abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 april 2024 @ 16:40:42 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_213208295
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:29 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan overigens een midweek naar hof van Saksen met de schoonfamilie in de meivakantie. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik vond een weekend eigenlijk wel het maximale met hen, hun opvoedstijl en manier van vakantie vieren ligt ver van ons af (volplannen vs uitslapen, tablets vs spelletjes, luxe borrelhapjes vs chips). Nu dus een midweek in 1 huis. Wel met een eigen gang voor ons, maar toch… Ik hoop dat we niet 100% alles samen hoeven te doen, maar mijn meiden volgen hun nichtje blind (en zij trekt ook graag met hen op) en doen het liefst dus wel alles samen.
Gewoon je meiden met hun nichtjes op pad sturen en zelf lekker met een (puzzel)boek op het terras blijven hangen. En genieten van de luxe borrelhapjes, wordt vast heel gezellig ;).
KuikenGuppy
pi_213209324
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 13:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klinkt wat ambitieus eigenlijk. Ik zou altijd gaan voor aparte huisjes. Zeker als je nooit eerder zo'n periode met ze in één huisje hebben gezeten en je nogal anders in de wedstrijd zit.
Dat is geen optie. Ik heb overigens wel eerder met ze in een huisje gezeten, maar nooit langer dan een weekend. Meestal hebben we ook aparte huisjes omdat dat goedkoper is, maar schoonvader betaalt, dus hij heeft het wat dat betreft voor het zeggen. (Ik zou Hof van Saksen vanwege de prijs nooit hebben geboekt in een schoolvakantie).

Mijn meiden zijn overigens net te klein nog om zelf op pad te sturen. Buiten spelen kunnen ze wel zelf, maar naar de binnenspeeltuin of trampolinepark lopen gaat hem nog niet worden (ook omdat we daar ver vandaan zitten). Maar het komt vast wel goed! Het is ook absoluut niet alsof het hele vervelende mensen zijn ofzo, maar ons idee van vakantie is gewoon totaal anders.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 14 april 2024 @ 18:59:55 #78
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_213210135
Wij gaan regelmatig met vrienden (4 tot 6 gezinnen) op vakantie in zo’n groot Landalhuisje. Je moet wel echt je verwachtingen bijstellen; wij gaan er graag op uit, maar zij vinden het best om een paar uur in het zwembad op het park te zitten en wat spelletjes te doen. Voordeel van met zoveel mensen zijn is dat er altijd wél iemand op je kind kan letten, dus kun je zelf wat gaan doen. Onze kinderen zijn ook oud genoeg om zelf door het park te gaan.
En hun kinderen zitten cónstant op de tablet, dat vond ik wel echt raar. Ik heb toen bij mijn kind wel grenzen gesteld dat zij toch echt moest stoppen. Maar ik ga dan niet hun kinderen zeggen dat ze moeten stoppen, hoogstens vraag ik of ze een spelletje willen doen of mee wandelen ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 14 april 2024 @ 19:07:24 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_213210240
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 17:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is geen optie. Ik heb overigens wel eerder met ze in een huisje gezeten, maar nooit langer dan een weekend. Meestal hebben we ook aparte huisjes omdat dat goedkoper is, maar schoonvader betaalt, dus hij heeft het wat dat betreft voor het zeggen. (Ik zou Hof van Saksen vanwege de prijs nooit hebben geboekt in een schoolvakantie).

Mijn meiden zijn overigens net te klein nog om zelf op pad te sturen. Buiten spelen kunnen ze wel zelf, maar naar de binnenspeeltuin of trampolinepark lopen gaat hem nog niet worden (ook omdat we daar ver vandaan zitten). Maar het komt vast wel goed! Het is ook absoluut niet alsof het hele vervelende mensen zijn ofzo, maar ons idee van vakantie is gewoon totaal anders.
Bij hof van Saksen kan je heerlijk in het restaurant zitten (of op het terras) terwijl de kinderen op de trampoline springen. Fijn park is het O+.
KuikenGuppy
pi_213210625
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 20:18 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb wintersport met de slaaptrein gedaan toen J 1,5 jaar was.
Je moet wel echt een slaapcoupé hebben, anders is het bijzonder oncomfortabel
En ook echt een eigen plek voor je kleintje boeken. En genoeg spul bij je hebben dat die comfortabel ligt, alsof ze in bed slaapt.

