abonnement Unibet Coolblue
pi_47610199
Waar gaat dit over

Sinds jaar en dag wordt de mensheid geteisterd door ziektes, en sinds jaar en dag bestrijd de mensheid deze ziektes, op alle mogelijke manieren. Sommige mensen zijn heel slim en doen onderzoek, andere mensen doen vrijwilligers werk, weer anderen geven weer geld. Je kunt thuis ook mee doen aan een combinatie van deze drie.

Hoe dan?
Er een speciale computer rekenprogramma (Folding @ Home) dat ingewikkelde onderzoeken doet naar hoe ziektes ontstaan, zoals kanker, alzheimer, cystic fibrose etc. Een computertje zou niet zo veel uithalen, maar het is juist omdat ontzettend veel mensen, duizenden, meedoen dat er een 'supercomputer' gemaakt wordt en onderzoek mogelijk maakt. Op dit moment doen er zo'n 150.000 mensen mee met het project 'Folding @ Home'. Door een simpel computer programma te laten draaien op de achtergrond van je PC doe je vrijwillig mee aan erg belangrijk onderzoek.

Wat merk ik van het programma
Als je een hele oude PC hebt of erg weinig werkgeheugen (256 MB bv.) zou ik het niet doenm dan ga je er wel wat van merken ja. Anders niet. Ik draai het zelf ook al heel lang, merk er helemaal niets van. Het programma is zo in elkaar gezet dat alleen de 'overbodige' kracht van de PC gebruikt wordt, en bij die snelle systemen van tegenwoordig is dat al snel.

Zijn er al resultaten geboekt?
Ja zeker, even een paar voorbeelden:

Hier lees je wat er in de pers werd geschreven over F@H. Als je veel kennis van zaken hebt vind je daar ook details omtrent de eiwitten waar onderzoek naar gedaan werd.
Hier vind je awards welke uitgereikt zijn aan ontwikkelaars van F@H
Hier vind je info over de medewerkers die werken bij F@H en welke bedrijven achter F@H staan. (Google, Intel, Apple etc.)

Wie maakt er winst op?!
Helemaal niemand, dit is geen commercieel project!


Leuk, maar wat zie ik er voor terug
Het leuke is dat aan het project een competitie is gebonden. Landen strijden met elkaar om het meeste werk te verrichten, leden van websites en andere teams ook. Het werk wat je doet op je PC wordt dan ook uitgedrukt in punten.
Deze punten worden verzameld in statistieken, zodat je precies kunt zien hoeveel werk je gedaan hebt, hoeveel werk jouw team gedaan heeft enz.

Hoe doe ik mee
Heel simpel!!
Heb je Windows XP/Vista/2000?
Download het programma

Heb je een dual core of zelfs 4 cores onder XP/2000?
Download & installer dan eerst .NET Framework Version 2.0 en dan het programma.

Heb je een dual core of zelfs 4 cores onder Windows Vista?
Download en installeer dan het programma.

Ik acht de Linux/Mac OS X gebruikers zodanig handig dat ze er zelf uitkomen als ik ze een link geef naar de download pagina Heb je meerdere CPU cores ga dan voor de SMP client.

Oke geinstalleerd, en dan?
Start het programma. Je kunt vervolgens je naam en je teamnaam invullen. Wij van Fok! hebben al een team genaamd: Fokschaap. We al heel lang geleden besloten om met het grootste Nederlandse team mee te doen, genaam Dutch Power Cows, ofwel "DPC". Onze teamnaam binnen Folding@home is dan ook: [DPC]_Fokschaap. Natuurlijk wil je je eigen naam terug zien in de statistieken. Enige wat je daarvoor doet is je naam als volgt in het programma in te voeren: [DPC]_Fokschaap0je_eigen_naam. De nul is belangrijk!.

Kies daarna voor teamnummer 92 en je kunt op ' ok ' klikken. Het programma draait dan en zal werk in gaan leveren!

