abonnement Unibet Coolblue
pi_47565691
Paar weken geleden terug gekomen van een vakantie naar Thailand.
Hierbij me beste foto's, ik ben benieuwd naar jullie meningen

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  donderdag 22 maart 2007 @ 23:27:41 #2
30560 2Mini
Official Logo
pi_47566404
Prachtige foto's..
De schoonheid van het eiland gecombineerd met de armoede van dit land..

Jammer dat foto 2 beetje wazig is..
Camera 1... 1!
pi_47567056
Heb je er nog meer?
5. is wel mooi
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  vrijdag 23 maart 2007 @ 00:12:24 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_47567986
3, 5 en 6 zijn toch wel mijn favorieten, 3 om het beeld, het is geen superfoto, maar zet gewoon heel erg goed een gevoel neer, 5 omdat het mooie ingetogen plaat is en 6 om zowel de geweldige belichting, de kwaliteit als de foto als het onderwerp
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 23 maart 2007 @ 00:26:16 #5
167723 sanni
Acima de seu
pi_47568322
-edit-: foto's weg, geen foto's bijplaatsen in andermans showcase.

[ Bericht 94% gewijzigd door Chell op 23-03-2007 09:29:06 (showcase kapen) ]
pi_47568596
Thanx voor de reacties tot nu toe

Leuke foto's herkenbaar
Is de eerste het MBK shopping center in Bangkok? Echt zo indrukwekkend die dingen daar
Van die derde heb ik er ook een hoop

[ Bericht 16% gewijzigd door Chell op 23-03-2007 09:29:44 ]
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_47570491
Ook herkenbaar hier

Goede foto's al zijn ze als serie niet echt lekker. Zwart/wit vs kleur, portret vs landschap, maar ik snap dat je ze graag laat zien.

2 en 6 zijn absoluut topplaten. Dat is denk ik ook het soort fotografie waar je je in thailand mee bezig moet houden, die mensen zijn zo fotogeniek. 4 en 7 doen echt afbreuk aan de serie, bij die krijg ik een beetje 'point&shoot compact cam' gevoel. Niets mis mee voor in het plakboek, maar zijn geen fotografische hoogstands, de rest daarintegen helemaal goed!
pi_47570494
mooie foto's hoor

contrast komt goed over , precies het gevoel wat ik bij thailand heb
pi_47570979
Je hebt die mensen toch wel geld gegeven nadat ze je op de foto hebt gezet?
Pretentieus geneuzel.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:25:01 #10
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_47571941
Nummertje zes is een plaatje
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:48:20 #11
150789 roger_dry
less is more
pi_47576161
#6 is mijn favoriet! Misschien een tikkeltje donker maar verder helemaal lekker!
pi_47580370
6&8 zijn mijn favoriet. 4,5&7 doen mij niet zoveel.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 15:28:31 #13
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_47583588
Nou ik zal nog maar even wat roepen, al weet je een aantal dingen natuurlijk al Ben geen expert maar misschien inspireert het anderen hier om gerichter commentaar te geven.

1. Mooie foto, alleen de horizon staat nog wat scheef. Verder zou ik persoonlijk de kleur nog iets versterken zodat de lucht rondom de zon wat geel/roziger wordt.

2. Jammer dat hij niet geheel scherp is, maar verder een ontroerende foto.

3. Vind ik de minste uit de serie. De jongens zijn niet scherp, zal ook wel niet makkelijk zijn om op een rijdende wagen scherpe foto's te maken. Alleen in tegenstelling tot foto 2 stoort het me hier wel. Maar het idee vind ik verder wel erg mooi.

4. Vind ik een sterke foto door de dieptewerking die erin zit. De boom links, het dak rechts en de bomen die de foto boven afsluiten hebben een gaaf effect.

5. Is toch wel een van mijn favorieten. Gewoon een lekker plaatje, precies zoals ik me Thailand voorstel

6. Voor mij de nummer een in deze serie. Keuze voor zwart/ wit is in deze serie misschien niet logisch, maar heb de kleurenversie gezien en kan je niet anders dan gelijk geven dat je voor zwart/wit kiest. Hij is wel nog wat donker (zie ik nu ik achter een gewoon scherm zit).

7. Mooi, laat iets zien van het leven daar. Jammer dat het kind er niet helemaal op staat.

8. mooi shot, straalt iets van rust uit. Heb alleen het idee dat ik naar links val Weet niet of de boot zo scheef hing of jij?