Volgende keer wintersport gaan wij gewoon vliegen en laat ik de kinderen bij opa en oma
Dat klinkt toch minder comfortabel dan ik dacht. Ik kreeg het er heen toch niet doorheen.
We gaan gewoon weer rijden komend jaar.
Mijn dochter vermaakt zich prima in de sneeuw. We gaan wel met vrienden die ook een kleintje hebben die nog niet kan skieen. Dat is voor mij wel een voorwaarde. Alleen skieen vind ik ongezellig.
pi_213215098
Komende zomer zitten we een weekje op de BreeBronne (vakantiepark), volgens mij niet zo ver van Venlo af. Nog leuke tips voor de omgeving? We zijn met een dochter van bijna drie jaar oud die graag dingen onderneemt. We zullen veel op het park zelf te vinden zijn verwacht ik, maar ook leuk om in de omgeving iets te kunnen doen.
  maandag 15 april 2024 @ 10:45:39 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213215314
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 10:13 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Komende zomer zitten we een weekje op de BreeBronne (vakantiepark), volgens mij niet zo ver van Venlo af. Nog leuke tips voor de omgeving? We zijn met een dochter van bijna drie jaar oud die graag dingen onderneemt. We zullen veel op het park zelf te vinden zijn verwacht ik, maar ook leuk om in de omgeving iets te kunnen doen.
Het ligt inderdaad vlakbij Venlo. Aardbeienland in Horst is leuk voor die leeftijd (en lekker :D ) en verder is Breebronne ook al echt leuk om gewoon te zijn. Ben je van de designermerken en shoppen, dan is de outlet in Roermond niet gek ver weg, maar daar is het druk in de zomer, heel veel toeristen.

Voor ultiem ijs kun je een Clevers-vestiging in de buurt opzoeken, zoals die in Kessel of in Venlo: https://www.clevers.nl/ijssalon-ijsbar is echt heel lekker!

Pannenkoeken eten en spelen bij Kinderboerderij 't Platteland is ook leuk en niet te ver weg. Of kinderboerderij Hagerhof in Venlo. En als het enorm kutweer is, kan je kleintje zich vast ook vermaken bij Pee Wee in Posterholt. Wat verder weg, maar wel een fijne binnenspeeltuin met prima horeca.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213215727
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 10:13 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Komende zomer zitten we een weekje op de BreeBronne (vakantiepark), volgens mij niet zo ver van Venlo af. Nog leuke tips voor de omgeving? We zijn met een dochter van bijna drie jaar oud die graag dingen onderneemt. We zullen veel op het park zelf te vinden zijn verwacht ik, maar ook leuk om in de omgeving iets te kunnen doen.
Irrland, net over de grens in Duitsland, is super tof! Ook voor een driejarige.
pi_213215784
De dierentuin in Duisburg was nog wel leuk. Niet extreem groot maar voor mijn peuter van toen 2 prima.
  Moderator maandag 15 april 2024 @ 17:13:51 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213218748
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 20:20 schreef _Lily_ het volgende:
Totaal off-topic maar net als vliegschaamte kan je ook baarschaamte hebben tegenwoordig

Dat vind ik ook zo bijzonder. Sinds wanneer is het biologisch juist om geen kinderen te wensen?
Een kind op de wereld zetten is stukken meer vervuilend dan vliegen dus dat snap ik dan wel. Maar ik ben niet zo van het elkaar aanpraten van al die schaamte dingen, als iedereen gewoon niet al te gek doet komt het allemaal goed. Dat geldt ook voor dingen als vlees eten, snoepen etc.

quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 07:46 schreef Amsel het volgende:
Over die vliegschaamte: voor verre reizen heb ik daar geen last van. Ik zou niet weten hoe ik anders m'n familie aan de andere kant van de wereld moet opzoeken.

