.
Alles weten over agenda 2030 en meediscussiėren?
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
pi_189237549
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 22:48 schreef borbit het volgende:

[..]

Je hebt wel plugins voor wordpress die automagisch je plaatjes resizen., .
Doen die dat ook voor de plaatjes die er al op staan? En dan schijn je ook ieder plaatje dezelfde grootte te moeten geven, terwijl sommige groter moeten zijn de andere. Of klopt dat niet?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 00:07:46 #170
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189238360
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 23:05 schreef Psychopaatje het volgende:

[..]

Je kan de vps de videokaart van de pc/laptop laten gebruiken waarmee je extern inlogt dacht ik. Maar standaard kan je wel gewoon filmpjes e.d. kijken. Hoe het met gamen zit enzo geen idee.

Alleen windows server 2012 die ondersteunde het niet goed bij Transip, maar ze hebben meerdere versies.

Ze hebben nu volgens mij een actie dat de vps de eerste maand gratis is en volgens mij kan je gewoon zonder er aan vast te zitten daarna gewoon stoppen of eventueel downgraden.
Dus dan gebruik ik de vps als pc. En die gebruikt dan de videokaart van mijn desktop? Heb ik niks aan, maar misschien wel leuk om eens in te stellen.
pi_189238402
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 00:07 schreef borbit het volgende:

[..]

Dus dan gebruik ik de vps als pc. En die gebruikt dan de videokaart van mijn desktop? Heb ik niks aan, maar misschien wel leuk om eens in te stellen.
Je kan het gebruiken voor best veel, youtube, netflix dat soort shit werkt wel, alleen beeldkwaliteit is uiteraard wat minder, maar voor mijn dingen destijds acceptabel.

Als je het toch gratis kan uitproberen is dat altijd leuk om ff in te stellen.
Ik zal dan niet voor de allergoedkoopste kiezen, maar eentje duurder de x4 ofzo.

Ben zelf nu met een linux distri bezig op een transip vps, gewoon beetje klooien weetje, leuk tijd verdrijf :)
Alles weten over agenda 2030 en meediscussiėren?
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
pi_189239514
Hou er rekening bij dat bij het resizen van foto's je de meeste winst behaald door een goede jpg compressie te kiezen, het verschil tussen 88 of 95 procent compressie is vaak iets in de orde van 400 procent, en gebruik in principe altijd JPG voor fotografie, en PNG voor plaatjes. Qua compressie is het vaak een beetje spelen, voor "drukke" fotos kun je in principe vaak voor een lagere compressie gaan, voor "rustige", en dan bedoel ik bijvoorbeeld een foto van de lucht moet je voor hoger gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_189239519
Overigens hou ik me professioneel bezig met snelheidsoptimalitiesatie van website, dus als iemand daar nog vragen of tips over nodig heeft kan dat :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')