Een paar pagina's terug heb ik gevraagd om advies mbt een nieuwe camera, heel erg bedankt voor de reacties.
Leuk dat jullie nog steeds de moeite nemen de dagelijkse vragen over camera's te beantwoorden, ik heb er iig best wat aan gehad.
Nu heb ik alleen nog een paar vraagjes, hopelijk is er iemand die me hierop antwoord kan/wil geven.
Ik heb een aantal D-SLR-achtige camera's naast elkaar gezet, omdat ik denk dat mijn keuze op zo'n camera gaat vallen in plaats van een D-SLR.
Wat ik heb begrepen kan ik de Sony DSC-H2 (en aanverwante Sony's) van mijn lijst doorstepen omdat de kleuren hiervan minder mooi zijn, althans, dat heb ik nu meerdere malen gelezen dus neem ik aan dat er een kern van waarheid inzit.
Wat ik graag zou willen weten is of de Panasonic Lumix FZ8 (nieuwste versie) niet is verbeterd ten aanzien van de "ruis" waarover ik gelezen heb, met zijn voorganger de PS-Lumix FZ7?
Ik vind het menu van de Panasonix Lumix FZ8 best uitgebreid, voor zover ik uit de recentie kan lezen.
Gelijk mijn volgende vraag; is het menu "sport" geschikt voor álle bewegende beelden? Dus ook spelende honden? (wat ik dus graag op de foto wil hebben)
En staat "high speed shutter" voor snel achter elkaar foto's kunnen maken?
Wat ik jammer vind van de Fuji S6500fd is dat het niet zo'n uitgebreid menu heeft met programma's (sport, etc.) als de Panasonic, ook las ik eerder dat hij geen beeldstabilisator heeft, maar wel weer dat je met de sluitertijden kunt spelen.
Wat is het grote voordeel van een beeldstabilisator hebben?
Graag zou ik ook wat ervaringen willen horen over de Olympus SP550, hoe is de fotokwaliteit (kleur) hiervan? En eventueel ruis?
Klopt het dat bij high-end camera's (met veel zoom) je dus bij inzoomen kwaliteit verliest van de foto, dus bij wijze van spreken van 8MP naar ingezoomd 5MP gaat? Dus dat je het beste met een groot zoombereik 12x (en meer) kan kiezen voor een camera met een grotere hoeveelheid aan MP?
Alvast Bedankt