Waar zie ik mezelf terug?
Hier vind je alle statistieken van alle projecten die er zijn. Klik simpelweg op het 'folding @ home' topic van de dag van gisteren en je ziet precies wie wat heeft gedaan in de hele wereld
Jouw naam komt er bij te staan zodra er werk verstuurd is door je PC. Ook hier kun je op je eigen naam zoeken en zie je je geboekte resultaten.

Waarom nu?
Zoals je kunt zien als je op deze pagina zijn er heel veel van dit soort projecten. Ongeveer twee keer per jaar verschuiven de DPC massaal naar één project, dit keer Folding at Home. Het wordt een 'stampede' genoemd (Cows + Stampede is ). Dit om zoveel mogelijk werk te doen voor dat pproject. Fokkers doen hier ook aan mee en stellen ons tot doel het meeste werk te verrichten van allemaal, het is uiteraard een wedstrijd!! Dus doet allen mee, alle beetjes helpen, en de het is voor een heel goed doel, toch?

Vragen, stel ze maar

[ Bericht 1% gewijzigd door mcintosh op 24-03-2007 17:16:52 ]
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:11:11 #2
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_47614307
Mooie OP, _mcintosh_!

Bij deze wil ik vast alle Fok!kers van Team Fok!Schaapwelkom heten tot Folding@Home.

Op dat deze Stampede zo successvol wordt als de vorige op Rosetta.

De timing is super, nu net de Folding@Home client voor de Playstation 3 is uitgebracht na de SMP & GPU clients.

Kunnen alle gamers mooi patsen met hun heftige hardware. En kan iedereen helpen Folding@Home het eerste DC project te laten worden die 1 PetaFlop aan computerkracht beschikbaar heeft.
pi_47614442
Dacht dat de F@H software standaard op de PS3 aanwezig was? Of is dat nooit de bedoeling geweest?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:27:24 #4
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_47614723
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:17 schreef mcintosh het volgende:
Dacht dat de F@H software standaard op de PS3 aanwezig was? Of is dat nooit de bedoeling geweest?
Nope, het was altijd de bedoeling geweest dat F@H een gratis download voor de PS3 zou worden.
quote:
How Folding@home™ for PS3™ Works
1. Download the free Folding@home™ application from the PS3™ system's XMB™ (XrossMediaBar) and execute it.
To download, select (Folding@home™)
under (Network) from the XMB™ home menu.
*System software version 1.60 or later is required to download Folding@home™.

2. Folding@home™ will automatically download a work unit from Stanford University's dedicated server.

3. Computation is performed on your PS3™ system.

4. The computation result is automatically uploaded to Stanford University's server.

5. As long as Folding@home™ is running on your PS3™ system, steps 2 through 4 are repeated.
bron: Sony's Folding@Home pagina
pi_47620558
Niet ééntje die wil helpen voor 4 weken? Eeuwige roem zal de jouwe zijn

Tis een hele kleine moeite voor een heel goed doel
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zondag 25 maart 2007 @ 00:16:40 #6
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_47629384
* gateway meldt

vanaf 1 april gaan de schapen over op FAH (nu moet de herder er wel aan denken )
  zondag 25 maart 2007 @ 00:18:00 #7
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_47629436
de spam wordt met de dag mooier
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_47629484
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:18 schreef buzzer het volgende:
de spam wordt met de dag mooier
Spam? Dit is enkel vanwege de stampede, anders heb je van ons geen last
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zondag 25 maart 2007 @ 00:21:41 #9
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_47629563
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:18 schreef buzzer het volgende:
de spam wordt met de dag mooier
spam? dit noem jij spam??? nou, ik zie weleens andere topics die ECHT spam zijn, dit niet, hier verdient niemand iets aan en het is voor het goede doel!
pi_47651293
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:16 schreef gateway het volgende:
* gateway meldt

vanaf 1 april gaan de schapen over op FAH (nu moet de herder er wel aan denken )
Het aanmelden van een team kon tot 24 maart 23.59 uur en kan alleen als er twee leden van buiten je subteam meededen