Dichterbij vind ik lastiger. Als we naar m'n schoonouders in Engeland gaan, gaan we soms met het vliegtuig, soms met de auto, en soms met de boot. Ik vind die boot een hele onderneming: overdag is het doodsaai, en op de nachtboot slaap je slecht en word je hartstikke vroeg wakker, en dan moeten we nog een heel eind rijden. Met de auto door de tunnel is echt een takke-eind om. OV zou theoretisch kunnen, maar dan zijn we 10 uur onderweg en moeten we 7 keer overstappen :') Vliegen is vaak het meest praktisch: 's ochtends vroeg de duur uit en we zitten 's middag bij ze aan de lunch. Maar het voelt wel verkeerd :@

In de meivakantie dus dichterbij: paar dagen Hof van Salland gereserveerd. Dus ook even langs Avonturenpark Hellendoorn.
Dit heb ik ook, als er andere opties zijn kies ik daar eerder voor. Maar als je maar een weekend of week hebt en wel wat verder wil dan pak ik gerust het vliegtuig, maximaal 2x per jaar (overigens ook jaren helemaal niet gevlogen).

De boot schijnt ook behoorlijk vervuilend te zijn trouwens, ik geloof omgerekend nog meer dan het vliegtuig. Wat dat betreft is de trein nog het allerbeste.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_213231549
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 10:13 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Komende zomer zitten we een weekje op de BreeBronne (vakantiepark), volgens mij niet zo ver van Venlo af. Nog leuke tips voor de omgeving? We zijn met een dochter van bijna drie jaar oud die graag dingen onderneemt. We zullen veel op het park zelf te vinden zijn verwacht ik, maar ook leuk om in de omgeving iets te kunnen doen.
Irrland is leuk inderdaad! Vorige zomer heeft mijn toen net 3-jarige zich er prima vermaakt.

Kitskensberg in Roermond is ook een leuke speeltuin voor die (en ook veel andere) leeftijden. Er is ook een klein zwembadje bij (ondiep).

Zoo Parc Overloon is een leuke dierentuin.

Speeltuin klein zwitserland vind ik echt een afrader, enorm verouderd.
pi_213286992
Voor de kampeerders: welke slaapzak gebruiken jullie voor je kind? Bas is komende vakantie 5, niet heel lang, slaapt komende zomer op onze expedmat onderin de vouwwagen. Ben alleen nog zoekende naar een goede slaapzak voor hem. Ik heb al zitten kijken bij de tips van kampeermeneer, maar dat artikel is uit 2019 en niet alle slaapzakken zijn meer verkrijgbaar helaas. Ik vond de Nomad TripleS wel een leuke namelijk.
Afgelopen zomer lag hij nog in een Deryan-tent met de deryan slaapzak, maar daar moet zijn zusje inmiddels in :s)
  zondag 21 april 2024 @ 20:05:26 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213287053
Heb een volwassen slaapzak voor onze (kleine) gup van 7. Met 5 jaar verstikken ze zichzelf echt niet meer ofzo, dus wij zijn lekker economisch gewoon in één keer toen naar een volwassen mat en slaapzak gegaan. De dikke duurdere van de Decathlon doet het prima hier voor ons
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 21 april 2024 @ 20:15:59 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213287244
Wij zijn voor een heel, heel fijne gegaan (met destijds nog personeelskorting bij bever). Die kun je korter en langer ritsen, ik zoek m effe voor je op.

Edit: precies de onze is er niet meer, maar wel nog twee die erop lijken:

https://www.bever.nl/p/no(...)ml?colour=3076&_gl=1*9h4y51*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjw8pKxBhD_ARIsAPrG45kp9oTE4WEjW5lNJXel77uWA2MDLMKbQWP-uymQUGPUvIIjsjnoYiwaAvBeEALw_wcB

https://www.bever.nl/p/ay(...)ml?colour=3092&_gl=1*9h4y51*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjw8pKxBhD_ARIsAPrG45kp9oTE4WEjW5lNJXel77uWA2MDLMKbQWP-uymQUGPUvIIjsjnoYiwaAvBeEALw_wcB

Bij bergfreunde en decathlon enzo ook te vinden in andere kleuren enzo. Qua warmte kijken wij altijd naar de comfortemperatuur en doen dan een slaapzak die warmer is dan volgens het label nodig is, omdat zo'n kleintje niet die hele slaapzak opvult en dus minder isolatie om zich heen heeft.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213287531
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 20:15 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn voor een heel, heel fijne gegaan (met destijds nog personeelskorting bij bever). Die kun je korter en langer ritsen, ik zoek m effe voor je op.