Vanavond de rest
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:19:57 #14
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_47591541
dat meisje van foto 2 zou ik zo adopteren, daar smelt mijn hartje nou echt van.
mooie foto's als ik van de zomer naar thailand ga hoop ik ook van dit soort mooie foto's te kunnen maken.

top
Dwannie is like god is rubbing your tummy
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:17:23 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47593785
leuke foto's. 1 en 4 hadden niet gehoeven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:40:50 #16
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_47596538
zeer mooie fotos! inderdaad erg herkenbaar! 1 vind ik erg mooi, alleen past hij neit zo goed in de serie aangezien er overal personen op staan bijna...
mijn complimenten!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:06:26 #17
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_47597303
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:15 schreef roooosje het volgende:
Je hebt die mensen toch wel geld gegeven nadat ze je op de foto hebt gezet?
Dat idee kwam ook bij mij op.
Hoe fotografeer je deze mensen zonder decadent over te komen?
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_47598797
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:06 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Dat idee kwam ook bij mij op.
Hoe fotografeer je deze mensen zonder decadent over te komen?
Geef ajb geen geld aan mensen voor een foto. Doe dat niet! Waarom niet? Omdat wereldwijd iemands gezicht en publique gratis _moet_ blijven. Steun mensen door de lokale economie te steunen, maar ga ze niet uit schuld gevoel geld toe stoppen.

Over de foto's, tsja, ik vind ze niet zo sterk. Nogal hoog gehalte snapshot. Behalve de laatste, die is _echt_ vet..
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_47603888
Mooie foto's
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:26:07 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47607696
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:06 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Dat idee kwam ook bij mij op.
Hoe fotografeer je deze mensen zonder decadent over te komen?
in thailand houden ze wel hun handje op hoor als je een foto neemt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_47609879
Over het foto nemen.
In het begin had ik er best moeite mee, het voelt onwennig en best onbeschoft om als westerling zomaar een dorp in te lopen wat foto's te maken en weer weg te lopen. Maar eigenlijk went dit best snel

Het is wel zo dat bijna overal waar je komt ze inderdaad hun hand al op houden: "Picture 20 baht, 20 baht for picture" Ik hoor ze het nog zeggen

Of je het moet doen of niet, tja op de meeste plaatsen rijden de touristen af en aan. Voor jou voelt het misschien raar, voor hun is het een dagelijkse bezigheid gefotografeerd te worden. Ze hebben het er ook niet allemaal slecht. Op sommige touristische plaatsen leven ze wel in oude kleine huisjes, dragen traditionele kleding, lijken arm, maar als je verder kijkt zie je in hun huis een goede tv en staat er achter het huisje een dikke nieuwe wagen. Echt waar! Ze weten ook wel dat als ze zo blijven leven de touristen blijven komen. Het is een soort vraag en aanbod. Zij houden hun levenstijl in stand en wij werken daar eigenlijk gewoon aan mee.
Het beeld uit de steden heb ik hier niet tussen staan, maar als je dat ziet, lijkt thailand toch wel heel sterk op een westers land.

Sommige heb ik inderdaad 20 baht gegeven, (dan werken ze opeens wel beter mee ) soms vooraf en soms achteraf... Bij andere koop je wat te eten of te drinken en ergens anders koop je een souveniertje. Er zitten er ook tussen waarbij een andere groep touristen geld gaven of wat kochten en ik ook een foto heb geschoten. Of dat ik zelfs een foto heb gemaakt en gewoon verder ben gelopen.
Je moet een midden weg vinden. Je merkt wel snel of iemand wel of niet op de foto wilt, zo niet doe het dan ook niet. Andere vinden het juist weer leuk. Houd respect voor de mensen, maar doe ook gewoon waar je jezelf het prettigst bij voelt

Verder bedankt voor het commentaar, ik weet ondertussen aardig welke foto's goed zijn en welke minder Zouden jullie wel wat specifieker kunnen zijn in wat er goed of slecht is aan een foto? Daar kan ik veel meer van leren en ook in de toekomst rekening mee houden om betere foto's te gaan maken
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_47613198
#1 Sfeervol, compositie ook goed
#2 erg bewogen, beetje standaard beeld, ik mis de waardigheid in deze plaat
#3 was mooi geweest als er een gezicht te zien is
#4 ik zie hier niet zoveel in, nogal rommelig
#5 netjes, maar beetje centrale en statische compositie, erg veel scherptediepte..
#6 erg donkere z/w, mis ook de rust in de plaat
#7 beetje van boven af, je had meer door je kniëen moeten gaan
#8 goed, mooi de ogen nog zichtbaar, keurig
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_47763527
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 23:45 schreef Virus3000 het volgende:
Heb je er nog meer?
5. is wel mooi
Hier staan er nog een aantal: http://www.glaan.nl/showweb/ (waaronder ook de bovenstaande foto's)
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')