Wie weet kan het alsnog als er zich wat Fokkers aansluiten!!!
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_47668519
Mensen met een recent aangeschafte PS3 kunnen ook mee doen trouwens
En als die mensen gaan mee doen gaan ze kont schoppen, die PS3 verslaat elke CPU/GPU atm.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:24:00 #12
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_47685523
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:00 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Het aanmelden van een team kon tot 24 maart 23.59 uur en kan alleen als er twee leden van buiten je subteam meededen

Wie weet kan het alsnog als er zich wat Fokkers aansluiten!!!
dus op dit moment is er nog geen Fokschaap team? (moet je uberhaupt een team hebben / in een team zitten om mee te doen aan een stampede???)
pi_47686258
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:24 schreef gateway het volgende:

[..]

dus op dit moment is er nog geen Fokschaap team? (moet je uberhaupt een team hebben / in een team zitten om mee te doen aan een stampede???)
Nee en (Nee).

Ik sta nu onder het LSD team.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  maandag 26 maart 2007 @ 22:57:44 #14
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_47693280
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:38 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Nee en (Nee).

Ik sta nu onder het LSD team.
aha. hmmzz ik zal weleens kijken of ik een ander team ga joinen of gewoon alles omzet en het zo laat als het is
  zondag 1 april 2007 @ 10:38:46 #15
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_47885243
vanaf vandaag gaan we stampen!!! Ik doe trouwens niet in een team mee
  zondag 1 april 2007 @ 11:06:34 #16
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_47932415
echt storm loop het nog niet echt he
  maandag 2 april 2007 @ 21:21:38 #18
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_47941023
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:52 schreef valing het volgende:
echt storm loop het nog niet echt he
helemaal niet zeg maar gerust......
pi_47942107
Jammer! Toch wat mensen die meedoen n.a.v. de post op de FP.
Helaas wordt het Fok! team niet genoemd. De topictitel van de FP post vind ik ook niet heel erg gelukkig gekozen. Nogal vage titel, maar ach, alle kleine beetjes helpen
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_47942742
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:40 schreef mcintosh het volgende:
Jammer! Toch wat mensen die meedoen n.a.v. de post op de FP.
Helaas wordt het Fok! team niet genoemd. De topictitel van de FP post vind ik ook niet heel erg gelukkig gekozen. Nogal vage titel, maar ach, alle kleine beetjes helpen
Vorig jaar hadden we toch ook iischots op fokradio?

en inderdaad jammer dat we niet worden genoemd, maar goed we hebben dit jaar ook geen stampede team.
  maandag 2 april 2007 @ 21:55:24 #21
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_47942905
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:40 schreef mcintosh het volgende:
Jammer! Toch wat mensen die meedoen n.a.v. de post op de FP.
Helaas wordt het Fok! team niet genoemd. De topictitel van de FP post vind ik ook niet heel erg gelukkig gekozen. Nogal vage titel, maar ach, alle kleine beetjes helpen
Fok team bestaat toch ook niet? (bij de stampede?)
pi_47947900
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:55 schreef gateway het volgende:

[..]

Fok team bestaat toch ook niet? (bij de stampede?)
Nee, bij stampede niet, verder wel. Weten mensen iig dat er een 'support' topic is op Fok!
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_48327396
quote:
Op maandag 2 april 2007 23:45 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Nee, bij stampede niet, verder wel. Weten mensen iig dat er een 'support' topic is op Fok!
ze kunnen nog altijd het Computer Idee team joinen
  maandag 16 april 2007 @ 10:43:27 #24
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_48374222
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:25 schreef valing het volgende:

[..]

ze kunnen nog altijd het Computer Idee team joinen
dat heb ik ook gedaan........ mjah de maand is al half om en mijn laptop heeft pas 2258 van de 5000 gedaan..........

maargoed.......

de desktop heeftd enk ik nu de 2de eindelijk af.......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')