Edit: precies de onze is er niet meer, maar wel nog twee die erop lijken:

https://www.bever.nl/p/no(...)ml?colour=3076&_gl=1*9h4y51*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjw8pKxBhD_ARIsAPrG45kp9oTE4WEjW5lNJXel77uWA2MDLMKbQWP-uymQUGPUvIIjsjnoYiwaAvBeEALw_wcB

https://www.bever.nl/p/ay(...)ml?colour=3092&_gl=1*9h4y51*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjw8pKxBhD_ARIsAPrG45kp9oTE4WEjW5lNJXel77uWA2MDLMKbQWP-uymQUGPUvIIjsjnoYiwaAvBeEALw_wcB

Bij bergfreunde en decathlon enzo ook te vinden in andere kleuren enzo. Qua warmte kijken wij altijd naar de comfortemperatuur en doen dan een slaapzak die warmer is dan volgens het label nodig is, omdat zo'n kleintje niet die hele slaapzak opvult en dus minder isolatie om zich heen heeft.
Top, dankje. Mbt tot dat laatste, daarom ben ik ook zoekende naar een kinderslaapzak. We zullen er echt nog wel een lange tijd gebruik van maken komende jaren. We hebben genoeg slaapzakken in volwassen maat, maar dat je het iets aan kan passen voor een kind waardoor de comfort beter is, vind ik wel prettig :) Aan kleuren is Bas niet zo moeilijk, die wenst een zwarte slaapzak :')
pi_213287779
B heeft deze voor de Scouting en hij vindt hem heerlijk:
https://www.decathlon.nl/(...)m_term=&gad_source=1

Tot zijn 7e kampeerden we nog en had hij deze:
https://www.obelink.nl/wander-wonder-jongens-slaapzak.html
Die vond hij ook heerlijk, zeker omdat hij het snel warm heeft, deze is wat luchtiger dan zo'n mummy.
pi_213287827
Sjaak heeft 2 zomers deze gebruikt: https://www.decathlon.nl/(...)utm_source=mobileapp

Hij ligt hier in de weg dus je mag hem eventueel overnemen :)
pi_213289949
Hier weigeren de kinderen vooralsnog om in een slaapzak te kruipen. Ze ritsen ze helemaal open zodat ze ze als dekbed kunnen gebruiken.
Aangezien we zelf onder een dekbed slapen in de vouwwagen tegenwoordig gebruiken we 1 deel van onze 2 persoons slaapzak als extra zacht en warm laagje om op te liggen. De kinderen liggen op het andere deel. Afgelopen jaar in Noorwegen sliepen ze onder ons oude winter dekbed (wij hadden ons eigen wollen dekbed mee :') )
Ook droegen ze thermo ondergoed onder hun pyjama. Onder het dekbed wilden we ze nog in hun eenvoudige slaapzakken leggen, maar die moesten weer open geritst.

Ze hebben nu roze gekregen van de buurmeisjes, ben heel benieuwd of ze er deze zomer wel in gaan liggen. Al denk ik dat als het warm genoeg is ze ze weer als deken gaan gebruiken.

Dus geen succesverhaal hier..
We hebben ook die wat cactus post en een andere volwassene maat slaapzak voor ze. Komende zomer met de roze proberen die zijn 170 volgens mij en komen van de vrijbuiter. Zo'n mummy zouden ze helemaal weigeren vrees ik. Ik denk dat het dan ook echt kind afhankelijk is wat ze fijn vinden / accepteren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nolita op 22-04-2024 06:11:30 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')